نرخ پرش یا نرخ پرش چیست؟


ابتدا بیایید در مورد مفهوم نرخ پرش صحبت کنیم، نرخ پرش چیست؟ کلمه Bounce به معنی پرش و کلمه Rate به معنی سرعت است.در این مقاله در مورد میزان پرش صحبت می کنیم.

به طور دقیق تر، در رابطه با نرخ ترک تحصیل (نرخ ترک تحصیلمی توانیم سرعت پرش را با یک مثال روشن کنیم:

فرض کنید شما یک فروشگاه دارید و مشتری بدون اینکه از شما سوالی بپرسد یا حتی خریدی از شما انجام دهد وارد فروشگاه شما می شود، او فروشگاه شما را با نگاهی اجمالی به کالاهای موجود در فروشگاه ترک می کند.

این مثال در اینترنت یا دنیای مجازی نیز صدق می کند، زمانی که وب سایت یک فرد یا یک شرکت دارای نرخ پرش نسبتا بالایی است، به این معنی است که مشتریان زیادی را از دست داده و فروش نداشته است. ،ماسه بامبو این می تواند به سئوی سایت آسیب برساند، زیرا الگوریتم های گوگل به سرعت به صفحاتی که کاربر پسند نیستند واکنش شدید نشان می دهند.

سوال دیگر این است که نرخ پرش چقدر مهم است؟

دلایل متعددی وجود دارد که می تواند پاسخ این سوال را نشان دهد:

  • گوگل از نرخ پرش به عنوان یکی از مهم ترین فاکتورهای رتبه بندی استفاده می کند.
  • از نرخ پرش نیز می توان برای عیب یابی صفحات محتوا استفاده کرد.
  • وقتی یک کاربر برگشتی نرخ تبدیل صفر دارد و چون هیچ فعالیتی در صفحه انجام نداده است، بنابراین وقتی نرخ پرش در صفحه خود را کاهش می دهید، باعث افزایش نرخ تبدیل می شود، بنابراین نرخ پرش رابطه معکوس دارد. نسبت تبدیل

دلایل افزایش سرعت

صفحه نیازهای کاربر را برآورده نمی کند

به عنوان مثال شخصی برای خرید ماشین لباسشویی در گوگل جستجو می کند و آن را جستجو می کند اما به جای اینکه به صفحه فروشگاه هدایت شود به صفحه اصلی سایت هدایت می شود و این باعث می شود که فرد صفحه را ترک کند و بچرخد. به نتایج دیگر. به آرامی

طراحی وب سایت

طراحی سایت باید کاربرپسند باشد در صورتی که طراحی سایت نامناسب و زشت باشد کاربر از ماندن در چنین صفحاتی خودداری می کند و این باعث افزایش نرخ پرش می شود.

سایت شما همچنین باید تجربه کاربری (UX) خوبی داشته باشد، به این معنی که سایت شما باید ظاهر خوبی داشته باشد در حالی که دسترسی به آن آسان است.

موارد بهینه سازی نرخ پرش

سرعت در 1 صفحه:

با توجه به بررسی ها و اطلاعات ثبت شده از وب سایت ها، نشان می دهد که نرخ پرش بالا با سرعت پایین صفحه ارتباط خاصی دارد، برای بهبود سرعت صفحه می توانید افزونه های اضافی را حذف کنید و همچنین حجم تصاویر را کاهش دهید.

2- استفاده از ویدئو برای کاهش نرخ پرش:

یکی از راه‌های کاهش نرخ پرش، قرار دادن ویدیویی در صفحه است که به کاربران کمک می‌کند در صفحه بمانند.

3- طراحی سایت زیبا:

یکی دیگر از راه های جذب کاربران به صفحات سایت، طراحی زیبای سایت است که نه تنها نرخ پرش را کاهش می دهد، بلکه باعث جذب کاربران نیز می شود.

4- خوانایی محتوا:

خوانایی محتوا در زمانی که صفحه پر از اطلاعات باشد می تواند در کاهش نرخ پرش موثر باشد، اما اگر این ساختار و چینش محتوا برای کاربر درست و جذاب نباشد، صفحه شما را ترک می کند.

با بررسی موارد بالا می توانید نرخ پرش سایت خود را بهینه کنید.

آخرین کلمه

معیار نرخ پرش به ما امکان می دهد بدانیم چند درصد به سایت می پیوندند؟ آیا آنها روی تصاویر کلیک می کنند؟ و…

همانطور که قبلا گفتیم، با استفاده از شاخص نرخ پرش، می توانیم صفحاتی را که نیاز به توجه بیشتری دارند، هدف قرار دهیم. بنابراین برای کسب رتبه بهتر از گوگل می توان بیان کرد که پاسخگوی نیاز کاربران بوده و باعث جذابیت بیشتر صفحات می شود.

دیدگاهتان را بنویسید