آموزش انتخاب حرفه ای کلمات کلیدی در سئو – سئولایت


انتخاب کلمه کلیدی مناسب در سئو با داشتن ابزارهای لازم، نقش مهمی در افزایش تعداد بازدیدکنندگان و فروش وب سایت شما خواهد داشت، اما اینکه چگونه می توانید کلمه کلیدی مناسب برای کسب و کار خود را انتخاب کنید، به نوعی بسیار مهم است. در این مقاله قصد داریم اطلاعات کاملی را برای انتخاب مناسب ترین کلمه کلیدی برای کسب و کار خود در اختیار شما قرار دهیم. لطفا با ما همراه باشید.

منظور از کلمه کلیدی در سئو سایت چیست؟

انتخاب کلمه کلیدی مناسب یکی از مهمترین موارد در سئو سایت و با کلمات کلیدی می توانید مخاطبان اصلی سایت خود را پیدا کنید و به عنوان مثال اگر سایتی در زمینه آشپزی دارید باید با مقالاتی مانند طرز تهیه پیتزا خانگی، دستور پخت شام، مخاطبان خود را به سایت خود هدایت کنید. و غیره.
برای اینکه کاربر نتیجه خود را در گوگل جستجو کند، کلمه ای را در آن وارد می کند که کلمه کلیدی محسوب می شود. به عنوان مثال کاربر نتیجه سئو را در گوگل جستجو می کند و در کسری از ثانیه وب سایت های زیادی را می بیند که در این زمینه فعال هستند اما در بین همه این موارد سایتی که در رتبه اول قرار دارد تعداد کلیک های بیشتری دارد. و همچنین مخاطبان بیشتری دارد. این موضوع در نهایت می تواند کسب و کار شما را رشد دهد، بنابراین کلمه کلیدی در سئو به این معنی است.

چرا انتخاب کلمه کلیدی مناسب در سئو مهم است؟

انتخاب کلمات کلیدی در سئو دقت به عنوان یکی از مهم ترین عوامل موفقیت و شکست یک کسب و کار در نظر گرفته می شود، چرا که اکثر کسب و کارها با انتخاب کلمه کلیدی اشتباه به نتیجه مطلوب نرسیده اند و زود شکست خورده اند. انتخاب کلمه کلیدی یکی از مهم ترین موضوعاتی است که یک مدیر سایت برای توسعه سایت خود باید به آن توجه ویژه ای داشته باشد اما چگونه کلمه کلیدی مناسب را انتخاب کنیم؟

آموزش انتخاب کلمات کلیدی

ابزارهایی برای انتخاب کلمات کلیدی مناسب در سئو

به انتخاب کلمه کلیدی می توانید از ابزارهای آنلاین مختلف برای دسته بندی اولویت های خود از سایت های زیر استفاده کنید:

  • Google Trends: اولین ابزار مهمی که می توانید برای انتخاب کلمات کلیدی خود از آن استفاده کنید، ابزار Google Trends است. با استفاده از این ابزار، می توانید محبوبیت کلمه کلیدی را بررسی کنید.
  • Google Keyword Planner: این بخشی از سیستم گوگل ادوردز است که به شما در یافتن و انتخاب کلمات کلیدی مناسب کمک می کند. استفاده از این ابزار نیز می تواند بسیار مفید باشد.
  • پیشنهاد گوگل: یکی از داغ ترین و مرتبط ترین کلمات کلیدی را در زمینه کاری خود به شما ارائه می دهد که می توانید از آن برای انتخاب کلمات کلیدی سئو استفاده کنید. با استفاده از این ابزار می توانید لیست بسیار خوبی از عبارات کلیدی طولانی تر یا کلمات کلیدی طولانی را دریافت کنید و آنها را به لیست خود اضافه کنید. مسلماً تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی گوگل بهترین راه برای انتخاب کلمه کلیدی با بالاترین نرخ تبدیل است.
  • با استفاده از LSI: به طور کلی LSI یا Latent Semantic Indexing کلماتی هستند که رابطه مفهومی دقیقی با کلمه کلیدی شما دارند. شما می توانید این لیست را از پایین هر نتایج جستجوی گوگل دریافت کنید.
  • KWFinder : این ابزار همچنین یکی از مناسب ترین ابزارهای موجود برای دریافت و انتخاب کلمات کلیدی سئو و مناسب با حوزه کسب و کار شما می باشد. علاوه بر این، این وب سایت می تواند نشان دهنده سختی کلمات کلیدی باشد.
  • Keywordtool.io: این ابزار یکی دیگر از انتخاب کننده کلمات کلیدی مناسب سئو است که بازدید از این وب سایت را حتما به شما توصیه می کنیم.

چگونه کلمات کلیدی مناسب را انتخاب کنیم؟

در تحقیق و انتخاب کلمه کلیدی شما با کلمات کلیدی دم بلند و کلیدواژه های دم کوتاه آشنا خواهید شد، اما تفاوت این دو نوع کلیدواژه چیست؟ در واقع اگر شما یک وب سایت تازه تاسیس هستید، در ابتدا نیازی به اسیر رقابت های سنگین و جستجوگر ندارید، زیرا رقابت در این کلمات بسیار زیاد است و نمی توانید با سایت های بزرگ در این زمینه رقابت کنید.

کلمات کلیدی دم کوتاه کلماتی یک یا دو قسمتی هستند که جستجوی بسیار بالایی در گوگل دارند، به عنوان مثال: خدا، سئو، وردپرس، طراحی سایت، فسنجان و …. از جمله کلمات بسیار رقابتی هستند که برای اشیاء تازه ایجاد شده مورد نیاز نیستند.

کلمات کلیدی دم بلند مخالف کلمات کلیدی دم کوتاه هستند و به معنای کلمات کلیدی دم بلند هستند که به سه تا چهار قسمت تقسیم می شوند. به عنوان مثال: آموزش سئو در تهران، طرز تهیه فسنجان گیلانی، خرید فلاسک آب صاف شده و …. از جمله کلماتی هستند که مسلماً در مقایسه با کلمات کلیدی کوتاه، جستجوهای کمتری دارند، اما نرخ تبدیل آنها به مشتریان بسیار بیشتر از آن است. از طرفی سئوی این کلمات بسیار ساده تر از کلمات کلیدی کوتاه است. به همین دلیل است که توصیه می شود انتخاب کلمه کلیدی از کلمات کلیدی دم بلند در سئو استفاده کنید.

لیستی از کلمات کلیدی سئو سایت را بازیابی کنید

راه های زیادی برای ایجاد یک لیست کلمات کلیدی ارزشمند برای یک وب سایت وجود دارد. ابتدا باید زمینه وب سایت مشخص باشد، سپس با استفاده از ابزارها و سایت های مرتبط با حوزه کاری سایت، فهرست کلیدواژه های مهم استخراج و سپس اولویت بندی شود.

یاد بگیرید که چگونه بهترین کلمات کلیدی سئو را پیدا کرده و انتخاب کنید

ما در این مقاله موفق به ارائه اطلاعات کامل شده ایم انتخاب کلمات کلیدی مناسب در سئو من برنده ام همچنین با استفاده از ابزارهای آنلاین می توانید اطلاعات کامل تری به دست آورید که می تواند روند صعودی وب سایت شما را به میزان قابل توجهی تحت تاثیر قرار دهد. بنابراین سعی کنید با ابزارهای آنلاین، برخی پولی و برخی رایگان، کار کنید تا مرتبط ترین کلمات را بازیابی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید