استراتژی سئو چیست؟ | آموزش تدوین استراتژی SEO 2023


امروزه تقریباً تمامی کسب و کارهای اینترنتی دارای یک مفهوم هستند صد و از نقش آن آگاه هستند و از آن برای بهینه سازی سایت خود استفاده می کنند. سئوی سایت برای کسب رتبه مناسب SERP گوگل به ترافیک ارگانیک و درآمد سایت کمک می کند و آن را افزایش می دهد. اگر این سئو و بهینه سازی به درستی انجام نشود می تواند نتایج منفی بدهد و به سایت و رتبه آن آسیب وارد کند. برای این کار باید یک استراتژی سئوی مناسب برای سایت تدوین کنید.

استراتژی سئو فرآیند سازماندهی کلیه فعالیت های مرتبط با سایت است که به منظور بهبود رتبه سایت و افزایش بازدید آن تنظیم می شود. یک استراتژی ممکن است برای همه سایت ها یا حتی سایت هایی با ماهیت یکسان مناسب نباشد. هر سایتی باید استراتژی منحصر به فرد خود را داشته باشد و به طور مداوم آن را به روز کند. استراتژی سئو می تواند به صورت دستی یا فایل ورد، اکسل، پاورپوینت و مواردی از این دست نوشته شود و در واقع فهرستی از تمام کارهایی است که باید در بازه زمانی مشخص شده برای سئوی سایت انجام شود.

چگونه یک استراتژی سئو خوب بنویسیم؟

استراتژی سئو سایت پتانسیل رشد سایت و راه حل های آن را در اختیار شما قرار می دهد. وقتی در مورد سئو و استراتژی های آن صحبت می کنیم، اکثر مردم فقط بر روی کلمات کلیدی و بک لینک دادن آنها احساس می کنند که بدون شک یکی از مهم ترین بخش های سئو هستند، اما یک سایت سئو قوی نیاز به اقدامات دقیق و برنامه ریزی دقیق تری برای رشد منظم دارد. برای نوشتن یک استراتژی سئو مناسب، روی موارد زیر تمرکز کنید.

تجزیه و تحلیل سایت

ابتدا باید سایت خود را آنالیز کنید. بررسی و تست قسمت های مختلف سایت به شما این امکان را می دهد که نقاط قوت و ضعف سایت خود را کشف کنید و راه حل های مختلفی برای حل مشکلات موجود پیدا کنید. تجزیه و تحلیل سایت وضعیت فعلی آن را مشخص می کند و تمام اطلاعاتی را که برای تنظیم یک استراتژی و برنامه نیاز دارید در اختیار شما قرار می دهد.

اگر مشکلی در سئو داخلیفنی یا سئوی خارجی سایت خود را پیدا کردید، برای حل آن برنامه ریزی کنید. عملکرد صحیح سایت اولین چیزی است که در سئو آن باید در نظر گرفته شود.

ترافیک ارگانیک

آمار فعلی در مورد ترافیک ارگانیک سایت خود را دریافت کنید تا بتوانید آن را پیگیری کنید. بدون اطلاع از آمار ترافیک ارگانیک سایت خود، نمی توانید میزان یا عدم رشد را تعیین کنید.

برای این می توانید از ابزار استفاده کنید تجزیه و تحلیل ترافیک گوگل یا SEMrush از Enter URL سایت خود در SEMrush استفاده کنید و سپس بر روی گزینه Organic Search Traffic کلیک کنید تا میزان ترافیک ارگانیک سایت خود را در ماه گذشته مشاهده کنید.

لیست کلمات کلیدی

لیستی از کلمات کلیدی فعلی سایت خود و رتبه بندی آنها تهیه کنید تا بتوانید تغییرات آنها را پیگیری کنید. سپس صفحات دارای این کلمات کلیدی در سایت خود را در تب نتایج جستجوی کنسول جستجو وارد کنید و فیلتر را روی 28 روز تنظیم کنید تا لیستی از LSI و دنباله های بلند آن کلمه کلیدی را بدست آورید. از بین آنها کلمات مرتبط با سایت خود را انتخاب کنید و ذخیره کنید. همچنین می توانید خروجی را با فرمت xlsx یا CSV دریافت کنید. با این کار، می توانید رتبه صفحه خود را برای هر کلمه کلیدی LSI و طولانی بررسی کنید و برای ایجاد محتوا و بک لینک برای آن کلمات کلیدی برنامه ریزی کنید.

به عنوان مثال، تصویر زیر کلمات کلیدی مرتبط با آن را فهرست می کند خدمات سئوی ویکیدم در 28 روز گذشته نشان می دهد:

برنامه ریزی تولید محتوا

با استفاده از کلمات کلیدی که پیدا می کنید، می توانید محتوایی در مورد موضوع مورد نیاز کاربران خود ایجاد کنید. تمام محتوای سایت باید هدفمند و طراحی شده باشد تا نیازهای کاربران را برآورده کند. اگر می توانید چندین محتوا برای یک کلمه کلیدی ایجاد کنید، باید آنها را با سیستم ستون و کلاستر دسته بندی کنید. محتوای ستونی یک محتوای جامع و اصلی است که خوشه‌های آن به محتوایی تبدیل می‌شوند که هر قسمت را با جزئیات کامل توصیف می‌کند.

مثلا، سئو فنی در دسته محتوای ستون قرار می گیرد و سرعت سایت یکی از خوشه های آن است. از آنجایی که سرعت سایت موضوعی جامع و گسترده است، می توان آن را به عنوان یک رکن و خوشه در نظر گرفت سرعت صفحه برای او تولید کرد.

در تولید محتوای خود منظم باشید. داشتن روال ایجاد و به‌روزرسانی محتوا به Google کمک می‌کند الگوی سایت شما را بشناسد و آن را برای خزیدن در روزهای تولید محتوا وارد کند. برای این کار یکی تقویم محتوایی استفاده کنید

عنوان و توضیحات متا را بررسی کنید

اما اگر صفحات مهم شما تاثیر قوی دارند CTR در زیر، برای بررسی عنوان و توضیحات متا آنها بروید. وظیفه عنوان و توضیحات متا این است که محتوای صفحه را برای کاربر توضیح دهد، او را تشویق کند تا روی لینک کلیک کند و وارد آن صفحه شود، بنابراین ممکن است عنوان شما به اندازه کافی جذاب نباشد یا توضیحات متا آن به اندازه کافی کاربردی نباشد. .

لینک های داخلی را افزایش دهید

ثبات لینک بیلدینگ یکی از مهم ترین بخش های سئو است. قبل از تعیین استراتژی لینک سازی، باید لینک های سایت را بررسی کنید. برخی از پیوندهای داخلی، به خصوص صفحات مهم، ممکن است مشکل داشته باشند یا به اشتباه ساخته شده باشند. لطفاً توجه داشته باشید که کلیه پیوندهای سایت باید به صفحات مرتبط باشد.

محتوای مرتبط با صفحات مهم خود را پیدا کنید و لینک های داخلی بیشتری برای آنها ایجاد کنید. اگر محتوای مرتبط با این صفحات ندارید، به این معنی است که باید محتوای خوشه ای برای آنها تولید کنید. همچنین، برخی از صفحات ممکن است لینک داخلی نداشته باشند یا بسیار کم باشند. شما می توانید این صفحات را در SEMRush در مورد آنها نیز بیابید لینک سازی داخلی درست انجامش بده

پیوندهای برگشتی

بک لینک ها تاثیر مستقیمی روی رتبه سایت دارند و با افزایش ارزش دامنه، رتبه های بالاتری کسب می کنند. بک لینک دادن اشتباه می تواند به همان اندازه به سئو و رتبه سایت آسیب برساند. این بک لینک باید در سایت های وابسته با امتیاز اسپم پایین انجام شود.

کلمات کلیدی LSI و دم دراز آنها در اینجا نیز مفید هستند و می توانید از آنها برای ایجاد بک لینک برای صفحات فرود خود استفاده کنید و از آنها به عنوان استفاده کنید تجسم استفاده کنید

تحلیل رقبا

حالا به سراغ رقبای خود بروید. تجزیه و تحلیل رقبا در تدوین استراتژی سئو بسیار مهم است. سئوی سایت بدون تجزیه و تحلیل رقبا مانند ورود کورکورانه به رقابت بدون اطلاعات کافی در مورد سایر بازیکنان و سطح آنها است. در این صورت احتمال زیاد شوکه شدن و ضربه خوردن وجود دارد. بنابراین سایت های رقبای خود را بررسی کنید و تکنیک ها و استراتژی های آنها را درک کنید. سپس با استفاده از اطلاعات به دست آمده راهی برای مقابله با آنها بیابید.

توجه داشته باشید که می توانید از تکنیک های رقبا برای استراتژی خود استفاده کنید، اما به شرطی که این تکنیک ها برای سایت شما مناسب باشد. در غیر این صورت از آنها دوری کنید.

نتیجه

استراتژی سئو در اصل طرحی است که برای سئوی سایت نوشته و تدوین می شود. این استراتژی مسیر مشخص و مشخصی را برای رشد سایت ایجاد می کند و می تواند با کمک به حل مشکلات موجود و تمرکز بر نقاط قوت سایت، ترافیک و رتبه بندی ارگانیک را افزایش دهد. سئو و بهینه سازی سایت بدون استراتژی مانند راه رفتن کورکورانه در یک مسیر است و در بیشتر موارد نتیجه خوبی نمی دهد.

در این مقاله به مراحل نگارش و تدوین استراتژی مناسب پرداخته ایم. اگر زمان یا دانش کافی برای نوشتن این استراتژی ندارید، همیشه می توانید از این سرویس استفاده کنید گردآوری استراتژی سئوی ویکی دمی استفاده کنید

دیدگاهتان را بنویسید