دلیل قفل رتبه گوگل – چرا مهم نیست که چقدر سئو می کنیم رتبه بندی نمی کنیم؟


دلیل مسدود شدن رتبه سایت چیست؟

قبلاً در مقاله نمودار پیشرفت سئو، به طور کلی توضیح دادیم که قفل رتبه سایت شرایطی است که در آن سایت شما در حین انجام فعالیت های سئو افزایش رتبه را تجربه نمی کند و به سادگی در یک موقعیت ثابت در نتایج گوگل ثابت می ماند. در این مقاله می خواهیم علت این مشکل و نحوه رفع آن را بررسی کنیم.

این نمودار چه حالتی را نشان می دهد؟

این نمودار نشان می دهد قفل رتبه سایت یا برای حفظ موقعیت خود در گوگل. قفل رتبه سایت وضعیتی است که رشد رتبه صفحه سایت متوقف شده و جایگاه سایت در گوگل دچار رکود شده است. در این شرایط معمولاً فعالیت های سئو با شکست مواجه می شوند و هر چقدر برای افزایش رتبه سایت تلاش کنید هیچ تغییری مشاهده نمی کنید و گویی سایت جادو شده است. وقتی رتبه سایت قفل می شود، احساس می کنید که امیدی به توسعه بیشتر سایت شما نیست.

وضعیت بازدید در این شرایط چگونه است؟

وضعیت بازدید بیشتر مربوط به رتبه قفل شده است زیرا رتبه سایت قفل شده است. یعنی بستگی به این دارد که سایت شما در چه رتبه ای قفل شده باشد. اما طبق تجربه به طور کلی در این حالت آمار بازدید تغییر چندانی نمی کند و در محدوده مشخصی باقی می ماند و افزایش یا کاهش نرخ کلیک در این شرایط بستگی به میزان جستجوی کلمات کلیدی دارد. یعنی بستگی به این دارد که چند نفر کلمه کلیدی شما را جستجو کنند و چند نفر از آنها به رتبه قفل شده در سایت شما برسند. به همین دلیل است که CTR در شرایط قفل رتبه تغییر می کند.

احتمال کاهش چند درصدی وجود دارد؟

دقیقا نمی توانم بگویم. اما زمانی که در یک رتبه بندی گیر کرده اید، قطعا باید فعالیت های سئوی خود را ادامه دهید (حتی اگر کارساز نباشد). یکی برای اینکه حداقل رتبه خود را از دست ندهید و دیگری برای اینکه سایت شما بتواند از حالت قفل خارج شود. مقاله اشتباهات سئو به طور مفصل توضیح می دهد که چرا باید فعالیت خود را ثابت نگه دارید که می توانید برای مطالعه بیشتر به آن نیز مراجعه کنید.

در حالت قفل رتبه، ممکن است رتبه سایت شما پایین تر از قبل باشد، که بیشتر رقص گوگل است، نه واقعی. یعنی اگه بعد از نیم ساعت دوباره سرچ کنید احتمالا رتبه شما مثل قبل میشه. اگر در حین قفل کردن فعالیت خود را کاهش دهید یا ندانید که چگونه این مشکل را حل کنید، احتمالاً افت شدیدی را تجربه خواهید کرد.

چرا رتبه سایت راکد است و رشد نمی کند؟

معمولاً وقتی یک سایت در یک کلمه کلیدی دارای رتبه ثابت و بدون رشد در موقعیت است، به این دلیل است که سایت به حداکثر رتبه ای رسیده است که می تواند کسب کند. این بدان معناست که پتانسیل سایت شما آنقدر زیاد است که به تمام توان خود رسیده است و دیگر پتانسیلی برای رشد بیشتر ندارد.

گاهی اوقات به دلیل یک سری فعالیت های سئو بدون در نظر گرفتن زمان سایت این اتفاق می افتد، با یک سری روش هایی که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد قابل حل است. اما قبل از آن باید دلیل قفل شدن رتبه سایت به دلیل انجام فعالیت های اشتباه را بررسی کنیم.

قبلاً دلایل طبیعی مسدود شدن رتبه سایت را ذکر کردم که ممکن است برای هر کسی اتفاق بیفتد. اما یک سری اقدامات به دلیل عدم دقت و عدم وجود استراتژی مشخص باعث قفل شدن رتبه می شود که می تواند منجر به جریمه (پنالتی) سایت شود.

یک نوع بازخورد برای همه صفحات دریافت کنید

فرض کنید می خواهید به سر کار بروید یا به دیدن یکی از دوستانتان بروید. چند مسیر وجود دارد که شما را از جایی که هستید به مقصد مورد نظرتان می رساند؟ ده ها مسیر؟ یا شاید صدها مسیر؟ یا حتی شاید هزاران مسیر مختلف. اما شما در 90 درصد مواقع یکی را انتخاب می کنید.

ذهن ما اینگونه کار می کند. ما همیشه ترجیح می دهیم از تجربیات قبلی خود برای انتخاب های مختلف استفاده کنیم. وقتی نتایج خوبی از چیزی دیده ایم چه نیازی به ریسک کردن دارد؟ این قطعا هنگام خرید رفرال اتفاق می افتد و ما همیشه ترجیح می دهیم از همان چیزی استفاده کنیم که در سایت ما عملکرد خوبی داشته است و از اینجاست که مشکلات شروع می شود.

سایت شما باید در مجموع دارای بک لینک های مختلف از مکان های خوب و با کیفیت باشد. ایجاد یک لینک برای تمام صفحات شما بسیار مصنوعی است و برای گوگل قابل درک است که چنین لینک هایی ایجاد شده یا برای آن پول پرداخت شده است. این بدان معناست که او می فهمد که شما همه کارها را خودتان انجام می دهید یا همیشه آنها را از سایت های ثابت خریداری می کنید. این رتبه را قفل می کند.

محتوا بسیار ساده و ابتدایی است

دلیل اول می تواند محدود بودن محتوا به متن ساده باشد. یعنی محتوای شما متن ساده و بدون لینک و رسانه است. به همین دلیل نمی تواند پاسخگوی نیازهای کاربر باشد. شما باید به سایت های معتبر لینک دهید. شما باید محتوای خود را با پیوند دادن به صفحات دیگر در سایت خود تکمیل کنید. خوب است که محتوا دارای ارجاع است. البته هنگام لینک دادن به سایت های دیگر طوری عمل کنید که نه سیخ بسوزد و نه سیخ; زیرا لینک دادن به سایت های دیگر باعث از بین رفتن اعتبار صفحه می شود.

بدون نشانه اجتماعی

شاید سایت شما لینک بیلدینگ خوبی داشته باشد، اما داشتن یک سیگنال اجتماعی می تواند به شدت اعتماد موتورهای جستجو را به سایت شما جلب کند و اگر سایت شما فقط از سایت ها لینک دریافت می کند و سئوی خارجی شما در لینک ها و گزارش ها خلاصه می شود، این می تواند دلیلی برای ایجاد لینک باشد. گوگل به سایت شما مشکوک است

چگونه مشکل قفل رتبه سایت را حل کنیم؟

برای حل مشکل قفل شدن رتبه یا رکود سایت، سه مرحله وجود دارد که باید طی کنید. سایت شما ممکن است فاقد یک یا چند عنصر باشد که باید جبران شود. مواردی که بر حل مشکل قفل رتبه سایت تأثیر می گذارد به شرح زیر است:

مورد اول: خرید بک لینک معتبر در سایت خارجی

برای حل مشکل اول دریافت رفرنس و گزارش از سایت های معتبر بهترین گزینه است. دریافت این نوع لینک ها باعث می شود سایت شما از سایت های بین المللی اعتبار بگیرد و محتوای شما ارزش زیادی پیدا کند. دریافت لینک از سایت های با شهرت بالا، اعتبار دامنه سایت را افزایش می دهد و افزایش اعتبار دامنه نیز پتانسیل سایت را برای افزایش رتبه آن افزایش می دهد. بهترین سایت ها برای این منظور سایت های خارجی با اعتبار دامنه بالای 90 و سایت های معتبر دانشگاهی .edu و .gov هستند.

یکی از خدمات لینک بیلدینگ سئو گیل ثبت گزارش خارجی در سایت های معتبر + 90 می باشد که با مراجعه به قسمت خرید رپورتاژ خارجی می توانید گزارش معتبر 90 را با حداقل قیمت 10000 تومان تهیه نمایید. علاوه بر این، برای خرید گزارش های EDU، می توانید برنامه های خرید بک لینک دانشگاه را مشاهده کنید.

مورد دوم: توسعه محتوا

محتوای خود را گسترش دهید. تصاویر جدید و منحصر به فرد را به محتوای خود اضافه کنید. استفاده از ویدئو و اینفوگرافیک؛ در ایران از ویدئو و اینفوگرافیک بسیار کم در محتوای سایت استفاده می شود و استفاده از این دو رسانه در محتوای خود باعث برتری شما نسبت به رقبایتان می شود. اگر شما بهتر از رقبای خود هستید، دلیلی وجود ندارد که گوگل شما را پشت سر آنها نشان دهد یا رتبه شما را قفل کند. البته باید از هر نظر بهتر باشی.

از لینک های داخلی استفاده کنید به دیگران اجازه دهید خدمات/محصولات/مقالات مرتبط شما را ببینند. این نشان می دهد که محتوای شما کامل است و می تواند ارزش آن را افزایش دهد. همچنین لینک دادن به سایت های خوبی مانند ویکی پدیا که شهرت خوبی دارند نشان می دهد که شما قصد دارید محتوای بیشتری را به کاربر نشان دهید و این یک امتیاز است. البته باید در مورد دومی دقت کنید و زیاده روی می تواند تاثیر بسیار بدتری روی سایت شما داشته باشد.

مورد سوم: بازنشر در شبکه های اجتماعی

محتوای خود را در شبکه های اجتماعی بازنشر کنید. این کار سئوی خارجی سایت شما را تا حد امکان طبیعی می کند. شبکه های اجتماعی همیشه مورد اعتماد و دوست داشتنی گوگل بوده اند و بنابراین برای رهایی از مشکل قفل رتبه بسیار مناسب هستند. خرید Social Signal می تواند این کار را به سادگی و با صدها برابر قدرت بیشتر برای شما انجام دهد. زیرا سیگنال شبکه های اجتماعی معمولاً به مقدار زیاد خریداری می شود و دلیل آن بسیار مؤثرتر است.

دیدگاهتان را بنویسید