الگوریتم رتبه اعتماد چیست؟


الگوریتم TrustRank این روشی برای ارزیابی کیفیت وب سایت ها است. توسط Zoltan Giongi، Hector Garcia و John Pederson توسعه یافته و توسط Yahoo! برای ثبت اختراع ثبت شده است. عمدتاً برای طبقه بندی نیمه خودکار کیفیت یک صفحه یا یافتن صفحات هرزنامه استفاده می شود و برای کمک به موتورهای جستجو در ارزیابی وب سایت ها در نظر گرفته شده است.

علاوه بر الگوریتم رتبه اعتماد، از این اصطلاح برای اهداف کلی نیز استفاده می شود. TrustRank معمولاً به معنای سطح اعتماد یک موتور جستجو به وجود یک وب سایت و صفحه وب است. علاوه بر این، برخی از نرم افزارهای سئو نیز از این اصطلاح استفاده می کنند.

توسعه رتبه اعتماد

TrustRank در سال 2004 توسعه یافت. تا آن زمان تنها یک عامل برای ارزیابی کیفیت وب سایت ها وجود داشت. PageRank و دلیل اصلی TrustRank این است که وب سایت هایی با پسوندهای .edu و .gov قدرت پیوند بهتری نسبت به سایرین دارند. TrustRank به مقدار PageRank نیز بستگی دارد اتصال اثر می گذارد.

TrustRank چگونه کار می کند؟

الگوریتم TrustRank به موتورهای جستجو اجازه می دهد تا وب سایت های اسپم را بهتر شناسایی کنند. اساساً TrustRank مشابه PageRank کار می کند، زیرا در اینجا دوباره تمرکز اصلی روی پیوندها است. اما این فقط با اعداد، مانند PageRank، اندازه گیری نمی شود، بلکه با مبدأ پیوند اندازه گیری می شود.

گوگل سایت های قابل اعتماد و TrustRank را از طریق بررسی دستی تعیین می کند. اینها باید به عنوان مبنایی برای ارزیابی قابلیت اطمینان سایت باشند، با این فرض که این صفحات باید مستقیماً به صفحات اسپم منتهی شوند، که بسیار بعید است. حدود 200 صفحه منتخب از آثار جونگی، گارسیا-مولینا و پدرسون در این رابطه آورده شده است. این سایت ها بالاترین رتبه اعتماد را دارند زیرا اسپم ندارند و گوگل به محتوا 100% اعتماد دارد. می توان فرض کرد که از جمله سایت های دانشگاهی، پروژه های متن باز و صفحات مؤسسات عمومی.

علاوه بر این، تمامی لینک های خروجی از این صفحات به صورت خودکار ثبت می شوند. صفحاتی که پیوند مستقیم از این منبع قابل اعتماد دریافت می‌کنند، یک «سطح سلسله مراتبی» پایین‌تر هستند و همچنین توسط Google به عنوان صفحات قابل اعتماد رتبه‌بندی می‌شوند، اما مقدار اعتماد کمی کمتر به آن‌ها اختصاص داده شده است. TrustRank اگر هر سطحی از آن حذف شود و بیش از یک صفحه با صفحات منبع قابل اعتماد حذف شود کاهش می یابد، بنابراین فاصله در اینجا به عنوان یک پیوند اندازه گیری می شود.

گوگل چگونه از الگوریتم TrustRank استفاده می کند؟

TrustRank را می توان از یک طرف به طرف دیگر به ارث برد. به عنوان مثال، اگر وب سایتی با رتبه اعتماد بالا به وب سایت شما لینک دهد، باعث افزایش رتبه اعتماد صفحه شما می شود. برعکس، اگر وب سایتی با TrustRank بد به سایت شما لینک داده شود، یا شما به وب سایتی با TrustRank بد لینک دهید، TrustRank سایت شما کاهش می یابد. بنابراین، این ارزیابی کیفیت وب سایت نقش عمده ای در بازاریابی لینک ایفا می کند. با توجه به این وضعیت، گوگل الگوریتم های خود را برای تعیین حملات لینک های هرزنامه نیز بهبود بخشیده است، بنابراین با وجود ابزار رد لینک گوگل، مدیر وب سایت نگران افزایش لینک های هرزنامه نیست، زیرا به راحتی می توان آنها را رد کرد. برای آسیب رساندن به اعتبار سایت شما

گوگل همچنین از الگوریتم TrustRank بدون لینک بر اساس شباهت با شاخص های برداری استفاده می کند. یعنی اگر یک صفحه جستجوی هدفمند جدید از نظر کیفیت و عملکرد مشابه صفحات وب با کیفیت باشد، به آن صفحه وب نیز اعتبار می دهد. گوگل همیشه این شباهت ها را برای درک سطح کیفی صفحات وب حتی بدون در نظر گرفتن لینک محاسبه می کند.

رتبه اعتماد عاملی برای ارزیابی و رتبه بندی بهتر صفحات برای موقعیت آنها در نتایج جستجوی گوگل است و برای این منظور استفاده می شود. اگر از PageRank برای رتبه بندی محبوبیت یک صفحه با بررسی و تجزیه و تحلیل بک لینک ها به صورت کمی و کیفی استفاده شود، TrustRank را می توان به عنوان شاخص اعتماد داده شده به وب سایتی تعریف کرد که در یک زمینه خاص فیلتر شده است. منابع مرجع اجازه می دهند.

اگر به بک لینک های با کیفیت از سایت های معتبر با اعتبار دامنه بالا و امتیاز اسپم پایین نیاز دارید، خرید بک لینک از سئو طلوع را توصیه می کنیم.

شاخص یادداشت تضمینی و گارانتی پتنت Trust Rank چیست؟

شاخص اعتماد یک اصطلاح اختصاصی است. همچنین، امتیاز اعتماد و شاخص اعتماد را می توان به یک صفحه وب و ناشر محتوا به دلیل شهرت و ارزشی که در نزد موتورهای جستجو دارند، داد. در زیر می توانید برخی از عوامل رتبه اعتماد را مشاهده کنید:

  • مشارکت ناشران که تعدادی سایت مهم را در مناطق خاصی فهرست می کنند.
  • اطلاعات ارائه شده توسط نام دامنه، مانند سابقه استخدام، دوره تمدید و غیره.
  • تعداد صفحات سایت
  • مخاطب (برخی اعداد ممکن است توسط Analytics یا Chrome ارائه شوند)
  • معیارهای دیگر در حال حاضر کمتر شناخته شده است.
  • با این حال، هیچ یک از این مفاهیم به طور رسمی توسط گوگل تایید نشده است. به طور خلاصه، TrustRank امروزه یک مفهوم پنهان و ناشناخته است که در آن حدس و گمان بیشتر از قطعیت وجود دارد.

الگوریتم TrustRank و نحوه انتخاب یک وب سایت قابل اعتماد

روش کار در اینجا این است که الگوریتم برخی از این وب سایت های قابل اعتماد را انتخاب می کند که به نوبه خود به صفحات مشابه ارجاع می دهند. هرچه فاصله بین صفحه و منبع اصلی بیشتر باشد، TrustRank شما بدتر است.

به طور کلی، این روش با هدف حذف بسیاری از هرزنامه های موجود در اینترنت است. این امر از طریق مفهوم زیر حاصل می شود:

  • ابتدا سایت هایی با صفر درصد هرزنامه دستچین می شوند و ابتدای الگوریتم را تشکیل می دهند و بنابراین بالاترین امتیاز TrustRank را دارند. اکنون پیوندها به طور خودکار از این صفحات ایجاد می شوند.
  • صفحات فرود تنها پس از صفحه اصلی در رتبه دوم قرار دارند و بنابراین جزو صفحات قابل اعتماد به حساب می آیند.
  • صفحات لینک شده در رتبه سوم قرار دارند و بنابراین در این زمان کمتر قابل اعتماد هستند. نرخ هرزنامه تا 10٪ اغلب در اینجا ثبت می شود.
  • از آن زمان، میزان هرزنامه در صفحه به طور قابل توجهی افزایش یافته است. نتیجه این است که این صفحات توسط گوگل و سایر موتورهای جستجو به عنوان کمتر قابل اعتماد طبقه بندی می شوند و در نتیجه رتبه پایینی دریافت می کنند و در صفحات اول نتایج جستجو ظاهر نمی شوند.

توجه: از آنجایی که الگوریتم TrustRank دارای یک متدولوژی اولیه است و اکثر کارشناسان سئو این مراحل را می دانند، الگوریتم TrustRank نیز برای جلوگیری از اسپم نیاز به بهبود دارد و یک حلقه بی پایان است. اگر الگوریتم موتور جستجو قابل درک و قابل حل باشد، الگوریتم در نتیجه عبارت Gaming the System است. قرار خواهد گرفت بنابراین، گاهی اوقات دریافت لینک از یک صفحه وب با TrustRank پایین تر از لینک های سایت های بسیار قوی می تواند برای الگوریتم موتور جستجو طبیعی تر و ارزشمندتر باشد. بنابراین، اگر به مفاهیم و تئوری های موتورهای جستجو علاقه مند هستید، باید همیشه سئوی جامع را پیاده سازی کنید و گوگل و سایر موتورهای جستجو را هوشمند بدانید زیرا میلیون ها الگوریتم هماهنگ کار می کنند و اگر اشتباه کنید متوجه می شوند. این دستور خواهد بود.

در مورد تکرار، گوگل همیشه گروهی از صفحات وب با کیفیت را به عنوان نمونه انتخاب می کند و سپس از طریق پیوندهای خارجی برای ایجاد سلسله مراتب در مدل، تکرار می کند. این روش تکرار ویژگی مشترک همه این پتنت ها و مفاهیم موتور جستجو است. به عنوان یک SEO، شما باید مقالات و دستورالعمل های TrustRank را بهبود بخشید مراقب باشید و این روند را ادامه دهید و آن را جدی بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید