استراتژی کلمات کلیدی: مخصوص کسب و کار ها (تصویری + مثال)


حتما بارها شنیدید که سئو هزینه نیست، سرمایه گذاریست اونم یک سرمایه گذاری بلندمدت و مفید. جالبه بدونید گوگل بیشتر از 80 میلیارد جستجو در ماه داره! 99% کلیک کاربران هم برای 10 نتیجه اول گوگله. که بیشترین کلیک رو سه نتیجه اول گوگل میگیرن! چه رقابت سخت و تنگاتنگی کی برندس؟ اونی که با به روزترین تکنیک‌های سئو و مناسب ترین استراتژی محتوا و کلمات کلیدی و بهترین خدمات رو به مشتری خودش ارائه میده.

در هر صورت صاحبان کسب و کار برای بدست آوردن سهم بازار بیشتر یا حتی ورود به بازارهای جدید آنلاین مجبورن با ده ها بیزینس دیگه رقابت کنن تا توی این ویترین خوش آب و رنگ گوگل دیده بشن و بیشترین مشتری و نرخ تبدیل و داشته باشن.

بعضی صنایع، رقابت بینشون خیلی بالاست مثل باربری مثل فروش انلاین بلیت و ….! ولی حتی در این موارد هم نباید نا امید شد و میشه به کارگیری یه استراتژی متمایز گوی سبقت رو از رقبا ربود. فقط باید این کار و به دست اهل فن سپرد و صبور بود و از تکنیک های درست خود گوگل استفاده کرد تا نه تنها به نتایج بالای گوگل رسید و بلکه همونجا هم موندگار شد و جلوی چشم مشتری موند. خب بریم سراغ تعریف خود سئو، اصن سئو چی هست؟ هدفش چیه؟

مطالب مرتبط: آموزش سئو برای افراد مبتدی 2019

SEOیا سئو چیست؟

SEO به بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو گفته می‌شه. موتورهای جستجو سعی می‌کنن بهترین نتایج برای هر جستجو را در رتبه بالاتری نشان بدن. با توجه به اینکه معمولاً نتایج برتر در موتورهای جستجو ترافیک بیشتری دریافت می‌کنن، صاحبان کسب‌وکارها هم تلاش می‌کنن سایت خودشون رو در صفحه اول گوگل و نتایج بالاتر نمایش بدن. هدف از سئو سایت چی هست؟ هدف از سئو بهبود رتبه سایت در لیست نتایج موتورهای جستجو هست تا بتونیم با افزایش ورودی های هدفمند، فروشمون رو افزایش بدیم.

حالا به این مرحله میرسیم که چطور سایتمون رو به صفحه اول برسونیم؟ و بعدش بیاریمش تو چند نتیجه اول؟ و چکار کنیم که بتونیم این نتیجه رو حفظ کنیم؟ میدونین سئو یه مسابقست که تمومی نداره اما جنگیدن براش میارزه چون بقای کسب و کارمون در فضای آنلاین دیده شدن در صفحه اوله و سئو کلیدشه.

از کجا شروع کنیم؟ (تحقیقات کلمات کلیدی)

شاید بشه گفت مهمترین بخش سئو، همین تحقیقات کلمات کلیدی هست. چرا؟ برای اینکه قراره بقیه استراتژی ما حول همین کلمات کلیدی بگرده. اینجا این سوالات مطرح میشه که کدوم کلمات کلیدی بیشترین ورودی و در نهایت فروش رو برای ما میاره؟ رو کدوم کلمات کلیدی مانور بدیم زودتر به نتیجه میرسیم؟ حالا که بهترین کلمات رو انتخاب کردیم چه استراتژی برای تولید محتوا و لینک سازیش انجام بدیم تا زودتر نتیجه زحمت هامون رو ببینیم؟ قراره در این مقاله یک بار برای همیشه به تمامی سوالات شما جواب بدیم پس این خوندن و این مطلب رو از دست ندید.

قبل از انتخاب کلیدواژه و تحقیقات کلمات کلیدی بهتره سه تا سوال مهم از خودتون بپرسید:

  1. این کلمات به وبسایت من مربوطه؟
  2. مشتری زمانی که این عبارات رو سرچ میکنه دنبال چیه؟
  3. آیا نتیجه این جستجو برای افزایش فروش یا کمک به دیگر اهداف سازمانی هست؟

اگر جواب سه تاش بله هس%

دیدگاهتان را بنویسید