سئوکار حرفه ای و کارشناس سئو ماهر


سئو کار حرفه ای کیست؟ و به چه کسی کارشناس سئو می گویند؟

به کسی که با هوش و خلاقیت خود و دانستن اصول و مقررات موتورهای جستجو و روش های کسب رتبه بهتر سعی می کند که در گوگل بهترین رتبه را بدست آورد سئوکار حرفه ای می گویند. او با استفاده از مطالعه، خود را با گوگل بروز نگه میدارد و همیشه از رایج ترین کلمات و عبارت آگاهی دارد.

سئوکار حرفه ای دارای درآمد و حقوق نسبتا بالایی می باشد که برای قدم گذاشتن در این حرفه برای هر کس سوالات زیر پیش خواهد آمد: چگونه سئوکار شوم؟ از چه طریقی این تکنیک ها را یاد بگیرم؟ چطوری می توانم در این راه درآمد عالی داشته باشم؟ اصلا این کار آینده شغلی دارد؟ و چه طور میتونم به یک “کارشناس سئو حرفه ای” تبدیل شوم؟ برای رسیدن به جواب این سوالات و بسیاری از اصول یادگیری سئو همراه باشید.

چگونه در سئو حرفه ای شویم؟

بیشتر افرادی که می خواهند در این حوزه فعالیت کنند فکر می کنند که می توانند یک سایت را با چند کلمه کلیدی خاص و رقابتی در نتایج موتورهای جستجو بالا بیاورند. اما این فکر کاملاً غلط است. در واقع سئو به مجموعه فرایندی گفته می  شود که باعث افزایش سودآوری یک کسب و کار آنلاین می شود.

به همین دلیل زمانی که می خواهید یک سئو کار شوید باید چند سوال از خودتان بپرسید.

  • دلیل اینکه یک سایت باید با یک کلمه کلیدی خاص بالا باشد، چیست؟
  • آیا هدف از بالا بودن در موتورهای جستجو فقط جذب کاربر است؟ یا اینکه می خواهید ترافیک سایت را افزایش بدهید؟
  • چگونه می توانیم بازدید کننده ها را به کاربر تبدیل کنیم؟
  • آیا می توانیم عملیات بازاریابی بر روی کاربران جذب شده انجام دهیم یا خیر؟

جواب به تمام این سوال ها می تواند به شما کمک کند تا یک سئو کار حرفه ای شوید. زیرا به شما کمک می کند تا هدفتان را بیابید.

تجربه، تجربه و سپس تحلیل نیاز سئوکار شدن

همانطور که در ابتدای مقاله به آن اشاره کردیم هیچکسی نمی تواند بدون داشتن تجربه به یک سئو کار حرفه ای تبدیل شود. بلکه باید دست به کار شود و تمامی مراحل ذکر شده را انجام بدهد و کم کم تجربه بدست بیاورد. البته بد نیست بدانید که سئو در شرایط مختلف بر روی سایت های مختلف نتایج مختلفی دارد.

اگر می خواهید رتبه یک را در موتورهای جستجو به دست بیاورید باید درک بالایی از سئو سایت، نحوه انجام و ارزیابی نتایج داشته باشید. زیرا ممکن است مطلبی در مورد سئو سایت در جای مشاهده کنید و آن را در فرآیند سئو سایت خود استفاده کنید و گمان کنید قطعاً مانند آن سایت نتیجه بالایی بدست خواهید آورید، اما نتیجه بدست آمده کاملاً برعکس باشد.

چگونه سئوکار حرفه ای شویم؟

برای جواب دادن به این سوال که : چگونه سئوکار شویم؟ بگذارید اینطور شروع کنیم، به گفته بیل گیتس: اگر شما نتوانید که برای کسب و کارتان در اینترنت جایگاهی فراهم کنید مطمئن باشید که همان جایگاهی را هم که در دنیا دارید از دست خواهید داد. برای هر شرکت پروژه ها و سفارسات نقش کلیدی در بقای اون شرکت و سازمان دارند به طوری که اگر برای شرکتی ثبت سفارشی صورت نگیرد، بقای شرکت با خطر روبه رو می شود.

به عنوان مثال به یک شرکت مربوط به دیجیتال مارکتینگ توجه کنید که که دارای خدمات متنوعی هست ولی در بین این همه خدمات،کارهای مربوط به بخش سئو و ویدئو مارکتینگ نقش بسزایی در جایگاه شرکت دارند.

با مرور جمله و سخن کلیدی بیل گیتس به این نکته پی می بریم که که هر کس باید در این دنیای پر از رمز و راز اینترنت جایگاه و مکانی برای خودش داشته باشد تا بتواند با علم روز پیشرفت کند به طوری که برای حضور در بازار فرصت ها باید از یک نقطه ای به نام گوگل شروع کرد.

گوگل برای هر کس می تواند به عنوان یک سکوی پرتاب باشد و او را به آرمان ها و اهدافش برساند، وقتی شما توانستید دراین بازار برای خودتان جایگاهی بدست بیاورید متوجه این بازار پر رونق و مکان آرمان ها واهداف یعنی گوگل خواهید شد، البته یکی از راههای برای کسب این جایگاه سئو می باشد.

با آمدن سئو سایت و گرایش بسیاری از افراد به این سمت شغل ها و فرصت های زیادی ایجاد شد و توانستند از قدرت سئو بهره مند شوند و به یک سئو کار حرفه ای تبدیل شوند.

سئوکار شدن برای هر به همین راحتی نیست و نیازمند تلاش و پشتکار می باشد که برای شروع این کار باید درست و هدفمند پیش رفت تا به اون نقطه ای که میخواهید برسید.

تکنیک های سئوکاران حرفه ای را از کجا یاد بگیرم؟

انجام و شروع هر مقدماتی دارد که باید قدم به قدم پیش رفت، ابتدا باید مفاهیم تئوری را فراگرفت و سپس به سراغ کار عملی و اجرا رفت. برای سئوکار شدن باید ابتدا گوگل را بشناسید و درباره سیستم و مکانیزم و الگوریتم های مربوط به آن را بشناسید و بفهمید که گوگل دارای اصول و مقررات خاص مربوط به خودش است خصوصا برای مواقعی که از این اصول تخطی می کنند سپس به مرور به یادگیری تکنیک های سئو در کلاس ها و دوره های حضوری و آنلاین بپردازید.

انتخاب کلمه کلیدی مناسب در سئو می تواند به رتبه و جایگاه شما در گوگل تاثیر داشته باشد به طوری با کسب رتبه اول از گوگل می توانید به درآمد عالی و میلیاردی دست یابید، گوگل مسلما به کار خودش مسلط است و به کار و همه جوانب کارش تسلط زیادی دارد.

کلمات و عبارات متداول در سئو:

دانستن و اطلاع داشتن از این عبارات و اصطلاحات رایج گوگل یکی از مشخصه های اصلی یک سئوکار است که در ادامه به مهمترین عبارات و کلمات رایج در بحث سئو می پردازیم.

کلمه کلیدی (KEYWORD)

مهمترین بخش سئو می باشد که اجرای عملیات سئو روی سایت بر پایه و اساس آن انجام می شود، کلمه کلیدی یعنی با ان عبارت شما می خواهید در نتایج گوگل جایگاه خوبی داشته باشید به طور مثال برای فروشگاه اینترنتی شما نام محصول، خدمات و عناوین شغلی شما می توانند جزء کلمات کلیدی باشند.

معمولا استفاده از کلمه کلیدی در هر صفحه از یک تا سه بار استفاده از آن می باشد که استفاده درست از آن می تواند جایگاه و رتبه شما را تعیین کند.

سئوی داخلی (ONPAGE SEO)

به طور کلی فعالیتهایی که برای سئوی سایت صورت می گیرند به دو دسته تقسیم بندی می شوند که شامل موارد زیر هستند: سئوی داخلی و سئوی خارجی که سئوی داخلی مربوط به داخل سایت هستند که با داشتن یوزر نیم و پسورد سایت و هاست مربوطه می توان فعالیت های مربوط به سئوی داخلی را انجام داد.

سئوی خارجی  (OFFPAGE SEO)

به فعالیت هایی که مربوط به خارج از سایت می باشد و هدف آن ارسال پالس های مثبت به گوگل است که معتبر بودن سایت را نشان دهد سئوی خارجی می گویند. در ادامه برای تفهیم بحث همراهمان باشید.

سر تیترها (HEADINGS)

یکی از قسمت های مربوط به سئوی داخلی است که اهمیت بسیار بالایی دارد و لزوم مطالعه بیشتر را می رساند.

متا تگ (META TAG)

یکی از لغاتی که در زبان HTML  کاربرد فراوانی دارد و از آن به عنوان دسته بندی و بر چسب گذاری در ادامه مطالب سایت ها عنوان می شود.

کانتنت (CONTENT)

مهمترین بحث در سئو، محتوا می باشد که با عناوین مختلفی مانند: تولید محتوا، بازار یابی محتوا، کانتک کارتینگ یاد می شودکه یادگیری تولید محتوا تاثیر بسزایی در سئوی سایت و فروشگاه اینترنتی دارد.

بک لینک (BACKLINK)

بک لینک که در سئوی خارجی سایت کاربرد دارد، بدین صورت که لینک کربوط به سایت را در اینترنت و شبکه های اجتماعی منتشر می کنیم تا اعتباری برای سایتمان بدست بیاوریم که این بحث یکی ز بحث های حساس در امر سئو می باشد که انجام آن نیاز به تخصص و مهارت بالایی دارد چرا که در صورت استفاده نادرست از آن می تواند از تعتبار سایت کاسته و موجب جریمه شدن توسط گوگل شود.

عنوان (TITLE)

یکی از بخش های مهم مربوط به سئوی داخلی بخش عنوان می باشد به ططوری که گوگل با عنوان سایت شما را در نتایج خودش نشان می دهد.

متای توضیحات (DESCRIPTION)

توضیحاتی که در پایین عنوان سایت در نتایج گوگل نشان داده می شوند که انتخاب بهترین متن برای آن بسیار مهم است که به طور کلی خلاصه و چکیده مطلب شما را بیان می کند.

خزنده گوگل (CREAWLER)

ششاید براتون جالب باشه که چطور این همه صفحه موجود در اینترنت در نتایج گوگل نشان داده می شوند.

این فقط میتونه کار ربات گوگل باشه که با پالایش صفحات و بر اساس دستورالعمل های خاص آنها را در نتایج نشان می دهد و رتبه بندی می کند.

ایندکس (INDEX)

وقتی که صفحه سایت شما در لیست نتایج گوگل قرار می گیرد یعنی صفحه شما ایندکس شده است که این کار توسط ربات خزنده گوگل انجام می گیرد.

نقشه سایت (SITEMAP)

یکی از ابزاری که در هر سایت می تواند موجود باشد نقشه سایت می باشد که این مزیت کار را برای خزنده گوگل در جهت ایندکس و پالایش صفحات راحتر می کند.

لینک داخلی یا لینک حارجی

برقرای ارتباط بین صفحات سایت به طوری که کاربر را از یک صفحه به صفحه ای دیگر ببرد از ترفندهای لینک داخلی می باشد.

لینک فالو و نو فالو  (FOLLOW OR NOFOLLOW)

لینک ها معمولا انواع مختلفی دارند که به طور کلی به دو دسته فالو و نوفالو تقسیم می شوند که یکی فهماندن به گوگل برای دنبال کردن و دیگری به این معنی که خواهان دنبال شدن نیست.

الکسا (ALEXA)

یکی از سایت های معتبر در زمینه امتیاز و رتبه دهی به سایت ها بر اساس سئوی سایت می باشد که در این رتبه بندی درستی و استفاده درست از اصول سئو نقش کلیدی در افزایش رتبه دارند.

برای شروع و اینکه بتوانید یک سئو کار حرفه ای بشوید نباید عجله کرد، باید مسیر و هدف را مشخص کرده و طبق اصول و مقررات پیش بروید تا بتوانید در این فن حرفه ای شوید.

حالا با ختصار مراحلی را که باید طی کنید را تشریح میکنم به این صورت که قدم اول شناخت الگوریتم های گوگل می باشد بعد از آن باید علم بهینه سازی سایت را یاد بگیریم و تمرین کنیم که از طرف گوگل جریمه نشویم و اعتبار منفی کسب نکنیم در مرحله بعد باید به فضای کار برای سئوی سایت اشراف کامل داشته باشیم تا بتوانیم یک سئو کار حرفه ای شویم.

حقوق و درآمد سئوکار حرفه ای چقدرست

شناختن فضای فعالیت سئوکار

برنامه ریزی و ایجاد اقدامات لازم برای سئوکار شدن به دو بخش تقسیم می شود که شامی سئوی داخلی و سئوی خارجی می شوند. قسمت بهینه سازی سایت شامل ONPAGE و OFFPAGE می باشد که ابتدا بر روی سئوی داخلی سایت کار کردن بهتر است و در مرحله بعد به سراغ سئوی خارجی بروید.

سئوی داخلی شامل سه بخش مجزا می باشد که شامل محتوا، لینک های داخلی و کدهای سایت می باشد که در این میان بخش کدهای سایت بر عهده طراح سایت می باشد و شما باید تمرکز خود را روی دو بخش دیگر بگذارید.

میزان درآمد و حقوق سئوکار حرفه ای چقدرست؟

اگر شما بخواهید که یک سئوکار کارمند شوید به طور متوسط حقوقی بین 4 تا 10 میلیون تومان درآمد دارید و همچنین مدیر سئو در یک شرکت نیز حقوق بین 7 تا 20 میلیون دارد که این شرایط هم بستگی به شرکت مربوطه دارد.

سئوکار حرفه ای شدن به طور کلی ربطی به تحصیلات ندارد و حقوق یک سئوکار به توانایی و نمونه کارها و میزان حرفه ای بودنش بستگی دارد که می تواند جایگاه فرد را مشخص کند.

بیشترین درآمد سئوکار برای کیست؟

کسی که بتواند حرفه سئو را با دیگر زمینه ها تلفیق کند مسلما فرصت های خوبی برای درآمدزایی دارد، به طور مثال شما وقتی کسی را در زمینه فروش محصولات فیزیکی سراغ دارید می توانید کسب و کارش را به دنیای اینترنت منتقل داده و پورسانت خودتان را از فروش بگیرید.

شما در این روش با استفاده از سئوی سایت فروشگاهی و قرار دادن آن در صفحه اول گوگل توجه مشتریان زیادی را جذب می کنید، پس بنابراین سود زیادی نصیبتان خواهد شد.

سئوکار حرفه ای وردپرس

اصولا یک سئوکار باید بتواند سئو هر نوع سایتی را با هر سیستمی انجام دهد چون پایه و اساس سئو برای همه یکسان است. سیستم وردپرس بعنوان محبوبترین cms در جهان در نزد سئوکاران هم محبوبیت زیادی دارد. مطابقت داشتن با سئوی استاندارد و داشتن ابزارهای سئوی فراوان از مزیت های این سیستم است. یک سئوکار حرفه ای وردپرس با استفاده از شناختی که از سیستم وردپرس و افزونه های آن دارد می تواند با کمترین هزینه در زمینه برنامه نویسی به سئو و بهینه سازی سایت های شرکتی، فروشگاهی، شخصی و … بپردازد.

راهکارهای تبدیل شدن به یک سئوکار ماهر

تقویت توانایی های که در زیر بیان می شود از اصول تحقق تبدیل شدن به یک سئوکار ماهر و حرفه ای می باشد:

  • تسلط به نوشتن و نویسندگی پل رسیدن به درامد بالا با سئو
  • تسلط به وبگردی و اینترنت و آشنایی با روش تهیه مقاله از اینترنت
  • روانشناسی و فروش که یک سئو کار حرفه ای با روانشناسی تولید محتوا می تواند پروژه را به بهترین شکل انجام دهد
  • آنالیز و بررسی دائمی
  • همگام بودن با پیشرفت تکنولوژی و یادگیری در لحظه برای نوشتن و آشنا بودن با تکنیک های روز سئو
  • یکی از فاکتورهای مهم برای امر سئوکار حرفه ای داشتن علم بازاریابی می باشد
  • آپدیت بودن با سیستم ها و الگوریتم های تازه گوگل جهت بهینه سازی هر چی بهتر سایت

یک پیشنهاد عالی 

شغل سئو کار حرفه ای یکی از پردرآمد ترین شغل ها می باشد که این تحقق نمی یابد مگر با رنج و تلاش و صرف زمان و هزینه که با این فاکتورها می توانید به جمع سئوکار های حرفه ای ملحق شوید.

شروع کار برای سئوکار شدن

اولین قدم برای این که یک سئوکار شوید یادگیری مباحث اولیه و ابتدایی وب و سئو می باشد و بعد از آن راه اندازی وب سایت یا وبلاگ برای خودتان است تا به صورت عملی با سئو آشنا شوید و عیب و ایرادات خودتان را بررسی کنید. در این راه می توانید از محصولات حرفه ای صفحه آموزش سئو ما استفاده کنید و یا در کلاس های حضوری و آنلاین آموزش خصوصی سئو ما شرکت نمایید.

سعی کنید وبسایتتان را با علمی که فرا گرفته اید به بالاترین رتبه ارتقا دهید و جایگاه خوبی در بین نتایج گوگل کسب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید