نرخ کلیک یا CTR چیست؟ تاثیر آن بر سئو سایت


یکی از مهم‌ترین اهداف شما در تبلیغات گوگل و صفحه نتایج، افزایش ترافیک است و این ترافیک زمانی اتفاق می‌افتد که مخاطبان خود را تشویق کنید روی تبلیغ خود کلیک کنند. به عنوان یک صاحب کسب و کار آنلاین، شما همچنین می خواهید با الگوریتم های گوگل همگام باشید و بهترین موقعیت را در مقایسه با رقبای موتور جستجوی خود کسب کنید، بنابراین باید به نرخ کلیک یا CTR سایت خود توجه کنید. برخی از کارشناسان سئو می گویند نرخ کلیک تاثیر مستقیمی بر سئو ندارد و گوگل به این موضوع توجهی نمی کند. برخی دیگر از کارشناسان سئو نرخ کلیک یا CTR را به عنوان معیاری برای موفقیت یک استراتژی سئو در نظر می گیرند. کارشناسان سئو در شیراز عمدتا سعی می کنند سایت شما را برای موتورهای جستجو بهینه کنند. ما نیز در این مقاله به این موضوع می پردازیم CTR یا CTR چیست ؟ ما پرداخت می کنیم

CTR چیست؟

آنچه در این مقاله می خوانیم

CTR یا Click Through Rate که مخفف نرخ کلیک است، تعداد کلیک هایی را که کاربران بر روی تبلیغات یا لینک های یک وب سایت انجام می دهند را محاسبه می کند. در یک تعریف جامع تر، درصد کاربرانی که روی لینک وب سایت ما در نتایج جستجوی گوگل کلیک می کنند، CTR نامیده می شود. با محاسبه نرخ کلیک یا CTR با جستجو، می توانید عملکرد عنوان سئو و توضیحات متا خود را اندازه گیری کنید و ببینید کدام عناوین و توضیحات متقاعد کننده تر هستند. هنگامی که کاربران یک عبارت یا عبارت را در گوگل جستجو می کنند، لیستی از صفحات نتایج جستجو که ما آن را SERP می نامیم ظاهر می شود. کاربران همه این نتایج را خواهند دید، اما فقط یک یا چند نفر می توانند روی آنها کلیک کنند. هر بار که آگهی یا صفحه شما در صفحه نتایج گوگل ظاهر می شود، به آن ایمپرشن می گویند. نرخ کلیک یا CTR با محاسبه فرمول زیر به دست می آید:

برداشت چیست؟

بعد از اینکه فهمیدیم CTR چیست معنای برداشت را تفسیر خواهیم کرد. Impression به معنای دیدن نتایج در صفحه نتایج گوگل است. هنگامی که کاربر کلمه یا عبارتی را در کادر جستجوی گوگل جستجو می کند، نتایج برای او نمایش داده می شود و برای هر یک از آن نتایج یک نمایش ثبت می شود. اگر در زمینه های خاصی مانند نشان دادن نقشه یا نمایش تصویر حضور دارید، برداشتی از شما درج می شود. تعیین میزان مناسب جستجو برای یک کلمه تاثیر زیادی بر سئو دارد. با رسیدن به صفحه اول گوگل، علاوه بر کمک به جذب مخاطب بیشتر، به منابع ارزشمندی مانند تعداد کلمات جستجو و تنوع عبارات جستجو دسترسی پیدا می کنید.

اهمیت نرخ کلیک یا CTR

کاربرانی که روی سایت کلیک می کنند نشان می دهند که تصمیم اولیه خود را برای مشاهده محصول شما گرفته اند. نرخ کلیک یا CTR، معیار مهمی است که به شما کمک می کند مشتریان خود را درک کنید و عواملی را که برای جذب مخاطب مهم هستند شناسایی کنید. نرخ کلیک یا CTR، به شما می گوید که کدام بخش از تلاش های شما برای دستیابی به مخاطب هدف موثر است و کدام یک موثر نیست. اگر می خواهید بدانید که نرخ کلیک شما خوب است یا بد، می توانید در مورد میانگین در صنعت خود و همچنین نوع تبلیغ خود تحقیق کنید. الگوریتم رتبه بندی گوگل تعیین می کند که تبلیغ یا وب سایت شما در کجای صفحه جستجو ظاهر شود. علاوه بر اندازه گیری CTR برای جستجو و تبلیغات آنلاین، بازاریابان دیجیتال اغلب باید بر نرخ کلیک ایمیل و نرخ کلیک خبرنامه خود نظارت داشته باشند.

نرخ کلیک یا CTR خود را افزایش دهید

نرخ کلیک چقدر است؟ با توجه به مفهوم نرخ کلیک یا CTR، برای افزایش نرخ کلیک، باید سایت خود را به اندازه کافی بهینه کنید و آن را جذاب کنید. به طور کلی، هر چه رتبه یک صفحه در سایت ما بالاتر باشد، صعود به رتبه بالاتر دشوارتر است. در زیر به روش های بهینه سازی CTR می پردازیم:

  • محتوایی که ایجاد می کنید باید به اندازه کافی جالب باشد تا مخاطبان شما را تشویق کند روی آن کلیک کنند و بیشتر بخوانید.
  • هنگام نوشتن توضیحات متا که در زیر عنوان ظاهر می شوند، توضیحات مفصلی از محتوای صفحه در اختیار کاربران قرار دهید تا آنها را تشویق به خواندن متن کامل کنید.
  • انتخاب بهترین زمان برای تبلیغ کسب و کارتان تاثیر بسزایی در افزایش نرخ کلیک یا CTR شما دارد. بنابراین می توانید تبلیغات را برنامه ریزی کنید.
  • بسته به رسانه ای که برای بازاریابی استفاده می کنید، می توانید از انواع مختلفی از تصاویر برای جلب توجه مخاطبان خود استفاده کنید.
  • عنوان سئو اولین و مهمترین قدم در تصمیم گیری کاربر است. یک عنوان جذاب و متفاوت می تواند شانس نرخ کلیک یا CTR را افزایش دهد.

  • بعد از عنوان بهینه سازی متن تبلیغاتی می آید. اگر متن تبلیغاتی قوی همراه با عنوان خود دارید، به احتمال زیاد نرخ کلیک یا CTR شما افزایش می یابد.
  • استفاده از هشتگ ها در پلتفرم هایی مانند توییتر، اینستاگرام، فیس بوک و لینکدین تاثیر زیادی در افزایش نرخ کلیک یا CTR شما دارد.
  • پرسیدن سوال در عنوان سئو می تواند تاثیر زیادی در جذب کاربران داشته باشد. در نتیجه نرخ کلیک یا CTR گوگل افزایش می یابد.
  • اگر انتظار CTR بالایی در تبلیغات دارید، حتما به فرمت تبلیغ دقت کنید و با استفاده از تصاویر و فیلم های مناسب، رنگ ها و اشکال مختلف، تبلیغی شیک و جذاب بسازید.
  • یکی از موضوعاتی که در سئو مورد بحث قرار می گیرد این است که گوگل صفحات دارای URL کوتاه و معنی دار را بهتر درک می کند و به آنها امتیاز بیشتری می دهد.
  • از افزونه های رایگان گوگل ادز استفاده کنید. با استفاده از این افزونه ها می توانید اطلاعات بیشتری را به آگهی خود در نتایج جستجوی گوگل اضافه کنید. مانند اطلاعات تماس و آدرس.

تاثیر نرخ کلیک یا CTR بر سئوی سایت

هر چه تعداد کلیک روی لینک وب سایت بیشتر باشد، افراد بیشتری از آن وب سایت بازدید کرده اند. طبق نظریات کارشناسان سئو، افزایش نرخ کلیک بر رتبه نتایج گوگل تاثیر می گذارد. اگرچه نظرات مختلفی در مورد این اثر وجود دارد، اما اکثر افرادی که در این زمینه فعالیت می کنند معتقدند که افزایش نرخ کلیک یا CTR یکی از مهمترین وظایف ما برای بهبود سئو است. هدف اصلی سئو ایجاد و افزایش ترافیک سایت ارگانیک است. بنابراین دستور کار ابتدا کسب رتبه و سپس افزایش نرخ کلیک است. نرخ کلیک بالای تبلیغات یا CTR نیز هزینه های شما را کاهش می دهد. CTR نه تنها نشان می دهد که تبلیغ شما چقدر به جستجوگران مرتبط است، بلکه به تعیین رتبه تبلیغ شما در موتورهای جستجو نیز کمک می کند.

سئو سایت

سئو به استراتژی ها، تکنیک ها و تاکتیک هایی با هدف افزایش تعداد بازدیدکنندگان برای دستیابی به موقعیت های بالا در موتورهای جستجو اشاره دارد. امروزه برای جذب مشتری، داشتن وب سایت دیگر یک انتخاب نیست و یک ضرورت محسوب می شود. این به این معنی است که سئو برای وب سایت شما ضروری نیست، بلکه یک امر ضروری است. سئوی سایت مهم است زیرا باعث افزایش رتبه گوگل و کسب موقعیت های برتر می شود. اگر سایت شرکت یا کسب و کار شما در صفحه اول گوگل نیست، به این معنی است که شما وجود ندارید. سئو و طراحی سایت یکی از مهم ترین خدمات سئوکار است. برای سئوی وب سایت، سایت شما باید دارای زیرساخت فنی سئو باشد و ابتدا باید به مسائل فنی آن رسیدگی شود تا بهترین نتیجه حاصل شود. در صورت نیاز به آموزش سئو می توانید با کارشناسان ما در رویال سایت تماس حاصل فرمایید.

نرخ کلیک یا CTR خوب

اهمیت بهینه سازی سئو سایت در این است که باعث رتبه بندی گوگل و اولین رتبه های آن می شود. اگر می خواهید نرخ کلیک بالایی داشته باشید، باید بدانید که واقعاً هیچ عدد جادویی وجود ندارد. میانگین نرخ کلیک بر حسب صنعت متفاوت است و عوامل زیادی می توانند بر نرخ کلیک شما تأثیر بگذارند، از جمله تصاویر، کلمات کلیدی، متن آگهی، عبارت فراخوان و کیفیت توضیحات شما. انتظارات شما از جمله عوامل دیگری است که به موقعیت تبلیغ شما بستگی دارد. عوامل مختلفی مانند تصاویر، کلمات کلیدی، متن آگهی، فراخوان برای اقدام و کیفیت توضیحات شما نرخ کلیک یا CTR زمانی که کاربر محصول خاصی را در گوگل جستجو می کند، تبلیغات جستجوی تأثیرگذار ظاهر می شود. این نتایج را می توان در بالای صفحه نتایج گوگل پیدا کرد و گوگل نزدیک ترین تطابقات تبلیغاتی را برای هر جستجو به شما نشان می دهد.

آخرین کلمه

همانطور که در این مقاله از رویال سایت اشاره کردیم، CTR یکی از معیارهای اصلی است که در بهینه سازی وب سایت خود باید به آن توجه کنید. با دانستن «نرخ کلیک یا CTR» و افزایش آن، می توانید ترافیک بیشتری را به سایت خود ارسال کنید و احتمال تبدیل مخاطبان خود را به مشتری افزایش دهید. امیدواریم مطالب این تاپیک مورد پسند عزیزان قرار گیرد.

نتایج متوسط 5 از 5

از کل مبلغ 1 رای

آیا شما این مقاله را دوست دارید؟


دیدگاهتان را بنویسید