بازخورد چیست؟ دریافت بک لینک – خرید بک لینک


آنچه در این مقاله خواهید آموخت

بازخورد حتما این کلمه را شنیده اید. گرفتن بک لینک مهمترین اقدامی است که در سئوی خارج از صفحه انجام می شود.

اما بازخورد چیست؟

بگذارید با یک مثال ساده توضیح دهم. فکر کنید همیشه طبق معمول در خیابان های شهر قدم می زنید و چیزی می خرید. شما از فروشگاه اول می‌پرسید که آیا دستگاه مورد نظر شما را دارند یا نه، و آن فروشگاه به شما می‌گوید من آن را ندارم، اما یک فروشگاه خاص دارد. همانطور که راه می روید، از فروشگاه دیگری می پرسید که آیا کالای مورد نظر شما را دارند یا نه، و آن فروشگاه به شما می گوید من آن را ندارم، اما برخی فروشگاه ها دارند. اینجاست که اعتماد به آن فروشگاه خاص در ذهن شما بیشتر می شود و وقتی از فروشگاه سوم سوال می کنید و به شما می گویند که آن فروشگاه خاص تجهیزات مورد نظر شما را دارد، اعتماد به آن فروشگاه برای شما به میزان قابل توجهی افزایش می یابد و در نهایت به آن فروشگاه می روید. برای به دست آوردن مواد مورد نظر خود (حتی گران تر!!)

بازخورد دقیقاً همان چیزی است که در دنیای اینترنت وجود دارد. اگر سایتی دارید که از نظر محتوایی محتوای کافی دارد، می توانید از سایت های دیگر بخواهید که در یک مقاله سایت شما را تبلیغ کنند و در آن مقاله به سایت شما لینک دهند. با این کار اعتبار سایت شما در مقابل گوگل افزایش می یابد و کم کم این سیگنال به گوگل داده می شود که این سایت از سایت های زیادی لینک دریافت کرده است و باید گزینه مرتبطی باشد که دیگران وارد کرده اند و در نتیجه جایگاه شما این است. در مقابل گوگل افزایش می یابد.

چگونه بک لینک دریافت کنیم؟

راه های زیادی برای دریافت بک لینک وجود دارد. شما می توانید درخواست گزارش به یک سایت محبوب کنید و با پرداخت هزینه تعدادی لینک از آن سایت برای سایت خود خریداری کنید. شما همچنین می توانید یک وبلاگ در مورد خدمات وبلاگ نویسی ایجاد کنید و از طریق آن به سایت خود لینک دهید. شبکه های اجتماعی مانند لینکدین و فیس بوک نیز فرصت خوبی برای برقراری ارتباط هستند.

آیا هر بازخورد معتبر است؟

در پاسخ به این سوال باید بگویم خیر. هر گونه بازخورد معتبر نیست. دو نوع اتصال در دنیای وب وجود دارد. لینک دنبال کردن و بدون لینک دنبال کردن. پیوندهای دنبال کردن به موتورهای جستجو می‌گویند که این پیوند یکی از مواردی است که باید به آن اعتبار بدهید. در واقع، دنبال کردن لینک ها مانند این است که اگر در دنیای واقعی صاحب مغازه ای به شما می گوید که فلان مغازه اجناس باکیفیت و قیمت مناسب دارد، حتما از آن دیدن کنید. اما بر خلاف پیوندهای مجدد، این به موتور جستجو می گوید که این لینک ارزش زیادی ندارد. درست مثل این است که صاحب فروشگاهی به شما بگوید فلان فروشگاه این محصول را دارد اما قیمت آن بسیار بالا و کیفیت پایین است.

آیا هر پیوند بعدی به یک اندازه معتبر است؟

در پاسخ به این سوال باید بگویم خیر. پیوندی که دریافت می کنید از سه جنبه تایید می شود.

  1. نوع پیوند (دنبال کردن یا لغو فالو)
  2. اعتبار صفحه ای که شما را لینک کرده است
  3. اعتبار دامنه ای که شما را پیوند داده است

صفحه ای که به شما لینک می دهد باید محتوای بهینه شده باشد. یعنی مثلا در صفحه ای که در مورد فنجان صحبت می کند لینک سایت فروش موبایل داده نشود.

همچنین دامنه سایتی که از آن لینک دریافت می کنید باید از شهرت خوبی برخوردار باشد. به عنوان مثال، اعتبار یک لینک از یک دامنه 10 ساله که به طور مداوم محتوا تولید می کند بسیار بیشتر از دامنه ای است که به مدت 1 ماه ثبت شده است.

دیدگاهتان را بنویسید