برچسب Canonical چیست؟ نحوه استفاده از تگ Canonical + آموزش تصویری


برچسب ابتدایی چیست و چه کاربردی در سئو دارد؟ در این آموزش قصد داریم استفاده از تگ canonical (ابتدایی) برای توضیح و بررسی اینکه چه زمانی می توان از این برچسب در بخش استفاده کرد سر وب سایت استفاده شده

اگر علاقه مند هستید برچسب متعارف اطلاعات بیشتری کسب کنید و تا پایان این آموزش با ما همراه باشید.

برچسب متعارف

برای آشنایی بهتر با مفهوم تگ متعارف، اجازه دهید در این قسمت یک مثال کاربردی برای شما بیان کنیم.

فرض کنید یک وب سایت دارید، به عنوان مثال یک فروشگاه، و در آن وب سایت شما صفحات مشابه زیادی دارید.

مطمئناً به خوبی می دانید که این نوع صفحات می توانند به سئو وب سایت شما آسیب بزنند.

و شاید اولین راه حلی که به ذهن شما می رسد حذف برخی از این صفحات مشابه است که برای شما اهمیت چندانی ندارند. بدون شاخص انجام دهید

اما فلسفه ای که در پس ایندکس مجدد صفحه وب سایت وجود دارد این است که این صفحه برای ما نه ارزش سئو دارد تا یک صفحه فرود عظیم به سایت خود اضافه کنیم و نه ارزش فروش و درآمدزایی برای ما.

صفحاتی مانند صفحات شرایط و ضوابط، صفحه درباره ما، صفحه پرداخت، سبد خرید و غیره. همیشه به استثنای متقاضیان هستند بدون شاخص این موارد در وب سایت های مختلف مشاهده می شود.

اما یک سری از صفحات وجود دارد که هر چند سهم آن برای ما زیاد نیست اما در این صفحات قصد داریم محصولات و خدماتی را به کاربران خود ارائه دهیم و ممکن است این صفحات برای ما جنبه درآمدزایی داشته باشند.

فرض کنید یک صفحه فروش محصول در وب سایت خود داریم به نام صفحات آ، بو صفحه درجه سانتی گراد ما داریم

این سه صفحه دارای محصولات و خدمات مشابه و همچنین محتوای مشابه هستند اما از نظر اهمیت صفحه آ این امر به دلایلی مانند این صفحه برای ما اهمیت بیشتری دارد و باعث افزایش ترافیک به سایت ما می شود و می تواند فروش محصولات وب سایت ما را افزایش دهد.

در طرف دیگر صفحات ب و درجه سانتی گراد همچنین اگرچه این صفحات از محبوبیت کمتری نزد کاربران برخوردارند، اما ورودی های کمی نیز دارند و می توانند فروش و درآمدزایی را افزایش دهند. فروشگاه آنلاین کمک خواهیم کرد.

با توجه به توضیحات ارائه شده، چگونه می توانیم به ربات های گوگل بگوییم که صفحه آ برای ما مهمتر و در اولویت است.

در اینجا برچسب است ابتدایی ممکن است با قرار دادن تگ canonical در صفحه به ما کمک کند، و ما کمک خواهیم کرد آ به ربات های گوگل اطلاع می دهیم که این صفحه دارای اولویت فهرست بالاتری است.

به عنوان مثال، وب سایت های فروشگاهی زیادی وجود دارند که این برچسب را در صفحاتی که پرفروش ترین و پرطرفدارترین محصولات آنها در آن قرار دارند، درج می کنند.

فکر می کنم با مفهوم و کاربرد تگ canonical آشنا هستید، در زیر نحوه استفاده از این تگ را در صفحات مورد علاقه خود به شما آموزش می دهیم.

نحوه استفاده از تگ Canonical

اگر از سایت‌های وردپرسی استفاده می‌کنید، می‌توانید به راحتی با استفاده از افزونه‌هایی مانند افزونه Yoast یا پلاگین Rank Meth، تگ canonical را در صفحه مورد نظر خود قرار دهید.

نکته “ اگر از وردپرس برای درج تگ canonical مقاله استفاده می کنید آموزش افزونه Yoast SEO برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه نصب و پیکربندی این افزونه مفید مراجعه کنید.

فرض کنید می خواهیم تگ canonical را در صفحه اصلی وب سایت خود قرار دهیم و از یک سایت وردپرسی استفاده می کنیم.

برای این کار به بخش مراجعه کنید پیشرفته می توانید قطعه کد زیر را در قسمت آدرس قانونی یا اضافه کنید ابتدایی دارم میام داخل

</"link rel="canonical"href="https://example.com"/>

اما اگر از سایت‌های غیر وردپرسی استفاده می‌کنید، می‌توانید قطعه کد درج شده در بخش قبلی را در تگ اضافه کنید. سر وب سایت خود را قرار دهید

حال ممکن است این سوال برای شما مطرح شود که چرا باید از تگ canonical در تگ استفاده کنیم سر وب سایت را قرار دهید و چرا این تگ نمی تواند در قسمت برچسب ها باشد بدن یک قرارداد

پاسخ به این سوال کاملاً واضح است، همانطور که در بسیاری از وب سایت ها محتوای تگ وجود دارد بدن برای کاربران قابل دسترسی است و به این ترتیب می توانند از سایت شما بازدید کنند، اما برای امنیت بیشتر، تگ canonical در بخش بهتر است. سر قرار داده شود

در قسمت بعدی یک فیلم آموزشی نیز برای شما قرار داده ایم که می توانید از تگ canonical در صفحات مختلف سایت خود استفاده کنید.

آموزش استفاده از تگ canonical

توجه » هنگام استفاده از تگ canonical، باید خزش بودجه توجه داشته باشید که می توانید این را در کنسول جستجوی وب سایت خود در صفحات مختلف وب سایت خود مشاهده کنید.

مزایای استفاده از برچسب Canonical

مهمترین مزیت استفاده از تگ canonical این است که هر موتور جستجو آدرس URL در بخش جستجوی ارگانیک آنها معادل یک صفحه جدید را می دانند، برای مثال می توانید از طریق آدرس های زیر به وب سایت بروید آتگو دسترسی:

  • http://www.atgo.ir
  • https://www.atgo.ir
  • http://atgo.ir
  • http://atgo.ir/index.php
  • http://atgo.ir/index.php?refer=twitter

شاید از نظر کاربران، همه این صفحات یکسان باشند، زیرا هر یک از آنها آدرس URL ما را به یک مسیر می برد، اما از دید موتورهای جستجو، هر یک از این آدرس ها صفحه ای جداگانه در نظر گرفته می شود و در صورت عدم وجود تگ متعارف، برای صفحه اصلی وب سایت ما چهار آدرس یا آدرس URL به صورت جداگانه ثبت می شود.

و این سوال قطعا قابل بحث است صد و بهینه‌سازی وب‌سایت ما ضربه می‌زند، بنابراین برچسب متعارف به ما کمک می‌کند تا به موتورهای جستجو بگوییم چه چیزی مهم‌تر است. آدرس URL یا آدرسی که باید در آن ثبت نام کنند چیست.

من خواندم ” چگونه کسب و کار خود را در گوگل ثبت کنیم

تفاوت بین تگ Canonical و تغییر مسیر 301

وقتی استفاده می کنید 301 تغییر مسیر صفحه ایکس به صفحه Y شما در واقع به ربات های موتور جستجو می گویید که تمام نکات و محتوای صفحه ایکس متعلق به صفحه Y و کاربران هنگام روی صفحه نمایش ایکس آنها به صفحه کلیک می کنند Y منتقل می شوند

در صورتی که صفحه ایکس به صفحه با استفاده از تگ متعارف Y ارجاع، روبات های موتورهای جستجو می دانند که صفحه درجه سانتی گراد این همان صفحه اصلی شما است، اما کاربران همچنان می توانند نمایش دهند ایکس و همین صفحه Y چشم انداز

برای مطالعه » آشنایی توضیحات متا و تاثیر آن بر سئو سایت

دیدگاهتان را بنویسید