دلیل تغییر عنوان سایت در گوگل چیست؟


اکثر سئوکارها با این مشکل روبرو هستند که گوگل عنوان سئو را در نتایج جستجو تغییر می‌دهد و برای رفع آن به دنبال راه‌حل هستند. درج عنوان بصری خوانا با فرمت خاص، مرتبط نبودن عنوان با متن، درج متنی با فرمتی متفاوت و ویژه و درج تگ تایتل جذاب را می‌توان عواملی بر این تغییر عنوان دانست.

به راحتی می‌توانید با آموزش سئو اصولی تمام تکنیک‌های بهینه سازی سایت را به بهترین نحو ممکن یاد بگیرید و سئو سایت خود را به درستی انجام دهید.

ما در این مطلب سعی بر این داریم که به سوال ” چرا عنوان سئو در نتایج جستجو تغییر می‌کند؟” پاسخ دهیم و اطلاعات شما را در این زمینه بیشتر کنیم؛ با ما همراه باشید.

چرا گوگل عنوان سئو را در نتایج جستجو تغییر می‌دهد؟

گوگل به همه قسمت‌های محتوا حساس است و گاهی بخشی از آن را مهم‌تر از سئو می‌داند و به همین دلیل تغییراتی را در نتایج در نظر می‌گیرد.

شناخت الگوریتم‌ها و الگوی گوگل می‌تواند به افراد کمک کند تا در رقابت با سایت‌های دیگر یکه‌تازی کنند و بیشتر دیده شوند.

برای بهینه‌سازی سایت باید استراتژی‌های مختلفی را پیاده کرد و به نکات ریز نیز توجه داشت. یکی از اتفاقات مهمی که در این فضا انجام می‌شود، تغییر عنوان سئو توسط گوگل است.

خط قرمزهای گوگل برای تغییر عنوان سئو صفحات

اهمیت رسیدن به صفحه اول گوگل برای کسب‌وکارها بسیار زیاد است و هر کس به این مرتبه برسد می‌تواند برند خود را برای اکثریت معرفی کند.

همین مسئله باعث افزایش مشتریان، فروش بالا و کسب درآمد عالی می‌شود که هدف اصلی کسب‌وکارها است.

ماندن در صفحه اول گوگل چندان کار آسانی نیست و باید سئوی سایت را همواره سبز نگه داشت. البته این موضوع نه تنها برای نتایج اول جستجو بلکه برای هر کسب‌وکاری که می‌خواهد به جمع مدعیان اضافه شود، حیاتی است.

گوگل به بعضی از موارد توجه بسیار ویژه‌ای دارد و برای پیشرفت باید هر گونه که این سیستم دوست دارد، عمل کرد. خط قرمزهای گوگل را در همه جهات باید جدی گرفت که اکنون سعی بر این داریم تا بر روی تغییر عنوان سئو صفحات زوم کنیم.

اگر شما هم می‌خواهید به پاسخ سوال ” چرا عنوان سئو در نتایج جستجو تغییر می‌کند؟” برسید، این مطلب را تا انتها بخوانید.

در ادامه خط قرمزهای گوگل برای تغییر عنوان سئو صفحات را بررسی می‌کنیم و مهم‌ترین آنها را برای شما می‌آوریم.

درج تگ تایتل جذاب و منحصر به فرد

برای این که با مشکل تغییر عنوان سئو در گوگل مواجه نشوید، باید به خط قرمزهای آن احترام بگذارید. درج تگ تایتل جذاب یکی از مواردی است که باید به آن اهمیت بسیار زیادی دهید.

منظور از تگ تایتل همان برچسب HTML که موتورهای جستجو به کمک آن می‌فهند که در داخل این صفحه چه موضوعی مطرح شده است.

زمانی که شما یک واژه‌ای را جستجو می‌کنید، متون آبی رنگ ظاهر شده در نتایج همان تگ تایتل‌ها هستند. خط قرمز گوگل برای جریمه کردن در وهله اول مربوط به همین پارامتر است.

به بیان دیگر ربات‌های گوگل در اولین مرحله به سراغ تگ تایتل‌ها می‌روند.

جذاب و منحصربه‌فرد بودن تگ تایتل یکی از مسائلی است که باعث می‌شود عنوان سئو را گوگل تغییر دهد.

در آموزش سئو اکثر متخصصین به این موضوع مهم اشاره دارند و یکی از نکات مهمی است که همه کارآموزان باید از ریشه این مفهوم را بیاموزند.

درج عنوان بصری خوانا همراه با فرمتی مناسب

با توجه به اینکه سئو یک تخصص تجربی است، برخی از تکنیک‌ها را نیز باید با آزمون و خطا انجام داد تا رفتارهای گوگل را به‌خوبی شناسایی کرد.

درج عنوان بصری خوانا را نیز می‌توان از خط قرمزهای گوگل دانست و باید به این مسئله توجه داشت.

گوگل به اولین متنی که از نظر بصری در صفحه متمایز است، حساسیت دارد و باید به این نکته نیز توجه داشت.

اگر شما در سایت خود عنوان بصری خاصی را با فرمت مناسب بولد کنید، گوگل به سراغ آن می‌رود و عنوان H1 شما را شناسایی نمی‌کند.

توجه به سایر فرمت‌های محتوا و ارتباط آن‌ها با موضوع

در دنیای مدرن با این همه پیشرفتی که در صنایع مختلف دیده می‌شود، می‌توان گفت همه چیز به اینترنت و گوگل ختم می‌شود.

همه افراد برای کسب اطلاعات لازم در یک حوزه، خریدوفروش محصول و … اولین گامی که بر می‌دارند، در اینترنت است.

در پاسخ به سوال ” چرا عنوان سئو در نتایج جستجو تغییر می‌کند؟” می‌توان این مورد را نیز در نظر گرفت که گاهی بخشی از محتوا نمایش متفاوتی دارد؛ این تفاوت ممکن است در فرمت، سایز، جدول، تصویر، ویدئو و … باشد که توجه ربات‌های گوگل را به خود جلب کند.

این امکان وجود دارد که گوگل این بخش را مهم‌ترین بخش محتوا تلقی کند و با تغییر عنوان سئو به سراغ آن برود.

اگر شما نیز به دنبال راه چاره هستید می‌توانید تا انتهای مطلب را مطالعه کنید و راهکارهای رهایی از این مشکلات را بدانید.

مرتبط بودن عناوین با موضوع محتوا

یکی از مواردی که گوگل آن را گناه نابخشودنی می‌داند، تفاوت چشم‌گیر عنوان با محتوای داخلی صفحه است. وقتی شما عنوانی را در نظر می‌گیرید اما در ادامه در مورد آن بحث نمی‌کنید و به موارد دیگر می‌پردازید، نمره منفی به شما اختصاص خواهد یافت.

در این شرایط نیز گوگل عنوان سئو را تغییر می‌دهد و موضوع اصلی شما در محتوا را مد نظر می‌گیرد. به این معنا که دیگر با عنوان دروغ نوشته شده کاری ندارد و مفهوم محتوای شما را به مخاطبان گزارش خواهد داد.

توجه داشته باشید شناخت الگوریتم‌های گوگل برای سئوکارها می‌تواند بسیار کارساز باشد.

برای مثال اگر شما عنوان خود را ” سامسونگ S23″ در نظر بگیرید، گوگل انتظار دارد در ادامه در مورد قیمت، مشخصات و … این گوشی حرف بزنید.

اگر نتوانید این اطلاعات را در محتوا به کاربر منتقل کنید، گوگل عنوان سئو شما را تغییر خواهد داد و تنبیهی نیز برای شما در نظر خواهد گرفت.

الگوی گوگل در تغییر عنوان صفحات سایت

قطعا می‌دانید که گوگل برای رتبه‌بندی سایت‌ها الگوریتم‌های مختلفی در نظر گرفته که هر کدام بررسی پارامترهای خاصی در بیرون یا درون سیستم را به عهده دارند.

جالب است بدانید که این ابزار دائم بروزرسانی می‌شوند و تغییراتی در آنها به وجود می‌آید.

از این الگوریتم‌ها می‌توان به رقص گوگل، سندباکس، تازگی محتوا، پاندا، هیلتاپ، کافئین و … اشاره کرد. حال سوال این است که گوگل با چه الگویی عناوین صفحات سایت راتغییر می‌دهد؟ با توجه به این آپدیت‌ها نمی‌توان به این سوال پاسخ قطعی داد.

با این حال تجربه نشان داده که گوگل در برخی مواقع نام سایت یا موضوع فعالیت را به آخر عنوان اضافه کرده است. همچنین اضافه کردن تگ h1 را نیز می‌توان به عنوان یک الگوی دیگر در نظر گرفت که باید به این موارد نیز توجه داشته باشیم.

حذف کردن عبارات قبل یا بعد از ویرگول یا هر جداکننده دیگر نیز یکی از الگوهای گوگل در تغییر عنوان سئو است. به نظر برخی از محققین در آینده نه چندان دور گوگل بخشی از متن را در نظر خواهد گرفت که قضیه را جالب‌تر خواهد کرد.

در اکثر مواردی که تگ تایتل و هدینگ 1 مشابه هم نوشته شود، عنوان سئو توسط گوگل تغییر می‌کند.

این مورد نیز گزارش شده که اگر به کمک افزونه yoast seo یک عنوان را به دو بخش قسمت کنید، یکی از آنها نمایش داده می‌شود.

برای دانستن اینکه چرا عنوان سئو در نتایج جستجو تغییر می‌کند، لازم است تحقیقات زیادی انجام شود. در ادامه سعی داریم تا راهکارهایی برای جلوگیری از تغییر عنوان سئو برای شما بیاوریم که با رعایت کردن آنها قطعا می‌توانید رتبه سایت خود را بالا بیارید.

روش‌های جلوگیری از بازنویسی عنوان در نتایج

به این مسئله توجه داشته باشید که تحمیل عنوان به گوگل نمی‌تواند حتمی و قطعی باشد. دلیل این مهم نیز این است که الگوریتم‌های گوگل بسیار دقیق هستند و درک بالایی دارند.

هوش مصنوعی گوگل همواره سعی دارد تا بهترین نتایج را به کاربران ارائه دهد.

به این ترتیب مشخص می‌شود که برای حضور در نتایج برتر گوگل باید بهترین محتواها را با اصول و قواعد مشخص تهیه و تدوین کرد.

حتما شما این سوال را دارید که چه کار کنیم که بازنویسی عنوان در نتایج گوگل را تجربه نکنیم. در ادامه سعی داریم به این سوال پاسخ دهیم تا شما نیز بتوانید حضور سبزی در این فضا داشته باشید و کسب‌وکار خود را توسعه دهید.

منحصربه‌فرد باشید

هیچ شکی در این نیست که با منحصربه‌فرد بودن و یونیک بودن در گوگل می‌توان امتیازهای مثبتی کسب کرد.

برای این مسئله باید خلاقیت به خرج داد و بخش‌های مختلف سایت را با واژگان جدید آپدیت نمود. اکثر سئوکارها می‌دانند که این کار چندان هم ساده نیست و باید تجربه کافی در این مسئله به دست آورد.

اگر شما هم قصد شرکت در یک دوره سئو را دارید، می‌توانید قبل از آغاز اطلاعات جامعی کسب کنید و سپس برای تکمیل آنها و پرداختن به جزئیات در آن شرکت کنید.

انتخاب استاد باتجربه و کاربلد در این حوزه بسیار حائز اهمیت است.

برای اینکه عنوان مد نظر شما را گوگل بازنویسی نکند، اولین شرط منحصر به فرد بودن آن است. توجه داشته باشید که عنوان یکی از عوامل مهم در رتبه‌بندی سایت بوده و نمی‌توان از اهمیت آن چشم‌پوشی کرد؛ بنابراین تمرکز خود را بر ایجاد بهترین عنوان همیشه به کار بگیرید.

توجه به محدودیت کاراکتر

در نوشتن عنوان لازم است به تعداد کاراکترها نیز توجه ویژه‌ای داشته باشید. خیلی طولانی بودن یا کوتاه بودن عنوان می‌تواند عاملی بر دستکاری گوگل بر عنوان شما باشد. توصیه مهم این است که محدودیت کاراکتر را در نوشتن عنوان به خاطر داشته باشید.

برای عناوین کوتاه گوگل همواره نام برند یا شرکت را اضافه می‌کند تا نقص کار را برطرف نماید. گوگل با این کار راهنمایی‌هایی را به سئوکاران می‌دهد تا رفتار خود را بشناساند. در عناوین خیلی طولانی نیز مشخص است که تنها بخشی از آن را انتخاب خواهد کرد.

به هر حال شما باید تعداد کاراکترهای مشخصی را برای نوشتن عنوان با آزمون و خطا انتخاب کنید و از آن پیروی نمایید. همه متخصصین به این نتیجه رسیده‌اند که 159 کاراکتر ایده‌آل‌ترین تعداد است. همانطور که گفتیم رسیدن به پاسخ سوال چرا عنوان سئو در نتایج جستجو تغییر می‌کند کار چندان آسانی نیست و دلیل آن این است که هنوز پارامترهای دقیقی برای آن مشخص نشده است.

این نکته را به خاطر داشته باشید که مختصر و مفید نوشتن عنوان می‌تواند به شما کمک کند تا عنوان شما هیچ تغییری نکند و گوگل آن را بپذیرد. در ادامه به اهمیت تعداد کلمه کلیدی خواهیم پرداخت.

از تکرار کلمه کلیدی پرهیز کنید

یکی از مهم‌ترین بخش‌های سئو مربوط به کلمات کلیدی است که استراتژی‌های مختلفی برای آن وجود دارد و برای بالا بردن رتبه سایت باید از آنها کمک گرفت.

بهره بردن از کیورد گپ‌ها و کلمات رقابتی می‌تواند سایت شما را در رتبه‌بندی نتایج بالا ببرد.

این کلمات را می‌توان از چند نظر تقسیم بندی کرد که باید به همه آنها اهمیت داده شود. به عنوان مثال استفاده از لانگ تیل می‌تواند امتیازات خاصی را به محتوای شما بدهد.

اما نکته مهم این است که این کلمات را چقدر در یک محتوا به کار بگیرید.

استفاده بیش از حد از یک کلمه کلیدی و بولد کردن آن در متن باعث می‌شود تا گوگل به آن حساسیت نشان دهد. همین مسئله ممکن باعث تغییر عنوان سئو توسط گوگل شود. اگر می‌خواهید عنوان شما تغییری نکند باید از تکرار کلمه کلیدی بپرهیزید.

یکی از اصطلاحات رایج بین سئوکارها کیورد استافینگ است که به تکرار بیش از حد کلمات اشاره دارد. این تکرار نباید به‌طور پیوسته و در یک بخش از محتوا دیده شود.

به این ترتیب دانستیم که برای اخذ رتبه از گوگل باید به این مورد نیز توجه داشته باشید.

عدم استفاده از عنوان تکراری

یکی از نکات مهمی که باید شما نیز به آن توجه داشته باشید این است که نباید از عنوان تکراری استفاده کنید. انتخاب عناوین تکراری را گوگل یک اشتباه می‌داند و باعث بازنویسی عنوان در نتایج می‌شود.

تا حد امکان باید سعی کنید عنوان غیرتکراری و با رعایت محدودیت کاراکتر انتخاب کنید. توجه داشته باشید که عدم استفاده از عنوان تکراری باعث کنیبال صفحات سایت می‌شود.

سخن نهایی

ما در این مطلب سعی کردیم تا به طور کامل به سوال چرا عنوان سئو در نتایج جستجو تغییر می‌کند؟ پاسخ دهیم. به یاد داشته باشید که هنوز دلیل قاطعی برای این عملکرد گوگل ثبت نشده و همه دلایل به صورت تجربی در نظر گرفته شده است.

با مطالعه این مطلب شما می‌توانید از راهکارهای گفته شده استفاده کنید و در نتایج گوگل بالاتر از رقبا قرار بگیرید.


سوالات متداول

1. خط قرمزهای گوگل برای تغییر عنوان سئو صفحات کدام‌ها هستند؟

درج تگ تایتل جذاب و منحصر به فرد، درج عنوان بصری خوانا همراه با فرمتی مناسب و … را می‌توان از این موارد دانست.

2. برای جلوگیری از بازنویسی عنوان در نتایج گوگل چه باید کرد؟

منحصربه‌فرد بودن، عدم استفاده از عنوان تکراری، عدم تکرار کلمات کلیدی، توجه به محدودیت کاراکتر و … از جمله مواردی است که باید به آنها توجه شود.

امتیاز شما به محتوا:

دیدگاهتان را بنویسید