انواع بک لینک موثر در سئو از نظر کدنویسی html

اصولاً لینک ها عملکردهای مختلفی دارند (Rel) که هر کدام برای مکان و زمان متفاوتی مناسب هستند و شما باید از هر کدام با توجه به نیاز خود استفاده کنید. بنابراین قبل از هر اقدامی لازم است معرفی انواع بک لینک و تاثیر آنها اتصالات را بشناسیم و هدف از استفاده صحیح از هر کدام را درک کنیم.

صفحات و مشخصات هر لینک در تگ لینک درج شده است. از جمله این ویژگی ها می توان به ویژگی rel اشاره کرد. این ویژگی که مخفف لینک است، نوع پیوند بین 2 سایت را نشان می دهد.

طبق نظر و اعلام گوگل 14 نوع تابع rel برای لینک ها وجود دارد یعنی 14 نوع بک لینک در دنیای وب داریم که 4 نوع آن را باید در بک لینک در نظر گرفت. در ادامه به طور کامل درباره انواع ریل صحبت خواهیم کرد…

لینک ها را دنبال کنید (بک لینک دنبال کنید)

لینک هایی که در تگ فالو خود rel دارند یا اصلا تگ rel ندارند، لینک های فالو نامیده می شوند، اگر نمی دانید بک لینک چیست، حتما آموزش بک لینک چیست را ببینید.

لینک روبرو نمونه ای از پیوند فالو است: برای مثال کلمه Goldlink، کد و تگ HTML آن به صورت زیر خواهد بود:

گلدلینک

البته نحوه نوشتن این لینک می تواند به صورت زیر باشد:

پیوند طلایی

نکته: ممکن است با Rel Noopener یا “rel=noopener” در وردپرس آشنا باشید. افزودن rel=”noopener” در وردپرس مانع از استفاده تب جدید از این ویژگی جاوا اسکریپت می شود. به همین ترتیب، ویژگی rel = “noreferrer” از انتقال اطلاعات ارجاع دهنده به بخش جدید جلوگیری می کند.

بدون شک بیشترین تاثیر در سئوی سایت مربوط به همین لینک هاست. زیرا زمانی که سایتی یک لینک پیگیری شده یا فالو شده به سایت دیگری ایجاد می کند به این معنی است که سایت مبدأ سایت مورد نظر را کاملا معتبر و مفید می داند و مستقیماً آن را به کاربران و موتورهای جستجو معرفی و ارائه می کند. بنابراین گوگل بیشتر از سایرین به این نوع لینک ها اهمیت می دهد و آنها را به دقت رصد می کند.

ساخت بک لینک نه تنها برای سئو و نتیجه سایت هدف موثر است، بلکه برای سئوی سایت مبدا نیز موثر است.

بدون لینک فالو (لینک rel nofollow)

تابع nofollow در سال 2005 برای جلوگیری از لینک های اسپم (لینک های ناخواسته و بی فایده) ایجاد شد و هدف آن این است که اگر یک سایت معتبر به یک سایت نامعتبر لینک دهد، موتور جستجو متوجه این موضوع شده و سایت مبدا را به یک مقصد معتبر هدایت کند. بله، بدون ذکر منبع، در واقع هدف از این کار مبارزه با هرزنامه بود!

در قسمت بالا اشاره کردیم که لینک زیر هم سایت مبدا و هم سایت مقصد را تحت تاثیر قرار می دهد. اما لینک بدون فالو تاثیری بر سایت مبدا و سازنده لینک ندارد و تاثیر آن در سایت هدف کمتر از لینک فالو است.

از نظر ظاهری این لینک ها کاملا شبیه به لینک های فالو هستند اما در واقع ما در تگ آنها rel را nofollow تعریف کرده ایم.

به مثال زیر توجه کنید:

خرید بازخورد

در این صورت به موتورهای جستجو پیغام زیر را ارسال می کنیم: «منظور ما این است که این لینک را از نظر اعتبار، صحت و درستی تضمین نمی کنیم و فقط به آن اشاره کرده ایم، پس به آن توجه نکنید زیرا ممکن است هرزنامه و هرزنامه بی کیفیت یا اصلا به محتوای این صفحه مرتبط نیست!»

تا چند سال پیش گوگل به این لینک ها اهمیت نمی داد و حتی اعتراف می کرد که این لینک ها را نمی خزند و نمی خزند! اما در سال های اخیر دیده شده است که بک لینک های بدون فالو نیز در سئو موثر هستند که البته این تاثیر ضعیف است.

مراجع UGC

UGC مخفف عبارت User Generated Content و مخفف User Generated Content است.

همانطور که از نام آن پیداست، این ویژگی برای زمانی که کاربر به سایت شما متصل می شود اختصاص داده می شود. این پیوندی است که یک کاربر، شخصی غیر از شما، در نظرات، محتوا و نظرات انجمن و غیره ایجاد می کند.

گوگل با ایجاد و معرفی این قابلیت اعلام کرد که نقاط مختلفی را به لینک های مختلف اختصاص می دهد و هر لینک جایگاه خاص خود را خواهد داشت. از زاویه ای دیگر، با این ویژگی خاص، گوگل متوجه می شود که کاربران چگونه در سایت شما نظر می دهند.

مثال زیر نمونه ای از تگ HTML برای پیوند UGC است:

خرید یک گزارش آگهی

این ویژگی یک راه حل ویژه گوگل برای کسانی است که قصد تبلیغ و افزایش بازدید دارند! گوگل معمولاً به لینک های خریداری شده نگاه مهربانی نمی کند و از آنجایی که سایت ها به راحتی می توانند با خرید لینک های ردیابی شده، ترافیک خوبی به دست آورند و در سئو رشد کنند، گوگل تصمیم گرفت ویژگی حمایت شده را به یک ویژگی رسمی تبدیل کند. روش فرصت برابر برای رشد سایت؛

گفته می شود لینک های اسپانسر شده تاثیر خاصی بر سئو ندارند و هدف از ایجاد آن ها فقط جذب بازدید کننده است. اگر هنگام تبلیغ و ارسال تبلیغات از این ویژگی برای پیوند خود استفاده نکنید، ممکن است توسط گوگل جریمه شوید.

می توانید مثال زیر را از نحوه قرار دادن برچسب مرتبط با تبلیغات یا پیوندهای حمایت شده در ساختار مشاهده کنید:

seu

نتیجه

اکنون که با استفاده از این لینک ها آشنا شدید، پیشنهاد می کنیم هنگام خرید بک لینک و رپورتاژ تبلیغاتی، برای تنوع و طبیعی بودن لینک بیلدینگ نیز این کارها را انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید