آموزش سئو ووکامرس (0 تا 100 بهینه سازی وب سایت ووکامرس)


در این مقاله از وب سایت یاسومی که خدمات حرفه ای و تخصصی سئو را ارائه می دهد، آموزش سئو ووکامرس و نحوه بهبود رتبه و کسب موقعیت های ویژه در موتورهای جستجو مانند گوگل، بینگ و غیره.

آموزش سئو ووکامرس

البته سئوی ووکامرس به معنای سئو برای فروشگاه ها نیز هست و استراتژی آن نیز دقیقا یکسان است، با این تفاوت که در سئو سایت فروشگاهی می توانید با هر پلاگین یا پلتفرمی برای ایجاد فروشگاه کار کنید، اما در این قسمت می خواهیم بیشترین استفاده را داشته باشیم. افزونه فروشگاه ساز بزرگ که This برای وردپرس است، یعنی بیایید برای ووکامرس هزینه کنیم.

هدف SEO WooCommerce

نکته از SEO WooCommerce عمدتا به منظور فروش بهتر محصول، شناخت برند، افزایش مشتریان و همکاری با بهترین برندها برای فروش و فروشگاه. به همین دلیل باید به سمت افزایش رتبه و افزایش رتبه برویم.

نقاط عطف SEO WooCommerce

جهت آموزش SEO WooCommerce ما باید مراحلی را که در زیر به آنها خواهیم پرداخت را دنبال کنیم تا بتوانیم بهترین نتیجه را از وب سایت فروشگاه خود بگیریم. این مراحل به موارد زیر تقسیم می شوند:

  • هدف گذاری دقیق کلمه کلیدی
  • توسعه یک استراتژی دقیق SEO برای سایت
  • سئوی داخلی ووکامرس سایت
  • سئوی محتوا و ایجاد محتوای منحصر به فرد در آن
  • سئو فنی
  • لینک های خارجی دقیق و با کیفیت

هدف گذاری دقیق کلمه کلیدی

اساسا و از دید همه موتورهای جستجو به خصوص گوگل ما 5 نوع صفحه در انواع سایت ها داریم:

  • صفحه اصلی سایت (که در مورد برند یا ویژگی اصلی سایت صحبت می کند)
  • صفحه مقاله (شامل عناوین آموزشی و قابل کلیک برای سایت، مانند مقاله آموزش SEO WooCommerce)
  • صفحه محصول (شامل توضیحات جامع محصول مورد نظر مانند آیفون 13 CH، 12 گیگابایت)
  • صفحه دسته بندی مقاله (شامل صفحه اختصاصی که کاربران می توانند با مراجعه به آن مقاله را در دسته مطالعه کنند، مانند دسته ترفندهای موبایل)
  • صفحه دسته بندی محصول (صفحه ای که شامل تمام محصولات مربوط به یک برند یا منطقه است، مانند صفحه محصول یک گوشی سامسونگ)

بنابراین در اولین گام از SEO WooCommerce باید سعی کنیم مطالب و مقالاتی که برای کار در سایت نیاز داریم را به طور کامل مشخص کنیم و سعی کنیم سئو و کلمات کلیدی مرتبط را پیدا کنیم.

کار یافتن کلمات کلیدی را می توان با کمک ابزارهای مختلف جستجوی کلمات و خود موتورهای جستجو آموخت و کار کرد.

۲- تدوین استراتژی دقیق سئوی سایت

هنگامی که کلمات کلیدی مناسب را پیدا کردیم، یک استراتژی دقیق در مورد قرار دادن آن کلمات و سپس محتوای کدام کلمات برای تهیه مقاله و کدام کلمات را می توان در صفحه محصول استفاده کرد، سازماندهی خواهیم کرد.

با توجه تدوین استراتژی SEO WooCommerce باید بدانید که در چنین وب سایت هایی اولویت سئوی سایت بر اساس سئو و رتبه بندی دسته بندی محصولات است.

3- سئوی داخلی سایت ووکامرس

با ایجاد یک نوشتار ساختاری منحصر به فرد و مناسب و ساخت صفحات مهم بر اساس استراتژی رتبه بندی محصول و فروشگاه، پیوندهای داخلی بین صفحات مهم و محتوای سئو ایجاد می کنیم.

توجه داشته باشید که در سایت های خرید و ووکامرساولویت با مقاله یا صفحه ای است که بتواند در گوگل عملکرد خوبی داشته باشد تا مشکلی برای صفحه و صفحات مشابه آن پیش نیاید.

پس از آن عناوین و متا توضیحات محصولات و مقالات باید به گونه ای نوشته شود که کاربر را جذب کند و باعث پیشرفت صفحه و رتبه آن شود.

4- سئوی محتوا و ایجاد محتوای منحصر به فرد در آن

اکنون که صفحات محصول با تولید محتوای خوب منحصر به فرد شده اند و از محتوای مناسب سئو استفاده کرده ایم، نوبت به ایجاد صفحات مقاله و حتی به روز رسانی محصول می رسد که باید توسط متخصص یا متخصص تولید محتوا انجام شود تا محتوا چگونه به دست بیاید. کاربر و قادر به بهبود بسیاری است.

5- سئو فنی

در SEO WooCommerceاولویت طراحی وب سایت کاربرپسند و همچنین سرعت بالای بارگذاری محصول برای کاربر در اولویت است و باید از ابتدا به طور کامل اصلاح شود.

دلیل این عجله صرفاً به این دلیل است که کاربر می تواند محصول مورد نظر خود را پیدا کند و اگر در آینده تعداد کاربران وب سایت افزایش یابد و تعداد درخواست های ارسالی به سرور زیاد باشد سئو فنی باعث بهبود سایت می شود. . بالا برای مخاطب

سایر نکات کلیدی در SEO WooCommerce این است که باید با معرفی یک ROBOTS.TXT مناسب، بودجه کرال سایت را کنترل کنیم و اجازه ندهیم اتفاق بدی برای سایت بیفتد و صفحات ناشناس ایندکس شوند.

لینک های خارجی دقیق و با کیفیت

بخش مهمی از سئوی هر سایتی که باید به صورت کاملا استاندارد و اصولی در انواع سایت ها رعایت شود، ساخت لینک های خارجی از جمله رپورتاژ پایه، وب 2، بازاریابی شبکه های اجتماعی، تبلیغات اصولی و دقیق و … است. .

در سئو خارجی ووکامرس باید سعی کنیم در صفحات دسته بندی بیشتر کار کنیم تا کاربران بیشتری بتوانند وارد صفحه محصول شده و محصولات مورد نظر ما را خریداری کنند.

در مورد تعداد فرآیندهای اجرایی برای سئو خارجی باید بدانید که زمان مصرف اینگونه سایت ها و صفحات به اندازه ای است که باید به درجه سختی کلمه و سپس مشابه توسعه یک سئوی داخلی توجه کنید. استراتژی، برای سئو خارجی و تقویت آنها نیز باید در نظر بگیرید

نکات فنی در مورد SEO WooCommerce

در ادامه چند نکته کلیدی برای پوشش آورده شده است سئوی فروشگاه ووکامرس بیایید با آن روبرو شویم، ما ملاقات خواهیم کرد:

1- سرعت سایت

در پاراگراف های قبل به طور مفصل در مورد سرعت سایت صحبت کردیم، اما با رعایت نکات کلیدی و توصیه های مهم می توانید به راحتی این امکان را فراهم کنید.

  1. سعی کنید تمام تصاویر را با فرمت WEBP یا سایت کوچک آپلود کنید.
  2. اندازه تصاویر باید با تنظیمات اندازه تصویر در طراحی وب سایت یکسان باشد.
  3. با استفاده از افزونه های تخصصی، کش وب سایت را همیشه فعال نگه دارید.
  4. از بارگذاری تنبل تصاویر سایت یا LAZYLOAD استفاده کنید.
  5. با خیال راحت فایل های CSS و JAVASCRIPT را فشرده کنید.

2- طراحی تجربه کاربری UI/UX

در فروشگاه ها و وب سایت های WooCommerceتجربه رابط کاربری و استفاده از عناصر جذاب و دلنشین برای کاربران بسیار مهم است. پس باید صفحات گرافیکی و ویژه را به شکلی کاملا ابتدایی و مناسب طراحی کنیم تا کاربران بتوانند آیتم های مورد نظر خود را به خوبی پیدا کنند.

3- زمان ماندگاری کاربر را افزایش دهید

البته اگر بتوانید کاربر را مدت بیشتری در صفحه محصول نگه دارید، قطعاً می توانید احتمال خرید محصول یا حتی بازدید از سایت خود و البته رتبه را افزایش دهید.

در این راستا می توانید فعالیت های دوگانه زیادی انجام دهید.

  • چندین تصویر از محصول را در صفحه آن قرار دهید.
  • توضیحات جامع و سئو پسند بگذارید.
  • فعال کردن مقایسه محصول
  • اجازه بررسی محصول
  • فیلم ها و رسانه ها را برای نمایش محصول درج کنید.
  • و….

نتیجه

در این مقاله در مورد آموزش سئو ووکامرس از سایت یاسومی صحبت کردیم و یاد گرفتیم که در خصوص بهینه سازی سایت ووکامرس چه نکات و ترفندهای سئو را رعایت کنیم.

در پایان از اینکه ما را تا پایان مقاله همراهی کردید بسیار سپاسگزاریم. اگر سوالی در مورد دارید آموزش سئو ووکامرس در قسمت نظرات از ما پرسیدید.

دیدگاهتان را بنویسید