سئو خارجی یا “off page seo” چیست؟


سئو offpage چیست؟

سئو off page به فعالیت های خارج از سایت اشاره دارد این تکنیک که به عنوان لینک بیلدینگ نیز شناخته می شود، مبتنی بر استراتژی ارتقای وب سایت است و هدف آن قرار دادن وب سایت در صدر جستجوها است. سئوی off page یک روش ضروری برای سئو و بهینه سازی سایت است، که راهی برای نشان دادن کیفیت محتوای شما و اعتبار وب سایت شما در مقایسه با رقبای شماست. برای اینکه پیوندها توسط سایر منابع آنلاین انتخاب و ذکر شود، محتوایی که ارائه می کنیم باید مرتبط، اصلی و با کیفیت باشد. به همین دلیل مهم است که وقتی به یک استراتژی برای به دست آوردن بک لینک فکر می کنیم، به وضوح هدف، مخاطب مورد نظر و نتایجی را که می خواهیم به دست آوریم در نظر داشته باشیم. تعداد بیشتری از بک لینک ها توسط موتورهای جستجو به عنوان رای اعتماد دیده می شود. هرچه تعداد لینک ها بیشتر باشد، رتبه جستجو بهتر است.

سئو خارجی یا off page seo چیست؟

چرا سئو offpage مهم است؟

مدت  زمان زیادی موتورهای جستجو در تلاش هستند تا راهی برای بازگرداندن بهترین نتایج به جستجوگر بیابند. برای رسیدن به این هدف فاکتورهای On Page SEO، برخی عوامل کیفیت دیگر و در نهایت Off Page SEO را در نظر می گیرند.

سئوی سئو offpage به کاربران دید بسیار خوبی از نحوه درک جهان (سایر وب سایت ها و کاربران) از وب سایت می دهد. یک وب سایت با کیفیت و مفید به احتمال زیاد دارای ارجاعات ” بک لینک ” از وب سایت های دیگر است. به احتمال زیاد در رسانه‌های اجتماعی نام تجاری دریافت می‌کنید و به احتمال زیاد در میان جوامعی از کاربران مشابه، نشانه‌گذاری و به اشتراک گذاشته می‌شود.

بهینه سازی offpage برای سئو مرحله مهمی در توسعه وب سایتی است که ادعا می کند یک موفقیت تجاری است. این اصطلاح به معنای دریافت لینک به سایت از سایر منابع وب (از دایرکتوری ها و وبلاگ ها تا پورتال های خبری و منابع مرتبط) است. افزایش انبوه چنین پیوندهایی به تدریج به رشد اهمیت منبع در اینترنت (از دیدگاه موتورهای جستجو) کمک می کند، منجر به افزایش تعداد نظرات مثبت در مورد برند، ترافیک سایت و افزایش بازدیدکنندگان می شود.

مزایای سئو offpage برای صاحبان وب سایت چیست؟

این سیستمی است که توسط لری پیج و سرگئی برین (بنیانگذاران گوگل) اختراع شد و یکی از دلایل موفقیت گوگل در نشان دادن مرتبط ترین نتایج برای جستجوگر است. یک استراتژی موفق سئوی offpage مزایای زیر را برای صاحبان وب سایت ایجاد می کند:

افزایش رتبه – وب سایت از نظر SERP بالاتر خواهد بود و این نیز به معنای ترافیک بیشتر است.

افزایش رتبه صفحه – رتبه صفحه عددی بین 0 تا 10 است که نشان دهنده اهمیت یک وب سایت از نظر گوگل است. پیج رنک امروزه تنها یکی از 250 فاکتور رتبه بندی است که گوگل برای رتبه بندی وب سایت ها استفاده می کند.

قرار گرفتن در رتبه ی بالاتر – رتبه های بالاتر به معنای قرار گرفتن در معرض بالاتر نیز هستند، زیرا زمانی که یک سایت در رتبه های برتر قرار می گیرد: لینک های بیشتر، بازدیدهای بیشتر و اشاره های بیشتر در رسانه های اجتماعی دریافت می کند. مانند یک توالی بی پایان از رویدادها است که در آن یک چیز به چیز دیگر منتهی می شود، سپس به چیز دیگر و غیره.

ایجاد اعتماد – علاوه بر موارد فوق، گوگل اخیراً مفهوم تخصص، اقتدار و اعتماد (EAT) را معرفی کرده است که نقش مهمی در رتبه بندی دارد و ارتباط مستقیمی با سئوی خارج از سایت دارد.

به زبان ساده، گوگل می‌خواهد وب‌سایت‌هایی را رتبه‌بندی کند که تخصص و اقتدار را در یک موضوع نشان می‌دهند و یکی از راه‌های اطمینان از قابل اعتماد بودن سایت‌های جمع‌آوری‌شده توسط الگوریتم‌ها، تعداد لینک‌های دریافت‌شده است.

تکنیک های سئو خارج از صفحه

برای اطمینان از مثبت بودن تعداد پیوندهای به دست آمده، باید محتوای ارائه شده و ارتباط آن را در نظر بگیریم. بنابراین، ما باید توجه خود را بر دو جنبه اساسی متمرکز کنیم:

بازاریابی محتوا – هدف از بازاریابی محتوا این است که پشتیبانی لازم را برای ایجاد محتوای با کیفیت و مرتبط برای مخاطبان خود فراهم کند.

رسانه های اجتماعی – شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک، پینترست یا اینستاگرام منابع مفیدی برای تعامل با وب سایت شما هستند. از طریق این پلتفرم ها، مشتریان بالقوه شما این فرصت را دارند که با کسب و کار شما آشنا شوند و از فرآیند خرید آسان بهره مند شوند.

ایجاد روابط با سایت های دیگر یک اصل اساسی سئو خارج از صفحه است. موتورهای جستجو این بک لینک ها را به عنوان سیگنالی از محتوای با کیفیت در نظر می گیرند، به همین دلیل سایت هایی که بک لینک های زیادی دارند معمولا رتبه بسیار بالاتری نسبت به سایت های دیگر دارند که بک لینک کمتری دارند. سه نوع اصلی از پیوندها بسته به نحوه به دست آوردن آنها وجود دارد: پیوندهای طبیعی، پیوندهای به دست آمده به صورت دستی و پیوندهای ایجاد شده خودکار.

لینک های طبیعی که به عنوان لینک های ویرایشی نیز شناخته می شوند. این لینک ها بدون دخالت صاحب سایت توسط سایت های دیگر تصرف می شوند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که محتوای باکیفیت و اصیل تولید کنید که اطلاعات تازه ای را ارائه دهد. لینک های به دست آمده به صورت دستی پس از یک فعالیت عمدی سئو به دست می آیند. بنابراین، تیم سئو یا صاحب سایت با اینفلوئنسرها، وبلاگ نویسان یا دیگر صاحبان سایت تماس می گیرد. پیوندهای ایجاد شده به صورت خودکار می توانند تأثیر منفی در صورت استفاده تهاجمی داشته باشند. شما معمولاً این پیوندها را در بخش نظرات، در انجمن ها، در بیانیه های مطبوعاتی و غیره مشاهده می کنید. SEO Off Page و On Page SEO به قرار دادن سایت در جستجوهای برتر موتورهای جستجو کمک می کنند. یک استراتژی موفق باید شامل هر دو نوع بهینه سازی برای اطمینان از نتایج مطلوب باشد.

انواع روش های Off Page

مهم ترین انواعی که در زمینه بهینه سازی Off Page باید در نظر گرفته شود عبارتند از:

  1. مراجع (لینک سازی و درآمد لینک).
  2. بررسی ها.
  3. Google برای کسب و کار.

مهم ترین عواملی که باعث می شود محتوا در رتبه بالاتر گوگل قرار بگیرد چیست؟

چند چیز در طول سال ها تغییر کرده است، سئو تکامل یافته است و به طور کلی یک کانال بسیار دشوار برای تسلط بر آن است. بهینه سازی موتور جستجو هنر ایجاد محتوای وب در یک وب سایت یا وبلاگ و رتبه بندی بالاتر از نتایج جستجوی گوگل است.

گوگل از الگوریتم جستجویی استفاده می‌کند که شامل صدها عامل است تا تعیین کند کدام صفحه و کدام دامنه باید ترجیح داده شود و برای جستجوهای خاص رتبه‌بندی شود. برای آوردن مقداری نور به تاریکی، چند عامل دیگر وجود دارد که غیرقابل انکار از سایرین مهمتر هستند.

در سال های اخیر، اهمیت ارتباطات افزایش یافته است. اگر محتوایی ندارید که نه تنها با کیفیت بالا یا خوب نوشته شده باشد، بلکه با هدف جستجو نیز مرتبط باشد، رتبه بندی صفحه خود در صفحه 1 برای شما دشوار خواهد بود. مهم است که بفهمیم جستجوگر به دنبال چه چیزی است و سپس به آن سوال جستجو تا حد امکان واضح پاسخ دهد. به عنوان مثال، اگر یک وب سایت سازنده لوگو دارید، می توانید محتوای مرتبط با طراحی لوگو، روندها و اخبار ایجاد کنید. این کار باعث آموزش و هدایت مشتریان بالقوه جدید به سایت شما در طول زمان می شود. موتورهای جستجو مانند ماشین های پرسش و پاسخ هستند که در تلاش هستند تا دقیق ترین پاسخ را ارائه دهند که به طور دقیق تمام جنبه های “مشکل” یا جستجوی جستجوگر را حل کند.

استراتژی های سئو Off Page: لینک سازی و کسب لینک

خرید بک لینک در واقع یکی از جدیدترین تکنیک های محبوب و موثر سئو است، زیرا گوگل عمدتاً بر الگوریتمی تکیه می کند که کمیت و کیفیت بک لینک هایی را که به یک صفحه وب مراجعه می کنند تجزیه و تحلیل می کند تا ارزش آن را تعیین کند.

اساسا، دو استراتژی برای دریافت بک لینک وجود دارد:

  1. لینک سازی (بک لینک های مصنوعی).
  2. درآمد لینک (بک لینک طبیعی).

بک لینک مصنوعی در مقابل طبیعی

قبل از ورود به هر یک از این استراتژی ها، مهم است که تفاوت بین بک لینک مصنوعی و طبیعی را درک کنید:

بک لینک های مصنوعی: وقتی خرید می کنید، معامله می کنید یا از شخصی می خواهید که یک بک لینک به سایت شما وارد کند تا رتبه شما بهبود یابد.

بک لینک طبیعی (یا سرمقاله): زمانی که یک مدیر وب به طور خودجوش بک لینکی را به سایت یا صفحه شما وارد می کند، زیرا آن را برای کاربرانش مفید می داند.

لینک بیلدینگ

لینک بیلدینگ تکنیک ایجاد پروفایل بک لینک هایی است که از صفحات سایت های دیگری که با موضوعات مشابه سروکار دارند و در این بخش تاثیرگذار هستند به سایت ما منتهی می شود. اثربخشی لینک بیلدینگ به دلیل اینکه مبتنی بر بک لینک مصنوعی است به کیفیت سایت هایی که در آن منتشر می شود بستگی دارد. اساساً اگر در سایت های بی کیفیت بک لینک ارسال کنید، شانس دریافت جریمه از نظر آماری بالاست. پس از تمرین چندین کمپین لینک بیلدینگ در بخش های مختلف و تجزیه و تحلیل نتایج، با اطمینان کامل می توانم بگویم که خرید بک لینک از یک منبع مجاز حتی با خرید بک لینک های بی کیفیت قابل مقایسه نیست.

بنابراین، اگر مجبور به سازماندهی یک کمپین لینک بیلدینگ هستید، توصیه می کنم به جای 100 پست مهمان، روی یک دامنه معتبر سرمایه گذاری کنید.

لینک درآمد

این تکنیک تولید و ترویج محتوای استراتژیک است که قادر به تحریک خود به خود کسب بک لینک است.

تحلیل منظم رقبا

برای موفقیت و حفظ آن، باید به طور منظم از هر کاری که رقبای شما برای رسیدن به موفقیت انجام می دهند آگاه باشید! تجزیه و تحلیل رقابتی باید به طور منظم انجام شود. هیچ چیز سختی در اینجا نیست. برای شروع، فهرستی از تمام رقبای خود را برای هر یک از جستارهای جستجویی که سایت را برای آن تبلیغ می کنید، جمع آوری کنید. سپس یکی یکی به سایت هر کدام از رقبا رفته و آنالیز کنید. تجزیه و تحلیل کامل انجام دهید، یعنی تجزیه و تحلیل کار رقبا بر روی عوامل داخلی و خارجی. در مرحله بعد، بین تمام داده‌هایی که به دست می‌آورید الگویی پیدا کنید و آنچه را که برای پیشی گرفتن از رقبایتان لازم است محاسبه کنید همانطور که می بینید، همه چیز ساده است!

 آموزش منظم و بهبود مهارت های خود

اگر بودجه تبلیغاتی شما محدود است یا پول لازم برای استخدام متخصص سئو را ندارید، باید تمام کارهای لازم را خودتان انجام دهید. و برای این شما فقط به دانش به روز نیاز دارید. همانطور که می دانید، الگوریتم های موتورهای جستجو اغلب تغییر می کنند، همراه با این، برخی از روش های ارتقاء از بین می روند، برخی از روش ها، برعکس، متولد می شوند. برای زنده ماندن در این محیط به سرعت در حال تغییر، باید همیشه از آخرین تحولات آگاه باشید. اگر نمی خواهید یا قادر به پرداخت هزینه آن نیستید، از وبلاگ های موضوعی، انجمن ها استفاده کنید، جایی که همیشه می توانید اطلاعات تازه و مرتبط را پیدا کنید!

مهم‌ترین فعالیت‌هایی که می‌توان offpage انجام داد مربوط به حوزه‌های زیر است:

نشانه گذاری اجتماعی یا Social Bookmarking

بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی

لینک بیلدینگ

در ادامه هر کدام را جداگانه تحلیل می کنیم و از کم اهمیت ترین آن ها شروع می کنیم.

1.نشانه گذاری اجتماعی

این کامپوننت در سال های اخیر محبوبیت خود را از دست داده است، اما همچنان راه بسیار خوبی برای جذب ترافیک به سایت است. بسته به جایگاه، می توانید سایت های خاصی را برای تبلیغ محصولات، خدمات یا نام تجاری خود از طریق محتوای مفید و با کیفیت شناسایی کنید.

2. بازاریابی رسانه های اجتماعی

رسانه های اجتماعی یکی دیگر از مؤلفه های گنجانده شده در سئوی خارج از صفحه است و در اصل نوعی لینک سازی است. با این حال، جالب است بدانید که اکثر لینک هایی که از سایت های رسانه های اجتماعی (فیس بوک، توییتر و …) می آیند از نوع “nofollow” هستند. این به معنای بی ارزش بودن آنها نیست برعکس نظرات در مورد رسانه های اجتماعی در حال افزایش است، زیرا عوامل طبقه بندی و پیکربندی صحیح پروفایل های رسانه های اجتماعی می توانند اقدامات و نتایج SEO را تحریک کنند.

3. لینک بیلدینگ

این مؤلفه مهم‌ترین، کارآمدترین و محبوب‌ترین روش است، بخشی از کل SEO Off Page. این بر اساس اصل زیر است: ایجاد پیوندهای خارجی که منجر به ارتقاء سایت می شود. بنابراین، سایت مربوطه می‌تواند تا حد ممکن فیدبک ها را جمع کند و به طرز ماهرانه‌ای در میان رقبا جا بیفتد تا خود را تا حد ممکن در رتبه‌بندی موتورهای جستجو قرار دهد. با دانستن این موضوع، در طول سال‌ها توسعه‌دهندگان صفحات وب و متخصصان سئو انواع روش‌های خلاقانه را برای ایجاد لینک به سایت‌هایی که برای آن‌ها کار می‌کردند، با هدف روشن رساندن آنها به رتبه‌بندی بالا امتحان کرده‌اند. حال نگاهی به برخی از این روش ها بیندازیم:

فهرست راهنماهای وبلاگ آنها نوعی صفحات طلایی هستند، با یک صفحه رزرو شده برای یک وب سایت و پیوند مرتبط دایرکتوری هایی با محتوای مشترک برخی از سایت‌های هاب‌پیج اجازه انتشار محتوا را در ازای امکان درج پیوند به یک صفحه وب خاص می‌دهند. انجمن ها بسیاری از افراد در مقطعی شروع به اظهار نظر در فروم ها کردند و تنها هدفشان این بود که تا حد امکان لینک های بیشتری را به سایت خود بیاورند (زیرا آنها لینک های سایت را در امضای آخر قرار دادند).

نکاتی برای بهینه سازی Off Page:

متون و مقالات جالب، گیرا و مرتبط را در سایت هایی با اقتدار بیشتر یا در نشریات آنلاین بسیار محبوب یا خاص قرار دهید.

ویدیوهای جذابی درباره محصولات یا خدماتی که می فروشید بسازید. این ویدیوها را در سیستم عامل های رسانه های اجتماعی – فیس بوک، یوتیوب بارگذاری کنید. این کار را به طور مداوم انجام دهید. در توضیحات مطالب ویدئویی، می توانید لینک هایی به وب سایت خود اضافه کنید.

ایجاد و توزیع اینفوگرافیک مفید؛ نتایج می تواند شگفت انگیز باشد. اینفوگرافیک چیست؟ یک فایل بزرگ و از نوع تصویر که به صورت شماتیک با موضوعی برخورد می کند (با توضیحات دقیق، برای درک بهتر توسط خواننده). چنین اینفوگرافیک ها به راحتی در سایر صفحات وب توزیع می شوند.

بخش خوبی از منابع اختصاص داده شده به تبلیغات آنلاین را در رسانه های اجتماعی متمرکز کنید.

وبلاگ نویسی روی محتوای باکیفیت سرمایه گذاری کنید که برای مشتریان بالقوه شما مفید است. بسیاری از سایت ها قبلاً درک کرده اند که داشتن یک وبلاگ پر از مقالات آموزنده مرتبط با فعالیت، محصولات و خدمات ارائه شده چقدر مهم است. کاری که می توانید انجام دهید این است که وبلاگی را توسعه دهید که در آن بتوانید مطالبی را با پیوندهایی به صفحات سایت ارسال کنید.

به اشتراک گذاری تصاویر با کیفیتی در مورد محصولات یا خدماتی که ارائه می دهید بسازید و آنها را در پلتفرم های معروف – Pinterest، Flickr یا Instagram توزیع کنید. این یک راه بسیار موثر برای جذب لینک های با کیفیت به یک سایت خاص است.

نشانه گذاری اجتماعی . یک حساب کاربری در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی ایجاد کنید (اگر قبلاً آن را ندارید) و پیوندهایی به وب‌سایت خود اضافه کنید – برای مثال وقتی فعالیت خود را در صفحه ارائه در فیس بوک یا توییتر توضیح می‌دهید.

توجه به لینک سازی شکسته به دنبال وبلاگ ها یا پلتفرم های وب در زمینه ای باشید که در آن لینک های شکسته را فعال و شناسایی می کنید. هر سایتی چنین لینکی دارد. هنگامی که یک وب سایت معتبر یا یک وبلاگ تأثیرگذار را با لینک شکسته شناسایی کردید، اقدامات لازم را برای افزودن یک پیوند به وب سایت خود به عنوان مرجع انجام دهید. در این مورد، داشتن یک متن با کیفیت و مرتبط برای استفاده به عنوان مرجع بسیار مفید است.

بک لینک

بک لینک ها لینک هایی هستند که به شما امکان می دهند از یک صفحه در یک سایت به سایت دیگر پیمایش کنید. زمانی که شخصی به سایت شما لینک می دهد، سایت شما از او بک لینک دریافت می کند. وقتی به سایت دیگری لینک می دهید، از شما یک بک لینک دریافت می کند.

چرا بک لینک مورد نیاز است؟

بک لینک ها به سه دلیل اصلی ارزشمند هستند.

1. رتبه بندی: موتورهای جستجو مانند گوگل بک لینک ها را نشانه اعتماد می دانند. به طور کلی، هرچه صفحات وب شما اعتماد بیشتری داشته باشند، رتبه بالاتری برای جستجوهای مربوطه خواهند داشت.

2. پیدا کردن آسان: برای یافتن محتوای جدید، موتورهای جستجو به صفحاتی که قبلاً می شناسند نگاه می کنند و آنها را برای پیوندهای جدید بررسی می کنند. از آنجایی که موتورهای جستجو بیشتر از صفحات پرطرفدار بازدید می کنند، اگر محتوای شما را از صفحات محبوب بک لینک داده شود، سریعتر کشف خواهند کرد.

3. ترافیک ارجاعی: بک لینک ها برای هدایت افراد به سمت چیزی که بیشتر به آن علاقه دارند وجود دارد، به همین دلیل است که مردم آنها را دنبال می کنند. هنگامی که شخصی از طریق یک لینک از سایت شما بازدید می کند، ترافیک ارجاع دریافت می کنید.

خرید بک لینک

نحوه بررسی بک لینک ها

دو گزینه برای بررسی بک لینک ها برای یک سایت یا یک صفحه جداگانه وجود دارد. مورد اول فقط برای سایت های خودتان کار می کند. دومی می تواند برای بررسی بک لینک ها به سایت ها یا صفحات دیگران استفاده شود.

بررسی بک لینک ها از طریق کنسول جستجوی گوگل

ابزار Google Search Console اطلاعاتی در مورد ترافیک جستجوی ارگانیک و عملکرد کلی سایت شما ارائه می دهد. این یک ابزار رایگان است – فقط ثبت نام کنید و تأیید کنید که مالک سایت هستید. پس از ثبت نام به تب Links که در نوار کناری قرار دارد بروید.

رپورتاژ اگهی

رپورتاژ های سئو به مشتریان شما نشان می دهد که وب سایت آنها چگونه در موتورهای جستجوی مختلف کار می کند و معمولاً ترافیک، موقعیت کلمات کلیدی، بک لینک های جدید/ از دست رفته و سایر معیارهای سئو را نشان می دهد. هر آژانس باید برای هر مشتری جدید اهدافی را تعیین کند و مطمئن باشد که مشتریان شما می خواهند به چه چیزی برسند.

قوانین لازم برای یک رپورتاژ آگهی

  • کمیت ≠ کیفیت.

در بازاریابی اینترنتی مفهوم شاخص های مصنوعی و تجاری وجود دارد. اولین ها معیارهای کمی را ارائه می دهند که به طور غیر مستقیم در مورد نتایج کار صحبت می کنند (حجم ترافیک، CTR، عمق مرور، نرخ پرش و غیره). دومی مستقیماً در مورد درآمد برنامه ریزی شده یا واقعی و گاهی اوقات سود (LTV، AOV، ROI و غیره) گزارش می دهند. هر دو شاخص و سایر شاخص ها باید به طور مساوی در گزارش وجود داشته باشند. اکنون پیمانکاران بیشتر در مورد شاخص های مصنوعی صحبت می کنند. کاهش نرخ پرش، ترافیک بیشتر، افزایش زمان کاربر در سایت، اما همه اینها اگر توسط اندیکاتورهای تجاری تایید نشود، تاثیری ندارد. مشتریان فقط وقتی صحبت از ” پول” می شود درک می کنند.

  • پویایی در کار توسعه را ترسیم می کند.

اگر پیمانکار هر گزارش را در یک فایل جدید یا به طور کلی در متن یک نامه الکترونیکی قرار دهد، مشتری فرصت مقایسه چندین دوره با یکدیگر را از دست می دهد. نه، البته، می‌توانید داده‌ها را کپی کنید، آن‌ها را در اکسل آپلود کنید، چند فرمول تنظیم کنید و تصویری از رشد را ببینید، اما چه چیزی؟ متأسفانه این شیوه گزارش دهی هنوز زنده و پابرجاست.

PBN چیست؟

در سال های اخیر، ساخت شبکه PBN برای وب سایت ها سوالات زیادی را ایجاد کرده است. برای پاسخ به آنها، با ولادیسلاو، متخصص سئو از Artjoker گزارشی گرد آوری کردیم. او در مورد اینکه PBN  پی بی ان چیست ، چرا و چگونه ایجاد می شوند، صحبت کرد و تجربه تیم خود را به اشتراک گذاشت. شبکه PBN شبکه ای از وب سایت های فرعی است که برای تبلیغ پروژه اصلی طراحی شده است. به عنوان یک قاعده، پیوندهای انتها به انتها (در تمام صفحات منبع تعبیه شده است به عنوان مثال، بلوک “شریک”) یا پیوندهای معمولی (از صفحات اصلی یا مقالات) از آنها اضافه می شود. همه آنها به صفحات مربوط به سایت اصلی پیوند دارند آنهایی که باید در جستجوی طبیعی سازی تبلیغ شوند.

مزایای شبکه PBN

مزیت اصلی PBN این است که برای یک پروژه متوسط یا بزرگ توسعه یافته است. بر این اساس، می‌توانیم به طور کامل حجم پیوندها را مدیریت کنیم، همانطور که لیست‌های لنگر، صفحات مربوطه را کنترل می‌کنیم، می‌توانیم آنها را تغییر دهیم و هر پیوندی را در شبکه PBN انتها به انتها یا غیر از طریق سایت‌ها اضافه کنیم .

خرید PBN ( پی بی ان )

طبیعی سازی سئو خارجی

یک استراتژی سئو برای بهینه سازی موتورهای جستجو می تواند دو نوع باشد: داخلی یا خارجی. از یک طرف سئو داخلی (در صفحه) به تکنیک ها و وظایف بهینه سازی خود وب سایت اشاره دارد، در حالی که سئو خارجی (off page) به محبوبیت و حضور یک برند در رسانه های دیگر اشاره دارد. می دانیم که سئو داخلی ضروری است و بهترین بخش شناخته شده است. به این معنا، موتورهای جستجو یک وب سایت را با توجه به جنبه هایی مانند کیفیت محتوا، موضوعات یا کلمات کلیدی، به عنوان مثال، قرار می دهند. اما آنها تنها متغیرهایی نیستند که مورد توجه قرار می گیرند. در واقع، بیشتر عواملی که در رتبه بندی یک صفحه تأثیر می گذارند، بر اساس بهینه سازی OffPage هستند. SEO OnPage ضروری است، اما تنها با این اقدامات شما یک موقعیت خوب تضمین شده ندارید. از سوی دیگر، OffPage SEO به کسب قدرت و صعود به موقعیت های جستجو کمک می کند.

تاثیر کیفیت طبیعی سازی سئو خارجی

به یاد داشته باشید که یک موتور جستجو چگونه کار می کند و اینکه موتورهای جستجو برنامه های کامپیوتری هستند. آنها مسئول ردیابی شبکه به منظور جمع آوری هر یک از وب سایت هایی هستند که در مسیر آنها قرار می گیرند. به این ترتیب محتوا را تجزیه و تحلیل می کنند، آن ها را با توجه به موضوع فهرست نویسی می کنند، اطلاعاتی را که به دست آورده اند در یک پایگاه داده ذخیره می کنند و با توجه به کیفیت و علاقه به آن ها امتیاز می دهند.

هنگامی که کاربر هر کلمه ای را در گوگل می نویسد، وظیفه جستجوی تمام فایل های آن برای صفحاتی که به علایق آن شخص مربوط می شود، خواهد بود. بسته به نمره کیفیتی که دارند و گوگل به آنها داده است، آنها را به درستی نمایش می دهد. چیزی که کاربر می خواهد این است که بتواند سریعتر به یک صفحه وب دسترسی پیدا کند که اطلاعات مورد نظر را به او ارائه دهد. به همین دلیل است که مهندسان موتورهای جستجو همیشه در تلاش هستند تا بهترین نتایج جستجو را ارائه دهند که کاملاً مرتبط و مورد علاقه شخص باشد. مشکل این است که در حال حاضر هوش مصنوعی به اندازه کافی پیشرفته نیست تا یک برنامه کامپیوتری بتواند کیفیت آن صفحه را تعیین و ارزیابی کند. بنابراین، گوگل به دنبال محاسبه عددی ارتباط هر وب سایت به روش غیر مستقیم است.

آیا زمانی که می توانم با PPC به نتایج فوری دست پیدا کنم، باید روی سئو تمرکز کنم؟

سئو همچنان در حال تغییر است و برندها نگران این هستند که آیا باید در این کانال سرمایه گذاری کنند یا خیر. ممکن است تعجب کنید که آیا PPC حرکت درستی است زیرا فوراً به شما نتیجه می دهد. به طور کلی، انجام سئو به دلیل مقیاس، ویژگی ها و طول عمر همیشه منطقی است.

برای پاسخ به این سوال به مراحل مختلف شرکت ها نگاه می کنیم. این بخش مهمی است زیرا سئو پتانسیل و کاربردهای متفاوتی برای مراحل مختلف یک شرکت دارد. برای برندهای کوچک و استارت آپ هایی که به تازگی توسعه محصول را شروع کرده اند، سئو چندین چالش را به همراه دارد. سئو به طور مداوم کار می کند، نه به عنوان یک کانال رشد سریع، آن را به عنوان یک موتور بخار پایدار در نظر بگیرید که به شما امکان می دهد به مناطق جدید برسید. این یک موتور موشک نیست که به ماه پرواز کند و نتایج شما را در یک هفته افزایش دهد. با این حال سئو اگر به درستی انجام شود، می توانند مدت طولانی تری باقی بماند. سئو همه چیز در مورد ایجاد یک نام تجاری در دراز مدت و در مقیاس برای دستیابی به مخاطبان بین المللی بزرگ در طول زمان است.

نتیجه گیری

رابطه میان بک لینک (backlink) و لینک بیلدینگ(link building) و پی بی ان (PBN) ، کاملا به وابسته نحوه استراتژی سئو خارجی یا Offpage seo دارد ، برای افزایش رتبه(rank) در گوگل(google search engine) و serp (صفحه نتایج گوگل) نیازمند شدید به بک لینک و Seo off page دارید ، گلد لینک خدمات لینک سازی شما را به بهترین شکل انجام و اجرا میکند.

دیدگاهتان را بنویسید