تولید محتوا چیست و چگونه تولید محتوا کنیم؟


تولید محتوا چیست؟ در حال حاضر می‌توان اینترنت را به آسمان تشبیه کرد که ستارگان بی‌شماری در خود جای داده است. امروزه بیشتر از ۲ میلیارد سایت از سراسر جهان در اینترنت فعالیت دارند و روزانه چیزی در حدود ۵.۳ میلیارد جستجو صورت می‌گیرد.

این آمار اهمیت و نفوذ اینترنت در زندگی امروز را نشان می‌دهد. در این دوران آن چیزی که موجب رشد، موفقیت، سودآوری و فروش کسب و کارها می‌شود، حضور فعال در اینترنت، افزایش کاربران و حفظ آن‌ها با ارائه یک محتوای مناسب و قدرتمند است.

هیچ راهبردی برای بازاریابی پیدا نمی‌کنید که موفق‌تر از بازاریابی با تولید محتوا باشد. اما تولید محتوا چیست؟

برای اینکه پاسخ این سوال را بدانید تا انتهای مقاله ما را همراهی کنید.

تولید محتوا چیست؟

در حقیقت نوشتن محتوا، به معنای مهارت یا هنر بیان ایده‌ها و افکار به‌وسیله کلمات است. بهتر است قبل از دانستن سایر مفاهیم بدانید تولید محتوا چیست؟

در حالت کلی محتوا به معنای انتقال داده‌ها و تجربه به کاربران است و در واقع تعریف محتوا به همین اندازه ساده است.

محتوا به‌عنوان یک واسطه ارتباطی طی سال‌های گذشته پیشرفت قابل توجهی داشته است.

به‌طوری که یک عکس، یک ویدیو، یک پیام صوتی، یک مقاله همگی می‌توانند محتوا باشند. هر پست شبکه‌های اجتماعی یا هر مقاله منتشر شده در سایت، یک نوع محتوا محسوب می‌شوند و هر چیزی که در جهت انتقال ایده، پیام و فکر انجام شود، بیانگر یک محتوا است.

این محتوا امکان دارد در سراسر دنیا مشاهده، خوانده یا شنیده شود. در حال حاضر اغلب اشخاص معتقدند که توانایی تولید محتوا دارند، ولی تولید محتوایی که سودآور و با ارزش باشد بسیار دشوار است و به مهارت‌ها و تخصص خاصی نیاز دارد.

سازمان‌هایی که در حوزه ارائه خدمات تولید محتوا مشغول به کار هستند، با ایجاد محتوایی باارزش و فوق‌العاده برای صنایع و ارگان‌های گوناگون درآمد بسیار بالایی کسب می‌کنند.

انواع تولید محتوا
محتوای متنی
محتوای تصویری
محتوای ویدئویی
محتوای صوتی

انواع تولید محتوا

محتوا را می‌توان از نظر نوع به چهار گروه دسته‌بندی کرد و برای تولید هر یک از آن‌ها به افراد کارشناس و متخصص نیاز است. در ادامه انواع محتواها شرح داده می‌شوند:.

محتوای متنی

محتوای متنی متداول‌ترین نوع محتوا است که زیرمجموعه‌های فراوانی دارد. در حالت کلی هر نوع متنی که در رسانه‌های اجتماعی یا در فضای وب منتشر می‌شود، به گونه‌ای محتوای متنی به‌شمار می‌رود.

محتوای تصویری

محتوای تصویری یا عکس به علت جذابیت‌های بصری، در مقایسه با محتوای متنی از جذابیت نسبتا بیشتری برخوردار است.

به‌ویژه در رسانه‌های اجتماعی این نوع محتوا بیشتر مشاهده می‌شود و در حالت کلی برای تولید محتوای تصویری نمی‌توان طبقه‌بندی خاصی در نظر گرفت؛ زیرا طراحان چیزی را که برای کاربران جذاب است را با خلاقیت و مهارت خود تولید می‌کنند.

به عنوان مثال برای اینکه جذابیت زیادی را به مخاطبان انتقال دهند، از اینفوگرافیک استفاده می‌کنند. این باعث می‌شود تا در مدت زمان بسیار کمی بیشترین تاثیر را روی کاربر بگذارند.

محتوای ویدئویی

این نوع محتوا نیز اغلب در رسانه‌های اجتماعی و سایت‌های ویدئو محور همچون آپارات، یوتیوب و… ایجاد و منتشر می‌شود.

تولید محتوای ویدئویی هم پیچیدگی و سختی‌های خود را دارد، اما با توجه به آمارها، در حال حاضر این نوع محتوا در میان کاربران از جذابیت و محبوبیت بالایی برخوردار است.

در ضمن برای تولید محتوای ویدیویی می‌توانید از اینفو موشن و موشن گرافیک استفاده کنید.

محتوای صوتی

این نوع محتوا غالبا به‌شکل پادکست تولید می‌شود و به‌تازگی توانسته است توجه کاربران بسیاری را به‌خود جلب کند.

یکی از مهم‌ترین مزایای این نوع محتوا این است که در هر مکان و زمانی می‌توان به آن دسترسی داشت.

برنامه ریزی و استراتژی تولید محتوا

هر اقدامی به یک برنامه‌ریزی هدفمند و مشخص نیاز دارد تا بتوان مطابق آن به اهداف گوناگون نزدیک شد. تولید محتوا نیز از این اصل مستثنی نیست و برای اینکه استراتژی شما موثر و مفید واقع شود، باید با اهداف شما هم‌راستا و هم‌سو باشد.

استراتژی محتوا در حقیقت برنامه‌ای مستمر و بسیار دقیق برای جذب کاربران هدف است. این برنامه یا استراتژی تعیین می‌کند که برای هر کانالی باید چه نوع محتوایی تولید و توزیع شود.

برای استراتژی محتوا هم می‌توان انواع گوناگونی در نظر گرفت که با توجه به هدف شما از تولید محتوا، می‌تواند متفاوت باشد.

در ادامه در مورد انواع استراتژی محتوا توضیحات بیشتری ارائه می‌دهیم.

فروش

این نوع استراتژی محتوا هدفی با عنوان فروش مستقیم را دنبال می‌کند و تالیف استراتژی محتوای فروش تاثیر چندانی در جذب کاربران جدید ندارد.

اما در مقابل باعث می‌شود تا کاربرانی که به محصولات و خدمات شما علاقه دارند، به مشتری تبدیل شده و محصولات شما را خریداری کنند. محتواهایی که به سوالات کاربران پاسخ می‌دهند و مسیر خرید و چالش‌های داخل آن را توضیح می‌دهند از این نوع استراتژی استفاده می‌کنند.

آگاهی‌بخشی

استراتژی محتوای آگاهی‌بخشی قرار نیست به‌طور مستقیم محصولات شما را به کاربران بفروشد.

این استراتژی بیشتر به جذب بازدیدکنندگان و برندسازی شما کمک می‌کند تا پس از طی کردن مسیری معین، محصولات شما به فروش برسد.

تفکرات رهبری

زمانی که شما در یک موضوعی تخصص دارید و می‌خواهید تجربه‌های خود را در محتوا بنویسید، این استراتژی معنا پیدا می‌کند.

شما باید این استراتژی را مورد هدف قرار دهید که شرکت شما یا خودتان در رشته تخصصی خود به عنوان رهبر شناخته شوید.

استراتژی محتوای تفکرات رهبری، نشان‌گر این است که شما در حیطه کاری خود مهارت و تخصص لازم را دارید و اگر رهبر بازار باشید محتوای تولیدی شما به‌طور رایگان توسط سایر کانال‌ها منتشر می‌شود.

اصول تولید محتوا

در واقع محتوای تولید شده بایستی برای کاربران مفید و برای صاحبان کسب‌وکار پر بازده باشد.

هر کسب‌وکاری برای آغاز بازاریابی محتوایی باید ۴ اصل را در نظر بگیرد که این اصول به شرح زیر هستند:

شناخت مخاطب هدف

مهم‌ترین رکن در تولید محتوا، شناخت مخاطب هدف است. شما با شناخت هدف کاربر به این موضوع پی می‌برید که مخاطب به‌دنبال چه نوع محتوا و راهکاری است.

به‌طور کلی بدون پرسونا و اطلاع از ایده کاربران حقیقی، فقط برای خود و کسب‌کارتان محتوا تولید می‌کنید و مخاطبی در کار نیست.

یافتن کانال مناسب

یکی دیگر از اصول تولید محتوا، یافتن کانال مناسب برای انتشار یا پروموت محتوا است. از جمله کانال‌های انتشار می‌توان به رسانه‌های اجتماعی، تراکت، چاپ محتوا و سایت شما اشاره کرد.

در ضمن ایحاد کانال به شما این امکان را می‌دهد تا با کاربران خود تعامل بهتری داشته باشید. برای یافتن بهترین کانال باید آزمون و خطا کنید تا پربازده‌ترین کانال حیطه کاری خود را بیابید.

تولید محتوای مرتبط

محتوای تولید شده شما بایستی با نیازهای کاربران مرتبط باشد؛ زیرا در غیر این صورت شما برای او مانند یک هرزنامه خواهید بود.

در نتیجه با برآورده کردن نیازها و انتظارات کاربر، وفاداری و اعتماد او را بدست خواهید آورد.

تولید محتوای ارزشمند

پس از اینکه تمامی اصول را رعایت کردید، باید از دید مخاطب بر روی ارزش محتوای خود تمرکز کنید. کسانی که مطالب شما را می‌خوانند به‌طور معمول به‌دنبال هدفی هستند و اگر هدف خود را در محتوای شما بیابند، علاقمند می‌شوند تا دوباره برای پیداکردن داده‌های مورد نظرشان به سایت یا محتوای شما مراجعه کنند.

تکنیک‌های تولید محتوا

برای اینکه بتوانید محتوایی بسیار قدرتمند و موثر را تولید کنید، باید علاوه بر اصول گفته شده تکنیک‌هایی را هم در نظر بگیرید که از جمله این تکنیک‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

نوشتن و بازنویسی کردن

تا به امروز هیچ نویسنده‌ای از همان روز نخست همه جمله‌ها، عبارات و پاراگراف‌ها را سر جای خود ننوشته است.

تمامی متن‌ها به بازنویسی نیاز دارند و شما نباید خودتان را سانسور کنید. در ضمن بدون فشار و فکر زیاد هر چیزی که به ذهن شما خطور می‌کند را بنویسید و سپس برای ویرایش و بازنویسی آن وقت بگذارید.

صرف زمان بیشتر برای مطالعه

برای این کار شما باید به‌طور مستمر کتاب بخوانید و به‌ویژه کتاب‌هایی که جمله‌های را ساده‌نویسی می‌کنند؛ زیرا این تیپ نوشته‌ها باعث می‌شوند تا برای موثر و کوتاه نوشتن تمرین کنید.

برای به دست آوردن ایده تلاش کنید

اگر قرار است به‌صورت روزانه مطلب بنویسید و به تولید محتوا بپردازید، نباید منتظر ایده بمانید.

در عوض تا حد امکان با افراد گروه یا دیگر نویسندگان گفت‌گو نمایید تا ذهن شما باز شود. شما باید بدانید که بدون تلاش هیچ ایده‌ای به ذهن شما خطور نخواهد کرد.

یادداشت‌برداری

نوشتن یک‌باره مقالات طولانی و نگارش فصول کتاب کار بسیار دشوار و تقریبا غیر ممکن است.

شما می‌توانید به‌جای آن هر دفعه که چیزی به ذهن‌تان خطور کرد را یادداشت کنید و در پایان، هر یک از آن‌ها را توضیح داده و کامل کنید.

هنگام استراحت یا زمانی که در سفر هستید، ذهن آزادتر است و ایده‌های بهتری به ذهن شما می‌رسد.

چرا باید تولید محتوا را جدی بگیرید؟

پس از دریافت سوال تولید محتوا چیست؟ حالا نوبت به این سوال می‌رسد که چرا باید تولید محتوا را جدی بگیریم؟ در پاسخ باید گفت بخش بزرگی از زندگی روزمره شما به تولید محتوا تعلق دارد و اجتناب از آن نیز بسیار دشوار است.

محتواها ما را آگاه می‌کنند و موجب می‌شوند تا لبخند بزنیم، در تصمیم‌گیری‌ها ما را راهنمایی می‌کنند و عامل سرگرمی ما هستند.

همچنین تولید محتوا به شما این امکان را می‌دهد تا مشتری‌ها را به‌سوی خود جذب کنید تا کاربران درگیر کسب‌وکار شما شوند و از محصولات و خدمات شما لذت ببرند.

علاوه‌بر این تولید محتوا موجب می‌شود، بازدیدکنندگان جدیدی به سایت شما مراجعه کنند تا درآمدی برای شرکت خود داشته باشید. به‌طور کلی اگر محتوایی تولید کنید، صددرصد از قافله عقب خواهید ماند.

فواید تولید محتوا برای کسب‌وکارها

تولید محتوا فواید بسیار زیادی دارد که برخی از مهم‌ترین آن‌ها را در ادامه توضیح می‌دهیم.

جلب اعتماد مشتریان

اگر می‌خواهید در حیطه کسب و کار خود اعتماد افراد بیشتری را به دست آورید، باید به‌صورت حرفه‌ای تولید محتوا را انجام دهید. اگر شما به‌صورت تخصصی تولید محتوا کنید، در بین رقیب‌های خود برجسته‌تر به‌نظر خواهید رسید. همچنین گوگل نیز وب‌سایت شما را به‌عنوان یک وب مرجع خواهد شناخت.

تبدیل محتوا به دیگر فرمت‌ها

از جمله فواید مهم تولید محتوا می‌توان به تغییر فرمت محتواهای تولید شده اشاره کرد؛ زیرا تغییر فرمت این امکان را به شما می‌دهد تا محتواهای زیادی تولید کنید و افزون بر این، باعث راحت شدن توزیع و انتشار محتوا در کانال‌های گوناگون می‌شود. این مزیت تولید محتوا سبب می‌شود تا شما بتوانید بدون صرف زمان اضافه، محتوا تولید کرده و از طریق کانال‌های بیشتر، مخاطبان زیادی را جذب نمایید.

بازاریابی موثر

بازاریابی با روشی موثر یکی دیگر از فواید تولید محتوا است و شما می‌توانید با ایجاد محتواهای مفید و یادگیری تکنیک‌های بازاریابی موجب پیشرفت و رونق کسب‌وکار خود شوید.

در ضمن تولید محتوا امکان بازاریابی اینترنتی را نیز آسان‌تر می‌کند و علاوه بر این شما می‌توانید با تولید محتوای اصولی کاربران خود را به مشتریان وفادار و دائمی تبدیل کنید.

کسب رتبه برتر در گوگل

تولید محتوا باعث بهبود رتبه شما در گوگل می‌شود و هر اندازه بتوانید محتواهایی قوی و باکیفیت تولید کنید بازخورد خوبی از تولید محتوا خواهید گرفت.

به‌طور کلی یکی از بهترین شیوه‌ها برای جذب ترافیک هدفمند تولید محتوا است.

وظایف کارشناس تولید محتوا

وظایف کارشناس تولید محتوا با توجه به حوزه کاری آن (ویدیو، تصاویر، پادکست، نوشتاری و اینفوگرافی) متفاوت است.

در حالت کلی وظایف یک کارشناس تولید محتوا به صورت زیر است:

  • تولید محتوا متناسب با نیاز یک محصول یا برند برای منتشر کردن در وبلاگ و رسانه‌های اجتماعی
  • تولید محتوا مطابق اصول سئو (seo)
  • منتشر کردن محتوا در زمان‌های مشخص شده براساس تقویم محتوا
  • انجام ساختاربندی محتوا برای سادگی و شفافیت نمایش محتوا
  • تحقیق کردن در مورد محتواهای جدید از منابع معتبر
  • اصلاح و نهایی کردن محتوا قبل از منتشر شدن
  • ایجاد هماهنگی و برقراری ارتباط با مسئول دیجیتال مارکتینگ و مدیر تولید محتوا

بازار کار تولید محتوا در ایران

در ایران زمان زیادی نیست که بازار کار تولید محتوا فعالیت خود را آغاز کرده و هنوز نوپا است.

در حال حاضر بیشترین تمرکز این حوزه در زمینه تولید محتوای متنی بوده و تولید محتوا تصویری در رسانه‌هایی مانند اینستاگرام بوده و در این حوزه نیز رشد چشمگیری داشته است.

از آنجایی که محتوای ویدیویی آینده تولید محتوا به‌شمار می‌رود، هنوز در ایران رشد و رونق چندانی نداشته است؛ زیرا به‌خاطر مشکلات تحریم و فیلتر شدن پلتفرم‌های بنیادی مانند ویمیو و یوتیوب بازار تولید محتوا از نوع ویدیویی هنوز نوپا است.

در ضمن پلتفرم‌های ایرانی نیز به‌هیچ وجه در حد و اندازه این بازار نیستند و برای کسانی که از لحاظ درآمدزایی می‌خواهند محتوا تولید کنند، نمی‌توانند مفید و موثر باشند.

با این حال پلتفرم‌های ویدئویی برای استفاده تبلیغاتی و منتشر کردن ویدیوهای معرفی محصولات و خدمات، بسیار مفید هستند.

تولید محتوا را از کجا و چطور شروع کنیم؟

شما برای اینکه تولید محتوا را شروع کنید، باید مراحل زیر را به‌ترتیب و به‌صورت اصولی و دقیق انجام دهید:

  • مشخص کردن هدف محتوا
  • شناخت پرسونای مخاطب
  • توجه کردن به سفر کاربر: این مرحله از تولید به سه پروسه آگاهی، توجه و تصمیم تقسیم می‌شود.
  • انتخاب فرمت مناسب
  • جدی گرفتن تولید محتوا
  • شناخت بسترهای تولید محتوا: از جمله بسترهای تولید محتوا می‌توان به شبکه‌های اجتماعی، ایمیل مارکتینگ، همکاری با رسانه، بازتولید محتوا و… اشاره کرد.
  • تسلط داشتن بر فرایند تولید محتوا

فرآیندهای تولید محتوا عبارتند از:

  • سئو و شناسایی کلمات کلیدی
  • مهارت نوشتن
  • ویرایش
  • بارگذاری و مدیریت محتوا
  • شناسایی ابزارهای مهم تولید محتوا: از جمله این ابزارها می‌توان به canva، giphy، anchor، imgflip و… اشاره کرد.
  • معرفی ابزارهای ایجاد تقویم محتوا: شما با ابزارهایی همچون Trello، Asana و… می‌توانید تقویم محتوا ایجاد کنید.
  • ارزیابی فعالیت‌ها: بازدید از صفحه، ترافیک ارگانیک، بانس ریت یا نرخ پرش، نرخ تعامل و تبدیل، رشد مخاطبان مهم‌ترین شاخص‌های ارزیابی هستند.

تبلیغ از محتوا بهتر نیست؟

تبلیغات به‌صورت صریح فقط به تبلیغِ محصولات یا خدمات می‌پردازد، اما در مقابل، تولید محتوا به تدریج با مشتری ارتباط برقرار می‌کند و نقش مثبتی در آموزش محصولات و برند شما خواهد داشت.

شما با تولید محتوا ارتباط خود را حتی پس از خرید با مشتری پایدار نگه‌می‌دارید و مخاطب به‌طور مدام در جریان خدمات و محصولات جدید شما قرار خواهد گرفت.

اما تبلیغات به‌صورت مستقیم هدف تجاری شما را به مشتری معرفی می‌کند و با توجه‌به اینکه محتوا هوشمندانه‌تر عمل می‌کند و براساس فرمت‌های گوناگونی که دربرمی‌گیرد، می‌توانید زیرکانه مخاطب را به‌سوی خود جذب کنید.

علاوه‌بر این محتوا پل ارتباط دائمی و مستمر شما با مشتری خواهد بود و به‌طور معمول تبلیغات از این امتیاز محروم است. در ضمن ترکیب تبلیغات و تولید محتوا می‌تواند شما را به مرحله‌ای بالاتر از موفقیت برساند.

مهم‌ترین نکات تولید محتوای موثر

با دانستن اینکه تولید محتوا چیست؟ باید نکاتی را که باعث مفید و موثر بودن آن می‌شوند را نیز بدانید.

از جمله نکاتی که سبب بهتر شدن تولید محتوا می‌شوند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • داشتن ایده‌ای مناسب برای تولید محتوا
  • شناخت کاربران
  • سایز فونت
  • تهیه فهرست کلمه‌های کلیدی مناسب
  • تولید عبارت مرتبط با کلمات کلیدی
  • نوشتن عنوان مناسب و جذاب
  • بکار بردن زیر عنوان مناسب
  • رعایت چگالی کلمات کلیدی
  • تجزیه و تحلیل وب سایت‌های رقبا
  • نوشتن مقدمه‌ای مناسب و جذاب
  • استفاده نکردن از مطالب کپی شده
  • بکار بردن تصاویر با کیفیت میان پاراگراف‌ها
  • استفاده از نکات نگارشی به شیوه‌ای درست و اصولی
  • نوشتن متا تگ عنوان
  • تهیه کردن فهرست مقاله‌های تولیدی
  • نگارش متا تگ توضیحات مفید
  • معرفی لینک منبع
  • هدینگ‌گذاری متن
  • استفاده نکردن از تکنیک کلاه سیاهی
  • پاراگراف‌بندی
  • رعایت کردن شمار کلمات متن
  • تاکید کردن روی المان‌های بسیار مهم تولید محتوا
  • نمایش درست مطالب در گوشی
  • بکارگیری لیست عددی و بولت‌ها

چطور از طریق تولید محتوا درآمد کسب کنم؟

با دانستن اینکه تولید محتوا چیست؟ و وارد شدن به این عرصه باید بدانید که از طریق تولید محتوا می‌توان به روش‌های مختلفی درآمدزایی کرد و در ادامه به بررسی سه مورد از مهم‌ترین روش‌ها می‌پردازیم:

تبلیغات

زمانی که بتوانید روزانه محتوای به روز و انبوه تولید کنید، بی‌شک ترافیک بالایی از سوی موتورهای جستجو وارد سایت شما خواهد شد.

همین امر موجب می‌شود تا سایت شما به مرجع خوبی برای تبلیغات تبدیل شود. شما با افزایش ترافیک سایت خود و به‌وسیله تولید محتوا سفارش تبلیغات سایر ستیت‌ها را نیز دریافت کنید.

تولید محصولات تولیدی -دیجیتالی

یکی از بهترین کسب و کارهایی که در فضای مجازی محبوبیت بالایی دارد، آموزش دادن است؛ زیرا با این کار می‌توان به درآمدهای باورنکردنی رسید.

در کل، کسب و کار اینترنتی آموزش محور، یکی از بهترین روش‌های درآمدزایی است که هرکس با هر توان مالی می‌تواند این شغل را راه‌اندازی کند.

عضویت پولی

به‌احتمال زیاد با سایت‌هایی روبه‌رو شده‌اید که مشاهده برخی از مقالات سایت‌شان به عضویت پولی محدود شده است؟

سایت متمم استاد تولید محتوا در انواع گوناگون به‌خصوص محتوای متنی است. این سایت به‌وسیله عضویت پولی که برای مخاطبان خود قرار داده، ماهانه چندین میلیون تومان درآمد دارد.

امروزه بسیاری از سایت‌ها از طریق عضویت پولی درآمدزایی می‌کنند و شما نیز می‌توانید روزانه با تولید محتوا انبوه به‌درآمدهای میلیونی برسید.

چطور محتوای خود را پروموت و تبلیغ کنیم؟

پروموت و تبلیغ محتوا به روش‌های گوناگونی صورت می‌گیرد که در این بخش به سه روش مهم اشاره خواهیم کرد:

اشتراک‌گذاری پست در رسانه‌های اجتماعی

حضور و فعال بودن در سایر رسانه‌های اجتماعی چیز عجیبی نیست و هر برند یا کسب‌و کاری برای موفقیت در بازارهای فعلی باید حضور در رسانه‌های اجتماعی را یک موضوع مهم فرض کند. در غیر این صورت قابلیت و توانمندی او برای تحت تاثیر قرار دادن مخاطب به‌صورت چشمگیری کاهش پیدا می‌کند.

ایجاد بک لینک‌های قوی برای محتوا

ساخت بک لینک روشی ساده برای افزایش ترافیک وب سایت و کسب رتبه بالا برای بهبود اوضاع سئو سایت است.

بک لینک یک لینک خارجی بوده که سایت دیگری در قسمتی از محتوای خود به وب سایت شما لینک می‌دهد. ایجاد بک لینک‌های قوی برای پروموت محتوا یک شیوه ضروری و بسیار مهم است.

راه‌اندازی یک کمپین دیجیتال مارکتینگ

یک کمپین تبلیغاتی دیجیتال مارکتینگ به‌وسیله ابزار آنلاین خود، متشکل از مراحلی است که در نتیجه امکان دارد باعث افزایش فروش یا آگاهی از یک محصول شود.

شما با راه‌اندازی یک کمپین دیجیتالی مسیر را برای خود هموار می‌کنید؛ از این رو برای انجام مراحل پروموت محتوا، راه‌اندازی یک کمپین تبلیغاتی بسیار مهم و ضروری است.

اهمیت و دلایل نیاز به تولید محتوا

اگر شما رسانه اجتماعی یا وب سایتی دارید، تولید محتوا برای شما یک موضوع حیاتی است؛ چرا که تولید محتوا موجب افزایش ترافیک و به دنبال آن مشارکت مخاطبان شما می‌شود. از جمله مهم‌ترین دلایل اهمیت تولید محتوا در کسب‌وکار می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • معرفی هویت کسب‌وکار و برند خود با تولید محتوا
  • معرفی محصولات و خدمات
  • افزایش بازدید و ترافیک
  • افزایش و جلب اعتماد مشتریان
  • ایجاد فرصت مشاوره برای مخاطبان
  • بازاریابی ارزان
  • مهم‌ترین علت اهمیت تولید محتوا افزایش فروش در کسب و کار
  • کاربران را برای مدت زیادی مدت نگه‌می‌دارد
  • جذب کاربر در رسانه‌های اجتماعی
  • جذب لیدهای باکیفیت
  • شناخته شدن شرکت شما به عنوان مرجع صنعت‌تان
  • افزایش کاربران وفادار برند
  • آسان بودن ارزیابی عملکرد محتوا

سخن نهایی

امروزه آن چیزی که موجب رشد، موفقیت، سودآوری و فروش کسب و کارها می‌شود، حضور فعال در اینترنت، افزایش کاربران و حفظ آن‌ها با ارائه یک محتوای مناسب و قدرتمند است.

هیچ راهبردی برای بازاریابی پیدا نمی‌کنید که موفق‌تر از بازاریابی با تولید محتوا باشد. قبل از دانستن سایر مفاهیم باید بدانید تولید محتوا چیست؟ در حالت کلی محتوا به معنای انتقال داده‌ها و تجربه به کاربران است.

تولید محتوا به تدریج با مشتری ارتباط برقرار می‌کند و نقش مثبتی در معرفی محصولات و برند شما خواهد داشت. شما با تولید محتوا ارتباط خود را حتی پس از خرید با مشتری پایدار نگه‌می‌دارید و مخاطب به‌طور مدام در جریان خدمات و محصولات جدید شما قرار خواهد گرفت.


سوالات متداول

1. انواع تولید محتوا چیست؟

  • محتوای صوتی
  • محتوای ویدئویی
  • محتوای متنی
  • محتوای تصویری

2. اهمیت و دلایل نیاز به تولید محتوا چیست؟

  • معرفی هویت برند
  • معرفی محصولات و خدمات
  • افزایش بازدید و ترافیک
  • افزایش و جلب اعتماد مشتریان
  • ایجاد فرصت مشاوره برای مخاطبان
  • بازاریابی ارزان

امتیاز شما به محتوا:

دیدگاهتان را بنویسید