آموزش ساخت الگو یا قالب اس ام اس برای ارسال سریع اس ام اس


در این مقاله می خواهم در مورد نحوه ارسال سریع پیامک به کاربران با ایجاد قالب صحبت کنم. همه ما تجربه ثبت نام در یک سایت و منتظر دریافت کد برای تکمیل مراحل ثبت نام خود را داشته ایم. یا می خواهیم از وضعیت غذا یا محصولی که آنلاین خریده ایم بدانیم. حتی خارج از همه این موارد، همه ما مجبور بودیم برای خریدهای آنلاین خود یک رمز عبور پویا از بانک دریافت کنیم. همه این پیامک هایی که نیاز ما را برآورده می کنند، پیامک سرویس نامیده می شوند. اما جدا از محتوای آنها، چه تفاوتی با پیامک های تبلیغاتی دارند؟ و کل این موضوع چه ربطی به مدل های پیامک داره؟

پیامک الگو چیست؟

ما افراد زیادی را می شناسیم که دریافت پیامک های تبلیغاتی را مسدود کرده اند. اعداد این افراد در لیست سیاه قرار دارند اما سوال اینجاست که ملاک تشخیص رسمی از تبلیغات چیست؟

کلیه پیامک های ارسال شده توسط پنل های پیامکی ابتدا توسط واحد نظارت مربوطه نظارت و ارزیابی می شوند. به عبارت دیگر ابتدا باید تمامی پیامک ها تایید شوند تا اجازه ارسال داده شود. و دقیقاً در این فرآیند است که پیام های تبلیغاتی از پیام های غیر تبلیغاتی جدا می شوند.

اما این روند رد یا تایید صلاحیت ها زمان زیادی می برد. اگر به مثال رمز پویا برگردیم، می بینیم که گاهی اوقات کاربر نیاز به دریافت پیامک در عرض چند ثانیه دارد. اینجاست که ارسال پیامک الگو به کار می آید. در واقع با ایجاد یک مدل، یک قالب برای پیامک های خود به ماژول مانیتورینگ معرفی می کنیم. و این الگو یک بار برای همیشه از مرحله بررسی زمان بر می گذرد و در ارسال های بعدی در کمتر از 10 ثانیه به دست کاربران می رسد. بنابراین به آن ارسال اس ام اس با الگو می گویند.

متغیرها در ایجاد مدل

ممکن است این سوال پیش بیاید که شاید بخواهیم متنی که زیر عنوان مدل وارد می کنیم اصلاح نشود. به عنوان مثال، چگونه کدهای فعال سازی مختلف را در مدل خود قرار می دهید؟ یا شاید بخواهیم هنگام ارسال پیامک از طریق مدل، نام کاربران را صدا کنیم! آیا باید برای هر کاربر یک مدل جداگانه تعریف کنیم؟

خوشبختانه پاسخ منفی است. هنگام ارسال پیامک از طریق یک مدل، می توانیم متغیرهایی را تعریف کنیم که برای هر کاربر منحصر به فرد است.

چگونه یک مدل ایجاد کنیم

برای ارسال پیامک با استفاده از قالب، ابتدا باید قالب خود را تعریف کنید. برای انجام این کار، از طریق ganjesms.com وارد پنل اس ام اس خود شوید.

از منوی سمت راست بر روی گزینه ارسال نمونه کلیک کرده و وارد صفحه مربوطه شوید.

یک قالب در پنل ایجاد کنید

در قسمت راهنما، در قسمت لیست الگو، روی گزینه سبز رنگ «جدید» کلیک کنید.

یک قالب در پنل ایجاد کنید

فیلدی باز می شود که می توانید متن قالب و توضیحات آن را وارد کنید. پس از تکمیل فیلدهای مورد نیاز روی دکمه ثبت نام کلیک کنید.

یک قالب در پنل ایجاد کنید

پس از مدتی، مدل شما توسط تیم نظارت ارزیابی می شود و در صورت کامل بودن همه چیز، آماده استفاده خواهد بود.

به هر یک از الگوهای شما یک کد اختصاص داده شده است که ما آن را کد الگو می نامیم. می توانید از این کد در افزونه هایی که برای ارسال پیامک از طریق وب سایت کار می کنند استفاده کنید.

اگر قالب شما رد شده است می توانید در قسمت Status از آن مطلع شوید و دلیل رد شدن هر قالب نیز در همین جدول آمده است.

چند نکته مهم که برای ایجاد یک مدل باید بدانید.

(tie_list type=”starlist”)

مدل ها باید دارای متغیر باشند.

متغیرها باید در %% محصور شوند. به عنوان: %Customer Name%

متغیرها باید به زبان لاتین نوشته شوند.

نام مجموعه را در متن قرار دهید تا گیرنده بتواند فرستنده پیام را بفهمد.

آدرس سایت باید در متن یا توضیحات مدل باشد.

آدرس سایت باید قابل دسترسی باشد.

متن مدل به هیچ وجه نباید تبلیغاتی باشد.

(/tie_list)

برخی از اشتباهات رایج در تعریف مدل ها:

  • از نمادهای دیگری مانند {} برای متغیرها استفاده کنید.
  • از متن بدون متغیر استفاده کنید.
  • هیچ متنی استفاده نمی شود (فقط از متغیرها استفاده می شود)
  • بدون نام و آدرس سایت شرکت.

نتیجه

(نوع کادر=”info” align=”alignright” class=”” width=””)

در این مقاله تفاوت تبلیغات و سرویس پیامک را فهمیدیم. ما بررسی کردیم که الگو چیست و چرا باید از آن استفاده کنیم و به طور کامل یاد گرفتیم که چگونه یک الگو در پنل پیامک ایجاد کنیم. آیا قالب های پیامک خود را تنظیم کرده اید؟ اگر سوالی دارید در قسمت نظرات با ما تماس بگیرید.

(/جعبه)

دیدگاهتان را بنویسید