بررسی سئوی رقیب – ابزارهای تحلیل و تجزیه و تحلیل رقبای سئو


بررسی سئوی رقبا

تجزیه و تحلیل رقبا در سئو یا آنالیز رقبای سئو یکی از تکنیک های طلایی برای افزایش جایگاه وب سایت شما در نتایج گوگل است. با استفاده از تجزیه و تحلیل رقبا می توانید اطلاعات کاملی در مورد فعالیت های آنها به دست آورید. شما همچنین می توانید به اشتباهات رایج آنها نگاهی بیندازید و با جلوگیری از اشتباه آنها در وب سایت خود به بهبود وضعیت کمک کنید.

در این آموزش حرفه ای به خوبی یاد خواهید گرفت که با کمک چه نوع وب سایت هایی می توانید آنالیز سئو سایت خود و رقبای خود را در زمینه های مختلف انجام دهید.

بهترین ابزار برای بررسی و تجزیه و تحلیل سئوی رقبا چیست؟

در طول مسیر، ابزارهای آنلاین زیادی وجود دارد که می توانید برای دریافت اطلاعات کامل تر، آنها را بررسی کنید. در این زمینه، توجه داشته باشید که هر ابزار در حوزه عملیاتی خود کار می کند. برخی از مهمترین این ابزارها عبارتند از:

  • کلمات کلیدی را شناسایی کنید : SEMRush برای داده های کلمه کلیدی، SuggestMrx، Ubersuggest، پیشنهاد کلمه کلیدی برای SEOchat
  • نزدیکترین رقبا را پیدا کنید: سایت های برتر الکسا، رتبه بندی وب سایت های مشابه و نمایه سایت
  • امتیاز رتبه سئو : آزمایشگاه های معتبر، رتبه بندی وب پیشرفته، موقعیت
  • تعیین اعتبار سایت : Moz SEO Toolbar، OpenSiteExplorer، CognitiveSEO Backlink Explorer، MajesticSEO
  • ابزار SEO On Page: Moz On-Page Grader، ابزار مقایسه صفحات SEOchat، ابزار تجزیه و تحلیل SEO صفحه وب

ساخت یک پرونده رقابتی کامل در تحلیل رقبای سئو

در مرحله اول باید اطلاعات اضافی درباره رقبای خود را در یک فایل تنظیم کنید. البته ممکن است در ابتدا این سوال برای شما کمی گیج کننده و گیج کننده باشد اما سعی کنید در ابتدا این روش را به صورت دقیق و منظم انجام دهید تا در مراحل بعدی سرعت و دقت لازم را به دست آورید. برای تهیه یک پرونده رقابتی چه عواملی را باید در نظر بگیریم؟

بررسی و معرفی چهار روش اصلی تحلیل رقبا در سئو

به طور کلی تحلیل رقبا را می توان به چهار دسته زیر تقسیم کرد که از پرکاربردترین و مهم ترین دسته ها هستند.

1- پتانسیل سئوی سایت رقیب را شناسایی کنید.

اگر بتوانید پتانسیل سئوی یک سایت را بررسی کنید، می توانید یک طرح و استراتژی بسیار جذاب و حرفه ای برای سایت خود ایجاد کنید. در این مسیر می توانید کلمات کلیدی، نقاط ضعف و قوت رقبای خود را بررسی کنید. در پایان این کار می توانید به سوالات زیر پاسخ دهید.
• می توانید دریابید که رقبای شما روی کدام قسمت از سایت شما کار می کنند.
• می توانید به خوبی با استراتژی ها و تکنیک های سایت رقیب آشنا شوید.
• می توانید قوی ترین و نزدیک ترین سایت رقیب را بررسی کنید.

2- رقبای اصلی سئو سایت خود را شناسایی کنید.

اکنون که قدرت سئوی رقبای خود را ارزیابی کرده اید، اکنون می توانید آنها را تجزیه و تحلیل کنید و ببینید کدام وب سایت ها با چه نتایجی و چگونه کار می کنند؟ البته فکر نکنید که رقبای شما تنها شرکت ها و سازمان هایی هستند که محصولات شما را می فروشند، بلکه آنهایی هستند که کاربران و کلیک های شما را برای خود گرفته اند. به طور کلی، هر کسی که در نتایج برتر برای کلمات کلیدی شما باشد، رقیب شما محسوب می شود.

3- سایت و رقبای خود را در مورد سئو بررسی کنید.

پتانسیل کلمات کلیدی سئو و رقبا به این معنی است که می توانید مقایسه جامعی از سایت خود و رقیب خود داشته باشید. در این مقایسه باید به ساختار صفحات، مرتبط بودن محتوا، کلمات کلیدی استفاده شده و … توجه کنید. همچنین به یکی از مهم ترین عوامل گوگل به نام لینک بیلدینگ توجه کنید. دقت کنید که لینک هایی برای این صفحه کدام سایت ها و با چه استراتژی ساخته می شوند.

4- کلیدواژه های مرتبط را تهیه و آماده کنید.

هنگامی که موفق شدید رقبای خود را بررسی کنید، نوبت به تهیه کلمات کلیدی مناسب می رسد. سعی کنید ابتدا از کلمات کلیدی طولانی استفاده کنید تا بتوانید دائماً برای ایجاد بیشترین اطلاعات اضافی در زمینه کلمات کلیدی کوتاهتر با جستجوهای طولانی تر برنامه ریزی کنید.

مزایای تجزیه و تحلیل رقبا در سئو چیست؟

برای رشد خوب ابتدا باید رقبا را تحلیل کنیم. با تجزیه و تحلیل رقبا، اطلاعات کاملی به دست خواهیم آورد که می توان از آنها برای دستیابی به نتایج بسیار موثر استفاده کرد. در این راستا پیشنهاد می کنیم ابتدا رقبای خود را به خوبی شناسایی کنید.

مزایای تجزیه و تحلیل رقبا در بک لینک سازی چیست؟

همانطور که می دانید لینک بیلدینگ یکی از مهمترین عوامل در تعیین موقعیت نتایج است. بنابراین می توانید از ابزار MOZ یا Ahref برای دریافت تمامی بک لینک های سایت های رقیب استفاده کنید تا بتوانید لینک خود را در آن وب سایت ها قرار دهید.

تجزیه و تحلیل رقبا در شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی صفحاتی هستند که می توانند در جذب مشتری بسیار موثر باشند. در ابتدا سعی کنید صفحات اجتماعی رقبای خود را بررسی کنید و ایده بسیار جالبی از آنها بگیرید. اگر ایده ای ندارید، می توانید از وب سایت های بزرگ ایده بگیرید. میزان تعاملی که با کاربران خود در صفحات اجتماعی دارید می تواند بسیار مفید باشد.

دیدگاهتان را بنویسید