آشنایی با الگوریتم های گوگل


الگوریتم های گوگل هدف خاصی را دنبال می کنند و بدون هدف مورد استفاده قرار نمی گیرند. الگوریتم ها می توانند اطلاعات را دسته بندی کنند تا کاربران از نتایج جستجوی گوگل خود راضی باشند. الگوریتم‌ها سعی می‌کنند اطلاعات درستی را به کاربران سایت‌های راه‌اندازی شده منتقل کنند و این بی‌شک باعث عملکرد بهتر سایت‌ها در گوگل می‌شود. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه با ما همراه باشید.

لیست تمام الگوریتم های گوگل

الگوریتم PageRank

الگوریتم PageRank (Google رتبه صفحه الگوریتم) سال 1998 معرفی شد. این الگوریتم در دسته الگوریتم های اول قرار می گیرد. وظیفه اصلی این الگوریتم بررسی لینک های داده شده به دامنه یا حتی صفحه بود. با این حساب وب سایتی که از لینک های معتبر استفاده می کند، اعتبار بیشتری کسب می کند. بدین ترتیب گوگل سایت مورد نظر را در دسته سایت های با رتبه بالا قرار داد. چیزی نگذشت که گوگل تصمیم جدی گرفت و آن استفاده از الگوریتم PageRank برای جلوگیری از بک لینک هایی بود که رایگان نبودند.

الگوریتم رقص گوگل

الگوریتم رقص گوگل (رقص گوگل) از سال 2004 شروع به کار کرد. گوگل از ترفندهای مختلفی استفاده می کند تا به یک سایت رتبه خوبی بدهد. یکی از این ترفندها جابجایی صفحات جدید است. هدف آن ارزیابی رفتار کاربرانش است.

در این حالت گوگل از الگوریتمی به نام رقص گوگل استفاده می کند که با توجه به تعداد کلیک ها تصمیم می گیرد رتبه مناسبی را برای سایت مورد استقبال کاربران قضاوت کند. همچنین توجه داشته باشید که ممکن است صفحه جدیدی نباشد، اما گوگل قصد دارد به این صفحه قدیمی فرصتی بدهد تا شانس خود را امتحان کند.

Google Sandbox

Google SandboxGoogle Sandbox) از سال 2004 وارد حلقه الگوریتم های گوگل شد. به طور معمول، سایت های تازه راه اندازی شده در سندباکس گوگل قرار می گیرند. گوگل همیشه به فکر همه چیز است و شاید صفحات جدید سایت شما چنین محتوای مرتبط و مرتبطی نداشته باشد و به همین دلیل دلیلی برای قرار گرفتن در بین سایت های با رتبه بالا ندارد. سندباکس گوگل جایی است که گوگل مطمئن می شود سایت مورد نظر شایسته رتبه بندی است. ناگفته نماند که تایید این الگوریتم همچنان در هاله ای از ابهام است، اما کارشناسان سئو معتقدند که این الگوریتم وجود دارد.

الگوریتم هیل

الگوریتم تپه (الگوریتم بالای تپه) و همچنین سندباکس سال گوگل 2004 او کار خود را آغاز کرد. این الگوریتم فوق‌العاده قدیمی، ایده Hilltop برای سال‌هاست 2003 این بود اما در طول سال 2004 رسما تایید شد. الگوریتم Tepe وظیفه شناسایی صفحات نتایج معتبر موتورهای جستجو را داشت. این الگوریتم فراموش نشده است و اکنون همراه همیشگی Page Rank است.

الگوریتم کافئین

الگوریتم کافئین (الگوریتم کافئین) در سال 2010 البته ناگفته نماند که در ابتدا در طول سال 2009 ایده این الگوریتم در طول سال مطرح شد 2010 معروف. این الگوریتم برای ارائه آن دسته از سایت هایی که محتوای قدیمی خود را برای رتبه بندی بهتر به گوگل به روز می کنند مورد نیاز بود.

الگوریتم پاندا

الگوریتم پاندا گوگلالگوریتم پاندا) در سال 2011 پدید می آید و یکی از معروف ترین ها تاکنون در نظر گرفته شده است. هر سایتی که محتوای با کیفیت بالا را در اولویت قرار ندهد، از این الگوریتم رتبه پایینی دریافت خواهد کرد. این الگوریتم محتوای دزدیده شده و تکراری را شناسایی کرده و سایت مورد نظر را جریمه می کند، این جریمه همان کاهش رتبه سایت است.

الگوریتم تازگی محتوا

الگوریتم تازگی محتواالگوریتم تازگی) از سال 2011 او کار خود را آغاز کرد. این الگوریتم همانطور که از نامش پیداست به تازگی محتوای سایت اهمیت بیشتری می دهد. این بدان معناست که هر سایتی که محتوای به روزتری داشته باشد حق دارد طبق این الگوریتم امتیاز خوبی بگیرد.

الگوریتم ونیزی

الگوریتم ونیزی (الگوریتم ونیزی) در سال 2012 برای جستجوهای محلی مفید بود. با توجه به کارایی این الگوریتم، موقعیت جغرافیایی هر سایتی که سایت تعریف می کند در نتایج جستجوی گوگل ذخیره می شود.

الگوریتم دزدان دریایی

الگوریتم دزدان دریایی (الگوریتم دزدان دریایی) از سال 2012 برای مقابله با سایت هایی که محتوای دزدیده شده را آپلود می کنند منتشر شد. الگوریتم دزدان دریایی هر نوع محتوای تکراری را بررسی می کند و سپس به سایت امتیاز منفی می دهد. پس باید بحث شود تولید محتوای منحصر به فرد خیلی مراقب باش.

الگوریتم EMD

الگوریتم EMD (دامنه تطبیق دقیق) در سال 2012 راه اندازی شده است اما بارها به روز شده است. سایت های اسپم، مراقب باشید؛ زیرا به سرعت از این الگوریتم حذف می شوند و در صورت ارائه محتوای بد، قطعا لیاقت حضور در نتایج جستجوی گوگل را ندارند.

الگوریتم پنگوئن

الگوریتم پنگوئن (الگوریتم پنگوئن) همچنین در طول سال 2012 الگوریتم های گوگل منتشر شد. این الگوریتم لینک هایی که به یک صفحه داده شده را بررسی می کند و کیفیت آنها را ارزیابی می کند. برخی از سایت ها از لینک های پولی استفاده می کنند و 100% باید برای این کار جریمه شوند که توسط الگوریتم پنگوئن مشخص می شود. ناگفته نماند که در طول سال 2016 این الگوریتم به روز شده است.

الگوریتم صفحه آرایی

الگوریتم صفحه آرایی (الگوریتم صفحه آرایی) از جمله الگوریتم های حیسال 2012 نیز در طول سال است 2014 به روز شد. این الگوریتم سایت هایی را که از تبلیغات بیش از حد در بالای صفحات خود استفاده می کنند، شناسایی می کند. از سال 2016 این الگوریتم یکی از الگوریتم های خودکار است. برخی از سایت ها واقعا کاربر را با تبلیغات اضافی خود آزار می دهند و به همین دلیل از گوگل امتیاز منفی می گیرند.

الگوریتم گورخر

الگوریتم گورخر (الگوریتم گورخر) این یکی از الگوریتم هایی است که در 2013 راه اندازی شد. این الگوریتم فروشگاه های اینترنتی بی کیفیت را شناسایی می کند. هر فروشگاه اینترنتی باید فاکتورهای خاص خود را داشته باشد در غیر این صورت با این الگوریتم شناسایی شده و نتیجه منفی دریافت می کند.

الگوریتم مرغ مگس خوار

الگوریتم مرغ مگس خوار (الگوریتم مرغ مگس خوار) درست مثل الگوریتم گورخر سال 2013 وارد کار شد این الگوریتم باعث شد که اگر کاربر به اشتباه یک عبارت جستجو شده را جستجو کند، نتایجی را که در ذهن کاربر است نمایش دهد. یعنی الگوریتم مرغ مگس خوار عبارت را در نظر می گیرد و به تک تک کلمات توجه نمی کند.

الگوریتم پرداخت وام

الگوریتم وام روز پرداخت در سال 2013 برای شناسایی سایت هایی که محتوای مستهجن تولید می کنند یا درگیر قمار هستند راه اندازی شد. این سایت ها به عنوان سایت های اسپم طبقه بندی می شوند و 100% امتیاز منفی دریافت می کنند.

الگوریتم برای کبوتر

الگوریتم برای کبوتر (الگوریتم کبوتر) در سال 2014 راه اندازی شد. ساختار این الگوریتم همانند الگوریتم ونیز است سئوی محلی متمرکز شده است. البته جدا از تاثیری که در صفحات جستجو می گذارد، توجه به نقشه گوگل را نیز نشان می دهد.

الگوریتم گادون موبایل

الگوریتم گادون موبایل (الگوریتم Mobilegeddon) در سال 2015 این الگوریتم به سایت هایی که ریسپانسیو هستند امتیاز مثبت می دهد و گوگل به افزایش اعتماد سایت مورد نظر کمک می کند. امروزه معمولا افراد زیادی از تلفن همراه استفاده می کنند و به همین دلیل این الگوریتم می تواند به طور قابل توجهی بر واکنش گرا بودن سایت تاثیر بگذارد.

الگوریتم رتبه بندی مغز

الگوریتم رتبه بندی مغز (الگوریتم رتبه مغز) همچنین در طول سال 2015 راه اندازی شد. این الگوریتم به گوگل کمک می کند تا با حدس زدن عبارات مشابه، معنای کلمات را با عباراتی که نمی داند حدس بزند. این الگوریتم یکی از الگوریتم های کلیدی گوگل برای افزایش رتبه سایت است.

الگوریتم موش کور

الگوریتم موش کور (الگوریتم موگا) یکی از الگوریتم های گوگل این است که در طول سال 2016 come to work این الگوریتم برای جستجوی محلی استفاده می شود تا صاحبان مشاغل بتوانند رتبه خوبی برای سایت خود کسب کنند. چنین کاربرانی می توانند به راحتی کسب و کارهایی را پیدا کنند که به آنها نزدیک است.

الگوریتم عجیب و غریب

الگوریتم عجیب و غریب (الگوریتم فرد) در سال 2017 راه اندازی شد. هر سایتی با کیفیت پایین باید بداند که این الگوریتم یک تهدید محسوب می شود و معمولا سایت هایی که تبلیغات زیادی دارند محتوای کوتاه تولید می کنند، لینک سایت کیفیت بالایی ندارد، کیفیت محتوا خوب نیست، تعداد لینک های وابسته بالا هستند و محتوایی را که با کاربر تعاملی ندارند را شناسایی می کند، سپس گوگل به سایت رتبه پایینی می دهد.

الگوریتم پزشکی یا پزشکی

الگوریتم پزشکی یا پزشکی (الگوریتم پزشکی) از سال 2018 بخشی از الگوریتم های شناخته شده است. این الگوریتم سایت های پزشکی ارزیابی می کند بنابراین این سایت ها نباید اطلاعات غلط را در اختیار کاربران قرار دهند.

الگوریتم برت

الگوریتم برت (الگوریتم BERT) همچنین محصول سال 2018 و- این الگوریتم می تواند شامل کلمات قبلی و بعدی برای حدس زدن کلمات صحیح باشد. یعنی معنای کلمه با توجه به روابط آن به دست می آید. این الگوریتم ساختاری شبیه به الگوریتم Rank Brain دارد.

الگوریتم شاخص اول موبایل

الگوریتم شاخص اول موبایل (الگوریتم صفحه اول موبایل) در سال 2019 معرفی شد. این الگوریتم بیشتر بر این نکته تمرکز دارد که سایت باید نسخه موبایلی داشته باشد، بنابراین می توان برای گوگل به کسب اعتبار و رتبه خوش بینانه بود.

الگوریتم EAT

الگوریتم بخور در سال 2019 در میان دیگر الگوریتم های گوگل قرار گرفت. این الگوریتم به ارزیابی سایت هایی می پردازد که در زمینه های بهداشتی، مالی و حقوقی فعال هستند. سایت هایی که در این زمینه طراحی می شوند باید محتوای استثنایی و باکیفیت ارائه کنند. یعنی سایت مورد نظر باید کاملا مورد اعتماد باشد. در غیر این صورت از طریق این الگوریتم رتبه خوبی کسب نخواهد کرد.

الگوریتم MUM (الگوریتم مدل یکپارچه چند وظیفه ای)

الگوریتم MUM (الگوریتم مدل یکپارچه چند وظیفه ای) جدیدترین الگوریتم و در طول سال 2021 راه اندازی شد. این الگوریتم می تواند متن را بخواند، آن را بفهمد و آن را بهبود بخشد. این الگوریتم 75 زبان جهان را زنده می پوشاند.

کلام پایانی
به صورت مختصر و مفید با الگوریتم های گوگل آشنا شدید. به این ترتیب متوجه می شوید که سایت مورد نظر شما باید چه ویژگی هایی داشته باشد تا در دنیای وب حرفی برای گفتن داشته باشد. سیستم فعال می شود این یکی از مجموعه های قابل اعتمادی است که سایت شما را بر اساس الگوریتم های ذکر شده به صفحات اول می رساند. برای اطلاعات بیشتر می توانید با مشاورین مجموعه تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید