سئو خارجی چیست؛ چرا پر رقابت ترین بخش سئو است؟

امروزه استفاده از وبسایت برای توسعه کسب و کارها مانند گذشته نیست. بازار شدید رقابت باعث شده تا کسب رتبه برتر در گوگل تاثیر مستقیم بر جذب مشتری داشته باشد از همین رو سئو سایت بسیار مهم است. سئو بخش های مختلفی دارد که در این مقاله قصد داریم به این سوال پاسخ دهیم که  “سئو خارجی چیست”. پاسخ به این سوال کمک می کند تا بتوانید استفاده بهینه تری از این خدمات داشته باشید. پس از دریافت پاسخ  “سئو خارجی چیست” نوبت به بیان اهمیت آن و چرایی رقابت پذیری بالای سئوی خارجی می رسد.

سئو خارجی چیست؟

بهینه سازی وب سایت در گوگل همان چیزی است که امروزه از آن به عنوان سئو نام برده می شود. سئو شامل سئو داخلی و خارجی می باشد که هر کدام وظایف خاصی را عهده دار هستند. منظور از سئو خارجی در واقع به تکنیک هایی گفته می شود که خارج از وبسایت مورد نظر انجام می شود. این تکنیک ها در نهایت منجر به بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجو می شود. تکنیک هایی مانند فعالیت بازاریابی در شبکه های اجتماعی، تکرار نام برند و لینک سازی از جمله مواردی است که در سئو خارجی مورد توجه است. برخلاف تصورات غلطی که سئوی خارجی را تنها گرفتن بک لینک می دانند، این استراتژی تکنیک های مختلفی دارد که بک لینک تنها بخشی از آن است. مهمترین هدفی که سئوی خارجی دنبال می کند بهبود دیدگاه مخاطب و موتورهای جستجو در سه فاکتور محبوبیت، اعتبار و کیفیت وب سایت می باشد.

چرا سئو آف پیج پر رقابت ترین بخش سئو است؟

شاید برای شما سوال باشد که چرا در سئو تاکید زیادی بر سئوی خارجی می شود و آن را پر رقابت ترین بخش آن می دانند. پاسخ به این سوال را می توان در تکنیک های آن دانست که نتایج مطلوبی را برای وبسایت رقم می رند. این تکنیک ها کمک می کند تا میزان پیشرفت وبسایت در مقایسه با رقبا تا حد زیادی افزایش پیدا کند که در ادامه به طور کامل تر آن را بیان خواهیم کرد.

1.    مورد اول: لینک سازی

یکی از مهمترین بخش های سئوی خارجی مربوط به لینک سازی است. البته این بخش اصلی ترین و البته اثربخش ترین تکنیک ها نیز به شمار می آید. چرا که شما می توانید امتیاز زیادی برای وب سایت کسب کنید. هرچه میزان این امتیازات بیشتر، بهبود جایگاه وب سایت شما در مقایسه با رقبا بهتر خواهد بود و این همان چیزی است که منجر به رقابت بالا میان شما و رقبای دیگر خواهد شد. لینک سازی می تواند در قالب موارد زیر انجام شود:

  • لینک داخلی
  • لینک خارجی شامل لینک ورودی و لینک خروجی

به لینک سازی بک لینک نیز گفته می شود. از همین رو باید متمرکز بر ایجاد بک لینک های معتبر باشید. بک لینک نیز می تواند یکی از سه دسته زیر باشد:

  • بک لینک های طبیعی
  • بک لینک های ساخته شده
  • بک لینک های مصنوعی

اگر به دنبال داشتن بک لینک های با کیفیت هستید می توانید از روش های زیر برای این منظور استفاده کنید:

  1. تولید محتوای مناسب و منظم و البته مفید برای مخاطب
  2. ایجاد پست مهمان در سایت های پرمخاطب
  3. انتشار محتوای تصویری
  4. درخواست بک لینک
  5. ایجاد لینک های خروجی

2.    مورد دوم: بازاریابی در شبکه های اجتماعی

تکنیک دیگری که در سئوی خارجی می تواند شما را به سطح بالایی از رقابت همراهی کند، بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی است. حتما به خوبی می دانید که امروزه کمتر کسی از فضای شبکه های اجتماعی دور است. از همین رو می توانید به راحتی از این بستر برای بازاریابی محصول و خدمات خود استفاده کنید. علاوه بر این بر تقویت سئوی خارجی وبسایت خود بیفزایید. اگر می خواهید از این تکنیک استفاده کنید، باید بدانید که بک لینک های شبکه های اجتماعی غالبا از طریق موتورهای جستجو دنبال نمی شود. علاوه بر اینکه دریافت بک لینک از این طریق با پرداخت پول نیز انجام شدنی است که به هیچ عنوان این راهکار پیشنهاد نمی شود. لایک های غیرواقعی نه تنها تاثیری بر رتبه وبسایت شما ندارد بلکه می تواند بر اعتماد مخاطبان تاثیر منفی داشته باشد.

مهمترین فایده ای که این تکنیک دارد، تاثیر غیرمستقیم بر وبسایت شما است. پس به هیچ عنوان به سراغ ریسک لایک های غیرواقعی نروید.

3.    مورد سوم: ذکر نام برند

برند در گوگل از جایگاه بالایی برخوردار است. برای همین است که برندها در گوگل از رتبه بهتری برخوردار هستند. در واقع الگوریتم گوگل به گونه ای طراحی شده که ارزیابی صفحات بر اساس سه پارامتر تخصص، اعتبار  و قابل اعتماد بودن انجام می شود. از آنجا که برندها اصالت و هویت واقعی دارند از همین رو  در گوگل از رتبه خوبی برخوردار می شوند. در صورتی که نام برند را به صورت طبیعی و به میزان کافی استفاده کنید، می تواند در نهایت منجر به بهبود رتبه سایت شود. البته باید بدانید که در ذکر نام برند لینکی ایجاد نمی شود اما تکرار آن می تواند منجر به بهبود جستجو شود. خزنده های گوگل این نام را از طرف مخاطب برداشت می کند از همین رو نتایج مثبتی به همراه دارد. اگر نام برند با بک لینک استفاده شود این اثربخشی به مراتب بیشتر خواهد بود.

4.    مورد چهارم: ایجاد حساب کاربری در گوگل

اگر می خواهید رتبه سایت شما بهبود پیدا کند، قطعا یکی از راه های مهم و موثر ایجاد حساب کاربری در وبسایت مای بیزینس گوگل است. با این کار شما اطلاعات کسب و کار خود را ارائه می کنید. پس از آن بر اساس مختصات جغرافیایی و نوع خدمات اطلاعات مختلف را در دسترس مخاطب قرار می دهید. در نتیجه در زمان جستجوی مخاطبان، وبسایت شما در لیست معرفی های اول قرار می گیرد. استفاده از ابزارهای مختلف مانند گوگل مپ نیز می تواند شما را در این مسیر یاری دهد. از مهمترین مزایای این استراتژی رایگان بودن استفاده از آن است. در نتیجه اگر کسب و کار شما محلی باشد به سرعت در مسیر رشد و بهبود رتبه در گوگل قرار می گیرید.

در نظر داشته باشید که هر کدام از موارد گفته شده در نهایت نتایجی مانند بهبود رتبه سایت، بهبود رتبه صفحات داخلی، بیشتر دیده شدن و جلب اعتماد مخاطب را به همراه خواهید داشت.

نتیجه گیری

توجه به سئو و بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجو امروز به اصلی انکارناپذیر برای وبسایت های مختلف تبدیل شده است. کسب و کارها ناچارند برای جلب توجه بیشتر مخاطب و مشتری از روش های موثر استفاده کنند. سئوی خارجی یکی از اقدامات مهمی است که باید مورد توجه قرار گیردو دریافت خدمات سئو از شرکت های تخصصی و حرفه ای در این زمینه می تواند مسیر شما را به سمت موفقیت تسریع و تسهیل کنند. شرکت وب رمز یکی از شرکت های معتبر در زمینه خدمات فناوری اطلاعات و نیز ارائه خدمات سئو و تولید محتوا به شکل کاملا حرفه ای است. شما می توانید برای دریافت خدمات این شرکت با کارشناسان وب رمز تماس بگیرید.