ابزارهای مفید برای یافتن کلمات کلیدی


اگر قصد دارید داشته باشید صد برای اینکه در دستور کار خود هدفمند و جذاب باشید، باید به کلمه کلیدی مناسب فکر کنید. برای یافتن کلمه کلیدی مناسب و دقیق و برنامه ریزی آن می توانید از ابزارهای مختلفی استفاده کنید. سایت ها و ابزارهای مختلفی برای بررسی و تحلیل سئوی سایت شما وجود دارد. ابزارها و سایت های مختلفی برای یافتن کلمه کلیدی سایت شما وجود دارد.

باید بدانید کلمه کلیدی چیست. در این مقاله قصد داریم با هم راه و روش یافتن کلمه کلیدی و ابزارهای مورد نیاز برای آن را بیاموزیم. با کمک ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی، فرآیند یافتن کلمات کلیدی بسیار آسان تر خواهد شد. برای بهبود یا تغییر استراتژی سئو سایت خود می توانید به جستجوی کلمات کلیدی بروید. البته حتی ممکن است فرآیند سئو را در یک سایت جدید شروع کرده باشید.

مهم نیست که قصد شما از تحقیق کلمات کلیدی چیست. هدف شما هر چه باشد، تحقیق کلمات کلیدی تاثیر معجزه آسایی بر روند سئو سایت شما دارد. بنابراین تحقیق کلیدواژه از اهمیت ویژه ای برخوردار است. ابزارهایی وجود دارند که این فرآیند را برای شما آسان تر می کنند.

ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی به چه معنا هستند و چه مزایایی دارند؟

ابزار تحقیق کلمات کلیدی به متخصصان سئو کمک می کند تا بفهمند کاربران چه کلمات کلیدی و عباراتی را در گوگل جستجو می کنند تا به نتایج دلخواه برسند. در زیر می توانید برخی از مهم ترین مزایای ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی را مشاهده کنید.

  • اطلاعاتی مانند حجم جستجوی کلمات کلیدی و ارزش رقابت آنها نمایش داده می شود.
  • کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار خود را پیشنهاد دهید.
  • کلمات کلیدی مورد استفاده رقبا را بررسی و شناسایی کنید.
  • کلمات کلیدی دم بلند مشخص می شوند.

در اینجا 6 ابزار تحقیق کلمات کلیدی وجود دارد

برای یافتن بهترین و مرتبط ترین کلمات کلیدی برای سایت خود، بهتر است از ابزارهای مقرون به صرفه و مفید استفاده کنید. در قدم اول بهتر است با این ابزارها کاملا آشنا شوید. در این مقاله به طور خلاصه ۶ ابزار تحقیق کلمات کلیدی را برای شما شرح می دهیم. این 6 ابزار عبارتند از:

  • در گوگل جستجو کنید
  • Google Keyword Planner
  • Google Trends
  • Moz
  • الکسا پرو
  • KWFinder

1. ابزار جستجوی گوگل
اگر بخواهیم لیستی از قدرتمندترین ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی را ارائه دهیم، باید خود گوگل را در راس این لیست قرار دهیم. جستجوی گوگل دارای ویژگی های مختلفی است که می توانید از آنها برای یافتن کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار خود به صورت رایگان استفاده کنید. یکی از این ویژگی ها تکمیل خودکار است. هنگامی که یک عبارت را در گوگل جستجو می کنید، گوگل بر اساس سابقه جستجوی سایر کاربران، کلمات کلیدی دیگری را برای آن کلمه کلیدی پیشنهاد می کند. در قسمتی دیگر، برای برخی از جست و جوها، بخشی به نام People also Ask قرار داده است. در واقع در این قسمت مواردی را به شما نشان می دهد که توسط سایر کاربران جستجو شده است.

2. Google Keyword Planner
این ابزار در واقع یکی از قسمت های پلتفرم است تبلیغات گوگل خوب، در واقع ابزار Google Keyword Planner که یکی از ابزارهای کلید واژه یاب برای افرادی است که قصد استفاده از گوگل ادز را دارند. نکته مثبت این ابزار این است که تمام اطلاعاتی که در اختیار شما قرار می دهد مستقیماً از گوگل و پایگاه داده های آن می آید. برای استفاده از این ابزار کافی است یک حساب کاربری گوگل ادز داشته باشید. هنگامی که کلمه یا عبارت مورد نظر مربوط به کسب و کار خود را وارد می کنید، این ابزار کلمات و عبارات مرتبط را به شما نشان می دهد. در زیر برخی از ویژگی ها و مزایای Google Keyword Planner را مشاهده خواهید کرد.

  • کلمات کلیدی مانند کلمات، عبارات یا آدرس یک وب سایت را جستجو کنید
  • نمایش میانگین نرخ جستجوی ماهانه برای کلمات کلیدی پیشنهادی
  • بر اساس لیست پیشنهادی کلمات کلیدی فیلتر کنید
  • لیست کلمات کلیدی را با فرمت اکسل دانلود کنید
  • پیش بینی هایی برای عملکرد کلمات کلیدی آینده ارائه دهید

3. ابزار Google Trends
علاوه بر Google Keyword Planner، گوگل ابزار مفید دیگری برای تحقیق کلمات کلیدی منتشر کرده است. این ابزار قدرتمند، Google Trends یک پلت فرم رایگان است که برای یافتن و تحقیق کلمات کلیدی استفاده می شود. اگر می خواهید محبوبیت یک کلمه کلیدی، تعداد افراد در یک منطقه خاص به آن و عبارات جستجوی مرتبط را بسنجید، این ابزار یکی از بهترین ابزارها است. البته با استفاده از Google Trends قادر خواهید بود کلمات کلیدی مختلف را با هم مقایسه کنید و حجم آنها را در یک کشور یا منطقه مشخص اندازه گیری کنید. برخی دیگر از ویژگی ها و مزایای این ابزار را می توانید در زیر مشاهده کنید.

  • روندهای جستجوی روزانه را شناسایی کنید
  • ارائه دسته بندی های مختلف مانند اخبار، افراد، ورزش، زیباییغذا، مد و …
  • ارائه آمار سالانه، ماهانه و هفتگی
  • تغییر دوره زمانی، مکان و دسته
  • جستجوی وب، یوتیوب، تصاویر
  • شناسایی علاقه کاربر در دوره های زمانی مختلف
  • پیشنهادات خود را بر اساس کلمات کلیدی جستجو شده در بخش جستجوهای مرتبط ارسال کنید
  • نمایش درصد محبوبیت کلمات در مناطق مختلف

4. Moz Keyword Explorer Tool
یکی دیگر از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی، Moz Keyword Explorer قدرتمند است. این ابزار هوشمند به شما کمک می کند کلمات کلیدی ثانویه بهتری را برای سایت خود انتخاب کنید. اکسپلورر هوشمند Moz Keyword هر کاری را که از یک ابزار تحقیق کلمات کلیدی انتظار دارید انجام می دهد. باید بگوییم که Moz Keyword Explorer دو ویژگی و قابلیت منحصر به فرد را در اختیار شما قرار می دهد که در ادامه با هم به آنها خواهیم پرداخت.

نتیجه CTR ارگانیک
نتیجه CTR Organic (Organic CTR Score) قابلیتی است که به شما می گوید اگر در صفحه اول نتایج جستجوی گوگل باشید، به طور متوسط ​​در یک بازه زمانی مشخص چند کلیک دریافت خواهید کرد. این ویژگی و عملکرد به شما کمک می کند تا بدانید که آیا کار بر روی یک کلمه کلیدی خاص ارزش تلاش را دارد یا خیر.

نتیجه اولویت دار
رتبه بندی اولویت ها در واقع ترکیبی از برخی ویژگی های ابزار تحقیق و کلمه کلیدی است. Keyword Explorer Maze داده‌های مربوط به CTR، حجم جستجو و دشواری کلمه کلیدی را ترکیب می‌کند. اطلاعاتی که شما را قادر می سازد به راحتی بهترین و مناسب ترین کلمه کلیدی را برای کار سئوی خود انتخاب کنید.

5. ابزار حرفه ای الکسا – وب سایت الکسا در دسترس نیست
ابزار دیگری برای تحقیق و یافتن کلمات کلیدی مرتبط برای سایت. الکسا پرو خوب، الکسا پرو به شما امکان می دهد بدانید رقبای سایت شما برای چه کلمات کلیدی سایت خود را بهینه می کنند. این ابزار شکاف های کلمات کلیدی را در محتوای سایت شما شناسایی می کند. کار دیگری که این ابزار برای شما انجام می دهد این است که کلمات کلیدی را لیست می کند که می توانید رتبه خوبی برای آنها کسب کنید. کلمات کلیدی که خریداران در گوگل جستجو می کنند را به شما نشان می دهد. سایت شما و رقبای شما را از نظر کلمات کلیدی استفاده شده و حجم ترافیک بررسی می کند.

6. ابزار Kwfinder
Kwfinder یک ابزار تخصصی برای تحقیق عمیق کلمات کلیدی است. Kwfinder از جانب انبه توسعه و طراحی توسط Mangools. بارها و بارها ثابت کرده است که همیشه یکی از بهترین ها در زمینه تحقیق کلمات کلیدی است. اگر می خواهید ترافیک هدفمندی را به سایت خود هدایت کنید، ابزار kwfinder یکی از بهترین ابزارهای برنامه ریزی برای این منظور است. سپس می توانید از این ابزار برای یافتن کلمات کلیدی دم بلند استفاده کنید. برخی از مهم ترین ویژگی ها و قابلیت های این ابزار عبارتند از:

  • شما یک رابط کاربری ساده و منحصر به فرد و تجربه کاربری دارید
  • امکان شناسایی کلمات کلیدی در زبان ها و مکان های مختلف
  • ارائه و نمایش کلمات کلیدی مرتبط، تکمیل خودکار و بر اساس سوالات
  • جستجو بر اساس کلمه کلیدی یا آدرس دامنه سایت
  • تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی بر اساس معیارهای مختلف مانند روند جستجو، رقابت و دشواری کلمات
  • برای بهینه سازی لیست کلمات کلیدی خود فیلتر کنید
  • کلمات کلیدی کم مشکل را شناسایی کنید
  • امکان به دست آوردن نتیجه از لیست کلمات کلیدی پیشنهادی

این ابزار یک ابزار پولی است. اما همیشه راهی برای استفاده رایگان از چنین ابزارهایی وجود دارد. برای انجام این کار، کافی است وارد وب سایت Kwfinder شوید و از منوی بالا گزینه را انتخاب کنید یک دوره آزمایشی رایگان 10 روزه را شروع کنید انتخاب کنید.

آخرین کلمه
این مقاله 6 ابزار تحقیق کلمات کلیدی را به صورت مختصر و مفید بررسی می کند. طبیعتا ابزارهایی که به طور رسمی توسط گوگل ارائه شده اند بسیار کارآمدتر و قدرتمندتر هستند. یک سیستم فعال با سه ابزار در گوگل جستجو کنید و Google Keyword Planner و Google Trends آن را در مقایسه با سایر ابزارها قوی می داند. اینکه کدام یک از این سه ابزار استفاده می کنید به شما و سیاست های سئوی شما بستگی دارد. برای راهنمایی بیشتر با تیم فعال تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید