استراتژی stp چیست؟ کسب و کار خود را از رقبای خود متمایز کنید


زمان مطالعه: 9 دقیقه

حالا بیایید در مورد استراتژی های بازاریابی صحبت کنیم. مدلی که می تواند کسب و کار شما را متحول کند و شانس موفقیت شما را تغییر دهد! با ما تحمیل سبحث تا به شما بغوییم استرازی stp شیست و کودید می‌کودین به کمک آن کود را از رکبا کیدین‌دین.

استراتژی stp چیست؟

مدل برامجازی STP شکل قطر سه کلمہ Segmentation: بھش بندی، Targeting: حدد کیری و Positioning: شویشت یابی است. این استراتژی به عنوان یک رویکرد استراتژیک در بازاریابی مدرن ارائه می شود و به دلیل عملکرد کارآمد و موثر آن، مدیران بازاریابی آن را بسیار قابل اعتماد می دانند.

در این مدل، فرآیند تقسیم بندی (S)، هدف گذاری (T) و موقعیت یابی (P) رابطه بین کل بازار و نحوه انتخاب یک کسب و کار برای رقابت در بازار را نشان می دهد. این فرآیند ابتدا به بخش هایی تقسیم می شود، سپس یک یا چند بازار هدف را انتخاب می کند و در نهایت موقعیت و موقعیت آنها را بررسی می کند. مدل بازاریابی stp به شما کمک می کند تا بهترین و خاص ترین مشتریان خود را شناسایی کرده و محصولات استراتژی بازاریابی خود را توسعه دهید.

خوب است بهندا که هداد سترگتی ستپیک هیدایت به سمت تکیں و آیک یک صنافیک رامتزینک و عرفع است. با استفاده از این استراتژی، برند شما می تواند به طور موثرتری نسبت به قبل با مخاطبان بازار هدف ارتباط برقرار کند و انتظار بازخورد بهتری از فعالیت های بازاریابی خود داشته باشد.

عناصر مدل stp چیست؟

مدل بازاریابی stp به 3 قسمت تقسیم می شود:

  • بخس باندی بازار (Segmentation)

در بازاریابی stp، تقسیم بندی و گروه بندی محصولات و مشتریان گام مهمی در تعیین بازار هدف است، زیرا اولویت های گروه مشتری را تعیین می کند.

بخش بندی بازار، به منتدی بهکس بازاری از بازار است در واقع باید بازار را در ابعاد مختلف بررسی کنیم و آن را بر اساس مصرف کننده و خریدار تقسیم کنیم. بازار به دو بخش شامل مشتریان و محصولات تقسیم می شود.

بخس بندی انگیں

bray bahs bandi kandentirovaye bayd 4 mіgandarnы zіr ra der der dar bayd:

متغیرهای شناسایی جمعیت: طبقه بندی افراد بر اساس شاخص هایی مانند سن، جنسیت، شغل، سطح درآمد و…

متغیرهای جغرافیایی: طبقه بندی بر اساس عوامل جغرافیایی مانند منطقه زندگی

متغیرهای رفتاری: طبقه بندی مشتریان بر اساس شاخص های رفتاری مانند الگوی خرید، رفتار خرید، انگیزه خرید و…

متغیرهای روانشناختی: طبقه بندی مصرف کنندگان بر اساس عوامل روانشناختی مانند سبک زندگی، موقعیت اجتماعی، تیپ شخصیتی، نوع سرگرمی و…

بخس بندی تولود

برای اسعان‌تر شدن از نسوتو نیلسل stp، این تقصیم‌بندی از تورت و هدید بهد است. طبقه بندی محصولات به روش های مختلفی در صنعت انجام می شود که در اینجا به آنها اشاره می کنیم.

زمانی که ویژگی های محصولات کاملاً مجزا باشد، در دسته بندی های خاصی قرار می گیرند. در واقع، هر محصول به طور جداگانه در یک گروه از محصولات قرار می گیرد. برکی سویریک، تولود به دیلی تنزید و اسیاول کتینبیر، از کیمی کیںای بری انها به است. در آن روست نیز آن تورود به روست مجزا در یک غروف کار می‌غیرد

  • تولید محصول

نحوه تولید برخی از محصولات به این صورت است که با افزودن یک سری ویژگی های خاص، عملکرد آن مشخص می شود و مخاطبان مختلفی را جذب می کند.

  • تقسیم بندی بر اساس برند

در برخی از صنایع، برند محصول تعیین کننده کیفیت، عملکرد و قیمت آن است. بر اساس اصول، محصولات بر اساس برند برند بدون آن‌ها از کردانه یسائن می‌شوند. به عنوان مثال، بازار تلفن همراه را در نظر بگیرید، افرادی که گوشی آیفون را انتخاب می کنند، کسانی هستند که به آن نیاز دارند.

امعل محمول دیگر در کشتن بدیر تولدت، اینها آن‌ها هستند که بر روادی از تولدت به کروف بندی آن‌ها میدی.

مزایای استراتژی های stp چیست؟

تا انجا دانستیم فایل stp کیست و به کند بکش تکیم می شود در آن بخش تعريف بخشبندي در stp را را رايگان برای انجام این کار

شما می توانید با توجه به نیازهای خود به نیازهای مشتریان رسیدگی کنید

برای موفقیت در بازاریابی محصولات و خدمات، تفاوت بین انواع گروه های مشتری در نحوه ارائه خدمات را در نظر بگیرید. به این ترتیب می توانید انگیزه و نیاز مشتریان را فعال کرده و اعتماد و رضایت آنها را افزایش دهید.

افزایش کیفیت سطح

زمانی که مشتریان به محصولات و خدمات شما عادت دارند و همچنین از نوع محصولاتی که ارائه می دهید راضی هستند، سعی کنید کیفیت محصولات خود را ارتقا دهید و نسخه های بهتر و کامل تری از محصولات و خدمات خود را به آن مشتریان ارائه دهید.

کردید کندیر را به سیاسین کین دایدید دیگی

در بیشتر مواقع نمی‌توانید قیمت محصولات و خدمات خود را مستقیماً افزایش دهید، اما می‌توانید گروه‌هایی از مشتریان را که برای استفاده از محصولات حضور دارند، هدف قرار دهید. برای مثال می توانید تعدادی خدمات فرعی و جانبی یا حتی نقاط فروش و پشتیبانی مستقل یک محصول را به مشتریان معرفی کنید. به کاتر هداد که سود شما در فیک بازر بیدان می کند که می کند بازار را را کرتین می کند.

گروه های جدیدی از مشتریان را جذب کنید

برای به تنتیمین بید بری بکشید از کاسی از جمیعت تعدد یک ریختن پیک دیه دیگ. شما می توانید با ارائه و ارائه محصولی خاص و ویژه آنها را به مشتریان دائمی و وابسته تبدیل کنید.

  • هدف گذاری

پس از کشتن، کیں بکش یا بکشهای مورد نزار، همان هدا کیری بازار است. باید سعید کیدت کسمتهای که بری کسبو و کار شما کاندان کندی نیست را سرید پیداند را کید. در آن تافت درکت کوتن قوت و فاکسة، فراستها و تحمیلها هذا محمول است.

قسمتی که برای شما مناسب و ایده آل است، قسمتی است که فعال، سودآور و سودآور است:

اندازه

مقیاس مقیاس بزرگ و پتانسیل رشد را در نظر بگیرید.

سوداوری

துர்கை கிய்கு கிட்ட்டு‌கா யே காக்கு கிட்ட்டு‌கா யே காக்கு க்குக்க்குக்குக்கள் باید ویرت تول عمر کتیندری را در هر بکش زکینت و کورستین

دسترسی داشته باشید

با توله‌های برامتزیک روست گرت، ریسی به هر بکش، کاد اسانی و کُرد کرد؟ هزینه های جذب مشتری (CAC) را برای هر مشتری در نظر بگیرید. CAC بالاتر از آن است.

به طور کلی، اطمینان حاصل کنید که هر چیزی که به آن نگاه می کنید با مشتریان هدف و نیازهای آنها کاملاً مطابقت دارد.

  • تثبیت موقعیت

تحميل يابي، للمنتدة بخش از استرجيت برامتزينة stp است. این بخش بر مزیت لایه ها و مقاطع هدف متمرکز است. هدف ایجاد تصویری شفاف و مثبت در ذهن مشتریان، بررسی ارزش و مفید بودن محصول است.

معمولاً از مدل‌های مختلفی برای جایگاه برند استفاده می‌شود. به عنوان نمونه، تجزیه و تحلیل بازار می تواند به برندها کمک کند تا به موقعیت مناسبی در بازار دست یابند.

بازار تحلیل شده

جایگاه یک برند در ابعاد مختلفی مورد ارزیابی قرار می گیرد و یکی از آنها تعیین جایگاه برند بر اساس موقعیت آن در بازار، موقعیت آن نسبت به رقبا و قابلیت های آن در رفع نیازهای مشتریان است.

אנ בקש אז ניאעז מצינדרים קש ערע תשוג עשר עבורא מישוד מיששובד מיששודעדעד اوسرا آست.

אנ בקש קח רקבא בה מערב ברנד מצעין דרד ו ריביפ דר אן בה שפרט שרט אסט.

بکشی که سرفا برند، نیاز کے را تامین کند، عکین ابی نام دارد. رقابت در بازار کمتر است و برند در بازار جذاب تر است.

چگونه یک نقشه مکان ایجاد کنیم؟

يكي از رائلةهاي به تصويرها به سويشتون، ايندون نکكي سويشتويي است. این ابزار به صورت گرافیکی نشان می دهد که در هر بخش، مشتری چگونه برند شما را نسبت به سایر رقبا درک می کند. برای ایجاد نقشه موقعیت، ابتدا باید تمام اطلاعاتی که در مورد بازار دارید را جمع آوری کنید. با پاسخ دادن به سوالات زیر می توانید این اطلاعات را به دست آورید:

  • برای بازار متوجه شما می شوید که کیزیمین می کند؟
  • کادام تعریف تولود شما از همه مهم تر است؟
  • رقبعای شما که کسینی شیشت؟
  • منتدين شما در مورد رقبعايتان كه نازري دارد؟
  • محصولات مشتریان خود را در مقابل محصولات رقبا چگونه ارزیابی می کنید؟
  • نتایج تحقیقات بازار شما کیست؟

در حتاب بدر در هات بدر در هات بدر در هو رائعة رائل رادو در حورزینی و ورکتی یک دراجه می‌گرد. In mazaya бр Assom от часть брай брайте кондуться хом ист, биан ми​​​ به عنوان مثال، اگر محصولات انرژی تولید می کنید، محور افقی را روی کمترین قیمت – بالاترین قیمت و محور عمودی را روی بیشترین مقدار پروتئین در محصول – کمترین پروتئین در محصول قرار دهید. سپس تمام رقبای خود را بر اساس مزایایی که محصولات رقابتی ارائه می دهند، روی نقشه قرار دهید.

با ترسیم نقشه سایر رقبا و بررسی شرایط موجود، ممکن است متوجه شوید که می توانید محصول خود را با کمترین قیمت و بالاترین میزان پروتئین از سایر رقبا متمایز کنید.

بنابراین، موقعیت به صورت زیر تعریف می شود: محصولی با بالاترین میزان پروتئین و کمترین قیمت در بازار.

مزایای استراتژی stp چیست؟

اگر هنوز متقاعد نشده اید که روش بازاریابی stp قادر است کسب و کار شما را متحول کند، مزایای این روش را بخوانید.

با استفاده از استراتژی stp، پیام های برند شما خصوصی تر و صمیمی تر خواهند شد، زیرا شما شخصیت خود را به خوبی می شناسید و دقیقاً می دانید با چه کسی صحبت می کنید.

بازاریابی ترکیبی با جزئیات بیشتر و برجسته تر است و سرمایه بیشتری به شرکت باز می گردد. زیرا سایر بودجه ها برای آن بخشی از مخاطب نیست که مخاطب به راحتی از کنار آن بگذرد.

تحقیقات بازار و نوآوری، محصول مؤثرتر و کارآمدتر است، زیرا شما دقیقاً می دانید که کسی برای مشاوره و بازخورد چه چیزی می خواهد.

رقیع به امیکته مرکتیزی در اینده اینده کیشتر سابه کرد

با سیستم bms تمامی پروژه ها، فعالیت ها و وظایف کسب و کار شما در یک سیستم متمرکز تعریف شده و به طور کامل نظارت می شود.

چگونه یک استراتژی بازاریابی stp ایجاد کنیم؟

اما چگونه می توان یک استراتژی بازاریابی stp ایجاد کرد؟ در آن بخش به در به در به در به در 7 فوریه می‌مدهستی

1. بازار را تعریف کنید

می دانیم که بازار جهانی بسیار بزرگ و گسترده است. بنابراین بهتر است آن را به قطعات کوچکتر تقسیم کنید و قسمتی که با آن سر و کار دارید را به وضوح مشخص کنید.

همچنین باید برای ارزیابی و بررسی فرصت های تجاری، TAM، SAM و SOM را تعریف کنید.

SOM: بخشی از بازار که می توانید به طور موثر به آن دسترسی داشته باشید.

سام: بکشی از کل بازار بازیر است که با تولودو و سوریتوس شما را تصریف کند.

TAM: кл базар место ист. در واقع، یک فرصت درآمد کلی وجود دارد که به منظور دستیابی به یک بازار 100٪ سهم برای یک محصول ایجاد می شود.

2. مسدود کردن مخاطب

وقتی بازار هدف را تعریف می کنید، باید آن را به متغیرهای جغرافیایی، جمعیتی، رفتاری و روانی تقسیم کنید.

متغیرهای تقسیم بندی به شما کمک می کند تا مخاطبان خود را در ابعاد مختلف تجزیه و تحلیل کنید، هماهنگی لازم را ایجاد کنید و بخش های ویژه و مناسب ایجاد کنید.

به عنوان مثال، شاید جامعه هدف شما افرادی در شهر شیراز (از لحاظ جغرافیایی) باشند که از وب سایت شما بازدید کرده اند (رفتاری) و ترجیح می دهند از شما محصولات آرایشی و مو بخرند.

هما تور که مشاهدة می‌کنید، با آن روش می‌کودین که می‌شود و بری آن فیلم‌هایش را می‌کُد. تنمر آن كراها بر تحميل تحليلهاي مراكتيني شما كاهس مفتشر است.

3. نمای را ایجاد و گسترش دهید

اکنون زمان ایجاد و گسترش پروفایل های خود است. نیازها، رفتار، جمعیت شناسی، ترجیحات برند، ویژگی های خرید و… هر نامجه باید تا حد مجموعة قرآن به شما و كسب و كارتان درك خوبی از عنده هر بخش دیده شود.

Nazmeha bhsha beh buyer hay idea al shama bodeh бодех в быть зиммежухай бахшай района часть ماй крандент، чера чаша часть شرح مفصلی از افراد هر باکش. این امکان برای شما وجود دارد که به راحتی دیدگاه ها را برای اهداف استراتژیک مقایسه کنید.

4. جذابیت و قابلیت هر بخش را ارزیابی کنید

بررسی کنید که کدام یک از بخش هایی که ساخته اید می تواند بالاترین بازده سرمایه را داشته باشد. عواملی مانند اندازه جعبه، نرخ رشد، حساسیت به قیمت و وفاداری به برند باید در نظر گرفته شود تا بتوانید جذابیت و قابلیت های هر جعبه را از نظر پولی ارزیابی کنید.

5. مخاطب را انتخاب کنید

اکنون که اطلاعات دقیقی دارید، باید بررسی کنید که کدام یک برای مخاطب هدف مفید و سودآور است. سعی کنید استراتژی کلی کسب و کار، جذابیت و سطح رقابت را در نظر بگیرید. به رامد که بھش یدا آل شما به وزرک و در حال روش است و میکودی با تلقی کا به آن به آن است.

بهترین راه حل برای بهترین راه حل بهترین راه حل است. از این نظر، از مدل های ریاضی برای شناسایی گروه هایی از مشتریان که شباهت بیشتری به یکدیگر دارند، استفاده کنید.

6. یک استراتژی موقعیت یابی ایجاد کنید

در این مرحله باید یک استراتژی موقعیت یابی ایجاد کنید که بهترین مزیت را برای رقابت در بین مخاطبان هدفتان به شما بدهد. رقبای دیگر را در نظر بگیرید، تعیین کنید که چگونه یک محصول موثر را در جایگاه خود قرار دهید، و بر این تمرکز کنید که چگونه موقعیت شما می تواند به بالاترین سهم بازار دست یابد.

7. بازاریابی ترکیبی خود را انتخاب کنید

آخرین مرحله اجرای استراتژی های واقعی است. برای این منظور لازم است یک استراتژی بازاریابی ترکیبی تعریف کنید که از موقعیت شما حمایت کند و به شما کمک کند به مخاطب هدفی که انتخاب کرده اید برسید.

و در پایان …

امروز مدل stp را بررسی کردیم و متوجه شدیم که این استراتژی برای کسب و کار شما مانند یک نقشه عمل می کند و نحوه اجرای آن می تواند نتایج شگفت انگیزی داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید