تحلیل احساسات چیست؟


تحلیل احساسات این فرآیند شناسایی و دسته بندی نظرات بیان شده در یک متن با استفاده از محاسبات الگوریتمی است. این کار توسط نرم افزارهای تخصصی مبتنی بر هوش مصنوعی انجام می شود. تحلیل احساسات به تعیین اینکه آیا نگرش نویسنده نسبت به یک موضوع یا محصول خاص مثبت، منفی یا خنثی است کمک می کند.

موتورهای جستجو همیشه به دنبال راه هایی برای بهبود نتایجی هستند که به کاربران نشان می دهند. بنابراین با به روز رسانی الگوریتم های آنها و با بهبود فرآیندهای رتبه بندی و نمایه سازی آنها. برای آنها، درک اینکه جستجوگر دقیقاً به دنبال چه چیزی است، مهمترین چیز است.

در سال‌های اخیر، پیشرفت‌های عظیمی در فناوری‌های هوش مصنوعی و یادگیری ماشین صورت گرفته است و این امکان را فراهم می‌کند که تحلیل احساسات نقشی کلیدی در برآورده کردن خواسته‌های مخاطب بازی کند. در حال حاضر، موتورهای جستجو از تجزیه و تحلیل احساسات استفاده می کنند تا بهتر بفهمند یک فرد دقیقاً به دنبال چه چیزی است تا مرتبط ترین و در عین حال بهترین نتایج را برای او در SERP نشان دهد.

در سال 2008، گوگل چیزی را که ما اکنون به عنوان قطعه های برجسته می شناسیم معرفی کرد. در واقع، تکه‌های ویژگی، نتایج جستجوی برجسته‌ای هستند که قبل از نتایج ارگانیک در بالای SERP و توسط خود گوگل (در موقعیت صفر) گنجانده شده‌اند. هدف اصلی آنها پاسخگویی فوری، مستقیم و مستقیم به سوالات مصرف کننده است. سایتی که در بین این نتایج ظاهر می شود در واقع برند و SERP بیشتری را دریافت می کند (حتی اگر ممکن است در 10 نتیجه برتر SERP نباشد).

در این تصویر به وضوح می توانید تفاوت بین تحلیل احساسات در یادگیری ماشینی و یادگیری عمیق را مشاهده کنید.

در سال 2018، بینگ اعلام کرد که تجزیه و تحلیل احساسات را در فرآیند استخراج قطعات هوشمند از صفحات نتایج جستجو و استفاده از آن برای نمایش نتایج به مخاطبان خود گنجانده است. با این حال، آنها هنگام انجام این فرآیند عوامل دیگری را نیز در نظر می گیرند:

– با توجه به قدرت و کیفیت وب سایت. (معتبر وب سایت + کیفیت)

– محتوای کلی چقدر به یک موضوع خاص مرتبط است. (ارتباط محتوا)

– آیا خزیدن و ایندکس کردن مطالب آسان است یا خیر؟! (خزیدن و نمایه سازی آسان)

– آیا صفحه وب تجربه کاربری خوبی ارائه می دهد؟!

تجزیه و تحلیل احساسات چگونه می تواند بر سئو تاثیر بگذارد؟

در واقع، تجزیه و تحلیل احساسات می تواند به ویژه برای SEO محلی مفید باشد. با استفاده از تجزیه و تحلیل احساسات، موتورهای جستجو می توانند نظرات مثبت یا منفی یک کسب و کار یا صفحه وب را بهتر درک کنند (حتی اگر به روشی منفی و غیر منطقی پیوند داده شده باشند). بنابراین، آنها می توانند از این اطلاعات برای نمایه سازی و رتبه بندی صفحه یا تجارت مذکور استفاده کنند. در اینجا نقش و نحوه استفاده از صفات در متن و تصویر قدرت را نشان می دهد.

در مورد اینکه چگونه متخصصان و کارشناسان سئو می توانند از اطلاعات استفاده کنند؟ با تجزیه و تحلیل نتایج بازگشتی برای یک پرس و جو، موتورهای جستجو می توانند سرنخ هایی در مورد آنچه کاربران جستجو می کنند ارائه دهند. علاوه بر این، تجزیه و تحلیل احساسات می‌تواند نقش مهمی در به‌روزرسانی الگوریتم‌های جدید و حتی الگوریتم‌های جدیدی که در آینده معرفی و مورد استفاده قرار می‌گیرند، داشته باشد و هر روز نتایج جستجوی دقیق‌تر و دقیق‌تری ارائه دهد و سپس کاربران می‌توانند هر چیزی را که می‌خواهند پیدا کنند. جستجو با دقت و دقت بالا

دیدگاهتان را بنویسید