سئو برای اینستاگرام و یوتیوب چگونه است؟


وقتی صحبت از سئو به میان می آید، بسیاری از مردم فکر می کنند که سئو فقط برای گوگل و وب سایت ها است. اما باید به شما بگویم که هدف از سئو بهینه سازی موتورهای جستجو است. اکنون ممکن است بخواهید محتوای صفحه اینستاگرام خود را بهینه کنید. یا ممکن است بخواهید محتوای صفحه YouTube خود را بهینه کنید. قانون کلی یکسان است، اما دستور العمل های این دو متفاوت است. در این مقاله می خواهیم به طور خلاصه به بررسی سئو اینستاگرام و سئو یوتیوب بپردازیم.

به گزارش وب سایت سئو برتراموز، شما می توانید از سئو برای افزایش ترافیک خود در هر موتور جستجو استفاده کنید. البته این در مورد شما صادق است، به شرطی که الگوریتم های موتور جستجوی خود را به خوبی بشناسید و بدانید سئوی خود را بر چه اساسی شروع خواهید کرد. این امکان وجود دارد که هر موتور جستجو استراتژی و الگوریتم جستجوی مناسب خود را داشته باشد. در این مقاله مهم ترین نکات سئو در اینستاگرام و یوتیوب را به شما می گوییم اما به یاد داشته باشید که باید از محتوای با کیفیت استفاده کنید.

زمانی که محتوای شما توسط موتورهای جستجو کشف و به مخاطبان نمایش داده می شود. استراتژی کلی معمولاً جستجو بر اساس کلمات کلیدی است، موتورهای جستجوی یوتیوب نیز با همین استراتژی کار می کنند. اما باید به نکاتی توجه کنید زیرا ممکن است تفاوت های کوچکی با گوگل داشته باشند. اگر از مقاله 5 اصل سئو برای بهبود رتبه در نتایج گوگل اطلاعی ندارید، قطعا در سئو با مشکل مواجه خواهید شد، بهترین پیشنهاد برای شما این است که پس از مطالعه این مقاله سئو سایت خود را شروع کنید.

زیرا یوتیوب یک رسانه آموزشی است. معمولاً درصد زیادی از ویدیوهای یوتیوب مربوط به حرفه تدریس یا مطالب آموزشی است. به همین دلیل بهتر است یکی از کلمات کلیدی که همیشه در یوتیوب خود استفاده می کنید «چگونه، چگونه و چرا» باشد. این باعث افزایش حساسیت موتورهای جستجوی یوتیوب به کلمات کلیدی و محتوای شما می شود.

از بهینه سازی تگ برای سئوی یوتیوب غافل نشوید

وقتی در مورد سئو گوگل با شما صحبت می کنیم، توجه به برچسب ها دیگر اولویت بالایی ندارد. به طور معمول، نوع محتوا و کیفیت آن توسط الگوریتم های پیچیده گوگل بررسی می شود. اما در یوتیوب سئو کمی متفاوت است و برای افزایش بازدید باید از تگ های مناسب استفاده کنید. با این حال، به خاطر داشته باشید که باید تعداد محدودی از کلمات کلیدی مرتبط را برچسب گذاری کنید، در غیر این صورت ممکن است نتایج خوبی کسب نکنید.

از کاربران بخواهید که برای سئوی YouTube شما تعامل داشته باشند

برای اینکه به موتورهای جستجو نشان دهید که چقدر برای مخاطبان ارزشمند هستید، باید از مخاطبان خود درگیر شوید. وقتی به دلایل رشد بهترین سایت آموزش سئو سایت نگاه می کنید. متوجه خواهید شد که حداکثر تعامل را در این سایت دریافت می کنید. از سوی دیگر، برای سئوی یوتیوب، سئوی گوگل و سئوی اینستاگرام، باید مخاطبان خود را وادار به تعامل کنید. البته این به میزان توانایی شما در تولید محتوای مفید و جذاب نیز بستگی دارد.

به عنوان مثال، فرض کنید از تکنیک های بهینه سازی سئو کلاه خاکستری برای جلب توجه مخاطبان خود استفاده می کنید. با ایجاد چالش، آنها را وادار به رقابت با یکدیگر برای بیان عقیده خود می کنید. البته توجه داشته باشید که این با روانشناسی زرد بسیار متفاوت است. روانشناسی رنگ زرد زمانی که اثر آن از بین می رود، تأثیرات بسیار مخربی بر روحیه شما می گذارد. مسلماً به نوعی سئوی یوتیوب و سئوی اینستاگرام شما را از بین می برد و رشد قبلی شما را از بین می برد.

از مخاطبین خود بخواهید با شما به اشتراک بگذارند

اگر بخواهید به ضریب قدرت شبکه های اجتماعی نگاه کنید، متوجه می شوید که شبکه سازی و اشتراک گذاری از عوامل موفقیت این شبکه ها هستند. از طرفی وقتی می خواهید سئوی حرفه ای یوتیوب یا سئو اینستاگرام داشته باشید. بهترین راهی که می تواند سرعت رشد شما را تضمین کند و از طرف دیگر تعداد مخاطبین شما را افزایش دهد، اشتراک گذاری محتوای شماست.

در شبکه های اجتماعی، هرچه محتوای شما بیشتر به اشتراک گذاشته شود، موتورهای جستجو بیشتر روی شما تمرکز خواهند کرد. هنر شما این است که از مخاطبین خود بخواهید شما را به دیگران معرفی کنند. یکی از سایت هایی که مطالب آن بسیار به اشتراک گذاشته می شود سایت برتراموز است. زیرا محتوای مفید و جذابی را برای مخاطب تولید می کند.

یکی از تکنیک هایی که در سئو یوتیوب بسیار موثر است اما در سئو اینستاگرام کمتر موثر است استفاده از زیرنویس است.

در حالی که در اینستاگرام، هدف شما معمولا عکس است و هدف بعدی شما محتوای ویدئویی است. معمولا استفاده از زیرنویس تاثیر کمی در سئو اینستاگرام دارد. اما در سئوی یوتیوب، داستان کاملا متفاوت است. با توجه به اینکه یوتیوب یک سرویس بین المللی اشتراک گذاری ویدیو در نظر گرفته می شود. این امر منجر به تاکید شدید بر زیرنویس شد.

از طرفی برای این کار از یک هوش مصنوعی بسیار قوی کمک می گیرد. البته در نظر داشته باشید که هدف از این کار در یوتیوب کمک به ناشنوایان و کم شنوایان است. شما باید قوانین و الگوریتم های آن را برای SEO YouTube خود دنبال کنید.

پروفایل خود را بهینه کنید

یکی از مواردی که تاثیر بسزایی در سئوی اینستاگرام شما دارد، استفاده از پروفایل بهینه و با کیفیت است. برای این کار باید از عکس پروفایل مناسب استفاده کنید. یک نام کاربری خوب نوشته شده و قابل تشخیص، ترجیحاً یک نام حساب کاربری آسان برای به خاطر سپردن داشته باشید. سعی کنید از برند خود در پروفایل خود استفاده کنید. اگر این طبیعی است، حساب خود را به حساب تجاری تغییر دهید. لینک شبکه های اجتماعی مختلف و وب سایت خود را در بیو قرار دهید.

بهینه سازی پروفایل تاثیر کمی در سئوی یوتیوب دارد، اما نمی توان آن را بی تاثیر دانست. به خاطر داشته باشید که الگوریتم های جستجوی گوگل در حال حاضر بسیار بر متن توضیحات شما متمرکز هستند. سعی کنید در این قسمت از کلمات کلیدی صحیح استفاده کنید.

به هشتگ های خود توجه کنید

برای سئو اینستاگرام، درست مانند سئو یوتیوب، باید به هشتگ توجه ویژه ای داشته باشید. اما به همان اندازه که این موضوع در سئوی یوتیوب و سئوی اینستاگرام مهم است، زیاده روی در آن می تواند به معنای واقعی کلمه برای شما گران تمام شود. امروزه برخی افراد برای جذب مخاطب بیشتر از هشتگ های نامرتبط استفاده می کنند.

اگر این مورد چندین بار گزارش شود یا ربات های اینستاگرام و یوتیوب آن را کشف کنند، تأثیر منفی قابل توجهی بر شهرت شما خواهد داشت. سعی کنید از هشتگ های محدود استفاده کنید و انتخاب خود را بر اساس کلمات کلیدی قرار دهید.

آخرین کلمه

در این مقاله به طور کامل و جامع در مورد سئو یوتیوب و سئو اینستاگرام صحبت کرده ایم. سعی کنید توجه داشته باشید که سئو ابزاری حساس و دقیق است. برای بهترین عملکرد، همیشه باید هر به‌روزرسانی یا قانون ایجاد شده را به دقت بررسی کنید. سئو می تواند اهرم بسیار قدرتمندی برای رشد و درآمد شما باشد، آن را جدی بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید