بررسی کننده اعتبار دامنه و 10 روش برای افزایش اعتبار دامنه 🚀


یکی از اساسی ترین مفاهیم سئو حوزه اختیار یا این نقطه قوت دامنه است که غیرممکن است یک سئوکار با تجربه آن را درک و حل نکند. اما افزایش اعتبار دامنه در واقع به چه معناست؟ برای هر کسی که در سئو کار می کند، مهم است که بداند اعتبار دامنه یکی از 200 دستورالعملی است که گوگل به آن توجه ویژه ای دارد. در این گزارش به شما آموزش می‌دهیم که واقعاً چه تکنیک‌هایی برای بهبود اعتبار دامنه هستند و همچنین چندین ابزار برای بررسی اعتبار دامنه سایت به شما معرفی می‌کنیم. اول از همه، شما باید با مفهوم اعتبار دامنه آشنا شوید.

دامنه اقتدار چیست؟

اقتدار دامنه اولین بار توسط سایت رتبه بندی موتور جستجو MOZ معرفی شد. این امتیاز عددی بین 0 تا 100 است و بر اساس عوامل زیادی تعیین می شود. هر چه این رتبه بالاتر باشد، احتمال اینکه رتبه بهتری در گوگل کسب کنید بیشتر می شود. طبق وب سایت رسمی moz، Domain Authority بر اساس داده های ابزار Link Explorer است که از مجموعه ای از عوامل محاسبه می شود. حوزه اختیار استفاده می کند.

چرا افزایش اعتبار دامنه برای سئو مهم است؟

موتور جستجوی گوگل همیشه قدرت دامنه را به عنوان یک عامل رتبه بندی در سئو نمی پذیرد، اما به گفته جان مولر، گوگل سندی دارد که به عنوان مرجع دامنه سایت عمل می کند. علاوه بر این، بسیاری از مطالعات و ارزیابی‌ها از رابطه بین رتبه‌بندی کلمات کلیدی و افزایش اعتبار دامنه (DA) در بسیاری از سایت‌ها نشان می‌دهد که این دو عامل با هم ارتباط بالایی دارند. در حالی که اعتبار دامنه معیار مناسبی برای بررسی عملکرد سئوی سایت نیست، معیار خوبی برای کمک به اندازه گیری عملکرد سایت خود در برابر رقبایتان است.

عوامل مهم در وب سایت Domain Authority Reviewer

هنگام محاسبه این ضریب، ابزارهای بررسی اعتبار دامنه زیادی وجود دارد که از روش های خاص خود استفاده می کنند. به عنوان مثال، Moz از بیش از 50 عامل مختلف برای رتبه بندی هر سایت استفاده می کند.
اما عوامل اصلی عبارتند از:

MozRank: تعداد سایت هایی که به سایت شما لینک می دهند. همچنین کیفیت این سایت ها را بررسی می کند.

نمایه بک لینک: این شامل لینک های خارجی و داخلی در صفحه است. بنابراین اگر محتوای شما به سایت های معتبر لینک داده شود و سایت های معتبر نیز به سایت شما لینک دهند، می توانید نتیجه خوبی بگیرید.

پیوند اصلی: وقتی Moz به نمایه بک لینک سایت نگاه می کند. همچنین تعداد بک لینک های منحصر به فرد را بررسی می کند. تصور کنید سایت شما 100 لینک دارد، اما همه آنها از یک سایت می آیند. moz آنها را یک پیوند می داند. در نتیجه گرفتن بک لینک از وب سایت های مختلف برای افزایش اعتبار دامنه سایت بسیار مهم است.

MozTrust: قابل اعتماد بودن سایت هایی که به شما لینک می دهند را بررسی می کند. مثلا اگر از سایت دانشگاه، سایت دولتی یا سایت سازمانی لینک بگیرید، رتبه بالاتری کسب می کنید.

هزینه یک دامنه اتوریتی خوب چقدر باید باشد؟

عوامل زیادی در ابزارهای محاسبه حوزه اختیار یکی هست که سایت ها را رتبه بندی می کند. سایت هایی مانند گوگل، مایکروسافت و اپل قدرت دامنه بسیار بالایی دارند، چیزی بین 95 تا 100.
از طرف دیگر، اگر وب سایت شما به تازگی ایجاد شده باشد، DA پایینی خواهید داشت، شاید بین 10 تا 20. وب سایت ها بر اساس اعتبار دامنه به گروه های زیر تقسیم می شوند:

  • کمتر از 30 ضعیف است.
  • بین 30 تا 40 کمتر از حد متوسط
  • بین 40 تا 50 متوسط ​​است
  • بین 50 تا 70 خوبه
  • بیشتر از 80 عالیه

نکته مهمی که باید به آن توجه کنید این است که DA به پیش بینی عملکرد نتایج جستجوی شما کمک می کند، بنابراین باید از آن برای مقایسه با سایت های دیگر در صفحه نتایج جستجو استفاده کنید و سپس سعی کنید DA را به رتبه خود افزایش دهید.

روش های افزایش اعتبار دامنه سایت

حالا با معنی اقتدار دامنه می دانید، احتمالاً از خود می پرسید که چگونه اعتماد دامنه وب سایت را افزایش دهیم؟ هنگام شروع کار برای افزایش حوزه اختیار وب سایت، باید به یاد داشته باشید که این یک تکنیک طولانی مدت است. در اینجا چند راه برای افزایش وجود دارد حوزه اختیار سایت را بیان خواهیم کرد.

رفرنس های خوب را از سایت های معتبر دریافت کنید

بک لینک سایت عامل اصلی در محاسبه است حوزه اختیار هستند. دامنه هایی که بک لینک قوی دریافت کرده اند، طبیعتاً دارای اقتدار بیشتری خواهند بود. بازخوردها نقش موثری در محاسبه دارند حوزه اختیار آنها دارند مطالعه ای توسط Ahrefs نشان داد که بیش از 50 درصد از وب سایت هایی که ترافیک ارگانیک دریافت نمی کنند به این دلیل است که بک لینک های خوبی ندارند.
در نتیجه، می‌توانیم قاطعانه بگوییم که هر سایت قوی به بک لینک‌های قوی نیاز دارد.

لینک های مخرب را بررسی و حذف کنید

در عین حال بازخورد مفید برای افزایش حوزه اختیار سایت شما مهم است، داشتن بک لینک های بد می تواند مضر باشد. لینک های مخرب و هرزنامه ها می توانند به میزان قابل توجهی قدرت دامنه را کاهش دهند و در برخی موارد حتی منجر به جریمه های زیادی از طرف گوگل شوند. برای جلوگیری از این اتفاق، باید سایت خود را از نظر لینک های مخرب بررسی کنید و سعی کنید فورا آنها را حذف کنید.

بهینه سازی ساختار داخلی سایت و بهبود تجربه کاربری

توجه داشته باشید که یکی از مهمترین عوامل در محاسبه است حوزه اختیار، راحتی سایت و ساختار داخلی آن. ربات های گوگل با استفاده از یک ساختار بهینه شده می توانند به راحتی سایت را خزیده و سپس آن را در صفحات نتایج نمایش دهند. برای کمک به ربات های گوگل، بهتر است یک نقشه سایت ایجاد کنید. نقشه سایت شامل تمام صفحات مهم است و حرکت روبات های گوگل را در وب سایت آسان می کند.

تکنیک های پیوند داخلی برای افزایش اعتبار دامنه سایت

یکی از راه های بهبود تجربه کاربری سایت و افزایش تکنیک هاست حوزه اختیار، با استفاده از اتصالات داخلی. به این ترتیب می توانید کاربران خود را درگیر کرده و نرخ ریزش را تا حد زیادی کاهش دهید. علاوه بر این، پیوندهای داخلی، یافتن وب سایت شما را برای ربات های گوگل آسان تر می کند، که به فهرست بندی سایت کمک می کند.

استفاده از شبکه های اجتماعی

اگرچه گوگل اغلب می گوید که شبکه های اجتماعی روی رتبه سایت تاثیری ندارند، اما ارتباط واضحی بین سایت هایی که در صفحه اول گوگل قرار دارند و سیگنال های اجتماعی وجود دارد. این سایت های معروف در گوگل معمولا توییت ها، اشتراک گذاری ها و لایک های زیادی دارند.

بهتر است افزایش یابد حوزه اختیار یک وب سایت، حساب های تجاری مرتبط با کسب و کار خود در فیس بوک، توییتر و دیگر پلتفرم های رسانه ای ایجاد کنید.

دیدگاهتان را بنویسید