سئو چیست؟ 4 استراتژی محبوب او چیست؟


در این مقاله به بررسی سئو خواهیم پرداخت. SEO مخفف عبارت Search Engine Optimization است. سئو مجموعه ای از فرآیندهایی است که با هدف بهبود دید وب سایت شما در موتورهای جستجو (مانند گوگل) انجام می شود. به عبارت ساده تر، سئو یک روش بازاریابی دیجیتال است که ترافیک وب سایت شما را افزایش می دهد و آن را در صدر گوگل و سایر موتورهای جستجو قرار می دهد. در این مقاله به شما می گوییم سئو چیست و سپس با مزایای آن آشنا می شویم.

سئو چیست؟

سئو یک روش بازاریابی دیجیتال است که هدف آن ارائه پاسخی موثر به نیازهای موتورهای جستجو برای وب سایت ها است و به شما این امکان را می دهد که یک وب سایت را به بالای نتایج جستجو ارتقا دهید و در مدت زمان نسبتاً کوتاهی ترافیک کاربران جدید را به دست آورید.

ترافیک جدید رایگان است و در برخی موارد حتی می تواند به طور کامل جایگزین تبلیغات شود. برای دستیابی به نتایج عالی، درک الگوریتم های مختلف موتورهای جستجو و فاکتورهایی (فاکتورهای رتبه بندی گوگل) که آنها را ارزیابی می کنند بسیار مهم است. این موارد را می توان به سه دسته تقسیم کرد: عوامل فنی، سئو داخلی و سئو خارج از صفحه. یک استراتژی موفق سئو شامل بهینه سازی هر سه است.

هرچه صفحات شما بهتر در نتایج جستجو ظاهر شوند، احتمال پیدا شدن و کلیک روی آنها بیشتر می شود. در نهایت، هدف بهینه سازی موتورهای جستجو کمک به جذب بازدیدکنندگان وب سایتی است که تبدیل به مشتریان یا مشتریان بالقوه ای می شوند که مدام به سایت شما باز می گردند.

استراتژی های محبوب او

1- تمرکز بیشتر بر هدف جستجو

اهمیت هدف جستجو در سال های اخیر افزایش یافته است. استراتژی‌های بهینه‌سازی موتورهای جستجوی امروزی مستلزم آن است که محتوای شما با هدف جستجوی کاربر مطابقت داشته باشد. هدف جستجو را می توان هدف اصلی جستجوی آنلاین کاربر توصیف کرد. این تعریف می کند که فرد در تلاش برای یافتن چه چیزی است.

موتورهای جستجو برای ارائه تجربه کاربری بهتر به طور مداوم در حال تکامل هستند. بخشی از این UX از درک هدف جستجو و بهبود عناصر حیاتی وب مانند سرعت صفحه و قابلیت دسترسی به دست می آید. چه کاربران شما از غول جستجوی گوگل بازدید کنند و چه از رقبای آن مانند بینگ، همراستایی محتوای شما با هدف جستجوی کاربر را می توان به سه نوع تقسیم کرد که هر کدام اهداف منحصر به فرد خود را دارند.

2- استفاده از عبارات کلیدی

تحقیق کلمات کلیدی هنوز مهم است. با هر به‌روزرسانی برای هسته‌های مهم وب، گوگل در درک مقاصد کاربر هوشمندتر می‌شود. با این حال، حتی اگر موتورهای جستجو با درک زبان طبیعی هوشمندتر می شوند، بسیاری از سایت ها هنوز بر روی بهینه سازی وب سایت های خود برای تعداد انگشت شماری از کلمات کلیدی تمرکز می کنند.

این یک تکنیک قدیمی است. استفاده از عبارات کلیدی اولیه و ثانویه یک استراتژی پیشرفته تر و موثرتر است. وقتی صحبت از عبارات کلیدی در گروه های مشابه می شود، یک ابزار خوب برای گروه بندی کلمات کلیدی می تواند مفید باشد.

به عنوان مثال، فرض کنید که کسب و کار شما پرده های کتانی می فروشد. اگر تحقیقات کلمات کلیدی شما “پرده های کتانی” را در بالا نشان دهد و محتوای خود را با آن کلمه کلیدی پر کنید، رتبه شما بهبود نخواهد یافت. شما همچنین سهم بازار بالقوه خود را محدود خواهید کرد. برای جلوگیری از این امر، کلمات کلیدی مانند “پرده های کتانی سفید” و “پرده های پنجره کتانی” را به محتوای خود اضافه کنید تا بتوانید به همان هدف خرید برسید، اما برای بخش وسیع تری از جستجوگران.

آنچه این روند سئو نشان می دهد این است که بازاریابان دیجیتال نباید تنها بر روی کلمه کلیدی اصلی تمرکز کنند. همچنین باید عبارات طولانی مختلفی را که هدف جستجوی یکسانی دارند، هدف قرار دهید. این باعث می شود صفحه شما رتبه بالاتری برای کلمات کلیدی داشته باشد و ترافیک بیشتری را جذب کند.

3- قطعات ساخت یافته بهینه شده

هنگامی که یک عبارت جستجو را در نوار جستجوی Google تایپ می کنید، ممکن است کادری در بالای نتایج ارگانیک مشاهده کنید. این یک قطعه استثنایی است.

اسنیپت های برجسته به شما کمک می کند تا حجم قابل توجهی از ترافیک را در مقایسه با رقبای خود هدایت کنید. آنها بخش کوچکی از اطلاعات را به نمایش می گذارند که اغلب به صورت پرسش و پاسخ، راهنمایی سریع یا راهنما شکل می گیرد.

قطعه‌های غنی برجسته همچنین می‌توانند شامل تصاویر محصولات شما، بررسی‌های مبتنی بر ستاره، قیمت محصول و سایر اطلاعات مشابه مفید برای مخاطبان شما باشند. باز هم، داده های ساختاریافته نقش مهمی در اینجا ایفا می کنند.

ساده‌ترین راه برای بهینه‌سازی قطعه‌های برجسته، تمرکز بر پرس و جوهای مبتنی بر سؤال و کلمات کلیدی مرتبط است. همچنین می‌توانید از ویژگی Google’s People Also Ask برای الهام گرفتن برای شناسایی موضوعات برای قطعات برجسته خود استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که محتوای شما تا حد امکان به سوالات پاسخ می دهد. همچنین پاسخ ها باید کوتاه و آموزنده باشند – از جملات پیچیده اجتناب کنید و حتما از تصاویر چشم نواز استفاده کنید.

4- استفاده از فیلم ها و تصاویر برای رتبه بندی

ویدئوها و تصاویر در فرآیند سئو مهم هستند. مردم ترجیح می دهند به جای خواندن مقالات طولانی و متنی، ویدیوهای کوتاه و دقیق تماشا کنند، بنابراین ایجاد ویدیوهای آموزنده باید بخشی جدایی ناپذیر از استراتژی سئوی شما باشد. ویدئو ابزار قدرتمندی است.

فقط به انفجار پلتفرم های ویدئویی آنلاین مانند یوتیوب و تیک تاک در چند سال گذشته نگاه کنید. کسب‌وکارها در هر اندازه اکنون از این پلتفرم‌ها برای تعامل با مشتریان و گسترش دامنه دسترسی خود استفاده می‌کنند.

یکی از راه‌های انجام این کار، بهینه‌سازی کانال ویدیویی خود (مانند یوتیوب) با ایجاد یک توضیح کوچک عالی برای هر ویدیو و ارائه یک نمای کلی کاربر پسند از کانال خود است. استفاده از کلمات کلیدی در این توضیحات نیز به شما کمک می کند تا محتوای ویدیوی خود را بهینه کنید. مراقب باشید توضیحات ویدیوی خود را با کلمات کلیدی پر نکنید. استفاده از چند کلمه کلیدی مرتبط و هشتگ می تواند به شما کمک کند تا محتوای خود را برای مخاطبان هدف خود هدف قرار دهید.

حوزه بعدی که باید به آن نگاه کرد، بهینه سازی برای پرس و جوهای جستجوی صوتی است. تغییر واضحی در اولویت کاربر برای حرکت از عبارات جستجوی تایپ شده به جستجوی صوتی وجود دارد. جستجوی صوتی کاربری است که از دستگاه خود برای گفتن درخواست خود با موتور جستجو استفاده می کند. این تغییر به جستجوی صوتی به این معنی است که بهینه سازی موتور جستجوی شما کلید اصلی است.

نتیجه

از آنجایی که الگوریتم های موتورهای جستجو به طور مداوم در حال تغییر هستند، باید با آخرین روند سئو همراه باشید. روی هدف جستجو تمرکز کنید، از عبارات کلیدی استفاده کنید، محتوای خود را برای قطعات ساختاریافته بهینه کنید و از بازاریابی ویدیویی استفاده کنید.

همچنین باید محتوای طولانی ایجاد کنید، یک وب سایت سازگار با موبایل ایجاد کنید و محتوای خود را برای Google Discover بهینه کنید. این نکات باید به شما کمک کند که جلوتر از منحنی باشید و بهتر به مخاطبان هدف خود خدمت کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و راهنمایی می توانید از سایت رامش استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید