سئو سایت خبری چگونه است؟ همه چیز در مورد سئو خبرنگاری


عناوین مطالب

سئو سایت خبری چیست؟ آیا سایت های خبری و خبر رسانی با روش متفاوتی سئو می شوند؟ برای بالا آوردن سایتی که در حوزه خبری کار می کند، به چه نکاتی باید توجه کرد؟

تا به حال زمانی که به دنبال خبر خاصی بوده و آن را سرچ کرده اید، چند بار به صفحه دوم نتایج گوگل رفته اید؟ اصلا این هم نه! تا به حال چند بار روی لینک چهارم در صفحه اول کلیک کرده اید؟ همین 2 سوال اهمیت سئوی سایت های اخبار را نشان می دهد.

در این مقاله قصد داریم در مورد سئو سایت خبری صحبت کنیم و بگوییم که سایت های خبری و خبرگزاری بزرگ از چه ترفندهایی برای بالا آمدن در صفحه اول نتایج جستجوی گوگل انجام داده اند.

برای چیدن استراتژی سئو اخبار باید به موارد زیادی توجه کنید؛ برای مثال باید ابتدا مشخص کنید که می خواهید سایت خبری شما فقط در یک حوزه کار کند و یا اینکه چندین موضوع را پوشش دهد. یا اینکه توجه کنید می خواهید روی اخبار اصلی کار کنید و یا فقط حواشی اتفاقات را تحت نظر قرار دهید.

برای اینکه در این مورد تمام اطلاعات لازم را دریافت نمایید بهتر است در ادامه با این مقاله از ویکی دمی همراه باشید. همچنین شما می توانید برای دریافت خدمات سئو در تهران با ما در ارتباط باشید تا بتوانیم در زمینه های مختلف به شما کمک کنیم.

سئو اخبار چیست؟

همانطور که گفتیم، سایت های خبری یکی از حوزه های پر رقابت و سخت است که شما باید انرژی زیادی برای بالا آوردن سایت خود بگذارید. زمانی که یک سایت اخبار آنلاین دست شماست، باید بدانید که صفحه شما نه فقط به صفحه اول نتایج جستجو، که باید جزو 3 لینک برتر صفحه SERP باشد؛ در غیر اینصورت، آن سایت هرگز موفق نخواهد شد.

همین مورد است که اهمیت سئو اخبار را دو چندان می کند. در این مسیر چندین جنبه باید بررسی شود:

  • سئو اخبار(تولید محتوای درست و قابل اعتماد)
  • سئو تکنیکال(برای دریافت اعتبار گوگل)
  • طراحی درست سایت

مواردی که در سئو اخبار باید به آن ها توجه کرد شامل موارد زیر است:

  • ساختار سایت کاملا بهینه
  • سئوی محتوا
  • سئوی فنی تمام موارد سایت
  • انتخاب عناوین مناسب برای تولید محتوا(محتوای همیشه سبز EverGreen)

در ادامه هر یک از این موارد را بیشتر و بهتر توضیح خواهیم داد.

1. دسترسی کاربران به تمام قسمت های سایت

در سایت های خبر بسیار مهم است که کاربران به تمام بخش های سایت دسترسی کامل داشته باشند. حتی در مواقعی سئوکاران ترجیح داده اند که ساختار محتوا را طوری بچینند که رسیدن به صفحات داخلی حداکثر 2 کلیک باشد(این موضوع در حالت عادی 3 کلیک است). البته شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه ساختار سایت بهینه و مناسب از مقاله های ویکی دمی بهره مند شده و آن ها را مطالعه بفرمایید.

پس اولین موردی که باید به آن توجه کنید این است که ساختار سایت را به بهترین حالت ممکن طراحی کنید. این مجموعه شامل موارد مختلفی مانند منوبندی، بردکرامب، لینک سازی داخلی و حتی UI UX سایت می باشد.

2. سئوی محتوا

اگر مدت کوتاهی نیست که وارد حرفه سئو شده اید، پس تا امروز باید دانسته باشید که سئوی محتوا از مهمترین، اصلی ترین و تاثیرگذارترین مواردی است که در سئو وجود دارد. همکارمان همیشه می گفت: «سئو یعنی محتوا!». هر چند این حرف را نمی توان کامل قبول داشت اما فکر می کنم متوجه منظورم شده باشید.

به بیان دیگر می توان این طور گفت که اگر شما تمام موارد مورد نیاز برای سئو سایت را در تمام زمینه های آن رعایت کرده باشید اما مقاله و محتوایی که منتشر می کنید بی کیفیت باشد، سایت شما هرگز رشد نخواهد کرد.

3. سئو سایت خبری بخش فنی و تکنیکال

سئو تکنیکال برای سایت‌های خبری همانند سایت‌های دیگر است، با این تفاوت که سایت‌های خبری ممکن است دارای حجم بالایی از محتوا باشند و نیازمند بهره‌گیری از استراتژی‌های خاصی برای بهبود سئو باشند. در زیر به برخی از مواردی که برای بهبود سئو تکنیکال سایت‌های خبری مورد توجه قرار می‌گیرد، اشاره می‌کنم:

  • سرعت بارگذاری: سایت‌های خبری معمولاً حاوی تعداد زیادی عکس و محتوا هستند که می‌تواند به کاهش سرعت بارگذاری سایت منجر شود. بهینه‌سازی عکس‌ها، استفاده از فشرده‌سازی و کش‌سازی، استفاده از CDN و بهینه‌سازی کدها می‌تواند به بهبود سرعت بارگذاری کمک کند.
  • بهینه‌سازی موبایل: اکثر کاربران این روزها از دستگاه‌های همراه برای دسترسی به اخبار استفاده می‌کنند. بنابراین، سایت‌های خبری باید به طور کامل برای نمایش روی دستگاه‌های همراه بهینه‌سازی شوند. این شامل استفاده از طراحی واکنش‌گرا (responsive design)، اصلاح اشکالات موبایل فرست (mobile-first indexing) و بهینه‌سازی سرعت بارگذاری برای دستگاه‌های همراه است.
  • بهینه‌سازی ساختار URL: ساختار URL منطقی و سئویی می‌تواند به بهبود نمایش نتایج جستجو در موتورهای جستجو کمک کند. برای سایت‌های خبری، استفاده از ساختار URL که شامل عنوان خبر و دسته‌بندی مناسب باشد، می‌تواند مفید باشد.
  • برچسب‌های اسکیما: استفاده از برچسب‌های اسکیما (Schema markup) برای نشان دادن داده‌های ساختاری محتوا می‌تواند به بهبود نمایش نتایج جستجو در موتورهای جستجو کمک کند.

این تنها چند مورد از مواردی است که برای بهبود سئو تکنیکال سایت‌های خبری مورد توجه قرار می‌گیرد. به هر حال، بهینه‌سازی سئو تکنیکال نیازمند تحلیل دقیق و شناخت عمیق از ساختار وب‌سایت و محتوای آن است.

4. جستجوی کلمات کلیدی و انتخاب بهترین عنوان برای تولید محتوا

برای سئو سایت خبری باید محتوای همیشه سبز یا EverGreen تولید کنید. این مورد شاید در ابتدا سخت و زمان گیر به نظر برسد، اما سایت های خبری و مجله ای معمولا روی موجی سوار هستند و شما زمانی که روی این موج سوار شوید، می توانید به راحتی مطالب مهم و کلیک خور را شناسایی و روی همان موارد کار کنید.

محتوای EverGreen نیز به ای معنی که برای مثال اگر 5 سال از زمان انتشار محتوای شما می گذرد، باز هم کاربر بتواند از آن استفاده کرده و تمام مقاله را بخواند. به نوعی، محتوای شما نباید تاریخ انقضا داشته باشد.

جمع بندی

سئو سایت خبری مانند تمام سایت های دیگر است و همان روند را دارد؛ تنها در این مورد می تواند تفاوت باشد که سایت های خبرگزاری آنلاین در طول روز، ماه و یا حتی سال حجم قابل توجهی از محتوا را در سایت خود انتشار می دهند. این موضوع می تواند برای بسیاری از سئوکاران چالش اصلی محسوب شود. اما به محض اینکه بتوانید اطلاعات را طبقه بندی و استراتژی های خود را درست و بهینه طراحی کنید، می توانید بهترین نتیجه را از روند سئو اخبار به دست آورید.

ممنون که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. ما در ویکی دمی با سال ها تجربه و تخصص در زمینه سئوی انواع مختلف سایت ها می توانیم در چالش های سئویی شما در کنارتان باشیم. کافیست برای اطلاع از هزینه سئو با ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید