مزایای استفاده از کلمات کلیدی در تایتل تگ


در این محتوا می خواهیم از اهمیت بالای استفاده از کلمات کلیدی محتوا در تایتل های خود صحبت کنیم، و اینکه برای نوشتن یک تایتل خوب که بتواند کلیک بالایی را بهمراه داشته باشد چه شیوه ای را باید انتخاب کنیم .

بازاریابان حرفه ای تا چه اندازه برای نوشتن تایتل زمان می گذرند و این موضوع تا چه حد برای آنها مهم است.

85 درصد از عناوین دارای کلمات کلیدی در موقعیت های 1-5 گوگل هستند

اهمیت تایتل تگ ها تا چه اندازه هستند در این مقاله می خواهیم بررسی کنیم که تایتل تگ ها تا چه اندازه در رتبه محتواهایی که بارگذاری می کنیم اهمیت دارد. و نگاهی خواهیم انداخت که بازاریابان حرفه ای برای نوشتن یک تایتل حرفه ای و موثر چقدر زمان می گذارند.

نظرسنجی جدید از بازاریابان سازمانی نشان می‌دهد که 50 درصد از آنها 4-6 ساعت و 30 درصد 7-9 ساعت در هفته را صرف نوشتن عناوین و توضیحات متا می‌کنند. و این نشان می دهد تا چه اندازه تایتل تگ میتواند کاربران را به سایت جذب کند.

برچسب‌های عنوانی یا تایتل ها که شامل کلمات کلیدی هستند در 85 درصد مواقع در 5 موقعیت برتر گوگل قرار می‌گیرند.

این آمار بیان شده بر اساس تحقیقات جدید در مورد برچسب‌های عنوان و توضیحات متا است که توسط پلتفرم SEO سازمانی BrightEdge با Search Engine Land به اشتراک گذاشته شده است.

چرا ما اهمیت می دهیم. در حالی که احتمالاً آن عدد 85 درصد را خیلی تکان دهنده نمی یابید، همیشه خوب است که عناصر اساسی SEO مانند تگ های عنوان و توضیحات متا را مجدداً مرور کنید تا تأیید کنید که آیا داده های شما نشان می دهد که استفاده از کلمه کلیدی (یا فقدان آن)، احتمالاً می تواند بر رتبه شما تأثیر بگذارد.

بله، شما می توانید برای یک کلمه کلیدی بدون استفاده از آن کلمه کلیدی در صفحه خود رتبه بندی کنید. اما واضح است که به ندرت اتفاق می افتد.

سایر عناصر کلیدی جدا از همبستگی بین کلمات کلیدی در برچسب های عنوان و موقعیت:

  • 95 درصد از صفحاتی که در 10 صفحه برتر رتبه بندی می شوند دارای توضیحات متا هستند.
  • 90 درصد از رتبه‌بندی‌های 1 تا 5 برتر به‌طور پیوسته با استفاده از عنوان یا عبارت (مثلاً با بزرگ کردن حروف نام‌های برند/محصول) در عناوین و توضیحات متا، بزرگ‌نمایی می‌کنند.
  • 25 درصد از صفحاتی که در نتایج جستجو پایین‌تر به نظر می‌رسند، احتمال بیشتری دارد که در عناوین و/یا توضیحات متا خطاهای گرامری داشته باشند. با این حال، گوگل بارها نشان داده است که دستور زبان احتمالاً یک سیگنال رتبه بندی نیست.

توافق 100% هرگز فکر نمی‌کردم روزی را ببینم که یک نظرسنجی SEO یک چیز را نشان دهد، که همه می‌توانند با آن موافق باشند، اما اینجاست: 70٪ از بازاریابان سازمانی معتقدند، داشتن عناوین صحیح و توضیحات متا یک اولویت کلیدی است، در حالی که 30٪ دیگر از پاسخ‌دهندگان گفتند یا مهم است یا خیلی مهم.

 ساعت سرمایه گذاری شده برای نوشتن تگ عنوان و توضیحات متا یک سرمایه گذاری زمانی قابل توجه برای بازاریابان سازمانی است. هر هفته:
  • 50٪ سرمایه گذاری 4-6 ساعت.
  • 30٪ 7-9 ساعت سرمایه گذاری می کنند.
  • 20٪ سرمایه گذاری 1-3 ساعت.

مزایای استفاده از کلمات کلیدی در تایتل تگ

یک کلمه کلیدی در تگ عنوان یکی از عوامل حیاتی استراتژی سئو داخلی صفحه است. اکثر مردم تگ عنوان را فراموش می کنند حتی اگر به عنوان یکی از متا تگ ها در نظر گرفته شود که می تواند به رتبه بندی وب سایت کمک کند. در زیر مزایای وب سایت شما در استفاده از کلمه کلیدی مناسب در تگ عنوان آورده شده است.

1) نرخ کلیک را افزایش می دهد

رتبه بندی سئو به معنای کسب رتبه برتر در صفحات نتایج موتورهای جستجو نیست، بلکه در مورد هدایت ترافیک مناسب از موتورهای جستجو است. یکی از راه های انجام این کار استفاده از کلمه کلیدی در تگ عنوان است. بدون برچسب عنوان مناسب، افراد تمایل دارند نتایج جستجو را نادیده بگیرند، حتی اگر رتبه بالاتری داشته باشند.

کلمه کلیدی مناسب در تگ عنوان می تواند به وب سایت شما نسبت به وب سایت های دیگر برتری دهد. و این وب سایت شما را برای کاربران جذاب تر می کند، به خصوص اگر از کلمه کلیدی که آنها جستجو می کردند استفاده کنید. این کار باعث می شود که مخاطب احساس کند وب سایت شما از سایر وبسایت ها  مرتبط تر با موضوع مورد جستجوی آنهاست.

2) رتبه های بالاتر

بسیاری از مردم فکر می کنند که تگ عنوان برای نشان دادن نام تجاری و دامنه وب سایت استفاده می شود ، البته که درست است منتها همچنین باید از این ویژگی برای اطلاع به موتورهای جستجو استفاده شود که صفحه وب در مورد چیست و چگونه باید آن را رتبه بندی کنند.

ممکن است کلمه کلیدی در تگ عنوان برای انسان مهم باشد، اما موتورهای جستجو آن را در دسته بندی وب سایت ها بسیار حیاتی می دانند.
مدیران وب سایت باید از کلمه کلیدی موجود در تگ عنوان برای بهبود رتبه وب سایت استفاده کنند.

بسیاری از وب سایت ها از برچسب عنوان به نفع خود استفاده نکرده اند. اگر می خواهید نام کسب و کار را در تگ عنوان قرار دهید، آن را بعد از کلمه کلیدی و یک خط تیره قرار دهید. این نشان می دهد که کلمه کلیدی مهمترین بخش تگ است.

3) به موتورهای جستجو کمک می کند تا صفحات وب را دسته بندی کنند

یک موتور جستجو در طول روز هزاران صفحه وب را می خزد. اطلاعات را به صورت آنلاین جمع آوری می کند و آنها را به شیوه ای مفید دسته بندی می کند تا کاربران بتوانند آنچه را که به صورت آنلاین جستجو می کنند پیدا کنند. یک کلمه کلیدی در تگ عنوان به موتورهای جستجو اجازه می دهد تا موضوع صفحه وب را تعیین کرده و یک صفحه را از صفحه دیگر تشخیص دهند.
یک وب سایت ممکن است دو صفحه داشته باشد که شبیه به هم باشند، اما با کمک کلمه کلیدی در تگ عنوان، موتور جستجو می تواند این دو را از یکدیگر متمایز کند. این می تواند به رتبه بندی صفحات و وب سایت به طور کلی کمک کند. همچنین یکی از راه‌های جلوگیری از جریمه محتوای تکراری گوگل است.
اینها مزایای استفاده از کلمه کلیدی در تگ عنوان است. اشتباهی را که بسیاری از افراد با نادیده گرفتن یا سوء استفاده از این متا تگ مرتکب می شوند، مرتکب نشوید. در صورت انجام صحیح می تواند به رتبه بندی وب سایت شما کمک کند.

نتیجه گیری

بنا بر توضیحات فوق آنچه که مهم است آنست که برای عناوینی که در بخش های مختلف محتوا استفاده می کنید و همچنین برای توضیحات متا زمان مناسب را برای نوشتن یک عنوان مناسب اختصاص دهید تا بازخورد مناسب را برای آن دریافت کنید.

مهارت قابل توجه دیگر استفاده از توانمندی های تبلیغ نویسی در عناوین وبسایت است. که تاثیری عمیق و چند جانبه بر جذب مخاطب هدف دارد.

برای بررسی وبسایت خود، و تحلیل و ارزیابی آن می توانید از ویکی دمی خدمات مشاوره سئو و دیجیتال مارکتینگ دریافت کنید تا با صرفه جویی در زمان نتیجه اثر بخش و کارآمدی را داشته باشید.

ویکی دمی
مرجع آموزش و خدمات سئو و طراحی سایت

دیدگاهتان را بنویسید