لیست کامل متا تگ ها در سئو و تاثیر آن در بهبود رتبه سایت


همانطور که می دانیم متا تگ ها در سئو اطلاعات یک وب سایت را ارائه می دهند و استفاده صحیح از متا تگ های موثر در سئو می تواند راه را برای افزایش دید در نتایج جستجو هموار کند. استفاده از متا تگ های موثر در سئو ممکن است تاثیر مستقیمی بر رتبه بندی نداشته باشد و در رتبه بندی ربات های موتور جستجو قرار نگیرد، اما سیگنال های ایجاد شده با قرار دادن متا تگ ها در سئو می تواند رتبه صفحه سایت را بهبود بخشد.

از آنجایی که موتورهای جستجو از متا تگ ها برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر در مورد صفحات وب استفاده می کنند، چه ایده ای بهتر از استفاده از متا تگ های سئو برای دستیابی به اهداف رتبه بندی شما. اکنون زمان آن رسیده است که با مهم ترین متا تگ ها در سئو آشنا شوید.

متا تگ چیست؟

متا تگ ها بخشی از کدهای html هستند که توسط موتورهای جستجو قابل خزیدن هستند. این اطلاعات در خود صفحه نمایش داده نمی شود، اما داده های مربوط به صفحه را در اختیار موتورهای جستجو و بازدیدکنندگان قرار می دهد. در واقع تشخیص محتوای سایت برای موتورهای جستجو با کمک متا تگ ها آسان می شود و همین امر باعث می شود استفاده موثر از متا تگ ها در سئو سایت نقش مهمی در افزایش عملکرد سئو سایت داشته باشد.

این تگ ها به الگوریتم های موتورهای جستجو اجازه می دهند تا توضیحات صفحه وب سایت شما را بخوانند و استفاده موثر از متا تگ ها در سئو، جنبه های مختلف وب سایت شما را به موتورهای جستجو منتقل می کند.
به گفته جان مولر، هیچ یک از استراتژی های مهم سئو 100% مسئول کسب جایگاه اول در صفحات نتایج جستجو نیستند، بنابراین تمرکز بر یک استراتژی کامل و جامع ایده خوبی برای موفقیت سئو است که یکی از آنها استفاده از روش های موثر است. متا تگ ها در سئو

تاثیر متا تگ ها در سئو

متا تگ ها در سئو رابط بین محتوای سایت و ربات های موتور جستجو هستند، موتور جستجو از این تگ ها استفاده می کند تا بداند آیا صفحه مورد نظر را خزیده و ایندکس می کند یا خیر. علاوه بر این، اطلاعات اضافی ارائه شده توسط این متا تگ ها نقش مهمی در شناسایی محتوای صفحه مورد نظر دارد.

بنابراین جای تعجب نیست که تاثیر متا تگ ها در سئو بسیار مهم است. با نوشتن و تنظیم صحیح متا تگ ها می توانیم به موتور جستجو کمک کنیم تا محتوای صفحات وب سایت را بهتر درک کند و به این ترتیب صفحات مورد نظر رتبه بالاتری در نتایج جستجو داشته باشند.

علاوه بر این، متا تگ های مهم در سئو، مانند تگ عنوان و توضیحات، اطلاعات اضافی و با کیفیتی را در اختیار کاربران قرار می دهند که منجر به تجربه کاربری بهتر، کلیک بیشتر و نرخ CTR بالاتر می شود. به این دلیل که کاربر قبل از محتوای کلی وب سایت با عنوان و توضیحات متای صفحه مواجه می شود و تصمیم می گیرد با استفاده از محتوای خود از صفحه بازدید کند.

اگرچه متا تگ ها یک فاکتور اصلی رتبه بندی برای موتورهای جستجو نیستند، متا تگ های با کیفیت برای بازاریابی دیجیتال و سئو فنی ضروری هستند.

لیست مهم ترین متا تگ ها در سئو

در این قسمت به معرفی متا تگ هایی می پردازیم که برای بهبود عملکرد سئو سایت مفید هستند. پس با ما همراه باشید.

برچسب عنوان با عنوان سایت

این تگ با متا شروع نمی شود و در داخل تگ head قرار می گیرد. این تگ به عنوان یکی از مهم ترین و موثرترین متا تگ ها در سئو، حاوی اطلاعات مهمی در مورد سایت است و در صورت انتخاب عنوان جذاب و منحصر به فرد برای صفحه مورد نظر خود، شاهد افزایش نرخ کلیک خواهید بود.

توضیحات متا یا تگ توضیحات متا

توضیحات متا و عناوین سئو مکمل یکدیگر بوده و با ارائه توضیحات کوتاه و جذاب از محتوای صفحه مورد نظر، اطمینان کاربر را نسبت به انتخاب خود افزایش می دهند. این متا تگ به عنوان متا html تعریف می شود و یکی از موثرترین متا تگ ها در سئو می باشد.

اگر شخصی که صفحه یا پست را ایجاد کرده توضیحات متا را ننویسد، خود موتور جستجو بخشی از محتوای صفحه را به عنوان متا انتخاب می کند، اما بهتر است خود شخص توضیحات متا را بنویسد زیرا بسیار خوب است. گزینه ای برای افزایش ورودی ارگانیک سایت.

متا تگ ربات یکی از موثرترین متا تگ ها در سئو سایت است

ربات ها یکی از موثرترین متا تگ ها در سئو هستند و به ربات های موتورهای جستجو می گویند که صفحه درخواستی باید ایندکس یا فالو شود. معمولا استفاده از متا تگ robots اختیاری است و اگر این تگ مشخص نشده باشد، صفحه در رابطه با لینک هایی که ایندکس شده و فالو شده اند ایندکس و دنبال می شود.

اگر می خواهید یکی از این دو حالت را تغییر دهید، باید متا تگ ربات را به کد HTML خود اضافه کنید.
استفاده از تگ های noindex و nofollow در داخل صفحات می تواند به شما در کنترل موقعیت سایت کمک کند و به جای نمایش آن ها در نتایج جستجو، با کلیک روی لینک به آن ها دسترسی داشته باشید.

برچسب نوع محتوا

این متا تگ در سئو برای تعریف مجموعه کاراکترهای صفحه استفاده می شود و باید در هر صفحه وجود داشته باشد. نادیده گرفتن این متا تگ ممکن است بر نمایش محتوای صفحه تأثیر بگذارد. از آنجایی که زبان های مختلف مجموعه کاراکترهای پیش فرض متفاوتی دارند، باید از این متا تگ برای نمایش صحیح محتوای صفحه استفاده کنید. تعیین بهترین ارزش در این متا تگ به عهده طراح وب سایت است.

این متا تگ‌ها مستقیماً بر رتبه‌بندی صفحه تأثیر نمی‌گذارند، اما نمایش صحیح محتوای صفحه بر تعامل کاربر و اعتبارسنجی وب‌سایت شما تأثیر می‌گذارد، که سیگنال‌های مهمی برای الگوریتم‌های موتور جستجو هستند.

متا تگ Viewport

Viewport یکی از متا تگ های اصلی در سئو است که به متخصصین سئو اجازه می دهد تا اندازه صفحه و نمایش آن را در دستگاه های مختلف تنظیم کنند.

این متا تگ مستقیماً بر رتبه صفحه تأثیر نمی گذارد، اما در بهبود تجربه کاربر مؤثر است. به خصوص امروزه که تعداد افرادی که از تلفن همراه برای جستجو در اینترنت استفاده می کنند، افزایش یافته است، توجه به نحوه نمایش صفحات در دستگاه های مختلف تلفن همراه بسیار مهم است.

نتیجه

استراتژی های سئو نقش مهمی در بهبود رتبه وب سایت دارند و هر کدام باید هوشمندانه اعمال شوند. هر یک از متا تگ های موثر در سئو، جنبه های مختلف صفحات وب سایت شما را بهبود می بخشد و اگر از این متا تگ ها به درستی استفاده کنید، هم موتور جستجو را راضی می کنید و هم توجه کاربران را به صفحه خود جلب می کنید. همچنین به مرور زمان شاهد افزایش ترافیک و بازدید سایت خواهید بود.

ممنون که تا آخر مقاله با ناژوان همراه بودید. امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد. در صورت داشتن هرگونه سوال، درخواست یا راهنمایی می توانید از طریق ثبت نظر و یا از طریق شماره های درج شده در سایت با ما در تماس باشید تا در اسرع وقت پاسخگوی شما باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید