برای موفقیت در سئو، چند مقاله در هفته انتشار دهیم؟


اساسا به‌روزرسانی منظم در انتشار مقالات بر سئو سایت شما تاثیر فوق‌العاده‌ای دارد. اما سوال اصلی اینجاست: آیا انتشار چند مقاله در هفته واقعا به موفقیت در سئو کمک می‌کند؟

با توجه‌ به آموزش سئو اصولی دی ام روم پاسخ بله خواهد بود! با انتشار منظم مقالات مرتبط و ارزشمند، شما می‌توانید نه‌تنها مخاطبان خود را جذب کنید؛ بلکه توجه ربات‌های گوگل را نیز به محتوای به‌روز خود جلب سازید.

انتشار چند مقاله در هفته موفقیت در سئو را تضمین می‌کند؟

انتشار چندین مقاله در هفته می‌تواند یکی از استراتژی‌های بسیار موثر برای بهبود سئو و افزایش ترافیک وب‌سایت شما باشد. تولید محتوا به‌طور مستمر و منظم به ربات‌های گوگل نشان می‌دهد که وب‌سایت شما فعال و به‌روز است.

آمار عجیب انتشار محتوا

یکی از بزرگ‌ترین وبلاگ‌های جهان، هافینگتون‌پست، با انتشار یک پست بلاگ در هر 58 ثانیه شروع به کار کرد. این رقم محتوا، حدود 1600 تا 2000 مقاله در روز و این آمار مربوط به سال 2013 بود.

در واقع اگر بخواهیم تعداد محتوای این وبلاگ را از امروز بشماریم شما این امکان را دارید تا حداقل چند صد مورد بیشتر را انتظار داشته باشید. بله، این یک حقیقت تکان‌دهنده خواهد بود!

این اعداد حیرت‌انگیز هستند؛ بنابراین وقتی از خود می‌پرسید چند وقت یکبار باید محتوا منتشر کنم؛ پیام واضح می‌شود: برای دستیابی به موفقیت به‌عنوان یک وبلاگ‌نویس، باید فرکانس خود را به صدها نفر در روز افزایش دهید.

از طرفی، چندسال پیش، برایان دین اظهار داشت که در طول سال گذشته توانسته است یک میلیون بازدید منحصربه‌فرد داشته باشد.

به گفته برایان، دلیل اصلی موفقیت او تعداد کم انتشار محتوای بلاگ او بود. در واقع، او تا به امروز تنها 32 پست منتشر کرده است. این اعداد تولید محتوا به دور از شگفتی هستند.

تاثیر تعداد مقالات در افزایش سرعت ایندکس

تعداد مقالات منتشرشده در وب‌سایت تاثیر بسیار مهمی در افزایش سرعت ایندکس‌شدن توسط موتورهای جستجو دارد. وقتی که یک وب‌سایت تعداد زیادی مقاله با محتوای ارزشمند دارد، احتمال اینکه موتورهای جستجو آن را به‌سرعت ایندکس کنند، افزایش می‌یابد.

محتوای فعال و متنوع باعث جلب توجه ربات‌های گوگل و فراهم‌آوردن شرایط خودکار برای ایندکس‌شدن سریع‌تر می‌شود. به‌علاوه، افزایش تعداد مقالات به معنای به‌روزبودن و فعالیت مداوم وب‌سایت است.

این ویژگی‌ها نشان‌دهنده تازگی و اهمیت محتوای وب‌سایت برای کاربران و موتورهای جستجو هستند.

تنوع در محتوا و پوشش زمینه‌های مختلف نیز به افزایش ارتباط با مخاطبان و ایجاد فرصت‌های جدید برای ایندکس‌شدن مطالب می‌انجامد.

چند وقت یکبار مقالات سایت را بروز کنیم؟

وقتی می‌پرسید چند وقت یکبار باید وبلاگ‌نویسی کنم، این برای شما چه معنایی دارد؟ چگونه در مورد وبلاگ‌نویسی خود به‌عنوان بخشی از استراتژی کسب‌وکار کوچک خود تصمیم می‌گیرید؟

بدیهی است که محتوای باکیفیت بالا اهمیت دارد و شما نمی‌توانید هر روز تعداد زیادی پست با کیفیت پایین را منتشر کنید. ابتدا، اجازه دهید به موضع موتور جستجوی گوگل در مورد انتشار مکرر مقاله نگاهی بیندازیم.

گوگل چگونه از صفحات تازه منتشر شده، بازدید می‌کند؟

گوگل یک فاکتور رتبه‌بندی QDF ویژه دارد که به پست‌های خبری در هنگام مشاهده موتور جستجو اهمیت می‌دهد. بنابراین انواع جستجوهای تحت تاثیر این عامل چیست؟

  • رویدادهای اخیر یا موضوعات ترند: برای رویدادهای اخیر یا موضوعات ترندی که در وب شروع به پرطرف‌دارشدن کرده‌اند، شما معمولا می‌خواهید بلافاصله آخرین اطلاعات را بیابید. اکنون هنگامی که رویدادهای جاری مانند تظاهرات اوکلند یا آخرین اخبار مربوط به تحریم nba را جستجو می‌کنید، صفحات باکیفیت بیشتری را می‌بینید که احتمالا تنها چند دقیقه از عمرشان گذشته باشد.
  • رویدادهایی که به‌طور مرتب تکرار می‌شوند: برخی از رویدادها به‌طور مرتب تکرار می‌شوند، مانند کنفرانس‌های سالانه مانند ICALP یا رویدادی مانند انتخابات ریاست‌جمهوری. شما بدون مشخص‌کردن کلمات کلیدی، به‌طور صریح می‌گویید که انتظار دارید آخرین رویداد را ببینید، نه رویدادی مربوط به 50 سال پیش. مواردی نیز وجود دارد که بیشتر تکرار می‌شوند، بنابراین اکنون هنگامی که آخرین نتایج امتیازات NFL، رقص با ستارگان را جستجو می‌کنید، آخرین اطلاعات را مشاهده خواهید کرد.
  • به‌روزرسانی‌های مکرر: جستجوهایی برای اطلاعاتی وجود دارد که اغلب تغییر می‌کنند، اما واقعا موضوع ترند یا رویدادی تکراری نیستند. به‌عنوان‌مثال، اگر درحال تحقیق در مورد بهترین دوربین‌های slr هستید یا در بازار خودروهای جدید حضور دارید و می‌خواهید نقد و بررسی‌های سوبارو ایمپرزا را بخوانید، احتمالا به‌روزترین اطلاعات مدنظرتان باشد.

آیا تاثیر به روز رسانی مقالات بر بهبود سئو سایت واقعی است؟

CopyBlogger گزارش داد که Mashable برای عبارت بازاریابی محتوا از رتبه بالاتری نسبت به آن‌ها برخوردار بودند. صفحه آنها دارای 21 هزار بک لینک و هزاران اشتراک‌گذاری در رسانه‌های اجتماعی بود.

اما در مورد Mashable بیابید باهم به معیارهای SEO این سایت نگاه کنیم:

گوگل تصمیم گرفت صفحه Mashable را در رتبه‌بندی بالاتری در 22 دسامبر 2012 نشان دهد. این رتبه‌بندی مربوط به مدت‌ها پیش بود، اما نتایج هنوز جالب هستند. شاید به این دلیل است که Mashable دامنه قدرتمندتری (بالاتر از CopyBlogger) داشت.

برایان دین اهمیت ویرایش‌های مقالات شما، دفعات به‌روزرسانی صفحه و تعداد دفعات به‌روزرسانی سایت شما را در فهرست عظیم خود از عوامل رتبه‌بندی گوگل قرار می‌دهد.

بنابراین تازگی محتوا اهمیت دارد و تاثیر قابل‌توجهی در رتبه‌بندی شما دارد، به‌خصوص اگر شما یک وب‌سایت خبری با دامنه اعتبار بالا باشید.

ولی اگر یک وبلاگ‌نویس تازه‌کار هستید ناامید نشوید. طبق گفته برایان دین، یک صفحه قدیمی از یک سایت می‌تواند از صفحات جدیدتر همان سایت بهتر عمل کند.

فاکتورهای تعیین ‌کننده تعداد مقالات در هفته

در دنیای فراگیر وب، تعداد مقالات منتشرشده در یک وب‌سایت به‌عنوان یکی از معیارهای اساسی برای تعامل با مخاطبان و بهبود سئو درنظرگرفته می‌شود. فاکتورهای متعددی در تعیین تعداد این مقالات در هفته نقش دارند.

آنالیز عملکرد رقبا

یکی از اصلی‌ترین فاکتورهای تعیین‌کننده تعداد مقالات در هفته، آنالیز عملکرد رقبا است. با مشاهده و بررسی محتوای منتشرشده توسط رقبا، می‌توانیم الگوها و روندهای پرطرف‌دار در حوزه خود را شناسایی کنیم.

این تحلیل برای تعیین تعداد و نوع مقالات مناسب برای جلب‌توجه مخاطبان به ما می‌دهد.

اگر رقبای ما درحال انتشار مقالات تخصصی در یک حوزه خاص هستند، احتمالا نیاز باشد تا تعداد مقالات خود را افزایش دهیم تا با رقابت در این فضا همگام شویم.

استراتژی تولید محتوا

استراتژی تولید محتوا یکی از عوامل کلیدی در موفقیت سئو و جلب‌توجه مخاطبان خواهد بود. این استراتژی نه‌تنها تعیین‌کننده نوع محتوا و موضوعاتی است که در سایت انتشار می‌یابند، بلکه به شکلی که این محتوا ایجاد، توسعه و منتشر می‌شود نیز تاثیر می‌گذارد.

یک استراتژی مربوط به تولید محتوا کارآمد باید باتوجه‌به چند عامل مهم باشد.

  • تعیین هدف‌های واقعی و مشخص از تولید محتوا بسیار اهمیت دارد. این هدف‌ها شامل افزایش ترافیک، جلب مخاطبان جدید، افزایش درصد تبدیل یا تقویت تشخیص برند هستند.
  • شناخت مخاطبان و نیازهای آن‌ها اساسی است. با درک دقیق از جامعه مخاطبان، باید محتوایی تولید کرد که از نظر مخاطبان جذاب و ارزشمند باشد.
  • تنوع در محتوا و استفاده از فرمت‌ها و رسانه‌های مختلف نقش مهمی در تراکم توجه دارد. از تصاویر، ویدئوها، گزارشات، مقالات و اطلاعات تعاملی برای ارتقا تجربه کاربری بهره ببرید.

به کمک استراتژی تولید محتوا، می‌توانید مخاطبان را جلب و مشارکت‌ آنان را افزایش دهید و در نتیجه، به بهبود سئو و تقویت جایگاه وب‌سایت خود در نتایج جستجو بپردازید.

زمینه فعالیت وب سایت

زمینه فعالیت وب‌سایت یکی از مولفه‌های اساسی در تدوین استراتژی تولید محتوا و بهبود سئو است. هر وب‌سایت در یک یا چند حوزه فعالیت فردی یا تجاری فعالیت می‌کند و تعیین دقیق این زمینه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار خواهد بود.

یکی از نقاط کلیدی در تعیین زمینه فعالیت وب‌سایت، شناخت دقیق هدف و هویت برند است. اگر زمینه فعالیت برند به‌خوبی متناسب با نیازها و خواسته‌های مخاطبان باشد، محتواها برای آنها جذاب‌تر خواهد بود و در نتیجه، افزایش تعامل و نرخ تبدیل بهتری خواهیم داشت.

علاوه‌بر این، شناخت دقیق رقبا در همان زمینه فعالیت نیز اهمیت زیادی دارد. آنالیز عملکرد و محتواهای رقبا به ما اطلاعاتی ارائه می‌دهد که می‌توانیم برای بهینه‌سازی محتواهای خود استفاده کنیم و در رقابت با آنها، جایگاه بهتری برای وب‌سایت خود ایجاد سازیم.

با تعیین دقیق زمینه فعالیت و هدف‌گذاری محتواها به‌سوی نیازهای این زمینه، باید بهبود سئو، جلب ترافیک کاربران مختلف و تقویت حضور آنلاین برند را تسهیل کرد.

تاثیر تعداد مقالات سایت بر جذب کاربران

هر هفته شما و اعضای تیمتان این امکان را دارید تا ساعت‌های زیادی را صرف ایجاد محتوای عالی با کیفیت بالا کنید. شما نمی‌توانید کیفیت خود را در ازای کمیت فدا سازید.

در این‌صورت مخاطبان شما شروع به دورشدن از شما خواهند کرد؛ زیرا در نهایت به‌دنبال محتوای ارزشمند هستند.

همین استدلال در مورد تجربه کاربری شما نیز صدق می‌کند. زمان محدودی برای خواندن محتوای وبلاگ شما در هفته وجود دارد. HubSpot با افزایش تعداد پست‌ها در هفته در آزمایش ۶ ماهه خود، تعداد زیادی لغو اشتراک را در لیست ایمیل فوری خود مشاهده کرد.

علاوه‌بر این، حتی افزایش تعداد دفعات محتوای وبلاگ فقط ترافیک آنها را به پست‌های جدید تا 5٪ افزایش داد.

آنها دریافتند که پست‌های تاکتیکی عمیق وبلاگشان بیشترین ترافیک را برای آنها ایجاد می‌کند. اما، پست‌های تبلیغاتی و اینفوگرافیک‌های آنها بیشترین تعداد سرنخ را برای آنها به ارمغان می‌آورد.

مقالات TOFU (مقالات سبک‌تر در مورد گرایش‌های اینترنتی و موضوعات مرتبط با کسب‌وکار)، مقالات تاکتیکی عمیق (پست‌های جامع عمیق)، اینفوگرافیک‌ها و اشتراک‌گذاری اسلایدها اکثر ترافیک را دریافت می‌کنند.

همه این موارد گزینه‌های محتوای عالی برای هر کسب‌وکار کوچک هستند.

چه تعداد مقاله در هفته برای مخاطبان جذاب خواهد بود؟

آیا با ترکیب محتوای عالی گلچین‌شده آشنا هستید که برای مخاطبان شما جذاب است و اهداف کسب‌وکار کوچک شما را برآورده می‌کند؟

احتمال دارد مخاطبان شما تمایل زیادی به آموزش‌های ویدیویی داشته باشند یا هر روز چندین پست وبلاگ کوتاه 300 کلمه‌ای را ترجیح دهند.

بنابراین در صورت لزوم، این‌کار را به‌صورت آزمایشی انجام دهید. تعداد آمار و ارقام برای یافتن بهترین نرخ تبدیل مخاطبان خود را برای کشف پاسخ به سوال، «چند وقت یکبار باید مقاله منتشر کنم؟» آنالیز کنید.

اگر تصمیم دارید تعداد انتشار مقالات خود را افزایش دهید، باید منابع موجود را نیز درنظر بگیرید. شما باید میانگین تعداد بازدیدکنندگانی را که به‌ازای هر ساعت اضافی که در نوشتن و بازاریابی سرمایه‌گذاری می‌کنید، مورد تحلیل قرار دهید.

اهمیت انتشار محتوا در روز و ساعاتی خاص

شما هرگز نمی‌خواهید سطح تعامل را به قیمت دریافت ترافیک بیشتر کاهش دهید. زمانی که CoSchedule از دو پست در هفته به سه پست در هفته رسید، میانگین تعداد اشتراک‌گذاری‌های اجتماعی و نظرات روی پست‌های او در هفته کاهش یافت.

بنابراین، با تعداد تکرار ایده‌آل فرضی خود شروع کنید و با ایجاد یک تقویم محتوایی مدتی به آن پایبند باشید. در اینجا چند تحقیق در مورد روزها و ساعات ایده‌آل ارسال پست ارائه شده است.

بهترین ساعت انتشار مقاله

بهترین زمان روز برای انتشار پست بین 9:30 صبح تا 11 صبح است. انتشار در این ساعات چند اشکال اساسی دارد. برای ارسال پست در ساعات اوج مصرف احتمال دارد پست شما در میان انبوهی از نویز گم شود، نرخ پرش (bounce rate) بالاتری را تجربه کنید و سطح تعامل کمتری بگیرید.

بنابراین، شما باید در ساعات اوج مصرف (در اوقات فراغت) برای تعداد بیشتری از نظرات و اشتراک‌گذاری‌های اجتماعی، پست بفرستید.

Track Maven دریافت که بیشترین اشتراک‌گذاری‌ها و نظرات اجتماعی بین ساعت 9 شب تا نیمه‌شب رخ می‌دهد.

بهترین روزهای انتشار مقاله

در هر کشور و منطقه‌ای الگوی خاصی برای روزهای انتشار پست وجود دارد. در ایران روزهای کاری از شنبه تا چهارشنبه و برای برخی سازمان‌ها روزهای پنج‌شنبه به‌صورت نیمه‌کاری محسوب می‌شود.

با توجه‌به آمار منتشر شده، در روزهای کاری در ساعات قبل و بعد از پایان وقت اداری و آخر هفته‌ها، مقالات و پست‌های صفحات اجتماعی بیشترین بازدید را دریافت می‌‌کنند.

بنابراین، به برنامه تقویم محتوایی فعلی خود بسنده نکنید. برای دستیابی به رشد بی‌سابقه باید از منطقه امن خود خارج شوید.

گاهی اوقات، حتی می‌توانید برای رسیدن به تقاطع دستیابی به حداکثر تبدیل و برآورده‌کردن انتظارات مخاطبان، مسیر خود را تغییر دهید.

میزان ترافیک ارگانیک

ترافیک ارگانیک، آن دسته از بازدیدکنندگانی هستند که از طریق منابع ارگانیک و پرداخت‌نشده (بدون استفاده از گوگل ادز و دیگر لینک‌های تبلیغاتی) وارد وب‌سایت شما می‌شوند.

منظور از منابع ارگانیک در اینجا موتورهای جستجو مانند گوگل، یاهو یا بینگ است. بازگشت سرمایه (ROI) برای ترافیک ارگانیک بسیار بالا خواهد بود، زیرا ماهیت ترافیک ارگانیک در مقایسه با تبلیغات پولی، تقریبا دائمی محسوب می‌شود.

بیش از 255 عامل در رتبه‌بندی این نوع ترافیک نقش دارند، اما مهم‌ترین آنها عبارتند از: ارائه محتوای صحیح و به‌روز برای جستجوها و استفاده از کلمات کلیدی مرتبط.

مزایای ترافیک ارگانیک سایت

ترافیک ارگانیک مهم‌ترین شکل ترافیکی است که سایت شما دریافت می‌کند. این نرخ کلیک مهم‌تر از ترافیک پولی یا ترافیک شبکه‌های رسانه‌های اجتماعی است. مزایای آن شامل:

  • ترافیک ارگانیک رویکرد پایداری در درازمدت محسوب می‌شود.
  • اعتماد بالاتری ایجاد می‌کند.
  • بر اساس پاسخ درست به هدف کاربر از جستجو شکل می‌گیرد.
  • مقرون به صرفه است.
  • وفاداری به برند را بهبود می‌بخشد.
  • مزیت رقابتی پایدار ایجاد می‌کند.
  • نرخ تبدیل بالاتری دارد.

به‌عنوان یک متخصص، چالش اینجاست که مطمئن شوید وقتی مردم به‌دنبال محصول یا خدماتی مانند محصولات شما می‌گردند، سایت شما را پیدا کنند نه رقیب شما.

پس محتوای خود را برای خوانندگان خود بهینه سازید، نه موتورهای جستجو. محتوای با‌کیفیت را به‌طور منظم انتشار دهید. کلمات کلیدی طولانی را در محتوای خود به‌کاربگیرید از قدرت لینک‌های داخلی و رسانه‌های اجتماعی غافل نشوید.

سخن نهایی

انتشار چندین مقاله در هفته نه‌تنها به بهبود جایگاه وب‌سایت در نتایج موتورهای جستجو کمک می‌کند؛ بلکه ارتقا تعامل با مخاطبان و نرخ تبدیل آن‌ها را تسریع می‌بخشد. مداومت در انتشار مقالات باعث ایجاد تاریخچه قوی در نظر موتورهای جستجو می‌شود.

برای کسب دانش جامع در حوزه سئو، این امکان را دارید تا در دوره سئو و دوره تولید محتوای دی ام روم شرکت کنید و با استفاده از آن، استراتژی‌های بهتری برای انتشار مقالات ارائه دهید.

با بهبود مستمر وب‌سایت و اجرای بهینه‌ترین تکنیک‌های سئو، این امکان را دارید تا جایگاه ممتازی در دنیای آنلاین داشته باشید.

منبع:


سوالات متداول

1. چند وقت یکبار باید محتوا منتشر کنم تا SEO بهبود یابد؟

فراوانی انتشار محتوا به شدت وابسته به نوع صفحه و موضوع آن است. اگرچه همواره تاکید بر انتشار محتوا به‌طور منظم وجود دارد، اما کیفیت برتر از کمیت خواهد بود.

2. آیا افزایش تعداد انتشار محتوا به معنای بهبود SEO است؟

هرچند افزایش کمیت انتشار محتوا می‌تواند تاثیری مثبت بر SEO داشته باشد، اما به تنهایی کافی نیست. کیفیت محتوا، مطالب منحصربه‌فرد و ارتباطات خوب با کلمات کلیدی نیز بسیار اهمیت دارند.

3. آیا افزایش تعداد انتشار محتوا بر افزایش تعداد بازدیدکنندگان سایت اثر دارد؟

افزایش تعداد محتوا می‌تواند بازدیدکنندگان را به‌صورت منظم به سایت جذب کند. مطالب جدید و متنوع می‌توانند کاربران را به بازگشت به سایت ترغیب کنند.

4. چگونه تعیین کنم چه زمانی باید محتوا منتشر کنم؟

تعیین زمان مناسب انتشار مقاله بستگی به مخاطبان هدف و منطقه جغرافیایی دارد. تست‌ها و بررسی بازخورد کاربران بهترین زمان را مشخص می‌کنند.

5. آیا افزایش تعداد انتشار محتوا بر رتبه‌بندی سایت اثر دارد؟

افزایش تعداد مقالات به‌تنهایی کافی نیست. کیفیت محتوا، به‌روز بودن و مطالب منحصربه‌فرد نیز نقش مهمی در تاثیر بر رتبه‌بندی سایت ایفا می‌کند.

امتیاز شما به محتوا:

دیدگاهتان را بنویسید