الگوریتم Possum گوگل چیست؟


الگوریتم ماوس کور گوگل ارسال شده در سپتامبر 2016 به عنوان بخشی از این الگوریتم، گوگل بر روی دقیق تر کردن فرآیند ربات از نظر جغرافیایی هنگام طبقه بندی اطلاعات جستجوی محلی تمرکز کرد.

گوگل سال ها است که به طور مرتب به روز رسانی های اصلی را منتشر می کند، بنابراین الگوریتم های خود را برای رتبه بندی بهتر وب سایت ها به روز می کند تا بتواند رتبه بندی دقیقی را برای کاربرانی که در حال جستجو هستند ارائه دهد و نتایج ارزشمندی را به کاربر نشان دهد. به همین دلیل است که کارشناسان بازاریابی آنلاین همیشه مراقب آخرین به روز رسانی ها هستند تا عقب نمانند و خود را به روز نگه دارند. تغییراتی که با این الگوریتم و به روز رسانی آن رخ می دهد متفاوت است و با تحلیل قابل نمایش است. یکی از آخرین به روز رسانی های اصلی گوگل که قبل از الگوریتم Possum بر جستجوی محلی تمرکز داشت، الگوریتم کبوتر بود که توسط گوگل در سال 2014 معرفی شد.

چرا نام ماوس کور را برای این الگوریتم انتخاب کردند؟

برای برخی از الگوریتم های گوگل، نام حیوانات مانند الگوریتم پاندا، الگوریتم مرغ مگس خوار یا الگوریتم پنگوئن را انتخاب کردند. جامعه سئو الگوریتم موش کور را به این دلیل نامید که پس از این الگوریتم، بسیاری از شرکت ها دیگر در نتایج جستجوی محلی یافت نشدند و دیگر برای کلمات کلیدی خاصی رتبه بندی نشدند، اگرچه ورودی ها به طور کامل به صفر نرسیدند و از نتایج گوگل حذف شدند. به طور کامل حذف نشده است اما آنها کم و بیش احساس “مرده” می کردند.

بعد از الگوریتم پاندا، حالا الگوریتم موش کور

برای سال‌ها، گوگل برای الگوریتم‌هایی که ارائه می‌کرد نام حیوانات خنده‌دار داشت. برخلاف پاندا، پنگوئن و مرغ مگس خوار، نام آخرین الگوریتم در اکثر کشورها ناشناخته است. اما پوسوم یک ویژگی بسیار ویژه وجود دارد که عامل تعیین کننده در نامگذاری غیررسمی به روز رسانی بود: زیرا موش کور، اگر خطری را احساس کند، برای محافظت از خود در برابر آن خطر، تظاهر به مرده می کند، در واقع، همانطور که انگلیسی زبان ها می گویند، “بمان” مردن» این است که شما نقش یک موش کور را بازی کنید.

پس از معرفی این الگوریتم، بسیاری از صاحبان مشاغل آنلاین بیهوده لیست های کسب و کار خود را در گوگل جستجو کردند و به نتایج جستجوی محلی ختم شدند، زیرا با تغییرات الگوریتم جستجوی اخیر فیلتر شده بودند و دیگر در کلمات کلیدی خاصی وجود نداشتند. نشان داده نشدند یعنی عملا مرده بودند اما بلافاصله بعد از این الگوریتم صاحبان مشاغل فعال در حوزه دیجیتال طبق این الگوریتم یعنی. پوسوم به روز شده است.

بعد از الگوریتم ماوس کور گوگل چه چیزی جدید است؟

پس از معرفی این الگوریتم، کارشناسان متوجه تغییراتی شدند که می توان آن را به الگوریتم موش کور نسبت داد. این تغییرات در درجه اول بر نتایج جستجوی محلی تأثیر می گذارد.

با پیروی از الگوریتم موش کور، نتایج جستجو به شدت تحت تأثیر مکانی قرار گرفتند که کاربر عبارت جستجو را وارد کرد. به عنوان مثال، کاربر در حال جستجوی عبارتی در شهر مشهد در تلفن همراه خود در مقایسه با کاربری که دقیقاً همان عبارت را در شهر دیگری مانند تهران جستجو می کند، نتایج متفاوتی را نشان می دهد.

کسب‌وکارهای محلی کوچک به‌ویژه از این وضعیت سود می‌برند زیرا گوگل تمرکز بر محدودیت‌های شهر را کاهش می‌دهد و در عوض نزدیکی واقعی محلی را بیشتر در نظر می‌گیرد و به کاربر نشان می‌دهد. پیش از این، محدودیت‌های شهری گوگل بیشتر شرکت‌هایی را تحت تأثیر قرار می‌داد که خارج از مرز شهر بودند و بنابراین به دلیل کد پستی یا شماره تلفن‌شان در نظر گرفته نشدند. تا به حال، مرزهای شهر یا منطقه می تواند برای مشاغل خارج از منطقه تحت تاثیر تقاضا مشکل ساز باشد. بهبودهایی در اینجا انجام شده است تا این محدودیت های “سخت” بهتر و کاربردی تر باشند.

مقدم بر الگوریتم Possumگوگل در هر آدرس فقط یک نتیجه ارائه می دهد. مشکل این بود که اگر چندین ارائه‌دهنده یک آدرس را به اشتراک بگذارند، مثلاً در یک مرکز پزشکی، فقط یک ارائه‌دهنده در نتایج Google نشان داده می‌شود. با پیروی از این الگوریتم، رقبا یا شرکای با آدرس یکسان به طور مساوی در نتایج جستجو ظاهر می شوند. لیست‌های Google برای مشاغل در اینجا بسیار مهم بود.

با فیلتر کردن بر اساس آدرس، گوگل سعی کرد از ورود چندگانه از یک شرکت در SERP جلوگیری کند. تا آن زمان بیشتر از شماره تلفن و دامنه استفاده می شد. شرکت هایی با دامنه های مشابه شانس کمی برای ایندکس شدن با هم داشتند. پس از الگوریتم موش کور، گوگل استفاده از آدرس های مکان را بهینه کرد. و به عنوان مثال برای دو شرکت این آدرس دیگر نمی توانست مشکل ساز باشد و این باگ به این ترتیب حل شد.

  • تغییر کلمات کلیدی

احتمالاً همان کلمات کلیدی قبل از الگوریتم گوگل احتمالاً نتایج جستجوی یکسانی را به کاربران نشان می دادند، تغییرات کوچک در کلمه کلیدی اکنون می تواند منجر به نتایج جستجوی متفاوتی شود. کلمات کلیدی دقیق و حجم جستجوی مناسب اهمیت قابل توجهی پیدا می کنند. انواع کلمات کلیدی اهمیت بیشتری پیدا کرده اند: به عنوان مثال، جستجوی عبارت “پیتزا در تهران” و “پیتزا در تهران” ممکن است اکنون نتایج جستجوی متفاوتی را به کاربر نشان دهد.

  • فیلتر محلی و ارگانیک

گوگل جستجوی محلی را مستقل تر از جستجوی ارگانیک کرده است. در جستجوی محلی مبتنی بر مکان، گوگل به نتایج محلی اهمیت بیشتری نسبت به نتایج جهانی می دهد. ربات گوگل اولویت بیشتری به مکان و آدرس می دهد و ابتدا آنها را در نظر می گیرد. مکان جستجو نیز مهم است و نتایج جستجو اکنون تا حد زیادی با مکان جستجوگر تعیین می شود، بنابراین ممکن است همان صاحب گوشی هوشمند در تهران نتایج متفاوتی نسبت به شیراز دریافت کند.

چگونه یک وب سایت می تواند تحت تأثیر منفی الگوریتم ماوس کور قرار گیرد؟

با هر به روز رسانی گوگل، برندگان و بازندگانی وجود داشتند و هنوز هم هستند که فهرست آنها به طور ناگهانی کاهش یافته یا حتی به طور کامل از نتایج جستجوی گوگل حذف می شود. البته الگوریتم موش کور در این موارد تفاوتی نداشت. آخرین الگوریتم و به روز رسانی گوگل عمدتاً بر ورودی های صفحه ای که آدرس پستی یکسانی دارند تأثیر می گذارد. به عنوان مثال، هنگامی که شما برای دندانپزشک جستجو می کنید، در اولین نتایج جستجو پزشکان مختلفی را مشاهده می کنید که در نهایت همه آنها در یک گروه قرار می گیرند. علاوه بر رکوردهای هر تمرین کننده، معمولاً یک رکورد برای خود تمرین گروهی نیز وجود داشت.

با این حال، چنین رتبه‌بندی‌هایی برای کاربر مفید نیستند، به همین دلیل است که گوگل اکنون نتایج تکراری یا بسیار مشابه را در Local Finder فیلتر می‌کند. به عنوان مثال، ورودی های کسب و کار من در یک دسته صنعتی و با همان آدرس، اکنون توسط گوگل به عنوان متعلق به یکدیگر و مرتبط شناخته می شوند و بر این اساس تنها یک ورودی نمایش داده می شود. متأسفانه زمانی که دو شرکت مستقل از یک صنعت در یک ساختمان فعالیت می کنند نیز این اتفاق می افتد. نتایج فیلتر شده تنها زمانی دوباره قابل مشاهده هستند که کاربر روی نقشه زوم کند. این شبیه به URL متعارف برای جلوگیری از تکرار وب در حین SERP است جمع آوری می شوند

الگوریتم ماوس کور و سئوی محلی

پیوند مجدد فهرست‌های «Google برای کسب‌وکار من» که به خوبی با الگوریتم Possum حفظ می‌شوند گوگل شناسایی شد الگوریتم موش کور تأثیر ویژه ای بر مکان یابی در گروه های محلی و نقشه های گوگل دارد. موقعیت در گروه های محلی ترافیک بیشتری را به صفحه تضمین می کند. کسب و کارهای محلی به طور خاص باید خود را با الزامات جدید وفق دهند و در سئوی محلی سرمایه گذاری کنند. به طور کلی، گوگل تجربه کاربری را با به روز رسانی افزایش داده است و بیشتر روی هدف کاربر و آنچه می خواهد تمرکز کرده است. با توجه به بهینه سازی موتور جستجو، نتایج به تغییرات کلیدواژه بستگی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید