دلایل عدم نمایش داده های ساخت یافته در صفحات جستجو


1- گوگل سایت شما را خزیده است

گاهی اوقات تغییراتی را در وب‌سایتی که خودتان ایجاد کرده‌اید ایجاد می‌کنید که گوگل هنوز از آن آگاه نیست، بنابراین می‌تواند شما را بر اساس آنها رتبه‌بندی کند. ممکن است در ابتدا رتبه مطلوبی در نتایج جستجوی گوگل کسب کنید، اما باید منتظر بمانید تا ربات های گوگل از سایت شما بازدید کنند و نشانه گذاری طرحواره جدید را تشخیص دهند. بنابراین انتظار برای چند روز اولین راه برای نمایش در نتایج جستجوی گوگل است.

در نهایت، پس از چند روز، ربات های گوگل از سایت شما بازدید می کنند، آن را می خزند و داده های نمایش سازمان یافته شما را پیدا می کنند. با این حال، پیشنهاد می کنیم URL جدید خود را در کنسول جستجوی گوگل ثبت کنید تا آدرس جدید شما بازیابی شود و سپس بتوانید درخواست ایندکس شدن سایت را بدهید. با انجام این کار، ربات های جستجو برای خزیدن در صفحات سایت شما تقویت می شوند.

2- تصاویر موجود در وب سایت ممکن است با شرایط و ابعاد مناسب نباشد

به طور معمول، Google تصاویری را برای قطعه‌های غنی توصیه می‌کند که معیارهای زیر را داشته باشند:

  • تصاویر باید حداقل 160×90 پیکسل و حداکثر 1920×1080 پیکسل باشند (البته استثناهایی وجود دارد).
  • این نسبت نباید بیشتر از 3.0 باشد
  • از فرمت های jpg، png و gif استفاده کنید
  • تصاویر باید قابل نمایه سازی و خزیدن باشند
  • از تصاویر با وضوح بالا استفاده کنید
  • از چندین عکس برای نسبت‌های ۱۶×۹، ۴×۳ و ۱×۱ استفاده کنید.
  • تصاویر سایت باید با محتوای شما مرتبط باشد

برای طراحی سایت فروشگاه اینترنتی فارکام در اینجا چند نکته خاص مربوط به تصاویر موجود در سایت آورده شده است.

طراحی سایت فروشگاه اینترنتی

اگر از داده های ساختاری مانند زیر استفاده می کنید، بهتر است این نکات را در اولویت قرار دهید.

عرض تصاویر در مقالات موجود در سایت باید حداقل 1200 باشد.

تصاویر باید حداقل 1920 پیکسل عرض داشته باشند.

عکس‌های موجود در این داده باید حداقل ۱۱۲×۱۱۲ پیکسل باشند.

عکس ها باید تصویر محصول مورد نظر را به وضوح نشان دهند.

URL صفحه ای که حاوی محتوای ویدیویی است باید به جلد ویدیوی شما پیوند داده شود.

برای اطمینان از اینکه تصاویر در سایت | طراحی سایت فروشگاه آنلاین شما به درستی بارگذاری خواهید شد، توصیه می کنیم از برگه پیش نمایش آزمایشگر نتایج غنی گوگل استفاده کنید. اگر مشکلی در بارگذاری تصاویر در سایت شما وجود ندارد، می توانید مطمئن باشید که این امر باعث نشده است که داده های ساخت یافته شما در لیست نتایج جستجو ظاهر نشود. بنابراین باید به سراغ دلایل زیر بروید و آنها را برطرف کنید.

3- محتوای سایت قابل خزیدن و ایندکس نمی باشد

گوگل معمولاً از طریق داده های ساختاریافته به نتایج غنی می رسد. ایجاد محتوای سایت که شامل عکس‌های سایت می‌شود باید توسط Google قابل فهرست‌بندی عمومی و خزیدن باشد تا در نتایج پیشرفته ظاهر شود.

خزیدن به معنای اجازه دادن به ربات های گوگل برای بازدید از سایت شما و بررسی محتوای جدید ایجاد شده است. اکنون مشکل اینجاست که چرا در برخی موارد ربات های گوگل نمی توانند وب سایت شما را بخزند. البته در برخی موارد مشاهده می شود که صاحبان برخی سایت ها دسترسی ربات ها را به سایت خود محدود می کنند تا سرعت کار خود را افزایش دهند.

Indexable به این معنی است که شما مشکلی با نمایش محتوای سایت خود توسط گوگل در صفحات نتایج جستجو ندارید. گاهی اوقات، برخی از صاحبان وب سایت ممکن است از متا تگ ها برای جلوگیری از نمایش بخش های خاصی از محتوای سایت خود در نتایج جستجو استفاده کنند. به عنوان مثال، صفحات فرود که محتوای ارزشمندی ندارند و می توانند به سایر صفحات وب سایت آسیب برسانند. بر این اساس، اگر تصاویر سایت خود را به عنوان noindex تنظیم کنید، آن تصاویر در گوگل نمایش داده نمی شوند، اگر از وردپرس استفاده می کنید، مطمئن شوید که رسانه در تنظیمات شما روی noindex تنظیم نشده است.

در نتیجه، پیشنهاد می کنیم هرگز داده های ساخت یافته خود را از روبات های گوگل مانند GoogleRobot پنهان نکنید تا داده های ساختار یافته شما در نتایج جستجو ظاهر شوند. همچنین می توانید از ابزار URL Checker در کنسول جستجوی گوگل استفاده کنید تا متوجه شوید کدام یک از URL های شما ایندکس شده و کدام یک ایندکس نشده و خزیده نشده اند.

4- داده های ساخت یافته شما جنبه های نشانه گذاری لازم را ندارند

هنگامی که Schema Markup را در صفحات سایت خود پیاده سازی کردید، حتماً تست Scope Score Console Google را بررسی کنید تا ببینید آیا Schema Markup شما به درستی انجام شده است یا خیر.

فرآیند این کار به این صورت است که ابتدا URL مورد نظر برای تأیید را وارد کنید. در نتیجه مشخص است که چه نوع داده های ساختاری در سایت شما وجود دارد و نشانه گذاری طرحواره شما چه ویژگی هایی دارد و از همه مهمتر هشدارها و هشدارهای موجود را به شما نشان می دهد. اخطارها مهم هستند زیرا دقیقاً مواردی هستند که گوگل به عنوان معیاری برای ایجاد نتیجه غنی خود تعیین کرده است.

البته همه این هشدارها برای نشانه گذاری طرحواره شما مهم نیستند و می توانید به صورت اختیاری از آنها استفاده کنید. با این حال، ما پیشنهاد می کنیم که هرچه نشانه گذاری کامل تر باشد، بهتر است.

به عنوان مثال، موارد زیر برای داده های ساختار یافته دستور مشخص شده است:

  • نام دستور غذا
  • عکس
  • مواد تشکیل دهنده دستور غذا

5- کلمات کلیدی هدف شما برای گوگل ارزشی ندارند

همانطور که در بالا ذکر شد، اضافه کردن Schema Markup تضمینی برای نمایش ۱۰۰٪ سایت شما در نتیجه غنی نیست.

یکی از دلایل این است که ممکن است گوگل فکر کند که نوع Schema Markup که در صفحه سایت خود قرار داده اید ارزش رتبه بندی در جستجوهای گوگل را ندارد. بر این اساس، ممکن است ویدیویی در سایت خود داشته باشید که داده های ساختاری صحیحی داشته باشد، اما وقتی آن ویدیو را در گوگل جستجو می کنیم، چیزی پیدا نمی شود.

در این زمینه، گوگل اعلام کرد که استفاده از داده های ساخت یافته فرصتی برای ارائه یک تابع فراهم می کند. اما این تضمین نمی کند که تابع باید وجود داشته باشد. الگوریتم گوگل از فاکتورهای زیادی برای رتبه بندی هر صفحه در سایت استفاده می کند. گوگل سعی می کند بهترین نتایج را که مربوط به پرسش و پاسخ کاربران است را نشان دهد. البته در برخی موارد ممکن است یکی از این ویژگی ها مهمتر از بقیه باشد و تاثیر بیشتری داشته باشد.

6- عدم رعایت دستورالعمل های داده های ساخت یافته گوگل

طبیعتاً گوگل دستورالعمل هایی برای این کار دارد. بنابراین، اگر هر یک از این دستورالعمل ها را نقض کنید، ممکن است واجد شرایط ظاهر شدن در نتایج پیشرفته نباشید. در زیر می توانید خلاصه ای از دستورالعمل های کلی گوگل برای داده های ساختاریافته با طراحی فروشگاه آنلاین Farcom را مشاهده کنید:

دیدگاهتان را بنویسید