قوانین تولید محتوا چیست؟ | قوانین تولید محتوا


نویسنده محتوا برای اینکه اثربخش باشد و خوانندگان زیادی داشته باشد باید قوانین تولید محتوا را رعایت کند. در زیر به قوانین طلایی نویسندگان محتوا می پردازیم تا نقشه راهی برای تمامی افراد فعال در این زمینه باشد.

1. اهداف محتوایی خود را مشخص کنید

یک نویسنده شرکت اغلب برای مشتری مقاله می نویسد. اگر هدف اصلی از نوشتن محتوا کسب رتبه بالا در موتورهای جستجو باشد، نویسنده باید مشتری خود را به خوبی بشناسد. باید با توجه به فعالیت و مخاطب هدف، مهمترین کلیدواژه ها را برای او تعیین کرد.

مثال: من می خواهم به مردم عطر بفروشم. نمونه هایی از کلمات کلیدی مورد استفاده: عطر، نت های رایحه، خرید عطر، عطر با بوی قوی، اسانس عطر شیرین و غیره.

2. انتظارات مخاطبان هدف خود را برآورده کنید

شما مشتری خود را می شناسید و مخاطبان هدف (یا مخاطبان هدف) خود را شناسایی کرده اید. اکنون باید روی پیام هایی که می خواهید به او بدهید کار کنید تا کاربر اغلب عجول بتواند به سرعت اطلاعات مورد نظر خود را پیدا کند.

برای برآورده کردن انتظارات کاربر، ارائه اطلاعات با کیفیت در مورد حالت های محتوا مانند جالب، آموزشی یا شاید سرگرم کننده، جذاب و غیره مهم است.

اما در پایان روز، کیفیت محتوا مهم است، نه تراکم کلمات کلیدی. لطفا به عنوان یک نویسنده محتوا در ایران عزیزمان این نکته را فراموش نکنید! محتوای مناسب محتوایی است که به علاقه کاربر اینترنت اهمیت می دهد و محتوای شما به آنها پاسخ می دهد و به سؤالات آنها پاسخ می دهد.

از تبلیغات و پیام هایی که اغلب برای بازدیدکننده آزاردهنده هستند خودداری کنید و روی نوشتن محتوای با کیفیت تمرکز کنید.

3. به قوانین تیم تحریریه اعتماد کنید و از آنها پیروی کنید

اگر محتوای زیادی دارید و چندین نویسنده به تیم شما کمک می کنند، ساختاردهی اطلاعات آنلاین و تنظیم سبک و لحن برای محتوای سایت شما ضروری است. اینجاست که قوانین تیم تحریریه وارد عمل می شود. این قوانین یک سند مرجع برای شما به عنوان نویسنده در هنگام نوشتن محتوا است و می تواند توسط همه مشارکت کنندگان در سایت رعایت شود.

4. از اصطلاحات تخصصی در محتوا خودداری کنید

تولید محتوا قوانین طلایی خاص خود را دارد و با رفتار کاربر اینترنت به خصوص کاربر موبایلی که بیشتر شلوغ و بی دقت است سازگار می شود.

بنابراین، علاوه بر سبک ویراستاری خوب، باید واضح، مختصر و قدرتمند باشد تا توجه خواننده را به خود جلب کند.

مطمئن شوید که از واژگان ساده ای استفاده می کنید که هر کسی بتواند آن را بفهمد و روی عناوینی که کوتاه و دقیق هستند تمرکز کند.

5. برای سئو بنویسید

حالا بیایید در مورد سئو صحبت کنیم. برای اینکه وب سایت شما در موتورهای جستجو رتبه بالاتری داشته باشد، باید محتوای خود را با در نظر گرفتن سئو بنویسید.

کلمات کلیدی خود را به خوبی انتخاب کنید، همیشه محتوای خود را به روز کنید، لینک های خوبی را در محتوای خود قرار دهید و به طور منظم محتوای با کیفیت ایجاد کنید.

برای این، هیچ چیز بهتر از تمرین و بررسی نمونه های موفق برای بهینه سازی محتوای خود و آزمایش تاثیر آنها بر سئوی شما نیست.

6. اطلاعات مهم را در ابتدای مطالب بریزید!

در اینجا قانون دیگری از تولید محتوا را شرح می دهیم که بسیار طلایی است. محتوای مهم (کلمات کلیدی) را در ابتدای محتوا قرار دهید. در عنوان، در ابتدای مقاله، در مقدمه در ابتدای پاراگراف یا خود مقاله بهترین مکان برای بیان اطلاعات مهم مقاله است.

این به کاربر اینترنت اجازه می دهد تا فوراً اطلاعات مورد نظر خود را پیدا کند. به یاد داشته باشید، شما برای خوانندگان خود می نویسید و باید مسیریابی را برای آنها آسان کنید. همچنین موقعیت سئوی شما را در موتورهای جستجو بهبود می بخشد.

این ژیمناستیک ذهنی است و شما باید تمرین کنید و به نوشتن با استفاده از “تفکر” عادت کنید. به محض تبدیل شدن به یک عادت، این محدودیت را فراموش خواهید کرد تا راه را به بهترین رتبه ها باز کنید.

7. متون کوتاه و کاربردی بنویسید

یک کاربر وب می تواند متن را حدود 25 درصد کندتر از روی کاغذ بخواند. بنابراین در حالی که اطلاعات را در اولویت قرار می دهید و کلمات کلیدی را برجسته می کنید، مقالات خود را کوتاه و شیرین نگه دارید.

همچنین ایجاد یک شبکه داخلی از پیوندها در مقاله مهم است تا کاربران (و موتورهای جستجو) بتوانند به سطوح مختلف اطلاعات دسترسی داشته باشند و بین صفحات سایت شما حرکت کنند.

8. اطلاعات را به مخاطبان هدف خود ارائه دهید

بازدیدکنندگان خود را هدف قرار دهید و محتوایی را که به آنها علاقه مند هستند برای حفظ آنها ارائه دهید. برای این، هیچ چیز بهتر از سفارشی کردن محتوای خود با توجه به مخاطب هدف شما نیست، حتی اگر به معنای ایجاد دنیای وب سایت خود باشد!

در برخی موارد ایجاد چندین ساب دامین ممکن و جالب است. برای جلب توجه مخاطبان هدف، قانون طلایی نوشتن محتوا بر اساس قانون مجاورت است، که قبلاً در روزنامه نگاری چاپی رایج است.

9. وب سایت خود را مستعد رشد کنید

سایت زنده یک سایت فعال است، سایتی که حرکت نمی کند یک سایت مرده است. یک وبلاگ فعال داشته باشید و به طور منظم مطالب ارسال کنید و خوانندگان خود را در یک شبکه اجتماعی یا انجمن گفتگو درگیر کنید.

این را در نظر داشته باشید؛ سایتی که به طور منظم به روز می شود و در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته می شود، از شانس بالایی برای رتبه بندی بهتر در موتورهای جستجو برخوردار است.

شبکه های اجتماعی (فیس بوک، توییتر، پینترست، تامبلر…) باید نقش مهمی در استراتژی محتوای دیجیتال شما داشته باشند. محتوای خوب محتوای قابل اشتراک گذاری است. هدف از این کار ایجاد یک ارتباط واقعی با مخاطب هدف شما است.

10. مراقب اشتباهات املایی باشید!

با ساده‌نویسی فارسی و قوانین املایی جدید آن، شاهد رونق غلط‌های املایی در وب‌سایت‌های مختلف به‌ویژه سایت‌های فارسی زبان هستیم.

مقاله ای که حاوی چندین اشتباه املایی باشد، توجه بازدیدکننده را از پیام شما منحرف می کند و منجر به از دست دادن اعتبار می شود. برای جلوگیری از این امر، با خیال راحت متن محتوای خود را چندین بار ویرایش کنید و حتی پس از ویرایش، متن خود را به شخص دیگری بدهید تا محتوای شما را بررسی کند.

نکات و ترفندهای ما برای بهبود کیفیت محتوا

ایجاد محتوا به زمان نیاز دارد، که بهتر است از آن به خوبی استفاده شود، و این یک کار اصلی است که باید انجام شود تا در موتورهای جستجو رتبه بندی شود.

اگر برای نوشتن محتوای وب خود به کمک نیاز دارید، در سفارش محتوای محتوا تردید نکنید تا یک نویسنده محتوای حرفه ای حقوقی را پیدا کنید که به خوبی در این 10 قانون آشنا باشد.

دیدگاهتان را بنویسید