رپورتاژ نویسی ، آموزش 7 نکته برای نوشتن رپورتاژ • ناژوان


همچنین بخوانید: شرکت سئو در اصفهان

از جمله اصول مهم و اساسی در نوشتن رپورتاژ‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. استفاده از عناوین جذاب با هدف جلب مخاطب
  2. مقدمه نویسی اصولی و ترغیب‌کننده جهت خواندن تمام محتوا
  3. هدف گذاری جهت انتقال مخاطب به سایت
  4. رعایت اصول نگارشی و قواعد زبان فارسی
  5. نزدیکی به زبان نگارشی رسانه منتشر کننده
  6. توجه به قوانین و مقررات رسانه منتشرکننده رپورتاژ
  7. نوشتن چکیده محتوای رپورتاژ به بهترین نحو ممکن
  • استفاده از عناوین جذاب در رپورتاژ نویسی

    همواره در تولید محتوا و نوشتن رپورتاژ یا مقاله داشتن یک عنوان که در جلب مخاطب موثر باشد اهمیت دارد، اما نکته حائز اهمیت در رپورتاژ نویسی و نوشتن عنوان جذاب، عدم استفاده از عناوین تکراری می‌باشد و این موضوع کار را برای نویسنده رپورتاژ سخت‌تر می‌کند.

  • مقدمه نویسی مهمترین عنصر داخل محتوای رپورتاژ

    برای یک نویسنده و تولید‌کننده محتوای سئو توجه به مقدمه مهم‌ترین رکن محسوب می‌شود، زیرا یک مقدمه خوب فرد را راغب به خواندن ادامه محتوا خواهد کرد، با توجه به سختگیری‌های سئو در بحث بک لینک‌ها، استفاده از بک لینک در پاراگراف اول منسوخ شده پس لازم است که محتوای قابل ارزشی برای رپورتاژها در نظر بگیریم و با مقدمه نویسی خوب مخاطب را به خواندن بقیه محتوا وادار کنیم.

  • هدف گذاری برای انتقال مخاطب به سایت

    تفاوت رپورتاژ خوب با یک رپورتاژ معمولی آنجا مشخص می‌شود که علاوه بر انتقال اعتبار از رسانه، با هدف گذاری و نوشتن رپورتاژ جذاب مخاطبان رسانه منتشر‌کننده را نیز به سایت خود منتقل کنیم که ترافیک سایت خود را نیز افزایش دهیم.

  • رعایت اصول نگارشی و قواعد زبان فارسی

    شاید رپورتاژ شما در رسانه‌های معمولی منتشر شود و نیازی به توج به اصول نگارشی نداشته باشید، اما در برخی موارد که رقابت زیاد است شما از رسانه‌های معتبری استفاده خواهید کرد که مخاطبان ریز بین و فهیمی دارند. عدم توجه به اصول و قواعد نگارشی در چنین رسانه‌هایی ممکن است اثر منفی نیز برای شما به دنبال داشته باشد. پس با سهل انگاری در رپورتاژ نویسی فرصت‌های خود را تبدیل به چالش نکنید.

  • نزدیکی نگارش رپورتاژ به قلم رسانه منتشر کننده

    امروز اکثر رسانه‌های معروف مخاطبان همیشگی خود را دارند که با قلم نوشتاری آن سایت آشنا می‌باشد. ما برای انتقال مخاطبان و کسب اعتماد آنها برای ورود به سایت خودمان مجبور هستیم با قلمی نزدیک به قلم نویسندگان اصلی رسانه یا خبرگزاری شروع به نگارش رپورتاژ خود کنیم.

  • توجه به قوانین و مقررات رسانه

    در برخی از موارد امکان دارد که رسانه‌ای دارای مقررات و یا قوانین خاصی در مورد موضوعات مختلف داشته باشد، و عدم توجه به آنها در زمان نگارش رپورتاژ ممکن است باعث ایجاد تغییرات ثانویه و لطمه خوردن به محتوای رپورتاژ شود، پس بهتر است قبل از شروع نوشتن رپوتاژ نگاهی به قوانین آن سایت داشته باشید.

تعامل صحیح میان نویسنده رپورتاژ و سئوکار

البته باید توجه داشت که نوشتن رپورتاژ خوب و به ثمر نشستن بدون تعامل مناسب میان سئوکار و نویسنده اتفاق نمی‌افتد. کارشناسان سئو که قصد افزایش دامین آتوریتی  سایت خود را دارند برای حصول نتیجه بهتر بایستی این دو نکته رو قبل از نگارش محتوای رپورتاژ با تیم تولید محتوا مطرح کنند.

  • توجه به کلمه کلیدی در نگارش رپورتاژ و متعادل نگه دشتن چگالی کلمات کلیدی در متن رپورتاژ
  • گنجاندن انکرتکست مناسب جهت لینک‌سازی در رپورتاژ

کلمات کلیدی که در رپورتاژ استفاده می‌شوند  ضمنا آنها نباید با کلمات هدف سایت رقیب باشند و استفاده از کلمات کلیدی اصلی پروژه در رپورتاژ‌ها ممکن است سبب رقابت با خودتان شود.
بهتر است انکر تکست‌هایی که قصد لینک‌سازی با آن دارید را در اختیار نویسنده رپورتاژ قرار بدهید تا در بهترین جای ممکن از آن استفاده نماید و علاوه بر ترغیب مخاطب به انتقال به سایت، آن کلمه در مکان مناسب نیز قرار یابد.

جمع بندی

همانگونه که گفته شد برای نوشتن رپورتاژ اصول و قواعدی وجود دارد که باعث می‌شود نگاه ویژه‌تری به آن داشته باشیم. اگر چه رعایت این نکات باعث بالا رفتن کیفیت نوشته‌ها می‌شود، اما چه به عنوان متخصص سئو و چه به عنوان تولید‌کننده محتوای رپورتاژ باید انواع رپورتاژ آگهی‌ ها را بشناسید.
البته اگر قصد دارید در حوزه سئو آف پیج فعال باشید بهتر است اطلاعات خود در مورد بک لینک‌ها و انکر تکست‌ها رو نیز افزایش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید