آموزش سئو خارج از صفحه


سئوی خارجی (Off-Page Seo) تکنیک یا فعالیت هایی است که در خارج از سایت شما انجام خواهد شد و شما می توانید از این تکنیک برای بهبود موقعیت وب سایت در صفحه نتایج موتورهای جستجو (SERP) استفاده کنید.

بسیاری از افراد سئوی خارج از سایت را صرفاً ایجاد بک لینک می‌دانند، که اینطور نیست. به طور کلی، سئوی خارج از سایت در مورد روش های تبلیغاتی برای کسب رتبه بهتر یک وب سایت نسبت به سایر رقبای موتورهای جستجو به ویژه گوگل است.

سئو چیست؟

صد فرآیند و مجموعه ای از فعالیت ها برای بهینه سازی سایت توسط موتورهای جستجو و کاربران، با هدف افزایش تعداد بازدیدکنندگان و افزایش فروش محصولات و خدمات تجاری است.

اما موتورهای جستجو از الگوریتم ها و فاکتورهای پیچیده استفاده می کنند تا مشخص کنند کدام صفحات را به ترتیب شاخص های مختلف در نتایج خود قرار دهند.

سئو راهی برای “صحبت کردن” با موتورهای جستجو به زبان خودشان است تا آنها بتوانند درباره وب سایت شما اطلاعات بیشتری کسب کنند.

در مقاله قبلی در مورد تکنیک های سئو داخلی اگر بهینه سازی باشد صحبت کردیم سئو داخلی اگر علاقه مند هستید، حتما این مقاله را بخوانید.

اگر در حال مطالعه سئو هستید، من محتوای “آموزش سئوحتما بخوانید

آموزش سئو خارجی (Off-Page Seo)

برخلاف سئو داخلی که شامل فعالیت های داخل سایت می شود، ج سئوی خارجی یا خارج از صفحه اینها همه فعالیت هایی هستند که خارج از سایت شما انجام می شوند و توسط شما یا افراد دیگر ایجاد می شوند.

آموزش Off Page SEO – Off Page با دانیال طاهری فر

که مهمترین آنها عبارتند از:

  • لینک بیلدینگ (Backlink Building)
  • رسانه های اجتماعی
  • ذکر نام تجاری

در زیر به 3 تکنیک بالا نگاه می کنیم و مزایا و اهمیت هر کدام را توضیح می دهیم.

چرا SEO Offshore مهم است؟

موتورهای جستجو برای چندین دهه تلاش کرده اند تا بهترین راه های ممکن را برای وب سایت ها پیدا کنند تا بهترین نتایج را به دست آورند. عوامل مختلفی برای کسب رتبه های برتر دخیل هستند که یکی از اصلی ترین آنها سئوی خارج از سایت است.

سئو خارج از سایت درک بهتر گوگل از قدرت سایت و صفحات شماست.

لینک بیلدینگ (Backlink Building)

وب سایت هایی که بک لینک های با کیفیت را از سایت های معتبر دریافت می کنند، می توانند بالاترین رتبه را در نتایج کسب کنند. اما نکته اینجاست که صحافی خارجی کاری بسیار سخت، زمان بر و پیچیده است و به این سادگی نیست.

بیایید بررسی کنیم که بک لینک چیست و چگونه ایجاد می شود!

بازخورد چیست؟

بک لینک در واقع یک لینک از یک سایت به سایت دیگر است. به عنوان مثال، یک پیوند یا نقطه از وب سایت A به وب سایت B.

بنابراین هنگامی که یک وب سایت به وب سایت دیگری لینک می شود، یک بک لینک ایجاد می شود. این موضوع با لینک های داخلی سایت متفاوت است زیرا ما به صفحات داخلی خود در لینک های سایت داخلی لینک می دهیم نه به سایت دیگری.

چرا مراجع اینقدر مهم هستند؟

داستان به سال 1996 برمی گردد، زمانی که لری پیج و سرگی برین (بنیانگذاران گوگل) تعداد بک لینک های یک وب سایت را به عنوان یکی از سیگنال های مورد استفاده توسط الگوریتم رتبه بندی گوگل اعلام کردند.

می توان گفت که اساس تایید لینک توسط موتور جستجو بر اساس تگ href است. بازخورد شما می تواند با انکر تکست یا همان کلمه کلیدی + آدرس سایت مورد نظر باشد.

<a href=" text</a>

به عنوان مثال، می بینید که یکی از صفحات ویکی پدیا با کلمه Google Webmaster Guidelines به یکی از صفحات گوگل پیوند داده شده است.

اما این یک ایده بسیار ساده بود و لینک بیلدینگ هنوز معتبر است. در واقع ارجاع ها به عنوان رای اعتماد عمل می کنند و وب سایت هایی که بک لینک های بیشتر در مقایسه با دیگران، آنها شایسته قرار گرفتن در نتایج برتر گوگل هستند.

اما در اوایل دهه 2000، همه چیز تغییر کرد و بک لینک ها دیگر یک بازی اعداد نیستند، بلکه بیشتر یک بازی با کیفیت هستند، یعنی وب سایت هایی که مراجع با کیفیت و مرتبط هر چه بیشتر داشته باشند، رتبه های بهتری دارند.

کیفیت یا بازخورد مرتبط چیست؟

اگر بتوانید از وب سایت های مرتبط با حوزه کاری خود لینک دریافت کنید، نتایج بهتری خواهید گرفت. اما واقعیت این است که همیشه نمی توان این کار را انجام داد زیرا رقبا هرگز با ما تماس نخواهند گرفت.

اما به طور کلی برای لینک خود باید یک anchor text یا word را انتخاب کنید که به صفحه مورد نظر لینک دهید.

انواع Ankertext:

  • کلمه کلیدی اصلی مانند (آموزش سئو فنی)
  • کلمه کلیدی و برند (آموزش سئو فنی – دانیال طاهری فر)
  • برند سایت (دانیال طاهری فر)
  • لینک برهنه (https://danialtaherifar.ir/technical-seo)
  • کلمات متفرقه مانند (اینجا منبع را کلیک کنید)

سعی کنید ترکیبی از موارد بالا را انتخاب کنید تا صفحات شما طبیعی به نظر برسد. به عنوان مثال، اگر تمام متن لنگر در یکی از صفحات شما فقط کلمات کلیدی باشد، ممکن است توسط الگوریتم پنگوئن جریمه شوید.

زیرا این الگوریتم متوجه شده است که شما به صورت دستی یک لینک برای خود ایجاد کرده اید و کاملا غیر طبیعی به نظر می رسد.

همانطور که در سیاست گوگل آمده است، اگر وب سایتی شروع به خرید بک لینک کند یا به صورت دستی یک لینک ایجاد کند، جریمه شده و از نتایج حذف می شود.

اما سیاست گوگل نیز باید همین باشد، زیرا اگر بگوید ساخت یا خرید بک لینک مشکلی ندارد، همه وب سایت ها شروع به خرید لینک می کنند. به طور خلاصه سعی کنید در حین لینک بیلدینگ هیچ اثری از خود باقی نگذاشته و کاملا طبیعی باشید تا گوگل مشکوک نشود.

راه های ایجاد بک لینک

اگر بخواهیم خیلی کوتاه و ساده بگوییم، به طور کلی 2 روش برای ساخت بک لینک وجود دارد که به قسمت های مختلف تقسیم می شوند. یا می توانید در برخی از وب سایت ها به صورت رایگان لینک ایجاد کنید یا باید به ادمین آن سایت پول پرداخت کنید تا لینک شما را در سایت خود اضافه کند.

اما می توانید در قسمت های مختلف وب بک لینک دریافت کنید مانند:

در لیست بالا، می توانید بازخورد مورد نظر خود را ایجاد کنید. گاهی با رقابت های متوسط ​​و سنگین باید هزینه تبلیغات را با خرید ریپورت بپردازید.

رپورتاژ تبلیغات در واقع مانند مقاله ای است که در آن محتوای مرتبط با کیفیت تولید می کنید و لینک خود را در آن مقاله قرار می دهید و مقاله را به وب مستر مورد نظر ارسال می کنید تا محتوای شما را منتشر کند.

بهترین نوع لینک بیلدینگ در عین حال خرید رپورتاژ تبلیغاتی است که در صورت اعمال صحیح می تواند رشد زیادی را برای صفحات شما ایجاد کند.

اتصال اولیه

لینک بیلدینگ در چند سال گذشته کار بسیار آسانی بوده است، اما گوگل در درک تکنیک های لینک بیلدینگ بسیار خوب عمل کرده و با انتشار و به روز رسانی الگوریتم های خود مانند پنگوئن و پاندا توانسته بسیاری از لینک های اسپم را شناسایی کند.

الگوریتم پنگوئن در سال 2012 راه اندازی شد و بسیاری از سایت ها را با هدف قرار دادن وب سایت هایی با مزارع پیوند، هرزنامه و متن های غیرطبیعی جریمه یا جریمه کرد.

الگوریتم پاندا نیز برای بررسی کیفیت محتوای وب سایت راه اندازی شد و سایت هایی که محتوای بی کیفیت در وب دارند رتبه بندی نمی شوند.

انواع ویژگی پیوند rel

ویژگی ها به ربات های گوگل کمک می کنند تا اعتبار هر پیوند را تعیین کنند. به طور کلی، ما 4 نوع تابع Rel Link داریم:

  • فالو: در واقع لینک فالو بدون نسبت است و موتور جستجو به طور کامل اعتبار را به سایت زیر منتقل می کند. این نوع اتصال ارزش بالاتری دارد.
  • Sponsored: یک پیوند حمایت شده یا یک پیوند حمایت شده یا پولی به Google نشان می دهد که این پیوند خریداری شده است و ممکن است بخشی از کمپین های تبلیغاتی یک وب سایت باشد.
  • User Generated (UGC): این نوع URL به موتورهای جستجو نشان می دهد که توسط یک کاربر به صورت رایگان ایجاد شده است و معمولاً در سایت ها و انجمن های ارسال مجدد یافت می شود.
  • Nofollow: لینک‌های Nofollow در واقع به موتورهای جستجو اطلاع می‌دهند که آن لینک را تایید یا حتی رد می‌کنند و آن را به الگوریتم‌ها واگذار می‌کنند تا آن را موثر کنند. اما سعی کنید از لینک های بدون فالو در لینک های خود استفاده کنید.

اگر از گوگل بپرسید که چگونه لینک بیلدینگ را به طور طبیعی انجام دهید، به شما می گوید که صاحب وب سایت یا وبلاگ نویس آن را دوست دارد و به طور طبیعی لینک شما را به محتوای سایت خود اضافه می کند.

اما متاسفانه این مشکل در ایران رایج نیست و بسیار کم پیش می آید که ویرایشگر یا نویسنده ای قصد معرفی مرجع یا منبع معتبری را داشته باشد. بنابراین باید به گوگل بفهمانیم که پیوندی که ما ایجاد کردیم به طور طبیعی توسط مدیر این سایت ایجاد شده است.

رسانه های اجتماعی

موضوعی که توسط بسیاری از سایت ها جدی گرفته نمی شود بازاریابی شبکه های اجتماعی است. وقتی برند شما لینک های زیادی از سایت های معتبر داشته باشد اما سیگنالی از رسانه های اجتماعی دریافت نکند، گوگل مشکوک می شود.

درست است که لینک های شبکه های اجتماعی nofollow هستند، اما تاثیر بسیار زیادی بر برند و رتبه وب سایت شما دارند.

سعی کنید در رسانه های اجتماعی مانند توییتر، فیس بوک، پینترست، لینکدین و غیره محتوای جذاب ایجاد کنید. شروع کنید

بازاریابی شبکه های اجتماعی می تواند به میزان زیادی بر نرخ تبدیل شما تأثیر بگذارد.

ذکر نام تجاری

این روزها صحبت های زیادی در مورد نام تجاری و نحوه ساخت آن در بین مصرف کنندگان وجود دارد و به جرات می توان گفت که یکی از مهمترین بخش های طبیعی سازی خارج از صفحه، ذکر برند است.

منشن برند چیست؟

خیلی ساده است، نام تجاری به معنای صحبت کردن در مورد برند شماست اما به شما پیوندی نمی دهد.

میشه بگید چه تاثیری داره؟! طبیعتا سایت های مختلف باید در مورد محصولات، مقالات یا خدمات شما صحبت کنند تا گوگل بداند علاوه بر اینکه لینک هایی به این وب سایت داده می شود، سایت هایی نیز وجود دارند که در مورد این برند بحث می کنند، بنابراین احتمالاً برند معتبری که در سایت ها صحبت های زیادی در مورد آن وجود دارد.

به عنوان مثال، اگر سایتی محتوای یکی از صفحات شما را کپی کرده و در سایت خود قرار دهد، نوعی نام تجاری برای شما ایجاد شده است.

حتی زمانی که نام برند شما توسط کاربران زیادی در شبکه های اجتماعی مشاهده می شود، باعث می شود گوگل به شما اهمیت و ارزش بیشتری بدهد.

زیرا از سال 2014، گوگل با شبکه های اجتماعی قراردادی منعقد کرده است تا دسترسی کامل به داده های شبکه های اجتماعی داشته باشد و نتایج جستجو را مرتبط تر و با کیفیت تر کند.

به طور کلی، گوگل وب سایت هایی را می پسندد که یک برند قابل اعتماد هستند و کاربران آن را دوست دارند. البته باید فعالیت خود را در موضوعی که روی آن کار می کنید تخصصی تر کنید تا گوگل به شما اعتماد کند.

حتی اگر در وب‌سایت‌های دیگر درباره برند شما صحبت مثبت یا منفی شود، این امر باعث می‌شود گوگل سیگنال‌های بهتری را برای وب‌سایت شما در نظر بگیرد، زیرا سایت شما احتمالاً یک برند مهم است که توسط بسیاری از سایت‌ها و کاربران آنالیز و مشاهده می‌شود.

نتیجه:

سئوی خارجی به اندازه سئو داخلی مهم و ضروری است و اگر می خواهید در فرآیند سئو برنده شوید، باید هر دو را انجام دهید.

همانطور که گفتیم ایجاد بک لینک کار آسانی نیست و در اکثر موارد دریافت لینک می تواند بسیار سخت باشد، اما ارزشش را خواهد داشت.

سعی می کنیم در آینده یک دوره لینک سازی پیشرفته و حرفه ای را آماده کنیم تا بتوانید اصول آف پیج را به درستی یاد بگیرید.

اگر در مورد سئو خارجی سوالی دارید، می توانید از طریق نظرات همین مقاله با من در میان بگذارید.

کانال یوتیوب را دنبال کنید:

کانال تلویزیون دانیال در یوتیوب

در کانال یوتیوب عضو شوید و ویدیوهای آموزشی را دریافت کنید

دیدگاهتان را بنویسید