الگوریتم hilltop گوگل چیست و چه تاثیری بر سئو دارد؟


الگوریتم تپه این ارزیابی می کند که آیا وب سایت شما متعلق به یک سازمان یا تخصص خاص است. و همچنین بررسی می کند که آیا این سایت دارای محتوا و سابقه معتبر است یا خیر؟ علاوه بر این به بررسی و تحلیل اعتبار سایت و ارتباط کلمات کلیدی با یکدیگر و حوزه تخصصی آن سایت می پردازد. اگر عبارتی را در کادر جستجوی گوگل جستجو کنید، موتور جستجو ابتدا صفحات تخصصی و معتبر مرتبط با آن عبارت را برای شما می آورد.

توجه داشته باشید که الگوریتم Hilta Peak یک حق ثبت اختراع قدیمی گوگل است که تلاش می کند تخصص یک سایت را در یک موضوع مشخص محاسبه کند. اینو باید بدونی الگوریتم تپه این یک روش اولیه برای Google برای تأیید اعتبار یک وب سایت در گذشته بوده است. درک الگوریتم Hilltop به شما کمک می کند تا درک کنید که چگونه گوگل الگوریتم خود را به شیوه ای پیچیده و جامع توسعه داده است.

در سال 1999، الگوریتم بهارات و میهایلا هیل تاپ در دانشگاه تورنتو توسعه یافت. گوگل این الگوریتم را در سال 2003 به ثبت رساند. در ابتدا این الگوریتم سعی داشت اعتبار یک صفحه وب را با توجه به لینک ها و اسناد با کیفیت آن محاسبه کند. طبق الگوریتم Bharat and Mihalia Hilltop 5، استناد به افراد معتبر در یک موضوع و زمینه خاص، اعتبار و تخصص شما را در آن موضوع خاص نشان می دهد. البته با خرید این سرویس توسط گوگل این عدد از 5 به 2 کاهش یافت.

این سایت های مستقل نیز به دقت بررسی می شوند. بنابراین، آنها نباید به شبکه به اصطلاح کلاس C تعلق داشته باشند. این بدان معنی است که سه بلوک اول آدرس IP نباید مطابقت داشته باشند و نباید نام دامنه یکسانی داشته باشند (متغیرها ممکن است، به عنوان مثال URL های مشابه با پسوندهای مختلف مانند به عنوان Com یا Tr) پیوندهای مستقیم یا غیرمستقیم از سایت های مرجع و استقلال طبق این الگوریتم، اگر یک حزب A برچسب گذاری شده با طرف B در تماس باشد، وابستگی وجود دارد که به نوبه خود با طرف C در تماس است. همچنین فرض می شود که موقعیت های A و C با هر پیوندی که باشد در تماس هستند.

تفاوت بین الگوریتم های Hilltop و PageRank چیست؟

الگوریتم PageRank تعداد و قدرت لینک های ورودی یک وب سایت را تعیین می کند. این الگوریتم یکی از ابزارهای مهم برای بررسی ارتباط وب سایت ها بود. با این حال، الگوریتم PageRank یک تصویر ناقص ارائه می دهد، زیرا فقط اطلاعاتی در مورد قدرت و تعداد وب سایت های یکپارچه ارائه می دهد، اما چیزی در مورد کیفیت و قابلیت اطمینان آنها در یک موضوع خاص ارائه نمی دهد. اما اگر می خواهید ارتباط یک وب سایت را ارزیابی کنید، این پارامتر مهم است.

به همین دلیل، الگوریتم Hilltop مکمل مفیدی برای الگوریتم PageRank است. عبارات جستجوی خاصی را از وب سایت ها بررسی می کند و تعیین می کند که آیا می توان آنها را به صفحات معتبر اختصاص داد یا خیر. در صورت مشخص بودن وضعیت صفحه تخصصی، کاربر آن را به گونه ای تشخیص می دهد که بتواند در نتایج جستجو رتبه بالایی داشته باشد و علاوه بر توضیحات کلی صفحه، حاوی اطلاعات اضافی نیز باشد. به عنوان مثال، می توان آن را به صفحات فرعی پیوند داد.

مرکز و اندام ها و TrustRank دو الگوریتم دیگر هستند که برای تأیید وب سایت ها استفاده می شوند. در مورد هاب ها و مقامات (مخفف: HITS)، مقدار صفحه با استفاده از ویژگی های مرجع و هاب ارزیابی می شود. در حالی که ویژگی stroke تعداد و کیفیت لینک های خروجی را در یک صفحه ارزیابی می کند، اعتبار یک وب سایت توسط پیوندهای خارجی آن تعیین می شود.

وظیفه اصلی TrustRank شناسایی صفحات اسپم است. TrustRank ابتدا برخی از صفحات معتبر را تعریف می کند (مثلا ویکی پدیا) و سپس همه پیوندهای خروجی را ردیابی می کند. از آنجایی که سایت‌های هرزنامه معمولاً هیچ لینکی ندارند، می‌توان آن‌ها را به راحتی با استفاده از اکسیر اعتماد حذف کرد. قرار گرفته و تشخیص داده شده است.

SEO و الگوریتم Hilltop

الگوریتم Hilltop همچنین برای بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) مهم است. برای رتبه بندی بهتر، تا حد امکان لینک های بیشتری را از سایت های تخصصی جمع آوری کنید. برای این منظور لازم است تا جایی که ممکن است دایرکتوری های زیادی را با وب سایت خود وارد کنید. برای جستجوی خاص برای صفحات طاقچه، منطقی است که به دنبال وب سایت هایی بگردید که به نوبه خود به صفحات دارای رتبه بندی بسیار خوب پیوند می دهند. اما شما همچنین می توانید به طور قابل توجهی بر رتبه خود تأثیر بگذارید. برای این منظور توصیه می شود دایرکتوری های خود را در موضوعات خاص ایجاد کنید که سپس برای بهینه سازی در وب سایت قرار داده می شود.

اگر وب سایت شما در یک دامنه واجد شرایط است، نباید سعی کنید الگوریتم رتبه صفحه را دستکاری کنید. پیشنهاد ما به شما این است که «لینک‌های زیادی از سایت‌های طاقچه دریافت کنید»، به این معنی که باید محصولات، خدمات و محتوای با کیفیتی را ارائه دهید تا توسط این سایت‌ها تأیید شوید و در یک فرآیند طبیعی لینک‌ها را دریافت کنید.

به دلیل محاسبه نادرست (همه صفحات طاقچه یا مرجع همیشه ثبت نمی شوند)، الگوریتم Hilltop فقط برای دستیابی به رتبه بندی بهتر کاربرد محدودی دارد. در همکاری با سایر الگوریتم های ذکر شده در بالا، می توان تلاش محاسباتی ایجاد شده در ابتدای جستجو را توسط شاخص جستجو کاهش داد. علاوه بر این، الگوریتم Hilltop به یک ابزار ارزشمند برای تشخیص هرزنامه تبدیل شده است. با توجه به معیارهای کیفی تعیین شده توسط الگوریتم، وب سایت هایی که به عنوان هرزنامه طبقه بندی می شوند، در واقع شانسی برای دستیابی به وضعیت بهتر و دریافت اعتبار ندارند.

اهمیت بازاریابی آنلاین

خود الگوریتم Hilltop اپراتورهای وب سایت را به صفحات بالاتر هدایت نمی کند. این الگوریتم بخشی از گروه بزرگتری از الگوریتم ها است که در صورت امکان باید در ترکیب با یکدیگر استفاده شوند. با این حال، اهمیت الگوریتم Hilltop را نباید دست کم گرفت، زیرا گوگل از سال 2003 طرحی را برای پاداش دادن به وب‌سایت‌های با کیفیت بالا اجرا کرده است. این ممکن است به این دلیل باشد که در آن زمان، وب‌سایت‌هایی که اساساً بی‌ارزش بودند می‌توانستند رتبه‌بندی شوند و به رتبه اول برسند. صفحات گوگل با کلمات کلیدی زیاد و مجموعه ای از لینک های مرزی در موتور جستجو. چیزی که باید متوقف می شد. برای کسب رتبه خوب در وب سایت خود، باید با الگوریتم های مختلفی سر و کار داشته باشید.

سه نکته مهم از الگوریتم Hilltop

اگر حداقل دو صفحه تخصصی و مستقل به آن لینک دهند، صفحات وب سایت شما معتبر تلقی می شوند. سایت های تخصصی که معیارهای زیر را دارند به عنوان سایت های مستقل شناخته می شوند:

  • سه بلوک اول آدرس IP آنها شبیه هم نیستند
  • هیچ ارتباطی بین صفحات پیوند داده شده وجود ندارد و آنها پیوند ندارند
  • قسمت عمومی نام دامنه متفاوت است

به یاد داشته باشید که الگوریتم Hilltop یک الگوریتم قدیمی گوگل است. بنابراین، شما نباید به او توجه کنید. ما این مقاله را برای نشان دادن دیدگاهی جامع از سئو ایجاد کردیم ما نحوه رتبه بندی یک موتور جستجو، عملکرد آن در گذشته و دستاوردهای آن در آینده نزدیک را آماده کرده ایم و در نظر داریم. بنابراین می توانید آینده الگوریتم ها را پیش بینی کنید و در مورد پروژه ها بهتر تصمیم بگیرید سئوی خود را دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید