انواع نمودارهای رشد رتبه سایت (بررسی 4 نمای مختلف)


وضعیت سئوی سایت یک وضعیت ناپایدار است که در نوسان دائمی است و هیچ حالت ثابتی ندارد. اما به طور کلی نمودار سئو به سه صورت شناخته می شود و ما می خواهیم هر سه را ببینیم و با آنها آشنا شویم.

نمای اول

تازه کارها و تازه واردان به فرآیند سئو و بهینه سازی سایت، نمودار رشد موقعیت سئو را به صورت زیر در نظر می گیرند:

یعنی کسانی که تازه وارد سئو شده اند و می خواهند آن را بیاموزند یا از سئو سایت خود کمک بگیرند، فکر می کنند سئو ساده است و کارهای ثابتی دارد که به معنای گرفتن نتایج ثابت است. این نظر به هیچ وجه صحیح نیست. در واقع محاسباتی که برای گزارش برنامه سئوی یک سایت ترتیب داده می شود، حاصل تحلیل های دقیق و خاص است، اما اثربخشی یا عدم تاثیرگذاری بستگی به سطح تجربه سئو دارد.

دیدگاه دوم

افراد مثبت و کسانی که مسابقات سئو ساده تری را تجربه کرده اند معتقدند که نمودار رشد رتبه سئو اینگونه است.

این دیدگاه ممکن است درست باشد. با رقابت سالم و آسان، جایی که کار سخت نیست و یا در جایی که کار سئو آنقدر تجربه دارد که به نتیجه برسد، نتایج معمولاً یکسان خواهد بود و نرخ رشد بسیار قابل توجه و قابل درک خواهد بود. حالت سومی نیز وجود دارد که متاسفانه در این مقاله نمی گنجد. شوخي كردم. جی. مورد سوم می تواند سئو سیاه باشد، سایت در مدت زمان کوتاهی رشد سریع و فزاینده ای را تجربه می کند و به همین ترتیب در مدت زمان کوتاهی پایین می آید.

دیدگاه سوم

کسانی که سئو را به سختی آموخته اند و شاید (گاهی اوقات) واقع بین تر هستند، معتقدند که رشد رتبه سئو چیزی شبیه به این است.

در ابتدای مقاله گفتم که سئو پر از فراز و نشیب است و همانطور که رشد بخشی از سئو است، کاهش نیز بخشی از آن است. شما یک درجه بالا نخواهید رفت، به خصوص در رقابت واقعی SEO. حتی سایت‌های بسیار قوی هم در رقابت واقعی خود افت عجیبی دارند و برخی می‌توانند دوباره وارد بازی شوند و برخی دیگر نمی‌توانند. به عنوان مثال در مقاله بزرگترین اشتباه سئو که وبسیما نیز گرفتار آن شد، نگاهی به تاریخچه رقابتی یکی از سایت های معروف سئو کردیم که بر اثر اشتباه رتبه خود را از دست داد. اگر تا به حال با بادبادک پرواز کرده اید، باید بدانید که گاهی باد بادبادک را بلند می کند و گاهی آن را پایین می آورد، اما تمام این بلند شدن ها و رها شدن ها در نهایت باعث بالا آمدن بادبادک می شود.

اما مواقعی وجود دارد که گرافیک سایت هیچ کدام از اینها نیست و هیچ کس نمی تواند دلیل آن را بگوید. گاهی اوقات نمودار رشد سایت به شکل زیر است:

این یک وضعیت نمودار ویژه است که در آن موقعیت یا رتبه گوگل ثابت است و با وجود فعالیت های سئو، رتبه تغییر نمی کند. برای مطالعه بیشتر در مورد این وضعیت، به مقاله در مورد دلیل قفل شدن رتبه بندی گوگل مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید