آموزش تولید محتوا رایگان❤️(روش ها و تکنیک‌ها 2024)+فیلم


آموزش تولید محتوا بصورت حرفه ای یکی از نیازهای اساسی هر مدیر سایت و وبمستر می باشد. محتوا اگر بصورت حرفه ای در سایت و شبکه های اجتماعی تولید و انتشار یابد می تواند باعث بهبود سئو و در نتیجه افزایش بازدید و فروش سایت شود. در این مقاله به راهکارهای نگارش محتوای حرفه ای و رایگان پرداخته ایم. پس با ما همراه باشید.

تولید محتوا چیست؟

از انواع مختلف محتوا می توان به محتوای متنی ، ویدیویی ، تصویری ، صوتی و متنی اشاره کرد. در تعریف محتوا می توان گفت که ایجاد کردن متون ، تصاویر ، صداها و ویدیوها و پیام هایی که ارتباط را با کاربران ایجاد می کند. البته شاید این ارتباط با مطالعه یک مطلب با حجم زیاد نیز انجام شود.

شخصی که اقدام به تولید محتوا می کند می تواند تخصص هم داشته باشد. منظور از تخصص این است که مثلا کار گرافیکی انجام دهد ، پادکست تولید و ضبط کند و یا قلم خوبی برای نوشتن مقاله داشته باشد و حتی دو تخصص را همزمان داشته باشد. شما را به مطالعه ادامه مقاله آموزش نگارش محتوا دعوت می نماییم.

فیلم آموزش تولید محتوا

 

اهمیت تولید محتوا در شبکه های اجتماعی و سایت در چه چیزی قرار دارد؟

از طریق محتوا می توان مشتری را به سمت خود کشاند یا مشتری های جدیدی را برای خود در سایت و شبکه های اجتماعی ایجاد کرد. این عمل با درگیر کردن مخاطب و محتوا صورت می پذیرد. به عبارتی دیگر چنانچه محتوایی نداشته باشید تلاش های شما برای جذب مخاطب و مشتری در سوشیال ها بی فایده خواهد بود.

♦ پیشنهاد: نمونه کارهای سئو سایت ما را ببینید.

تکنیک ها و روش های تولید محتوا در سئو سایت

خواه یا ناخواه وسیله ارتباط با کاربران و مخاطبین محتوا است و اقداماتی که برای سئو سایت انجام می شود هدفی جز رساندن مخاطبین به محتوای تهیه شده ندارد! هدف از نگارش محتوا ایجاد حس رضایت در کاربر و رساندن درست و کامل پیام محتوا به او است.

زمانی می توان گفت حس رضایت در کاربر ایجاد شده که او موفق به دیدن محتوا شده باشد. قطعا بهترین مکان برای نشان دادن محتوا گوگل و موتورهای جست و جو و نتایج آنها است. درست زمانی که کاربران اینترنتی اهمیت سئو را درک کردند، تولید محتوای باارزش اصلی ترین اهرم بازاریابی شد. در سال های گذشته تولید کنندگان محتوا تمرکز خود را به این موضوع منعطف کردند که محتوایی تولید کنند تا ربات های گوگل را از طریق آنها جذب خود کنند. تولید محتوا تکنیک ها و روش های خاص خود را دارد که هم برای کاربر جذاب باشد و هم برای ربات های گوگل.

اما گوگل نیز بیکار ننشست و هوشیاری ربات های خود را بالا برد تا جایی که فهم ربات های گوگل از محتوا تقریبا همسطح با درک کاربران است. گوگل هم تمام سعی خود را بر این داشته تا با ارائه آپدیت های جدید بهترین مطالب را به کاربران پیشنهاد کند.

آموزش رایگان تولید محتوا برای سایت

هدف آموزش تولید محتوا رایگانی که در اینجا برای شما ارائه می دهیم کسب رضایت کاربران باید باشد یعنی همان چیزی که گوگل دنبال آن است… اما توجه کنید که فقط نوشتن مهم نیست بلکه باید از روان بودن مطالب، تکنیک های سئو درباره محتوا و مفهومی بودن محتوا نیز شناخت کافی داشت تا بتوان از طریق آگاهی از الگوریتم های گوگل محتوا را به گونه ای نگارش کرد که قابل درک برای مخاطبان و ربات ها باشد. در ادامه روش های رفع این مشکل را شرح خواهیم داد. آموزش تولید محتوا شامل موارد زیر می شود:

  • آموزش تولید محتوای متنی
  • آموزش تولید تصاویر غیر کپی
  • آموزش تولید ویدئو با حداقل هزینه
  • آموزش تولید اینفوگرافیک رایگان و سریع

سایت های تولید محتوا رایگان تصویری

  1. BeFunky Graphic Designer
  2. canva
  3. quotescover
  4. Pablo
  5. Adobe Spark

سایت های تولید محتوا رایگان ویدئویی

  1. Animaker
  2. Lumen5
  3. Raw Shorts
  4. Animoto
  5. Wideo
  6. Biteable

سایت های تولید محتوا رایگان اینفوگرافیک

  1. easel.ly
  2. Visme

سایت های تولید محتوا رایگان صوتی یا پادکست

  1. Audacity
  2. podBean
  3. Ecamm

 

پرسونای خریدار (Buyer Persona) در نگارش محتوا

مهم تر از انتخاب موضوع محتوا، داشتن یک راهبرد و استراتژی برای ایجاد محتوای رایگان است. اول از همه مشخص کنید مخاطب شما چه افرادی هستند ، چگونه باید با آنها صحبت کرد و آنها را کجا می شود پیدا کرد. اگر محتوایی ایجاد کردید که خواننده آن احساس کرد که مستقیما و البته شخصی با او به گفت و گو پرداخته اید، بدانید که توانسته اید محتوایی حرفه ای تولید کنید.

برای ارتباط مستقیم با کاربر چاره ای جز ایجاد صمیمیت با او ندارید. در راه ایجاد صمیمیت با کاربر لازم است تا آنها را همانند دوستی قدیمی شناخته و از نقاط ضعف و قوت آنها آگاهی داشته باشید. پس از اینکه به درک کاملی از آنچه که در قبل گفته شد رسیدید سپس می توانید رؤیا و تصورات او را درک کنید.

داشتن ایده برای تولید محتوا

اول از همه باید بدانید ایده شما برای تولید محتوای حرفه ای چیست. اول باید موضوع سایت و محتوای خود را مشخص کرده و طبق آنها ایده و موضوعات جدیدی را بوجود بیاورید. برای این کار در یک کاغذ موضوعات مرتبط را نوشته و بهترین را انتخاب کنید.

لیست کلمات کلیدی را تهیه کنید

از لحاظ فنی شما باید در محتوای خود از کلمات کلیدی استفاده کنید. برای به دست آوردن و انتخاب کلمه کلیدی مناسب در سئو، لیستی از کلمات مد نظر خود را تهیه و برنامه ریزی را برای تولید محتوای طبق آن کلمات انجام دهید. شما می توانید از ابزارهای سئو برای تولید محتوا و آگاهی از عبارات کلیدی با بیشترین جست و جو استفاده کنید و بعد از آن هم می شود فهرستی از همه محتواهای تولید شده سایت خود را گردآوری کنید.

تولید عنوان جذاب و جامع برای محتوا

از جمله اشتباهاتی که در میان افراد دائم تکرار می شود این است که نسبت به عنوان مطلب خود اهمیت آنچنانی قائل نیستند و معمولا از عباراتی کلی مانند “آموزش تولید محتوا” استفاده می کنند.

تکراری بودن این عنوان خود دلیلی روشن برای عدم جذب مخاطب می باشد. در عنوان مطلب می توان از کلمات کلیدی هدف و عبارتهای جذاب استفاده کرد و مهم تر آنکه شما با عنوان مطلب است که کاربر را به خود جذب می کنید پس در نوشتن آن کمی وسواس به خرج دهید.

شناخت نقاط ضعف و قوت محتوای رقیب

پیش از اینکه محتوایی تولید کنید ابتدا محتوای رقبای خود را بررسی کرده و نقاط ضعف آنها را شناسایی و آنها را در محتوای خود تقویت کنید. چنانچه در موضوع سایت شما رقیبی وجود ندارد پس کار شما در این مرحله آسان تر خواهد بود.

در نظرگرفتن نیاز کاربر در تولید محتوا

شما محتوا را برای مخاطبین خود تولید می کنید پس باید محتوایی را نگارش کنید که نیاز آنها را شامل شود و موضوعات روز و انچه که مخاطب به سراغ آن می رود را هم شامل شود. افراد وقت بسیاری را برای پیدا کردن محتوای مفید صرف می کنند اگر شما بتوانید نیاز آنها را برطرف کنید قطعا به عنوان سایتی معتبر و جامع شناخته خواهید شد.

پیشنهاد ویژه: خرید بک لینک قوی در لیست 1180 سایت معتبر

تولید محتوای ویدیویی

چند سال پیش ویدیو به عنوان ایده ای بی همتا و جامع شناخته می شد. با جا باز کردن رسانه های تصویری در میان کاربران قطعا شاهد رشد محتوای ویدیویی در سال های پیش رو خواهیم بود.
طبق آمار در سال قبل در آمریکا، 85 درصد مخاطبان اینترنت ماهانه به وسیله گوشی یا کامپیوتر محتواهای ویدیویی را تماشا کرده اند. اضافه بر آن 62 درصد از مصرف کنندگان تنها از محتوای ویدیویی استفاده می کنند پس نتیجه می گیریم کاربران بیشتری خود را درگیر محتوای ویدیویی کرده اند.

مخالف بقیه بنویسید

فرض کنید شما به عنوان شخصی که بازاریاب محتوا می باشد دارای این نظر هستید که شبکه های اجتماعی نقش مفیدی دارند و همگان نیز در این باره با شما هم عقیده هستند. حال شما این بار برعکس همه می خواهید ضررهای آنها را بیان کنید. کاربر با مطالعه این محتوا متوجه خواهد شد که شما به نکاتی توجه می کنید که دیگران به آنها اعتنایی ندارند.

تولید مطالب آموزشی

مردم همواره جواب سوالات “چگونه” را جست و جو می کنند، پس در محتوای خود جایی برای پاسخگویی به اینگونه سوالات نیز باز کنید. بسیاری از افراد ایده های آموزشی دارند که شما با کمک گرفتن از آنها می توانید محتوای آموزشی تولید کنید. شما با انجام این کار به فرد دارای ایده هم کمک کرده اید تا مطالب آنها نیز در معرض دید کاربران قرار بگیرد.

سئوی محتوای تولیدی

پایان تولید نگارش متن را باید آغاز عملیات سئو دانست. یعنی محتوای خود را از لحاظ اصول سئو، به کارگیری تمام تکنیک ها و ترفندها از جمله کلمات کلیدی هدف، عناوین و… منطبق با آخرین الگوریتم های سئو بررسی کنید. محتوای خود را بعد از انتشار حتما در سرچ کنسول گوگل ثبت کنید.

نکات نگارشی را در تولید محتوا به درستی رعایت کنید

به کارگیری نکات نگارشی از جمله بدیهیاتی است که پیش از انتشار مطلب باید از درستی آن اطمینان یافت. این که باید از درست به کار رفتن ویرگول، کاما، نقطه و امثال اینها در متن اطمینان یافت تا کاربر مفهوم مطلب را اشتباه درک نکند، بسیار مهم است زیرا می توان همه تلاش های شما در نگارش یک محتوا را بر باد دهد.

مطالب طولانی و جامع بنویسید

محتوایی برای سئو سایت استاندارد به حساب می آید که 2 تا 3 هزار کلمه باشد. حداقل تعداد کلمه ای که یک مطلب می تواند داشته باشد 500 کلمه است. چنانچه مطلبی دارای بیش از 4 هزار کلمه است، مناسب تر آن است که در دو مقاله نگاشته شود.

متا تگ ها عنوان را جدی بگیرید

گوگل ابتدا متاتگ عنوان را می خواند پس در نوشتن آن و داشتن تناسب با متن توجه کنید. زیرا اگر گوگل متوجه نداشتن تناسب بین محتوا و عنوان شما شود، شما را جریمه خواهد کرد.

همانند عنوان، متاتگ توضیحات هم اهمیت بالایی دارد و در بهینه سازی رتبه شما نقش مهمی را ایفا می کند. زمانی که سایت شما توسط موتور جست و جو به کاربر نمایش داده می شود، توضیحات شما زیر عنوان سایت به نمایش در می آید. از جمله متاتگهایی که گوگل انها را آنالیز می کند، متاتگ توضیحات است. اگر مقاله شما کمتر از 500 کلمه است، نوشتن این متاتگ را فراموش نکنید اما اگر در بیشتر مقالات ننوشتید، گوگل خودکار آن را برای شما تولید می کند.

استفاده درست از کلمات کلیدی

در اهمیت کلمه کلیدی همین بس که می تواند به تنهایی رتبه سایت شما را نابود کند. غالبا تولیدکنندگان محتوا تصور می کنند تعداد بیشتر کلمات کلیدی، احتمال نشان دادن محتوا را بیشتر می کنند که این تفکر اشتباه است. طبق اصول سئو، میانگین استفاده هر کلمه کلیدی، معادل 1.5 تا 3 درصد کل کلمات یک مقاله است.

پیشنهاد ویژه: خرید بک لینک EDU در لیست معتبر سایت های دانشگاهی

از تکنیک های کلاه سیاهی در تولید محتوا دوری کنید

گوگل تکنیک های کلاه سیاه را دشمن خود می داند. طبیعی است که حساسیت خود را در این موضوع تا حد زیادی بالا برده و اگر متوجه استفاده سایتی از این تکنیک شود، آن سایت را جریمه می کند.

ایجاد لینک های داخلی بین صفحات وب سایت

پس از ایجاد یک صفحه، گوگل پس از مدتی آن را ایندکس می کند. چنانچه این صفحه در آینده خوانده نشود، رتبه کسب شده توسط سایت از این صفحه به مرور کاهش می یابد، پس باید با به کارگیری ترفندهایی مانع از دست رفتن رتبه آن شوید. بهترین ترفند برای جلوگیری از این کار، تشکیل لینک های داخلی بین صفحات سایت، به خصوص بین مطالب مختلف است.

معرفی منبع و لینک به آن

اگر محتوای شما دارای منبع است، لازم است که منبع آن را هم درج کنید و به آن لینک بدهید تا از جریمه شدن خود توسط گوگل جلوگیری کنید. این کار شما به کابر اطمینان خاطر می دهد که محتواهایتان اعتبار و ارزش بالایی ندارد.

شکل و زیرعنوان را فراموش نکنید

اگر محتوا فاقد عکس باشد، باعث می شود کاربر درک کاملی از مطلب پیدا نکند و دچار اذیت شود. همچنین متن را طوری نگارش کنید که برای هر قسمت یک زیرعنوان مستقل و تصویر وجود داشته باشد تا زمینه ساز درک بهتر کاربر نسبت به متن شوید.

تولید محتوا و مشاهده در موبایل (گوشی)

از آنجا که اکثر کاربران با گوشی در اینترنت جست و جو می کنند، پس محتوا باید به درستی در موبایل نشان داده شود. اندازه قلم متن دارای اهمیت زیادی در این موضوع است.

پروموت کردن محتوا

تصور کنید سایت شما مملو است از محتواهای باارزش و عالی، اما کاربری برای خواندن آن نباشد. در واقعیت پس از انتشار پست جدید، بسیاری از مردم به سراغ شما می آیند، به خصوص زمانی که در کاری تازه کار محسوب می شوید، لازم است افراد را از طریق ارسال مطالب به آنها در فضای اینترنتی خودشان به سمت خود جذب کنید.

آنالیز متن و محتوا

آخرین قدم در فرایند تولید محتوا، آنالیز آن است. اگر از داده استفاده نکنید، قادر نخواهید بود که بدانید که چه چیزی به درستی کار می کند یا چه طور باید آن را رشد دهید. تحلیل شما، مختص خود شما است ولی در زیر چند روش جهت آنالیز محتوا معرفی می شود:

بازدیدهای صفحه (Page Views): تعداد بازدید مخاطبین از صفحه شما است.

ترافیک ارگانیک: مقدار ترافیک جذب شده توسط موتورهای جست و جو است.

Bounce Rate: درصد کاربرانی که تنها پس از مشاهده یک صفحه از سایت، آن را ترک می کنند.

Conversion Rates: درصد بازدیدکنندگان درگیر با CTA

نرخ تعامل: تعداد کاربرانی که به وسیله لایک، اشتراک گذاری، کامنت و سایر روش ها با محتوای شما ارتباط دارند.

رشد مخاطبین: افرادی که به وسیله یک محتوا سایت شما را پیگیری می کنند.

نتیجه گیری و خلاصه مطلب آموزش تولید محتوا

آموزش تولید محتوا بصورت حرفه ای یکی از نیازهای اساسی هر مدیر سایتی می باشد. محتوا اگر به صورت حرفه ای تولید شود میتواند باعث بهبود سئوی سایت و در نتیجه افزایش بازدید و فروش شود. ما در این مطلب سعی نمودیم تا بهترین شیوه ها و راه حل ها رایگان را برای نگارش و بهبود محتوای تولیدشده را آموزش دهیم.

خوشحال می شویم که نظرات و تجربیات شما را در زمینه آموزش تولید محتوا بدانیم. در زیر همین مطلب می توایند تجربیات خود را به اشتراک بگذارید.

 

کلمات مرتبط: آموزش تولید محتوا رایگان،تولید محتوای حرفه ای در سئو،تولید محتوای سایت،آموزش رایگان تولید محتوا،آموزش سئو تولید محتوا، آموزش جامع تولید محتوا،تولید محتوا رایگان،آموزش تولید محتوا برای سایت،تکنیک های تولید محتوا،روش های تولید محتوا،آموزش تولید محتوا با موبایل،مراحل تولید محتوا،تولید محتوا با گوشی

این مطالب را هم مطالعه کنید:

 

دیدگاهتان را بنویسید