سئو برای محتوا چیست؟ | نکات رایگان سئو⭐️ بهترین نکات سئو محتوا


سئوی محتوا

سئو برای محتوا چیست؟ سوالی که می تواند ذهن هر فردی را که وارد حوزه وب می شود درگیر کند طراحی وب سایت در واقع از همان ابتدا سئو توسط موتورهای جستجو بر اساس ارائه همه چیز برای نمایش وب سایت به بهترین شکل ممکن، هم برای کاربر و هم برای موتور جستجو ایجاد شد. می دانیم که بیشتر ورودی و ترافیک اینترنتی وب سایت ها توسط موتورهای جستجوی فارسی کنترل می شود. بهتر است صادق باشیم.
گوگل در حال حاضر پادشاه بلامنازع دنیای اینترنت و نتایج جستجو در بسیاری از مرورگرهای نرم افزاری است. در این شرایط، گوگل برای سایت هایی که می خواهند در رتبه های برتر قرار بگیرند. هنگامی که کاربر عبارتی را جستجو می کند، ابتدا این سایت ها با در نظر گرفتن فرمول های خاص و با استفاده از الگوریتم های مدیریت منطقی نمایش داده می شوند.

به طور خلاصه سئو یا بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو سئو یکی از مهم ترین شاخه های دیجیتال مارکتینگ شناخته شده است. یعنی اگر کسب و کاری بخواهد برای خود به موفقیت دست پیدا کند، باید به صورت حرفه ای در مسیر سئو حرکت کند و از بسیاری از اشتباهات جلوگیری کند.

اساس سئو برای محتوا چیست؟

البته سئو بر اساس یک عامل بسیار مهم است. کلمه کلیدی! در واقع، برای سئوی محتوا، ابتدا باید کلمه کلیدی مناسب برای آن را پیدا کنید. کلمه ای که تمام تمرکز من روی آن است. البته بیان کلمه در ترجمه او اشتباه است. می تواند یک بیان باشد. به عنوان مثال، کلمه کلیدی مقاله ای که می خوانید می تواند سئوی محتوا، سئو متن یا چیز دیگری باشد.

همچنین کلمات کلیدی به روش های مختلفی بیان می شوند. از کلمات کلیدی طولانی تا کوتاه، مترادف ها یا LSI گرفته تا مترادف ها و غیره، همگی بر سئو محتوا تأثیر می گذارند.
اما یک نکته مهم که وب سایت های آموزش سئو همیشه از گفتن آن اجتناب می کنند این است که سئو محتوا واقعا سخت است. تصور کنید که در یک ماه، بیش از 70 میلیون محتوا تنها از طریق وب سایت های وردپرسی در اینترنت قرار می گیرد. از این حجم، بیشتر این داده ها کپی هستند. بسیاری از آنها کیفیت خوبی ندارند و بسیاری از آنها متاسفانه کوتاه، ناقص و نادرست هستند. البته بیش از نیمی از این مطالب کاملا صحیح است و می تواند وارد مرحله رقابت شود. سئو برای محتوا چیست؟ چرا مهم است؟ در واقع تفاوت شما با آن هفتاد میلیون متن و محتوا مشکل بهینه سازی خواهد بود.

انواع محتوای سئو

ممکن است این سوال مطرح شود که چه متون و محتوایی را در سایت سئو کنیم؟ در این مورد باید اشاره کنیم که پست های وبلاگ یا بخش وبلاگ سایت شما، صفحات ثابت مانند دسته ها، درباره ما و غیره، صفحات محصول برای سایت ها فروشگاه تجارت الکترونیک، صفحات فرود یا صفحات فرود باید به طور خاص بهینه شوند.

از طرف دیگر، نیازی به سئو صفحه تماس ندارید. به سادگی می توانید یک سری اصول و عناصر را در ساخت آن بگذارید. همچنین، برای انجام هر یک از این کارها، باید چند سوال کلیدی و عبارتی مهم را در ذهن داشته باشید: ابتدا کلمه کلیدی مورد نظر خود را به درستی انتخاب کنید. کلمات کلیدی مرتبط طولانی را انتخاب کنید. می توانید کلمه کلیدی را در URL و عنوان پست قرار دهید.
در واقع توصیه می شود، مثلاً اگر کلمه کلیدی شما این است: محتوای سئو چیست، از آن در عنوان پست استفاده کنید. به همین ترتیب، این عنوان به طور خودکار در آدرس پست شما، حداقل در سیستم وردپرس، نمایش داده می شود. برخی از کارشناسان سئو معتقدند که استفاده از URL انگلیسی منطقی تر است. اگر این نظر اشتباه تلقی شود. مهم نیست از چه URL برای پست خود استفاده می کنید. در نهایت، بهتر است کوتاه، منطقی و حاوی عناوین خوانا باشد.

مناسب ترین طول برای محتوای سئو

معمولا در زمینه سئو متنی سوالاتی در مورد محتوا مطرح می شود و در نهایت بهترین طول محتوا برای سایت های تازه ایجاد شده چیست؟ توجه داشته باشید که تحت هیچ شرایطی نباید طول محتوای خود را با هرزنامه و نامه های ناخواسته افزایش دهید. لطفا توجه داشته باشید که این امر باعث کاهش حضور کاربران در سایت ما می شود.

اما پیشنهاد ما این است که از بیش از 1800 کلمه برای مطالب خود استفاده کنید. در حال حاضر، اگر وب سایت شما محتوای کوتاهی دارد، پیشنهاد می کنیم آن را بازنویسی کنید. همچنین اگر همه وب سایت های رقیب از 2000 کلمه متن برای یک محتوا استفاده کنند. شما باید این عدد را به 2500 کلمه افزایش دهید.

این یکی از دلایلی است که سایت های خبری در صفحه اول گوگل قرار دارند.

سعی کنید در محتوای خود لینک دهید. شما باید بخش های مختلف وب سایت خود را مانند یک تار عنکبوت به هم متصل کنید. در این صورت کاربران مدت بیشتری در سایت شما خواهند ماند. اگر مقاله ای از سایت شما فهرست مطالب در محتوای Google گنجانده نشده است. انجام این کار را فراموش نکنید. در واقع، شما از روبات های گوگل دعوت می کنید تا لینک سایت شما را وارد کنند.

اصول اولیه نوشتن محتوای سئو چیست؟

تصور کنید که یک خواننده محتوا هستید. اما همیشه با فونت های رنگارنگ، لینک های مختلف، جملات طولانی و غیره مواجه خواهید شد. طبیعتاً ترجیح می دهید خیلی سریع از این سایت خارج شوید. چون به من اعتماد نداری به طور کلی، خوانایی محتوا نیمی از سئوی درون صفحه و محتوا است. شما می توانید این کار را از طریق SEO انجام دهید این است یا رتبه پرو استفاده کنید. افزونه ای که می توانید آن را در سیستم مدیریت محتوای وردپرس نصب کنید.

در نهایت، استفاده از لیست ها، فرم ها، جداول و اینفوگرافیک ها معمولا می تواند به حفظ کاربران و جذب آنها به محتوا کمک کند. از جملات کوتاه استفاده کنید و سعی کنید به جای سر و صدا کردن، اطلاعات مفیدی ارائه دهید.
همچنین در قسمت های مهم محتوای خود از فونت های پررنگ یا خط دار، ایتالیک و زیرخط دار استفاده کنید. به دنبال فونت های خوانا، زیبا، جذاب و سازگار با گوگل باشید و در فارسی بهتر است به فاصله ها و خط تیره ها احترام بگذارید. در غیر این صورت، خواندن متن و محتوای شما چندان سرگرم کننده نخواهد بود و می تواند باعث ناراحتی و بی اعتمادی کاربر به شما شود.

سئوی قطعات غیر متنی

با این حال، محتوا فقط شامل متن نیست. در این دسته فیلم ها، عکس ها، اینفوگرافیک ها و موارد دیگر گنجانده شده است. اگر سایت شما مبتنی بر تخیل است و از عکس های زیادی استفاده می کنید، چند نکته مهم را در نظر داشته باشید. ابتدا نام تصویر را به صورت منطقی انتخاب کنید. از اعداد، کاراکترهای عجیب و غریب و متون غیر مرتبط استفاده نکنید. کلمه کلیدی عبارتی است که عکس برتر را توصیف می کند. همچنین ویژگی ALT یا عنوان تصویر را برای تصاویر مشخص کنید و عنوان مربوط به ایده را در زیر آن بنویسید.
اگر سایت شما تصاویر زیادی دارد، آنها را بهینه کنید. JPG و PNG از بهترین فرمت ها برای محتوای سئو هستند – قسمت بصری. همچنین می‌توانید از نرم‌افزارهایی مانند فتوشاپ و www.paint.net برای سئوی عکس طبق وب استفاده کنید. زوج www.paint.net به شما امکان می دهد نرخ بیت عکس ها را به 8 بیت کاهش دهید.

جذب مخاطب از طریق تولید محتوا و گزارش

نوشتن گزارش یکی از بهترین راه ها برای سئو محتوا مبتنی بر محتوا است. تصور کنید یک وب سایت جدید دارید. در این صورت می توانید گزارش هایی را از وب سایت های دیگر سفارش دهید. یعنی این سایت ها با توجه به رتبه خوب گوگل و الکسا مطالب شما را با پرداخت هزینه در سایت خود نمایش می دهند و معمولا یک یا چند لینک به سایت شما می دهند.

در نتیجه گوگل بر اساس اعتمادی که به آن سایت دارد، لینک های سایت شما را ایندکس و جستجو می کند. البته گزارش مورد نظر برای سایت شما باید کیفیت لازم را داشته باشد. بهتر است یا خودتان آن را با دقت بنویسید یا به توسعه دهندگان محتوای دیجیتال بسپارید.
از تصاویر سفارشی استفاده کنید و فقط محتوای کاربرپسند بنویسید. در نهایت، اگر نمی دانید چگونه محتوا ایجاد کنید، می توانید مقالات و مطالب را در سایر سایت های رقیب بازنویسی کنید. یا به سایت ها و منابع خارجی که به یک زبان نیستند بروید. در این صورت می توانید از ابزارهای ترجمه آنلاین کمک بگیرید. درست است که آنها همیشه به درستی کار نمی کنند. اما می توانید از آنها برای درک ماهیت کلی محتوای سایت استفاده کنید و بر اساس ذهن و واژگان خود شروع به تولید محتوا کنید.

بهینه سازی محتوا برای دستگاه های تلفن همراه!

یکی دیگر از انواع مهم سئوی محتوا این است که آن را برای موبایل فرندلی کنید. دوران استفاده از رایانه های شخصی و دستگاه های ویندوز و مکینتاش برای مرور صفحات وب به پایان رسیده است. امروزه تقریباً همه کاربران از تلفن همراه برای جستجو در وب استفاده می کنند. در نتیجه مقاله و محتوای شما باید هماهنگی لازم را با نسخه موبایل داشته باشد. توجه داشته باشید که متن خیلی کوچک یا بزرگ نباشد. کاربر می تواند روی لینک ها و کلمات کلیدی کلیک کند. شما می توانید از قالب از تلفن همراه استفاده کنید.

خطاهای سئو در محتوای سایت

بمباران کلمات کلیدی، استفاده مداوم از آنها در چند خط اول محتوا، استفاده بی دلیل از آنها در عنوان، استفاده بی رویه از آنها در متن از بزرگترین اشتباهاتی است که توسعه دهندگان محتوای دیجیتال مرتکب می شوند. به خاطر داشته باشید که صرفاً روشن کردن چراغ های سئو نتایج مطلوبی برای شما به همراه نخواهد داشت.

به سایت های دانلود موزیک مراجعه کنید، خواهید دید که هر پست فقط 300 کلمه محتوا دارد. از چندین لینک و عنوان استفاده نمی شود. در نتیجه، احتمالاً متوجه شده اید که این فقط استفاده از عناوین عجیب و غریب و منحصر به فرد، بمباران با محتوای اسپم و استفاده بیش از حد از کلمه کلیدی خود در پاراگراف اول نیست.

دیدگاهتان را بنویسید