مزایای نرم افزار CRM در تجارت


نرم افزار CRM چیست و چگونه به کسب و کار شما کمک می کند؟

نرم افزار CRM یا مدیریت ارتباط با مشتری، نرم افزاری است که برای پیاده سازی استراتژی مدیریت ارتباط با مشتری استفاده می شود. مدیریت ارتباط با مشتری یک استراتژی جامع برای نظارت و بهبود روابط با مشتری و به حداکثر رساندن عملکرد اطلاعات مشتری در راستای رضایت و وفاداری مشتری است.

هدف کلی این است که مشتری احساس کند کل کارکنان سازمان/شرکت او را می شناسند و واقعا برای او ارزش قائل هستند.

انتخاب بهترین نرم افزار CRM یکی از سخت ترین و استراتژیک ترین انتخاب ها برای هر کسب و کاری است. به همین دلیل باید تصمیم بگیرید که آیا زمان استفاده از آن فرا رسیده است یا خیر. این سوالات در این زمینه به شما کمک می کند:

آگاهی از اثربخشی تبلیغات و افزایش تعداد مشتریان

نه! اگر بودجه خود را در کانال های تبلیغاتی اشتباه هدر دهید، پس از مدتی ممکن است هزینه جذب مشتری از میزان خرید آنها بیشتر شود و سازمان شما ورشکست شود.

برای جلوگیری از این اتفاق، نرم افزار CRM به شما این امکان را می دهد که هر کمپین را با جزئیات کامل، نتایج به دست آمده، مشتریان به دست آمده، محاسبه هزینه های صرف شده برای جذب هر مشتری و همچنین کانال های موثر و شناسایی تبلیغات خود را ثبت کنید. به عنوان بی اثر.

جذب مشتریان جدید

بله یافتن مشتری نه تنها برای شما دشوار است. تعداد زیادی از کسب‌وکارها از روش‌های بازاریابی جدید، استراتژی‌های فروش جدید و ابزارهای لازم برای نظارت، گزارش و اندازه‌گیری تأثیر هر روش برای جذب مشتریان جدید استفاده می‌کنند.

نرم افزار CRM هم در توضیح استراتژی های جدید فروش و بازاریابی و هم در نظارت و تشخیص اثربخشی هر روش به شما کمک می کند.

ثبت اطلاعات مشتری بر اساس دسته بندی

نظم یکی از پیش نیازهای موفقیت در دنیای تجارت امروز است. یکی از مهم ترین دارایی های شما اطلاعات مشتری شماست.

استفاده صحیح و کامل از نرم افزار CRM باعث نظم در کل مجموعه شده و به شما این امکان را می دهد که از گنجینه ارزشمند اطلاعات مشتریان به بهترین نحو استفاده کنید.

پیگیری و آمار تعداد مشتریان

ردیابی یکی از مهم ترین بخش های فروش است. به نظر شما چرا 79 درصد از سرنخ ها بدون CRM تبدیل نمی شوند؟ دلیل اصلی ردیابی کمتر از 5 بار است.

پیگیری ها بسیار سریع و منظم با نرم افزار CRM انجام می شود که زمان زیادی را برای بخش های فروش برای یافتن مشتریان جدید آزاد می کند.

گزارش دهی منظم از بخش های مختلف

نظارت بدون گزارش امکان پذیر نیست. شما نمی دانید در کدام بخش از سیستم چه اتفاقی می افتد و نتیجه آنها چه خواهد شد. در نتیجه نمی توانید در مورد استراتژی ها و اهداف آینده خود مطمئن باشید.

CRM یا نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری، فرآیند گزارش دهی را با توجه به ترجیحات و خواسته های شما خودکار می کند و اطلاعات مورد نظر شما را در بازه های زمانی مشخص (توسط شما) ارسال می کند.

شناخت مشتریان وفادار

اگر نمی دانید هر مشتری چند بار از شما خرید کرده است، چگونه می توانید مشتریان وفادار را بشناسید و به آنها تخفیف ویژه بدهید؟ چگونه می توانید فروش (فروش محصولات مکمل محصولات خریداری شده) و فروش (فروش محصولات با ویژگی های بیشتر) را افزایش دهید؟ بدون این وظایف، استراتژی فروش شما ناقص است.

نرم افزار CRM تعداد خریدهای انجام شده توسط هر مشتری را به شما نشان می دهد و به شما کمک می کند تا برنامه های وفاداری و سایر بخش های استراتژی فروش خود را تعریف و اجرا کنید.

از بین بردن وابستگی به افراد (کارکنان فروش)

کسب و کارهایی که به یک یا چند نیروی خاص وابسته هستند، پایه محکمی ندارند. قدرت‌ها برای همیشه دوام نمی‌آورند، و اگر فرآیندهای شما با رفتن کسی به هم بریزد، خطرات زیادی را تهدید می‌کنید.

نرم افزار CRM وابستگی به افراد را به طور کامل حذف کرده و وابستگی به اطلاعات و استراتژی ها را جایگزین آن می کند.

مانیتورینگ سیستم از راه دور

طبیعی است که عدم نظارت منجر به افت کار سازمان می شود. کمکی که نرم افزار CRM در این زمینه انجام می دهد، ثبت تمامی رویدادها و فعالیت ها و امکان نظارت بر سیستم از راه دور و چند روز پس از انجام کار می باشد. گزارش‌های دوره‌ای خودکار نیز بلافاصله مدیریت را از کاهش عملکرد آگاه می‌کند و آنها را از مشکل آگاه می‌کند.

حل مشکلات فرآیندهای فروش و بازاریابی

یافتن نقاط ضعف و قوت افراد و استراتژی ها، تقسیم بندی هر فرآیند و توانایی نظارت بر هر مرحله و نتایج نهایی آنها ضروری است. اگر تیم فروش شما مشتریان خود را در فرآیند پیش فاکتور از دست می دهد و می دانید که چرا قبل از اینکه مشتریان زیادی را از دست بدهید، نیازی به CRM ندارید.

نرم افزار CRM شما را قادر می سازد تا بر این مسائل و علل آن نظارت داشته باشید.

آگاهی از رضایت یا نارضایتی مشتریان خود از بخش پشتیبانی

اگر میزان رضایت مشتری از کسب و کار خود را نمی دانید، بر چه اساسی برای محصولات و خدمات جدید و تغییرات لازم تصمیم می گیرید؟ فرآیندهای خود را چگونه ارزیابی می کنید؟ دلایل موفقیت و شکست در بخش های مختلف را چگونه درک می کنید؟

نرم افزار CRM به شما کمک می کند تا پاسخ تمام این سوالات را پیدا کنید.

آیا می توانید به طور منظم از بخش های مختلف گزارش دهید یا به دلیل زمان زیادی که برای گزارش دادن نیاز است، نمی توانید بیش از یک بار در ماه این کار را انجام دهید؟

صرفه جویی در زمان و افزایش بهره وری

همه چیز به نظم، هماهنگی و نظارت بستگی دارد. اگر فرآیند یک تماس ساده با مشتری با جستجوی شماره او در فایل ها یا یادداشت ها شروع شود و با پرسیدن سؤالات تکراری به پایان برسد، علاوه بر صرف زمان زیادی برای آن تماس، رضایت مشتری نیز نادر است.

با نرم افزار CRM فقط نام مشتری را جستجو می کنید، روی شماره کلیک می کنید و دیگر اطلاعاتی را که قبل از استفاده از یادداشت های ضبط شده گرفته شده درخواست نمی کنید.

آخرین کلمه در مورد تجربه CRM رایگان

دیدگاهتان را بنویسید