بازاریابی اینترنتی چیست؟ و چه تاثیری در افزایش فروش دارد؟

ویدئوی بالا نحوه استفاده از بازاریابی اینترنتی برای کسب و کار خود را توضیح می دهد. توضیحات مقاله در ویدیوی بالا نیست.

بازاریابی اینترنتی (آنلاین) چیست؟

بازاریابی اینترنتی مجموعه فعالیت هایی است که یک متخصص یا تیم بازاریابی آنلاین برای فروش یک محصول یا ارائه خدمات در اینترنت انجام می دهد که به آن بازاریابی آنلاین یا اینترنتی می گویند. به طور کلی تر، می توان گفت که در 100 سال گذشته، تبلیغات رکن اصلی فروش برای هر کسب و کاری بوده است.

100 سال پیش، شرکت ها محصولات خود را با چاپ در روزنامه ها یا دهان به دهان تبلیغ می کردند. با پیشرفت تکنولوژی و اختراع تلویزیون و رادیو، تبلیغات به شکل جدیدتری به دست مردم رسید و حالا جدا از تصویر یا عکس محصول، می توانستند آن را به صورت متحرک و با صدا تحلیل کنند.

پس از چند سال فعالیت رسانه ای، نوبت به اینترنت رسید و در این حوزه اصل بازاریابی اینترنتی آغاز شد. در ابتدا تبلیغات به صورت بنر در سایت ها نمایش داده می شد و با ظهور شبکه های اجتماعی مانند تلگرام، اینستاگرام، یوتیوب و …. استراتژی بازاریابی دستخوش تغییراتی شده و بازاریابی وارد فاز دیجیتال شده است.

اهمیت بازاریابی اینترنتی

قطعا هدف از این نوع بازاریابی، دیده شدن بهتر کسب و کار یا برند شماست و با انجام تمامی فرآیندهای بازاریابی می توانید به مقصد نهایی یعنی شناخت مصرف کننده و فروش محصول به او برسید. اما این مجموعه از فعالیت ها می تواند با اهداف و اهداف دیگری مانند افزایش نرخ کلیک سایت، ایجاد مشتریان وفادار، ایجاد خدمات سئو مطلوب، گسترش دایره مشتریان و … نیز باشد.

انواع بازاریابی اینترنتی

همانطور که در قسمت های قبل بهترین دوره آموزش فروش گفته شد، بازاریابی اینترنتی را می توان استراتژی توسعه کسب و کار نامید. این استراتژی می تواند برای ما ترافیک آنلاین، مشتریان وفادار، فروش بالا در قالب های مختلف در وب سایت ما به ارمغان بیاورد. اما این استراتژی ها چیست؟

سئو سایت (بهینه سازی موتور جستجو) سئو

سئو در سایت یکی از فرآیندهایی است که با بهینه سازی وب سایت خود می توانید رتبه بالاتری در نتایج جستجو کسب کنید. در نتیجه می توانید بازدید سایت خود را افزایش دهید و فروش سایت خود را افزایش دهید. این بازاریابی سئو شامل موارد زیر است:

  • تحقیق کلمات کلیدی
  • محتوای با کیفیت ایجاد کنید
  • بهبود تجربه کاربری
  • ارجاعات منظم

بازاریابی محتوا

یکی دیگر از انواع بازاریابی اینترنتی، بازاریابی محتوا است. به کمک محتوای باکیفیت می توان با نوشتن محتوایی ساده، خواندنی، جامع، منحصر به فرد و جذاب، مخاطب یا کاربر را به خرید محصولات خود واداشت.
بازاریابی محتوا را می توان به روش های مختلفی انجام داد که در زیر به آنها می پردازیم:

  • مطالب وبلاگ
  • اینفوگرافیک
  • فیلم های آموزشی
  • کتاب های الکترونیکی
  • پادکست

تبلیغات در شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی امروزه بسیار محبوب شده اند و کاربران زیادی را به خود جذب کرده اند. بازاریابی اینترنتی در شبکه های مجازی به صورت تبلیغات در قالب بنر یا ویدئو خلاصه می شود. شبکه های اجتماعی مانند

  • اینستاگرام
  • تلگرام
  • فیس بوک
  • لینکدین
  • یوتیوب

تبلیغات در این شبکه های اجتماعی فقط یک معیار بازاریابی نیست، در این نوع بازاریابی آنلاین، جدا از تبلیغات، باید یک صفحه پرطرفدار و مفید داشته باشید و اصولاً تمام زمینه های مهم آن مانند بیو، لینک بیو را دنبال کنید.

روی یک تبلیغ یا PPC کلیک کنید

در این نوع تبلیغات می توانید تبلیغات آنلاین و بازاریابی اینترنتی را در بسترهای مختلف تبلیغات آنلاین مانند یکتان، تپسل، آونگ و حتی پلتفرم های خارجی مانند گوگل ادز و حتی اد ریپورت انجام دهید. کلیک روی تبلیغات به این معنی است که وب سایت شما بودجه ای از این پلتفرم ها دریافت می کند و بنر یا متن تبلیغاتی خود را در اختیار این پلتفرم ها قرار می دهید و این پلتفرم ها بر اساس میزان کلیکی که تبلیغات شما دریافت می کند، مبلغی را از حساب شما کسر می کنند.
ویژگی این نوع بازاریابی این است که می توانید تبلیغات خود را طوری تنظیم کنید که کاربران هدف خود به آنها نشان داده شوند.

بازاریابی ایمیلی بازاریابی ایمیلی

از بدو پیدایش، ایمیل طرفداران زیادی دارد، همانطور که در قالب ایمیل های یاهو یا هات میل بود، در حالی که اکنون می توان آن را از طریق خود سایت یا جیمیل ایجاد کرد. این نوع بازاریابی به شما این امکان را می دهد که مشتریان بالقوه خود را بیشتر بشناسید و در مورد علایق آنها اطلاعات کسب کنید و محصولات و خدمات جدید یا محبوب خود را از این طریق بفروشید.
انواع مختلفی از بازاریابی ایمیلی وجود دارد که می توانید برای مشتریان خود ارسال کنید. می توانید ایمیل های زیر را ارسال کنید:

  • هدایای تبلیغاتی
  • تخفیف
  • پیشنهاد خرید
  • جشنواره ها
  • خدمات مشتری
  • مقالات جدید
  • روزنامه و خبرخوان

بازاریابی مشارکتی در بازاریابی ارجاعی

بازاریابی وابسته یکی دیگر از انواع بازاریابی آنلاین است. بنابراین با داشتن وب سایت خود می توانید درصدی از فروش محصولات را با فروش محصولات در سایت های قدرتمند دیگر مانند دیجی کالا، خانومی، تکنالایف و … توزیع کنید.

محدودیت های بازاریابی اینترنتی

بازاریابی آنلاین یا اینترنتی به طور خاص به اینترنت وابسته است و این می تواند یک ضعف بزرگ برای تبلیغ کنندگان باشد زیرا ممکن است مصرف کنندگان در برخی مناطق به اینترنت دسترسی نداشته باشند.

سوالات متداول در مورد بازاریابی اینترنتی

بازاریابی اینترنتی و انواع آن چیست؟

در دنیای اینترنت ما 7 نوع بازاریابی اینترنتی وجود دارد که به نام‌های بازاریابی رسانه‌های اجتماعی، بازاریابی ایمیلی، بازاریابی محتوا، تبلیغات کلیکی، بازاریابی تأثیرگذار، همکاری در فروش و بازاریابی وابسته وجود دارد.

نقش بازاریابی اینترنتی در فروش چیست؟

بازاریابی اینترنتی جدا از ظاهر در زمینه فروش محصولات و خدمات از طریق اینترنت، نقش دیگری در برندسازی و بیشتر دیده شدن سایت یا شرکت ما دارد.

🎯 هدف افزایش فروش محصول و شناخت برند
💎 گونه رسانه های اجتماعی، ایمیل، محتوا، تبلیغات کلیکی، بازاریابی تاثیرگذار، همکاری در فروش، سئو
⚡ چالش های پیشرو قطع شدن اینترنت یا عدم تبلیغات و کمپین
⏱ بهترین شرکت تامین کننده یاسومی

دیدگاهتان را بنویسید