تراکم کلمات در سئو چیست + ابزار تراکم کلمات کلیدی


کلمات کلیدی جهت محتوای شما را تعیین می کنند، بنابراین استفاده از کلمات کلیدی مناسب نقش مهمی در سئو دارد. برخی ممکن است استدلال کنند که دانستن نحوه استفاده از کلمات کلیدی مهارتی است که به زمان و تجربه نیاز دارد. به عنوان مثال، اگر شما یک سایت فروش مبلمان و تجهیزات اداری داشته باشید، به تدریج متوجه خواهید شد که کلمه کلیدی “پزشکی” یکی از بهترین کلمات کلیدی برای مشتریان است. چنین شناختی مستلزم شناخت کامل کاربران است، مطمئناً ابتدا باید کاربران خود را بشناسید و سپس بدانید که آنها به دنبال چه هستند؟ همچنین چگالی کلمات کلیدی در سئو بسیار مهم است. ایجاد محتوا با استفاده از کلمات کلیدی بیش از حد در متن یا متا تگ ها یکی از بزرگترین اشتباهات بسیاری از مبتدیان است.

توضیحات متا نامناسب و ایجاد محتوای نامناسب با کلمات کلیدی اشتباه باعث می شود کاربرانی که به دنبال چیز دیگری هستند با محتوای نامناسب مواجه شوند و به سایت های نامرتبط مراجعه کنند. در نهایت این کاربران به سرعت از سایت خارج می شوند، نرخ پرش سایت افزایش می یابد و باعث آسیب به سایت می شود.

تراکم کلمات کلیدی در سئو به چه معناست؟

وقتی درصد استفاده از کلمات یا عبارات کلیدی را در یک متن تخمین می زنیم، در واقع تراکم کلمات کلیدی را محاسبه می کنیم. این عامل مهم برای رتبه‌بندی وب‌سایت‌ها در اواخر دهه 1990 در نظر گرفته شد، اما از آنجایی که مدیران وب‌سایت‌ها از کلمات کلیدی بسیار زیادی برای ایجاد متن پیچیده که خواندن آن دشوار و بی‌فایده بود استفاده می‌کردند، موتورهای جستجو توجه کمی به آن‌ها معطوف کردند. این چیزی که به عنوان «پر کردن کلمات کلیدی» شناخته می شود، باعث کاهش رتبه سایت شما می شود. از زمان معرفی الگوریتم های گوگل از جمله مرغ مگس خوار، سئوکاران متوجه شدند که باید از کلمات کلیدی به طور متعادل استفاده کنند.

با این حال، برخی از کارشناسان سئو معتقدند که چگالی کلمات کلیدی در سئو مفید است، در حالی که برخی دیگر آن را بی فایده می دانند. اکثر کارشناسان قدیمی سئو معتقدند که قرار دادن کلمات کلیدی در متن باعث بهبود رتبه سئو سایت می شود، اما کارشناسانی که با این روش موافق نیستند معتقدند که فناوری معنایی موتور جستجوی گوگل برای تشخیص محتوای سایت کافی است. این گروه از کارشناسان سئو بر این باورند که افزایش تراکم کلمات کلیدی سایت شما را جریمه می کند.

استراتژی استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی معمولا توسط کارشناسان سیاهپوست سئو توصیه می شود، اما به یاد داشته باشید که استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی به شما کمکی نمی کند زیرا زمانی که موتورهای جستجو در سایت شما می خزند، الگوریتم ها بررسی می کنند که آیا کلمات کلیدی به صورت متعادل و منطقی استفاده شده اند یا خیر؟ اگر الگوریتم های موتور جستجوی گوگل به این نتیجه برسند که کلمات کلیدی به طور نامتناسب و غیر طبیعی استفاده می شوند، وب سایت شما رتبه پایین تری خواهد داشت و ممکن است از نتایج موتورهای جستجو حذف شود.

چگالی کلمات کلیدی چگونه محاسبه می شود؟

کلمات کلیدی در تعداد کاراکترها متفاوت هستند. کارشناسان سئو بر این باورند که تراکم کلمات کلیدی باید از یک تا سه درصد از کل محتوای صفحه را پوشش دهد و اگر این عدد از ۳ درصد بیشتر شود، گوگل شما را به عنوان متخلف و هرزنامه می شناسد.
فرمول محاسبه چگالی کلمات کلیدی به شرح زیر است:

(Nkr/Tkn*100)

تعداد تکرار کلمه کلیدی در محتوا با Nkr نشان داده می شود و Tkn تعداد کل کلمات استفاده شده در محتوا است. اساساً تعداد تکرار کلمه کلیدی در متن بر تعداد کل کلمات متن تقسیم می شود و سپس در 100 ضرب می شود. به یاد داشته باشید که هنگام محاسبه تراکم کلمات در سئو از تگ های HTML موجود در صفحه چشم پوشی کنید. زیرا این عناصر در صفحه نمایش داده نمی شوند.

تراکم کلمات کلیدی در تولید محتوا چقدر باید باشد؟

کلمات کلیدی باید به گونه ای در متن استفاده شوند که موتورهای جستجو بتوانند محتوای اصلی صفحه را بیابند و در عین حال خواندن آن دشوار و برای کاربران نامفهوم نباشد. به طور کلی توصیه می شود در هر پاراگراف یک بار از یک کلمه کلیدی استفاده کنید، اگرچه فرمول خاصی در این زمینه وجود ندارد، اما تجربه کارشناسان تیم ناجوان نشان می دهد که بهتر از کلمات کلیدی در این قسمت ها برای رسیدن به نتیجه مطلوب است.

  • تگ H1
  • محتوای اصلی
  • عنوان صفحات
  • عملکرد جایگزین تصاویر
  • آدرس سایت
  • متا تگ توضیحات
  • لینک های داخلی سایت

به جای تکرار یک کلمه کلیدی خاص، بهتر است از انواع مختلف کلمات کلیدی، عبارات طولانی یا مترادف استفاده کنید. همچنین باید به خاطر داشت که شما برای موتورهای جستجو مقاله نمی نویسید، بلکه در حال بهینه سازی و درک مطالب خود برای موتورهای جستجو هستید. اساسا محتوای شما باید تجربه کاربری خوبی برای کاربران شما ایجاد کند و این تجربه کاربری می تواند تاثیر زیادی در افزایش رتبه صفحه داشته باشد.

برخی از ابزارهای موثر برای بررسی چگالی کلمات کلیدی SEO

یکی از مهمترین وظایف یک تیم حرفه ای سئو، تحقیق در مورد کلمات کلیدی و ایجاد استراتژی مناسب برای استفاده از کلمات کلیدی در متن است. ابزارهایی مانند KWFinder می توانند به انتخاب کلمات کلیدی کمک کنند، اما افزونه هایی مانند Yoast برای اندازه گیری و بررسی تراکم کلمات در سئو مفید هستند.

  1. افزونه Yoast صفحات سایت را بررسی می کند و در صورت تشخیص استفاده از کلمات کلیدی بیش از حد معمول، تعداد کل کلمات را محاسبه می کند و زمانی که کلمه کلیدی در محتوا نوشته می شود، تراکم کلمه کلیدی و قرمز یا سبز را نشان می دهد. سبک. می دهد. این افزونه به شما هشدار می دهد که آیا چگالی کلمه کلیدی برای سئو کافی است یا خیر.
  2. نرم افزار آفیس ورد بر روی تمامی پلتفرم ها نصب شده است و علاوه بر نمایش تعداد کل کلمات استفاده شده در پایین صفحه با استفاده از کلیدهای ترکیبی Ctrl+f، کلیدواژه را به همراه تعداد دفعات تکرار آن در متن نمایش می دهد. . در این حالت می توانید درصد چگالی کلمه کلیدی را با استفاده از یک نسبت ساده محاسبه کنید.
  3. ابزار آنلاین Small SEO Tool Checker تمام عبارات و کلماتی را که به عنوان کلمات کلیدی ثبت کرده اید به شما نشان می دهد.
  4. Webconfs Online Tool Density Checker این ابزار همچنین تراکم همه کلمات را نشان می دهد، اما نمی توان از آن برای عبارات استفاده کرد.
  5. بهترین جستجوگر تراکم کلمات سئو، جستجوگر کلمات کلیدی است که کلمات کلیدی صفحه را بررسی می کند و در مورد استفاده بیش از حد از اصطلاحات مرتبط هشدار می دهد.

نتیجه

همانطور که در بالا ذکر شد، کلمات کلیدی بخش مهمی از بازاریابی دیجیتال هستند. تحقیق کلمات کلیدی و استفاده از آنها در متن، متا تگ ها، عنوان سایت و صفحات باید با استراتژی انجام شود. اگر از متن اغراق آمیز و کلمات کلیدی زیاد استفاده می کنید، تراکم کلمات کلیدی صفحه شما افزایش می یابد و ربات های موتورهای جستجو سایت شما را اسپم می کنند.

با استفاده از فرمول های موجود در متن و ابزارهایی مانند Small SEO Tools Checker، به سادگی چگالی کلمات کلیدی SEO را برای هر صفحه اندازه گیری کنید و در صورت لزوم از عبارات کلیدی و مترادف برای افزایش رتبه صفحه نتایج موتور جستجو استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید