رپورتاژ آگهی چیست؟ آشنایی با انواع رپورتاژ


در جواب سوال رپورتاژ آگهی چیست؟ باید بگوییم که رپورتاژ آگهی یکی از روش های بسیار موثر تبلیغاتی محسوب می شود، در این روش تبلیغاتی شما محصولات و یا خدمات مختلف خود نظیر فروش تجهیزات دندانپزشکی و یا … را در رسانه های دیگر منتشر می کنید. در رپورتاژ آگهی شما می توانید متن تبلیغاتی خود را با شیوه ای جذاب تر و موثرتر برای معرفی خدمات و محصولات در هر رسانه ای که اجازه انتشار رپرتاژ آگهی به شما می دهد  به انتشار برسانید.

یکی از مزیت های مهم رپورتاژ آگهی که بخشی از فرآیند سئو خارجی و آف پیج محسوب می شود، منتشر شدن مقالات و محتوای کسب و کار شما در سایت های پرترافیک  خبری یا علمی می باشد، در ادامه مقاله قصد داریم اهداف رپورتاژ آگهی، تقسیم بندی و انواع ریپورتاژ آگهی ها را بر اساس معیار های مختلف به شما معرفی کنیم و اطلاعاتی جامع در این خصوص ارائه کنیم پس با ما همراه باشید .

هدف از رپورتاژ آگهی چیست؟

هدف اصلی رپورتاژ آگهی، تبلیغ  گسترده تر برای محصولات یا خدمات است. یعنی ما در رپورتاژهای منتشر شده قصد داریم به جمعیت و مخاطبان بیشتری محصولات و خدمات خود را معرفی کنیم و برای این کار از ظرفیت سایر رسانه و سایت ها استفاده می کنیم، برای مثال، در صنعت تجهیزات دندانپزشکی، شرکت های تولید کننده و یا بازرگانی می توانند تخصص و کیفیت محصولات خود را در سایت های علمی و یا خیرگزاری های مختلف به مخاطبان و یا دندانپزشکان معرفی کنند، که نتیجه این کار برای آنها ایجاد شناخت بیشتر از برند خود برای دندانپزشکان و یا کلینیک های دندانپزشکی می باشد.

افزایش شناخت و برندسازی و ارتقا سطح برند در مقابل رقبا در کنار تبلیغات موثر و سودمند در رسانه های معتبر و مرتبط باعث شده که رپورتاژ آگهی به عنوان یکی از بهترین راهکار ها در سئو شناخته شده باشد. به طور مثال در حوزه فروش دوربین های مداربسته، معرفی وکلا، و یا تعمیرات لوازم خانگی شما میتوانید کسب و کار خود را به دیگران معرفی کنید و یا آنها را از مزایای خدمات خود مطلع کنید.

تقسیم بندی رپورتاژ آگهی ها

برای آشنایی بیشتر بهتر است با انواع رپورتاژ آگهی ها و تقسیم بندی های مختلف را معرفی کنیم و در ادامه توضیح مختصری برای آنها بین کنیم:

تقسیم بندی رپورتاژ براساس:

  • کاربرد رپورتاژ
  • رسانه منتشر کننده
  • نوع زبان و مکان
  • نوع بک لینک
  •  نوع لینک

انواع رپورتاژ آگهی بر اساس کاربرد رپورتاژ

رپورتاژ آگهی رو می توان براساس کاربرد به دو دسته تبلیغاتی یا برند منشن و رپورتاژ بک لینک تقسیم بندی کرد که در ادامه به معرفی هرکدام خواهیم پرداخت. ضمنا به این نکته توجه داشته باشید که در رپورتاژ نویسی برای هر کدام باید قواعد خاص آن را در نظر بگیرید.

  • رپورتاژ با هدف تبلیغات برند:

    این نوع رپورتاژ برای تبلیغ برند، معرفی و شناساندن آن به مخاطبان صورت می گیرد، در این نوع رپورتاژ آگهی هدف معرفی یک برند، محصول، کسب و کار و یا شخص می باشد ، بطور مثال یک شرکت که در زمینه خاصی از فناوری مشغول است برای همکاری با ارگان ها و سازمان می باشد، این شرکت با هدف رزومه سازی اطلاعاتی در مورد توانمندی ها و خدمات خود ارائه می دهد، و یا یک فردی که قصد برندسازی شخصی و یا ساخت رزومه شخصی را دارد می تواند بخشی از مقالات علمی و تحقیقاتی خود را در سایت ها و خبرگزاری های مهم منتشر کند. معمولا این روش برای کسب و کارهایی که دارای سایت اختصاصی نمی باشند پیشنهاد می شود.

  • رپورتاژ با هدف بک لینک:

    در این روش، منتشر کنندگان رپورتاژ آگهی به دنبال ایجاد بک لینک و یا انتقال قدرت و ترافیک از رسانه ها به وب سایت هدف می باشند. این نوع از بک لینک ها که بک لینک رپورتاژی نیز معروف می باشد به بهبود جایگاه سایت در موتور های جست و جو کمک خواهد کرد. البته باید توجه داشت که به علت حساسیت زیاد در این موضوع حتما بایستی این کار توسط یک متخصص سئو انجام شود تا از خطرات احتمالی و نتایج منفی جلوگیری گردد. به طور مثال شما می توانید مقالاتی در حوزه دندانپزشکی، دوربین های مداربسته، مشاوران حقوقی، و خدمات تعمیر لوازم خانگی در رسانه های معتبر منتشر کنید و از آنها برای لینک دادن به سایت های خود استفاده کنید.

انواع رپورتاژ آگهی بر اساس رسانه منتشر کننده

انواع رپورتاژ آگهی رو می توان براساس نوع رسانه به شرح روبرو می باشد : رپورتاژ خبری، رپورتاژ دانشگاهی، رپورتاژ بلاگی یا رایگان

  • رپورتاژ اگهی خبری:

    در این نوع رپورتاژ آگهی، متن تبلیغاتی در قالب خبر یا مقاله منتشر می شود. این نوع رپورتاژ آگهی ها اغلب در خبرگزاری ها و یا سایت های مرجع و تخصصی به انتشار می رسد. در این نوع از رپورتاژ آگهی به مخاطبان اطلاعات مفصل تری در مورد هر موضوع یا محصول و خدمات ارائه می گردد. مزیت این نوع رپورتاژ ها ترافیک بسیار بالای آنها می باشد.

  • رپورتاژ دانشگاهی:

    این نوع رپورتاژ آگهی ها بیشتر مربوط به مقالات تخصصی، علمی، فناوری، پزشکی و … هست و اغلب توسط کارشناسان و اساتید آن مجموعه های علمی مورد کارشناسی قرار می گیرند، از این نوع رپورتاژ ها برای اعتبار یا سندیت بخشیدن به بار علمی یک موضوع استفاده می گردد. به طور مثال در حوزه پزشکی یا دندانپزشکی اگر در مورد یک محصول در سایت های دانشگاهی که مورد تایید اساتید آن دانشگاه نیز قرار گرفته منتشر شود افراد با اطمینان خاطر بیشتری نسبت به خرید آن محصول اقدام خواهند کرد.

  • رپورتاژ بلاگی:

    رپورتاژ آگهی هایی که در بلاگ های رایگان منتشر می شوند و از اهمیت کمتری برخوردار هستند. اغلب موتور های جستجو نیز اعتبار کمتری نیز برای  آنها قائل می شوند ولی در مواقعی که رقابت در یک موضوع کم باشد می توان از این روش نیز استفاده کرد.

انواع رپورتاژ اگهی بر اساس نوع زبان و مکان

باید توجه داشت که رسانه ها بر اساس نوع زبان و موقعیت جغرافیایی نیز قابل تفکیک هستند که هر کدام کاربرد خود را در سئو دارد.

  • رپورتاژ آگهی در سایت های داخلی و محلی:

    این مدل از رپورتاژ ها اکثرا به زبان رسمی هر کشور و در رسانه های داخل کشور منتشر می شود. از زیر شاخه های این روش می توان به رسانه های محلی اشاره کرد که تاثیر گذاری بیشتری نسبت به سایر رسانه ها خواهند داشت، به طور مثال به این موضوعات دقت کنید: انتشار رپورتاژ مرتبط با سئو در اصفهان در رسانه های فعال در اصفهان و یا انتشار معرفی بهترین وکیل شیراز در رسانه شهر شیراز

  •  رپورتاژ آگهی در سایت های خارجی:

    این سبک رپورتاژ آگهی که اکثرا به زبان های بین المللی و  در وب سایت های خارجی منتشر می شود و به توسعه تبلیغات در بازارهای بین المللی کمک می کند. از این نوع رپورتاژ می تواند به معرفی محصولات و خدمات در سطح جهانی کمک خواهد کرد و کسب و کار هایی که قصد تجارت بین المللی یا صادرات را دارند بایستی از این نوع رپورتاژها استفاده کنند.

انواع رپورتاژ آگهی ها ها براساس نوع لینک:

رپورتاژ ها رو می توان به دو نوع رپورتاژ مستقیم و غیر مستقیم  دسته بندی کرد که البته از این پس آنها را با نام های بک لینک گره یک و یا بک لینک گره دو خواهیم شناخت:

  • بک لینک رپورتاژی گره یک یا مستقیم:

    این نوع رپورتاژ که مستقیما بر سایت شما تاثیر خواهد گذاشت، و اغلب بک لینک ها با انکر تکست های مرتبط با کسب و کار شما  انتقال اعتبار خواهند داد و در اصطلاح به بک لینک گره یک معروف هستند.

  • بک لینک گره دو یا غیر مستقیم:

    این نوع بک لینک که اثر مستقیم بر روی سایت ندارد، و تاثیر آن بر روی رپورتاژ و با هدف تقویت رپورتاژ مستقیم اعمال می شود. برای استفاده از این روش رپورتاژ های ارزان قیمت و یا رپورتاژ های بلاگی رایگان پیشنهاد می گردد. البته توجه نمایید که با توجه به هزینه بالای تبلیغات رپورتاژی از هرگونه رفتار اسپم گونه در خصوص رپورتاژ گره دو خودداری نمایید

انواع رپورتاژ براساس نوع بک لینک

یکی از ارکان مهم در رپورتاژ ها بک لینک و انکر تکست ها هستند که در این قسمت با بک لینک هایی که بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند آشنا خواهیم شد. در مورد انواع انکر تکست ها در مقاله ای مرتبط توضیحات مفصل خواهیم داد.

  • بک لینک فالو:

    این نوع بک لینک به وب سایت منبع، به موتورهای جستجو اجازه می دهد تا انتقال کاربران به وب سایت مذکور را شناسایی و دنبال کنند. اگر رفتار معقولانه ای در قبال رپورتاژ آگهی های خود داشته باشید، این لینک ها ارزش افزوده  فراوانی برای سئو و جایگاه وب سایت در موتور های جست جو به وجود خواهند آورد.

  •  بک لینک نوفالو:

    در این نوع بک لینک ها شما به موتورهای جستجو اجازه نمی دهد تا انتقال کاربر را به وب سایت منبع شناسایی و دنبال کنند. این لینک ها به تنهایی ارزش زیادی برای سئو ندارند. ولی استفاده از آنها در کنار لینک های فالو باعث  می شود که حساسیت موتور جست جو نسبت به واقعی بودن لینک ها کاسته شود.

جمع بندی

رپورتاژ آگهی یک روش مؤثر تبلیغاتی است که به کسب و کارها این امکان را می دهد تا کسب و کار، محصولات، برند و خدمات خود را به طیف مخاطبان بیشتری معرفی کرده و بازاریابی کنند.  آشنایی با انواع مختلف رپورتاژ آگهی ها اجازه می دهد تا استراتژی های متنوع تری برای سئو خارجی داشته باشید و بهتر بتوانید از این روش تبلیغاتی بهره برداری کنید.

ممنون که تا انتهای این مقاله همراه ناژوان بودید.

دیدگاهتان را بنویسید