تراکم کلمات کلیدی را حفظ کنید


از مفاهیم اولیه سئو داخلی می توانیم در مورد چگالی کلمات کلیدی صحبت کنیم. چگالی کلمه کلیدی به معنای چند بار تکرار کلمه کلیدی در متن است. برای مثال در نظر بگیرید که یک کلمه کلیدی در یک متن صد کلمه ای 8 بار تکرار شده است. در این صورت چگالی کلمه کلیدی در این متن 100 کلمه ای 8 درصد خواهد بود. چگالی کلمه کلیدی در انگلیسی با چگالی کلمه کلیدی چگالی کلمات کلیدی برای ربات های موتور جستجو بسیار مهم است. بنابراین، باید سعی کنید قبل از انتشار محتوای خود در بستر وب، به تراکم کلید احترام بگذارید.

اگر چگالی کلمه کلیدی در متن صفحه شما کمتر از حد لازم باشد، ممکن است صفحه شما شانس نمایش در نتایج گوگل را از دست بدهد. برعکس این هم وجود دارد. اگر تراکم کلمات کلیدی شما بیش از حد مجاز باشد، طبق قوانین جدید گوگل، احتمالا سایت شما توسط گوگل جریمه می شود. با زیاده روی در کلمه کلیدی قصد دارید از طریق سئو کلاه سیاه رتبه بندی کنید. اما باید بدانید که گوگل به سرعت اقدام شما را شناسایی و شما را مجازات خواهد کرد. به گفته کارشناسان سئو، چگالی کلمه کلیدی سیگنالی به موتورهای جستجو است که میزان ارتباط موضوع را با کلمه کلیدی تعیین می کند.

نحوه محاسبه کلمه کلیدی

اگر بخواهیم تراکم کلمه کلیدی در هر صفحه را بدست آوریم، باید از فرمول زیر برای آن استفاده کنیم.

درصد چگالی کلمه کلیدی = (تعداد کلمات کلیدی در محتوا) / (تعداد کل کلمات در محتوا) * 100

در واقع، برای محاسبه درصد چگالی کلمه کلیدی خود، باید تعداد کلمات کلیدی را که در محتوای خود استفاده کرده اید بر تعداد کل کلمات موجود در محتوای خود تقسیم کنید. حالا باید حاصل این عبارت را در 100 ضرب کنید.

درصد چگالی کلمه کلیدی ایده آل

حتماً تا این لحظه در این مقاله به ذهن شما خطور کرده است که چند بار باید از کلمه خود در محتوای خود استفاده کنیم. برخی از کارشناسان سئو معتقدند که درصد چگالی کلمات کلیدی باید حدود 1-2٪ باشد. یعنی داخل 100 کلمه محتوا کلمه کلیدی باید 1-2 بار تکرار شود. اما طبق تجربه این درصدها ثابت نیست. در واقع، چگالی کلمات کلیدی به عوامل مختلفی بستگی دارد. از جمله این عوامل می توان به موضوع محتوا، نوع محتوا و رقبا اشاره کرد. برخی از سایت ها تا 4 درصد چگالی کلمات کلیدی را در محتوای خود اعمال می کنند، اما همچنان در صدر نتایج گوگل هستند.

تکنیک های نظارت بر چگالی کلمات کلیدی

برای اینکه بتوانید درصد چگالی کلمات کلیدی را کنترل کنید، باید تکنیک هایی را دنبال کنید. همانطور که گفته شد، اگر چگالی کلمات کلیدی را رعایت نکنید، سئو و رتبه شما در نتایج گوگل آسیب می بیند. در این مقاله به توضیح برخی از این تکنیک ها می پردازیم. شما می توانید نام این تکنیک ها را در لیست زیر مشاهده کنید:

  • تولید محتوا برای کاربر
  • استفاده از کلمات LSI
  • استفاده از کلمات کلیدی در عناوین فرعی
  • استفاده از ابزارهای بررسی چگالی کلمات کلیدی

تولید محتوا برای کاربر
برخی از افراد سعی می کنند برای گوگل و روبات های آن تولید کنند. این ممکن است در برخی موارد در نتایج گوگل موثر باشد. اما مهمتر از همه، شما باید برای کاربران و مخاطبان خود محتوا ایجاد کنید. سپس با کاربران و مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید تولید محتوا درصد چگالی کلمه کلیدی محتوای خود را بررسی کنید و آن را در حدود 1-3٪ تنظیم کنید.

استفاده از کلمات LSI
کلمات LSI مترادف هستند و همان معنای کلمه کلیدی را دارند. به عنوان مثال، عبارت “خرید از طریق موبایل” کلیدواژه اصلی است که شما به دنبال آن هستید. می توانید از عبارت «هوشمند هوشمند ارزان» به عنوان کلمه کلیدی مترادف استفاده کنید. وقتی از کلمات LSI استفاده می کنید، موتورهای جستجو از این کلمات و عبارات برای بهبود رتبه سایت و درک بهتر محتوای شما استفاده می کنند.

استفاده از کلمات کلیدی در عنوان و عنوان فرعی
یکی از مهم ترین قسمت ها در هر محتوا، سرفصل ها و زیرعنوان ها و البته اولین کلمات پاراگراف ها هستند. دلیل این امر این است که کاربران ابتدا به این دو بخش نگاه می کنند. اگر عنوان و عبارات آغازین پاراگراف ها جذاب باشد، کاربران به خواندن سایر قسمت ها تشویق می شوند. بنابراین سعی کنید از کلمات کلیدی خود در این بخش ها استفاده کنید.

  • عنوان صفحه
  • تگ های عنوان (H1، H2، H3، H4، H5 و H6)
  • توضیحات متا
  • آدرس صفحه
  • متن اصلی
  • تصاویر ALT

استفاده از ابزارهای بررسی چگالی کلمات کلیدی

برای اندازه گیری چگالی کلمات کلیدی می توانیم از ابزارهای مختلفی استفاده کنیم. اگر سایت شما یک سایت وردپرسی است، می توانید از افزونه های مختلفی برای این کار استفاده کنید. یکی از افزونه هایی که می تواند چگالی کلمات کلیدی را به دقت به شما نشان دهد، افزونه Yoast SEO است.Yoast SEO) خب، Yoast SEO افزونه ای است که در دو نسخه رایگان و پرمیوم در دسترس عموم قرار دارد. با استفاده از این افزونه نه تنها می توانید درصد چگالی کلمه کلیدی را مشاهده کنید، بلکه می توانید ببینید چند بار از کلمه کلیدی استفاده کرده اید.

ابزار دیگر برای بررسی چگالی کلمات کلیدی ابزار است بررسی جستجوگر جستجوگر الکسا در صفحه F. با استفاده از ابزار Alexa Check On-page SEO Checker می توانید درصد تراکم کلمات کلیدی و بهینه سازی کامل صفحه را به طور کامل بررسی کنید.

تاثیر پر کردن کلمات کلیدی بر سئو چیست؟

وقتی از تکنیک پر کردن کلمه کلیدی استفاده می کنیم، به این معنی است که کلمه کلیدی را بیش از حد در محتوای خود تکرار کرده ایم. پر کردن کلمات کلیدی یکی از تکنیک های کلاه سیاه در سئو محسوب می شود. این تکنیک تا چند سال پیش موثر و قابل استفاده بود، اما امروز گوگل هر سایتی را که از این تکنیک برای بهبود سئوی خود استفاده کند جریمه می کند. در گذشته، هر سایتی که می خواست رتبه بهتری در گوگل کسب کند از این تکنیک استفاده می کرد. این بدان معنی است که محتوای خود را با کلمات کلیدی اشباع می کند.

طبیعی است که نه تنها کاربران، بلکه ربات های گوگل نیز از تکرار بی پایان و بیش از حد کلمات در متن خوششان نمی آید. واضح است که چنین افرادی به جای نوشتن محتوا برای کاربران، برای گوگل محتوا تولید می کنند. البته لازم به ذکر است که کارشناسان سئو و نویسندگان محتوا متوجه شده اند که گوگل واکنش بدی به شلوغی صفحه کلید دارد. بنابراین آنها سعی می کنند این نوع بهینه سازی سئو را متوقف کنند. سعی می کنند طبق قوانین و نظر گوگل عمل کنند تا از طرف گوگل جریمه نشوند.

آخرین کلمه

اینکه یک کلمه کلیدی قابل مشاهده است یا نه به عوامل مختلفی بستگی دارد. یکی از این عوامل که مهم ترین عامل نیز می باشد، چگالی کلمات کلیدی است. فراموش نکنید که به تراکم کلمات کلیدی احترام بگذارید. زیرا ممکن است به دلیل رعایت نکردن رتبه گوگل رتبه مطلوبی کسب نکنید. حتی ممکن است توسط گوگل جریمه شوید.

شما می توانید سایت خود را برای سئو بهینه کنید تیم فعال می شود من می گذرم

دیدگاهتان را بنویسید