معرفی 8 روش (ساده و موثر) برای تولید محتوا برای فروشگاه اینترنتی


اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که به تازگی یک فروشگاه اینترنتی برای شما راه اندازی کرده اید و با تولید محتوا برای یک فروشگاه اینترنتی آشنا نیستید و نمی دانید چگونه برای آن محتوا تولید کنید، با مدیر ابزار همراه باشید تا نحوه ایجاد را به شما آموزش دهد. یک فروشگاه آنلاین برای آن محتوایی که راه اندازی کرده اید ایجاد کنید.

همانطور که می بینیم در دنیای امروز فروشگاه های آنلاین جای فروشگاه های سنتی را گرفته اند و مردم نیز از این تغییر استقبال می کنند و بیشتر خرید خود را از این نوع فروشگاه ها انجام می دهند. زیرا امکاناتی مانند عدم نیاز به رفت و آمد و صرفه جویی در زمان وجود دارد.

چرا تولید محتوا برای یک فروشگاه اینترنتی مهم است؟

فروشگاه های اینترنتی در ابتدا فرصتی طلایی برای افرادی بود که تمکن مالی کافی برای راه اندازی یک فروشگاه واقعی نداشتند. اما پس از رشد سریع تکنولوژی و استقبال گسترده از فروشگاه های اینترنتی به دلیل مزایایی از جمله عدم محدودیت در فضای فروشگاه، صرفه جویی در زمان، خرید آسان، امکان مقایسه و تنوع گسترده صاحبان فروشگاه های واقعی نیز شعبه های آنلاین خود را افتتاح کردند. .

بر اساس تحقیقات انجام شده در آمریکا و اروپا، استفاده از فعالیت های بازاریابی محتوا می تواند نرخ تبدیل را تا شش برابر افزایش دهد. وب سایت هایی که بازاریابی محتوا را در فعالیت های خود لحاظ می کنند، نرخ تبدیل 2.9 درصدی دارند در حالی که آنهایی که نرخ تبدیل 0.5 درصدی ندارند، کاهش می یابد.

تفاوت تبلیغات و تولید محتوا برای سایت فروشگاهی

اگر با دیدی کلی به وبلاگ هر فروشگاه اینترنتی در ایران نگاه کنید، چیزی جز تبلیغ محصولات آنها نمی بینید. یا محصول جدیدی با امکانات جدید معرفی کردند یا بررسی کردند یا چند مدل از یک محصول را با هم مقایسه کردند و یا به طور کلی مزایا و ویژگی های محصولات را بیان کردند که دقیقاً مفهوم تبلیغات E است.

البته چنین مواردی نیز در مواردی ضروری است، اما هدف اصلی از تولید محتوا این نیست، در واقع هدف اصلی از تولید محتوا تامین نیازهای مشتری است. به طوری که احساس کنند شما این فروشگاه اینترنتی را دقیقا به همین دلیل ایجاد کرده اید تا به آنها کمک کنید.

به عنوان مثال، کار شما فروش کیف دستی است. هر مدل کیف شما برای گروه سنی خاصی از خانم ها مناسب است و مطمئنا هر کیفی برای خانم های جوان 20 تا 25 ساله مناسب نیست.

چرا باید مخاطبم را بشناسم؟

هرگز نباید فکر کنید که هرکسی می تواند مخاطب محصولات شما باشد. شما باید برای هر محصول مخاطب هدف را مشخص کنید. مثلاً کفش قرمز برای مرد 40 ساله مناسب نیست. بنابراین، ابتدا باید درک کلی از مخاطبان خود با گروه های سنی مختلف داشته باشیم و سپس برای هر محصول محتوای مرتبط و ویژه ایجاد کنیم.

یا مثلا یک کیف سبک و کوچک با رنگ قرمز اصلا مناسب چترهای 40 ساله نیست! این مدل کیف برای خانم های 20 تا 30 سال مناسب است.

انواع محتوا برای فروشگاه های اینترنتی

محتوای فروشگاه های آنلاین می تواند به شکل های زیر باشد:

  • نحوه استفاده از محصولات
  • عکاسی محصول
  • تولید محتوای صوتی برای ارائه محصولات
  • استفاده از نمودارها و جداول مربوط به مشخصات فنی محصولات

هر یک از این روش ها نیازمند نوآوری و استفاده از تکنیک های جدید و خاص است.

از کپی کردن مطالب دیگر اکیداً خودداری کنید و سعی کنید با ایجاد محتوای منحصر به فرد برای فروشگاه خود رتبه وب سایت خود را در بین رقبا ارتقا دهید.

هنگام تولید محتوا باید به علایق مشتریان توجه ویژه ای داشته باشید و محتوایی را ایجاد کنید که آنها دوست دارند، زیرا اگر گوگل بداند که کاربران به محتوای یک سایت علاقه مند هستند و به سمت سایت هدایت می شوند، رتبه و پارامترهای سایت را بهبود می بخشد. و الگوریتم های خود را مطابق وب سایت مربوطه تغییر می دهند. محتوای مناسب فروشگاه اینترنتی باید به طور کامل جزئیات محصول یا خدمات شما را پوشش دهد.

روش های تولید محتوا برای فروشگاه های آنلاین

ما باید بپذیریم که برای رشد کسب و کار باید محتوایی با کیفیت تولید کنیم، محتوایی که مکانی برای مشتریان باشد و ایده ترک سایت را از بین ببرد و تعامل آنها را پیش ببرد.

در اینجا 8 روش برای ایجاد محتوا برای فروشگاه آنلاین خود آورده شده است که می توانید از آنها برای ایجاد محتوای با کیفیت استفاده کنید.

1- محتوای صفحه محصول

مشکل اینجاست که بسیاری از فروشگاه‌ها احساس می‌کنند نوشتن توضیحات محصول کمکی به افزایش نرخ تبدیل بازدیدکنندگان وب‌سایت خود به مشتریان نمی‌کند و معمولاً توضیحات محصول را خالی می‌گذارند یا خود را به توضیح بسیار کوتاه محدود می‌کنند و سعی می‌کنند این نقص را از طریق جبران کنند. تخفیف های بیشتری می دهد

بهترین صفحه فروش صفحه ای است که بازدیدکننده را وادار می کند تا بدون خرید محصول یا خدمات شما، سایت شما را ترک کند. حتما این جمله را از جفری گیتومر شنیده اید که می گوید: “مردم دوست ندارند فروخته شوند، اما دوست دارند خرید کنند.”

اصول ساده برای نوشتن محتوای بهتر محصول:

  • سوالات مشتریان بالقوه را در نظر بگیرید.
  • همیشه به جزئیات فکر کنید: جزئیاتی مانند ابعاد، اندازه، مواد و غیره.
  • با داستان سرایی می توانید محصول خود را منحصر به فرد کنید.
  • طوری بنویسید که اسکن و خواندن سریع آن آسان باشد.
  • از توصیفات برای رضایت مشتری و اثبات اجتماعی استفاده کنید.
  • محتوای محصول را برای موتورهای جستجو بهینه کنید.

2- در دسترس بودن محتوای خلاقانه

یکی از مهمترین ویژگی های تولید محتوا برای سایت فروشگاهی جذابیت آن است. همه ما ساعت های زیادی را صرف مرور محتویات یک فروشگاه آنلاین کرده ایم. این محتوا ممکن است شامل توضیحات کالاها یا تجهیزات، مزایا و معایب آنها و یا حتی توضیحاتی در مورد برندهای مختلف باشد.

گاهی حتی تصمیم جدی برای خرید محصول نداریم و یا حتی قصد خرید از یک فروشگاه اینترنتی را داریم، اما از خواندن توضیحات درج شده در رابطه با محصول مورد نظر لذت برده ایم.

3- تهیه دفترچه راهنمای کاربر محصول

بخشی از تمرکز شما این است که چگونه محتوا را به اشتراک بگذارید، اما این فقط وظیفه شما نیست، بلکه باید تصمیم بگیرید که چه نوع محتوایی را به اشتراک بگذارید.

یک راه سریع و آسان برای انجام این کار، ایجاد راهنماهایی است که به مشتریان شما کمک می کند. در این راهنماها، می‌توانید اطلاعاتی درباره نحوه استفاده، مونتاژ و تعمیر محصولات یا جزئیات دقیق خدماتی که ارائه می‌دهید را درج کنید.

استفاده از اینفوگرافیک و آمار نیز یک راه موثر برای گنجاندن اطلاعات و تصاویر در راهنما است. اینفوگرافیک توجه افراد بیشتری را به خود جلب می کند و اگر توانایی طراحی یک اینفوگرافی خوب را داشته باشید، کاربران شما آن را به اشتراک خواهند گذاشت. این مشکل باعث می شود لینک های بیشتری به وب سایت شما هدایت شوند و فرصت دستیابی به مشتریان جدید برای شما افزایش می یابد.

4- ساخت قیف فروش و بهینه سازی آن

صفحه فروش شما باید نمایش کاملی از کل قیف تبدیل کسب و کار شما باشد.به طور خاص، قیف ها بسته به نوع مخاطب و رفتار مشتری کاملا متفاوت هستند.

قیف های تبدیل به عنوان مسیرها و جاده ها در وب سایت شما عمل می کنند. اگر مسافر راه درست را پیدا نکند، رسیدن به مقصد ناممکن است. به عنوان یک تولید کننده محتوا، شما همچنین باید مسیرهای درست را در مقابل مسافر که همان مشتری است قرار دهید تا مشتری به مقصد خود برسد. برای خرید محصول

در این قیف فروش، باید 4 مرحله کلی را برای تبلیغات یا تولید محتوای خود هدف قرار دهید:

  • آگاهی: اطلاع رسانی به مشتریان در مورد محصول یا خدمات شما
  • علاقه: ایجاد علاقه مشتری به محصول شما
  • ارزیابی: جنبه های مختلف محصول را ارزیابی می کند
  • آمادگی برای تصمیم گیری: ایجاد تمایل به خرید در مشتری
  • اقدام: مشتری روی دکمه خرید کلیک کرده و محصول شما را خریداری می کند.
    صفحه فروش یکی از مهمترین صفحات در بهینه سازی قیف فروش یا قیف تبدیل شما است. شما باید قیف خود را در این صفحه ایجاد کنید و آن را بهینه کنید تا بتوانید محصول خود را بفروشید.

5- تهیه فیلم از محصولات و خدمات فروشگاه

تصاویر و ویدئوها نقش مهمی در جلب توجه افراد دارند. بنابراین. راه های مختلفی وجود دارد که می توانید از بازاریابی ویدئویی در وب سایت فروشگاه خود استفاده کنید. راه اندازی کمپین های تبلیغاتی کوتاه، وبینارهای جامع (مخفف وبینار سمینار یا کارگاه اینترنتی و استند سمینار تحت وب) و دوره های آموزشی اینترنتی از جمله این روش ها هستند.

6- ارائه دوره آموزشی آنلاین

ارائه دوره‌هایی مانند وبینارها و آموزش‌های آنلاین می‌تواند باعث شود مخاطبان شما اطلاعات بیشتری در مورد فروشگاه و برند شما کسب کنند و منجر به فروش بیشتر شود. می توانید با استفاده از وبینار با دیگران تعامل داشته باشید و حتی جلسه وبینار را ضبط کنید تا بتوانید بعداً دوباره از آن استفاده کنید. وب سایت هایی مانند ISMINAR می توانند فرصتی برای ارائه یک وبینار در اختیار شما قرار دهند. حتی می توانید وبینارهای ضبط شده را به کاربران ارائه دهید.

۷- استخدام نویسندگان مهمان برای تولید محتوا

یکی از راه های یافتن نویسندگان مهمان این است که یک صفحه پست مهمان در سایت یا فروشگاه خود داشته باشید. زمانی که نویسندگان به دنبال فرصت هایی برای ارسال مهمان هستند، این صفحه از سایت شما در موتورهای جستجو نمایش داده می شود.

راه دیگر این است که با افرادی که می‌شناسید و نویسنده‌های خوبی هستند تماس بگیرید و ببینید آیا زمان کافی برای تولید محتوا به عنوان نویسنده مهمان دارند یا خیر. یا می توانید از وب سایت های رقیب که از پست مهمان استفاده می کنند بازدید کنید و ببینید چه کسی محتوای مهمان با کیفیت را در آنها ایجاد کرده است و با آنها تماس بگیرید.

8- محتوای ایجاد شده را تبلیغ کنید

تولید محتوا تنها بخشی از فعالیت های بازاریابی است. نیمی دیگر از کسب و کار، تبلیغ محتوای تولیدی است و اگر به این فعالیت ها توجه نکنید، در اسرع وقت شکست خواهید خورد، پس به یاد داشته باشید که تبلیغ محتوا به اندازه تولید آن اهمیت دارد.

برای تبلیغات می توانید از دو کانال استفاده کنید:

  • رسانه های اجتماعی

شما می توانید از شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام برای تبلیغ محصول خود استفاده کنید که به نسبت قیمتش ترافیک خوبی دارد.

  • تبلیغات همسان

می توانید با پرداخت هزینه ای مشخص از سایت های دیگر بخواهید که فروشگاه شما را تبلیغ کنند. مثلاً اگر دارید فروشگاه اینترنتی لباس ممکن است از سایر فروشگاه های لباس یا صفحاتی که محتوای لباس دارند تبلیغات دریافت کنید.

برای خواندن ادامه مطلب کلیک کنید

معرفی 10 فروشگاه اینترنتی برتر پوشاک در ایران در سال 99

نتیجه

امروزه فروش اینترنتی از فروش فیزیکی پیشی گرفته و بازار تجارت آنلاین به شدت داغ شده و رقابت بین آنها نیز به همین میزان افزایش یافته است. بنابراین برای موفقیت در رقابت با سایر فروشگاه های آنلاین، مهمترین بخش تولید محتوا برای فروشگاه اینترنتی است. عوامل زیادی بر عملکرد و موفقیت فروشگاه های اینترنتی تأثیر می گذارند، اما در این میان تولید محتوا به دلیل اینکه ارتباط مستقیمی با تعداد بازدید از فروشگاه دارد، بیش از سایرین اهمیت دارد.

در این مقاله ۸ روش برای تولید محتوا برای فروشگاه اینترنتی خود را به شما گفته ایم. اگر از روش های ذکر شده در تولید محتوا استفاده کنید باعث افزایش بازدید و در نتیجه افزایش فروش شما می شود

اگر از روش های دیگر تولید محتوا استفاده می کنید، فراموش نکنید که در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید. برای کمک به بهبود این مقاله.

دیدگاهتان را بنویسید