الگوریتم کافئین گوگل چیست؟ – سئو طلوع


الگوریتم کافئین توسط گوگل ارائه شد و سرعت ایندکس سایت ها را سریعتر کرد. با افزایش محبوبیت موتور جستجوی گوگل، گوگل به آرامی متوجه شد که بسیاری از فرآیندهایی که ایجاد کرده بود دیگر کاربردی نیستند و برای رتبه بندی وب سایت ها کافی نیستند. ایده ها الگوریتم کافئین و ایندکس جستجو در زمانی ایجاد شد که در مجموع چندین میلیون وب سایت وجود داشت. و در سال 2010، میلیون ها صفحه دیگر هر روز اضافه شد. در واقع الگوریتم کافئین گوگل برای ادای احترام به تغییرات اینترنت ایجاد شد. این یکی از بزرگترین به روز رسانی های زیرساخت پشت موتور جستجو بود و SERP ها را دوباره طراحی کرد تا نتایج همچنان قابل مشاهده باشند.

قبل از این به روز رسانی زیرساخت، فهرست جستجوی گوگل از چندین لایه تشکیل شده بود. برای به روز رسانی تغییر، کل شبکه باید آنالیز می شد که خود زمان بر بود. بنابراین تاخیر قابل توجهی بین ایجاد صفحه و ظاهر شدن آن در نتایج وجود داشت. در سال 2000، این شاخص تنها هر 4 ماه یکبار به روز می شد. در اواخر سال 2001، با توجه به افزایش صفحات وب، ایندکس سازی یک بار در ماه انجام می شد. حالت شاخص های جدید در کافئین شامل فرآیند خزیدن شاخص تدریجی و مداوم است. اکنون هر وب‌سایت می‌تواند به‌صورت جداگانه بررسی و پس از انتشار، فهرست‌بندی شود.

بهترین راه برای ایندکس سریع صفحات سایت، بک لینک های با کیفیت بالا است. اگر سایت شما دارای تعداد زیادی بک لینک خوب باشد، ربات ها از طریق آن لینک ها وارد سایت شما می شوند و صفحات ایندکس نشده سایت شما را ایندکس می کنند. اگر نیاز به خرید بازخورد دائمی دارید، لطفا با ما تماس بگیرید.

Google Caffeine، مهم ترین به روز رسانی در زیرساخت ها

اکثر الگوریتم های ارائه شده توسط گوگل به نوعی این الگوریتم را مدیریت می کنند. مانند الگوریتم فلوریدا، پاندا، پنگوئن، مرغ مگس خوار یا Odd، همه آنها به نوعی شرایط رتبه بندی را بررسی می کنند. بنابراین، الگوریتم کافئین گوگل کمتر از الگوریتم هایی که در بالا ذکر کردیم، شناخته شده است. در حالی که این الگوریتم یک تغییر کامل و اساسی در فرآیندها و فرآیندهای داخلی بود که در نهایت منجر به ایندکس شد. دلایل زیادی برای ظاهر شدن این الگوریتم وجود داشت. در واقع، گوگل باید خودش تعیین می کرد که اینترنت چقدر سریع رشد می کند و محتوای آن چقدر سریع تغییر می کند. از طرفی رشد آنها به قدری سریع بود که خود موتور جستجو مشکوک بود که چگونه می تواند اینقدر رشد کند؟!

الگوریتم کافئین گوگل با تغییر وب سایت های پویا در سال های 2009 و 2010 بسیار مهم بود. در عوض، وب سایت های ثابت به ندرت تغییر می کنند و هر روز، هر ساعت و هر دقیقه محتوای جدیدی ایجاد می شود. به روز رسانی های موثر و محتوای پویا محبوب شد و اطلاعات جدیدی را در اختیار کاربران قرار داد. در این مرحله، فرآیند نمایه سازی به گونه ای طراحی شده است که اطمینان حاصل شود که صفحات در اینترنت تنها در فواصل زمانی طولانی تغییر می کنند.

گوگل قبل و بعد از آپدیت گوگل کافئین چگونه بود؟

قبل از معرفی الگوریتم کافئین گوگل، نمایه سازی صفحات وب از چندین لایه تشکیل شده بود. فقط برخی تغییرات وجود داشت که بیشتر از سایرین به روز می شدند. برای به روز رسانی یکی از این لایه ها یا سطوح، لازم بود کل صفحات ذخیره شده در لایه ها جستجو شود. در نتیجه گاهی اوقات صفحات وب برای مدت طولانی در یکی از لایه ها ذخیره می شوند، اما اگر لایه مربوطه به SERP منتقل نشود، به فهرست جستجو منتقل نمی شوند.

در ابتدا، فواصل زمانی برای چنین به روز رسانی هایی چهار ماه بود، اما به مرور زمان، گوگل به روز رسانی را به یک ماه کاهش داد. اما از آنجایی که هزاران وب‌سایت جدید همچنان هر روز ایجاد، اضافه و فهرست‌بندی می‌شوند، گاهی اوقات فقط چند هفته طول می‌کشد تا در SERP ها نمایش داده شوند. این روند در مورد محتوای پویا که قبلاً در وب سایت های نمایه شده ایجاد شده است نیز صدق می کند.

هدف افزایش و تقویت شاخص جستجو بود که طبق الگوریتمی به نام Google Caffeine انجام شد. در واقع، همه مراکز داده باید نتایج را به طور همزمان ارائه دهند. در عین حال، اولویت بندی جدیدترین مطالب توسط موتورهای جستجو بسیار مهم بود. این امر به ویژه زمانی مشهود بود که موتور جستجو نتوانست آخرین اطلاعات مربوط به رویدادهای اخیر را در اختیار جستجوگر قرار دهد. الگوریتم کافئین گوگل به طور کامل نحوه ایندکس شدن وب سایت ها را تغییر داد و همانطور که می بینید هنوز هم به همین شکل کار می کنند.

انعطاف پذیری شاخص با توجه به اخبار و شبکه های اجتماعی

پس از الگوریتم کافئین دار گوگل، کاربران می توانند نوآوری های جالبی را مشاهده کنند. از یک طرف، وب سایت هایی که هنوز نسبتاً جدید بودند و فقط می خواستند جایگاه خود را به نمایش بگذارند، اکنون در نتایج جستجو نشان داده می شوند. آنها دیگر مجبور نبودند هفته ها یا حتی ماه ها منتظر بمانند تا اولین نتایج بهینه سازی موتور جستجو را ببینند. اما مهمتر از همه، مشخص شد که محتوای پویا و جدید نقش مهمی را ایفا می کند. الگوریتم کافئین گوگل مبنایی را برای Google News و نمایش محتوای جدید در نتایج جستجوی ارگانیک فراهم کرد.

نوآوری مهم دیگر این است که شبکه های اجتماعی جدید نیز در این شاخص ها نقش دارند. چیزهایی که قبلاً تقریباً هرگز ثبت نشده بودند. فیس بوک در سال 2010 در اوج خود بود و بر اینترنت در همه جای دیگر حکومت می کرد. اما این موتور جستجو همچنان نمی خواست شبکه اجتماعی خود را ارائه دهد، اما بعداً سعی کرد شبکه اجتماعی خود یعنی گوگل پلاس را ایجاد کند. با این حال، به روز رسانی کافئین اجازه داد تا محتوای رسانه های اجتماعی برای اولین بار ایندکس شود. این نیز به نفع کاربرانی بود که می توانستند پیشرفت این صفحات را نیز از این طریق ببینند. به روز رسانی طراحی SERP برای حفظ کاربران در اکوسیستم گوگل به جای ارسال آنها به پلتفرم های دیگر یکی از اصول گوگل در این زمینه است. همچنین کاهش رتبه فیسبوک و توییتر با تقویت یوتیوب در SERP گوگل یکی از این اصول است.

استفاده صحیح از کافئین برای سئو

از آنجایی که الگوریتم کافئین گوگل برای زیرساخت ساخته شده است، نه فقط یک الگوریتم، هیچ تاثیر مستقیم یا نشانه ای از تغییرات در نتایج وجود ندارد. اما واضح است که پویایی محتوای جدید تغییراتی را به همراه داشته است. وب سایت هایی که به طور مرتب به روز می شوند یا به طور منظم مقالات جدیدی منتشر می کنند مورد استقبال روبات های پویا جدید قرار گرفتند و در گوگل محبوبیت بیشتری پیدا کردند. در واقع استراتژی هایی برای انتشار مقالات جدید شما وجود دارد. و به این معنی که باید ترکیبی از این موارد را در سایت خود انجام دهید، محتوای خود را به طور منظم به روز کنید، از رسانه های اجتماعی به خوبی استفاده کنید، و پست کردن به طور مداوم همچنان برای سایت شما مفید است.

در هر صورت، الگوریتم کافئین گوگل روش استفاده ما از گوگل را تغییر داده است. موتور جستجو جایگاه خود را برای یک دهه جدید نشان داد. این سوال باقی می ماند که برای ده سال آینده چه برنامه ای دارد؟

الگوریتم کافئین گوگل و ارتباط آن با سئو در سال 2022

الگوریتم کافئین گوگل اهمیت خزیدن سریع، رندرینگ و فرآیند نمایه سازی را برای موتور جستجو و سایر صنایع مختلف مانند اخبار و لیست مشاغل نشان می دهد. الگوریتم کافئین سیگنالی برای سئوی جامع است که خزیدن، رندر و نمایه سازی برای ربات ها و سیستم های موتورهای جستجو آسان تر است که یک تقویت کننده رتبه است. زیرا گوگل میلیون ها دلار را صرف بازسازی زیرساخت پایگاه داده بزرگ خود و گسترش پایگاه داده خود با هزینه های هنگفت می کند، که هزینه های بالاتری را برای موتورهای جستجو در فرآیند نمایه سازی نسبت به رقبا ایجاد می کند که کیفیت را نشان دهند. بد باش

سئوی خوب در سایت همیشه باید از دیدگاه کاربر و موتور جستجو فکر کند. کاربر می خواهد محتوای تازه را ببیند و موتور جستجو می خواهد محتوای تازه را فهرست کند. به روز رسانی منظم محتوا با اطلاعات جدید و ایجاد فرآیند خزیدن، رندر و نمایه سازی روان برای موتورهای جستجو یکی از مهم ترین و اساسی ترین جنبه های سئو است.

گزارش های الگوریتم کافئین اینترنت می تواند به سئوی سایت کمک کند تا این فرآیند را درک کند. امروز گوگل 24 میلیارد جلسه ارگانیک به سایت های خبری ارسال می کند. همچنین ایجاد نقشه سایت خبری، نقشه سایت تصویر و نمایه نقشه سایت، بهینه سازی JS، CSS، ارزیابی تصاویر صفحات وب و بهبود سرعت بارگذاری صفحات و همچنین کاهش حجم کلی سایت، از جنبه های بسیار مهم سئو سایت می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید