آموزش بازاریابی سئو، فیلم و ویدئو (بازاریابی ویدیویی) – سئولیت


بازاریابی ویدیویی یا بازاریابی ویدیویی ابزاری با تاثیر و اهمیت بالا برای جذب کاربران و سئو سایت و. امروزه کاربران ترجیح می دهند به جای خواندن متون طولانی، موضوعات مشابه را به صورت ویدئویی ببینند. به همین دلیل است که استراتژی های تولید محتوا توسط متخصصان این حوزه بر بازاریابی ویدئویی متمرکز شده است تا به مرور زمان کاربران بیشتری جذب سایت مورد نظر شوند.

بازاریابی ویدئویی چه نوع بازاریابی است؟

بازاریابی ویدئویی به سادگی استفاده از ویدئو برای تبلیغ برند، خدمات یا محصولات شماست. امروزه کمپین های بازاریابی قدرتمند از این روش بازاریابی برای گسترش کسب و کار خود استفاده می کنند. بنابراین، همانطور که می بینید، بازاریابی ویدئویی تعریف پیچیده ای ندارد.

هدف از بازاریابی ویدئویی چیست؟

شما باید با توجه به نوع کسب و کارتان به این سوال پاسخ دهید. برخلاف تصور غلط رایج در این زمینه، بازاریابی ویدئویی فقط برای معرفی محصول استفاده نمی شود. اگر موفق به ساخت ویدیو برای فروش محصولات نشدید، لطفاً آن را متوقف نکنید. در واقع هدف اصلی از بازاریابی ویدئویی یا هر نوع بازاریابی، برندسازی است، نه فروش. برندسازی باید اتفاق بیفتد تا فروش موفق باشد.

اهداف اصلی بازاریابی ویدئویی

1- آگاهی از برند

بهترین راه برای اطلاع رسانی در مورد شرکت یا محصولات آن ویدئو است. اگر هدف شما بازاریابی ویدیویی است، انواع ویدیوهایی که در زیر بررسی کرده‌ایم به شما کمک می‌کنند در این زمینه نتایج بهتری کسب کنید:
• فیلم های کوتاه برای جلب توجه کاربران که بیشتر در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی استفاده می شود. البته مراقب باشید که اکثر ویدیوهایی که با موضوع داستانی ساخته می شوند بازده خوبی دارند.
• ویدیوهایی که شامل تجزیه و تحلیل صنعت شما، تاریخچه آن و چگونگی تکامل آن در طول سال ها می شود.

2- بهبود تعامل آنلاین با کاربران

تعامل آنلاین در بازاریابی ویدیویی به این معنی است که ویدیو به قدری در جذب مخاطب موفق است که آنها را تشویق به لایک کردن، نظر دادن یا اشتراک گذاری آن در شبکه های اجتماعی می کند. این تعامل یا مشارکت کاربر در ویدیو به تدریج باعث ایجاد حس اعتماد متقابل در کاربران شما می شود که کاملا به نفع برند شماست. سپس از بازاریابی ویدئویی استفاده کنید تا کاربران خود را تا حد امکان درگیر کنید.
مدل های بازاریابی ویدئویی زیادی وجود دارد که می توانید برای این منظور از آنها استفاده کنید:

  • ویدیوهایی با موضوعات احساسی که احساسات مردم را تحریک می کند
  • ویدئوهایی که یک موضوع یا تخصص را آموزش می دهند، به عنوان مثال آموزش سئو.
  • ویدئوهایی که یک مقاله یا محتوای سایت شما را معرفی یا تبلیغ می کنند و در نهایت کاربران را به خواندن ادامه مقاله تشویق می کنند.
آموزش بازاریابی ویدئویی

3- آموزش کاربران و مشتریان

یکی از مهمترین اهداف تولید محتوا، آموزش کاربران است. این آموزش می تواند در هر زمینه ای باشد و با کمک بازاریابی ویدئویی بسیار سریع انجام می شود. آنچه از ویدئو برای آموزش در مورد کار سایت خود استفاده می کنید کاملاً به ابتکار عمل و هوش بازاریابی شما بستگی دارد.

4- بهبود درآمد فروش

نکته اصلی در استفاده از هر نوع بازاریابی افزایش فروش است. بازاریابی ویدئویی نیز بخشی از این قانون است. طبق آمار، تبلیغات غیر ویدئویی نتوانسته اند به اندازه ویدئوهایی که برای تبلیغ محصولات ایجاد می شوند، موفق باشند. به طور متوسط، سایت هایی که از ویدئو برای نمایش محصولات خود استفاده می کنند، 68 درصد بازدید بیشتری از صفحه در وب سایت خود دارند.

5- بهبود ترافیک سایت

ترافیک منظم کاربران به سایت شما در نهایت آنها را به مشتریان شما تبدیل می کند. برای این مقدمه، یکی از اولین اهداف بازاریابی ویدیویی، هدایت ترافیک به وب سایت است. این واقعیت که کاربر از طریق لینک های ویدیویی وارد سایت شما می شود از دید گوگل پنهان نیست. گوگل اعلام کرد که هر ورودی سایت از یوتیوب بسیار ارزشمندتر از یک سایت معمولی است.

مزایای استفاده از بازاریابی ویدئویی

منافع ممکن است در برخی موارد مشابه اهداف باشد. به همین دلیل ابتدا هدف بازاریابی ویدیویی خود را مشخص کرده و اقدام به تولید آن کنید. در زیر 9 مزیت استفاده از بازاریابی ویدئویی را شرح می دهیم:

1- ویدیو بیشتر توسط کاربران مشاهده می شود

طبق تحقیقات، استقبال از ویدیو بسیار بیشتر از عکس و متن است. به چند آمار در این زمینه توجه کنید:
• 33 درصد از مردم پس از تماشای ویدیو این محصول را خریداری می کنند
• روزانه حدود 4 میلیارد ویدیو در یوتیوب آپلود می شود.
• در زمینه فروش و تبلیغات b2b 92 درصد کار توسط ویدیوهای آنلاین انجام می شود.

2- محصولات شما با تبلیغات ویدیویی سریعتر به فروش می رسند

طبق اعلام رسمی بزرگترین سایت های فروش دنیا آمازون و eBay، بازاریابی ویدئویی فروش آنها را 35 درصد افزایش داده است.

3- فیلم ها توسط کاربران به اشتراک گذاشته می شود

کاربران ویدیوهای جالبی را که می بینند در شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذارند. شاید جالب باشد بدانید که روزانه به طور متوسط ​​700 ویدیو تنها در توییتر به اشتراک گذاشته می شود.

تکنیک های سئو ویدیو

4- بازاریابی ویدئویی در بین کاربران موبایل نیز قابل استفاده است

بسیاری از افراد با تلفن همراه خود ویدیوها را تماشا می کنند و روز به روز بر تعداد آنها افزوده می شود. بیش از 88 درصد از ویدیوهایی که کمتر از 30 ثانیه هستند با تلفن همراه تماشا می شوند. به خصوص در سایت هایی که به اندازه دستگاه پاسخ می دهند.

5- ویدئو بهترین مدل برای اطلاع رسانی و آموزش است

همانطور که در بالا ذکر شد، بازاریابی ویدئویی برای استفاده در زمینه آموزشی بسیار مناسب است. مزیت عمده استفاده از این مدل عدم وجود محدودیت در سایر مدل های آموزشی مانند صوت یا متن و تصویر است.

6- موتورهای جستجو نیز از ویدیوها استقبال بیشتری می کنند

بحث کسب بهترین موقعیت در بین نتایج محتوای ویدیویی نیز مورد بحث قرار گرفته است. این موضوع به شدت توسط موتورهای جستجو رصد می شود. قرار دادن ویدیو در وبلاگ سایت یا اشتراک گذاری آن در شبکه های اجتماعی نقش مهمی در بهبود موقعیت ویدیو دارد.

7- در زمان مشخصی ویدئو اطلاعات بیشتری را به کاربر منتقل می کند

یک ویدیو می تواند اطلاعات بیشتری را نسبت به زمانی که از روش های دیگر برای انتقال اطلاعات استفاده می کنیم، در اختیار کاربران قرار دهد. یک ویدیوی 30 ثانیه ای معادل شاید 10 دقیقه مطالعه یا 2 دقیقه مشاهده یک عکس است و مطمئناً بیشتر مورد استقبال کاربران قرار خواهد گرفت.

8- گفتن داستان از طریق ویدئو آسانتر است

فیلم ها و تصاویر متحرک به دلیل وجود بعد مهمی به نام زبان بدن در انتقال احساسات مورد نظر موفق ترند. این به شما امکان می دهد ارتباط بهتری با مخاطبان خود برقرار کنید. همچنین استفاده از صداها، حالت های گرافیکی، نور و …. در این زمینه به شما کمک زیادی خواهد کرد، قابلیتی که در انواع دیگر تولید محتوا نمی توان یافت.

9- بررسی و تجزیه و تحلیل ویدئو آسانتر است

وب‌سایت‌هایی که به شما امکان جاسازی ویدیوها را می‌دهند معمولاً آمار تحلیلی خوبی در مورد تعداد بازدید، میزان اشتراک‌گذاری ویدیو در شبکه‌های دیگر، تعداد نظرات و لایک‌ها در اختیار شما قرار می‌دهند. بررسی صحیح این اعداد اطلاعات خوبی در مورد پیشرفت بازاریابی ویدیویی شما در اختیار شما قرار می دهد.

تکنیک های سئو ویدیو در سال جدید

ارسال ویدئو در یوتیوب و آپارات می تواند تاثیر زیادی بر ترافیک و در نهایت سئوی سایت شما داشته باشد. همچنین قرار دادن ویدیو در وب سایت شما مزایای زیادی دارد، افزایش زمان آنلاین بودن کاربر در صفحه و بهبود فاکتور Time on Site. این تکنیک ها به همراه آموزش بازاریابی ویدئویی و نحوه ارسال در سایت های اشتراک ویدئو و قوانین حرفه ای آن در این دوره آموزشی به طور کامل توضیح داده شده است.

دیدگاهتان را بنویسید