نشانه گذاری طرحواره چیست؟ | اثر طرحواره در سئو ⭐️ ایجاد آموزش


اگر در حال خواندن این مقاله هستید، حتما از شما پرسیده شده است که نشانه گذاری طرحواره چیست، یا می دانید چیست و دوست دارید بیشتر در مورد طرحواره بدانید.

طرحواره چیست؟

علامت گذاری اکسیما نشانه گذاری طرحواره روشی وجود دارد که به شما کمک می کند خود را در موتورهای جستجو شناسایی کنید و می توانید هدف محتوا یا سایت خود را برای موتورهای جستجو مانند گوگل بسیار سریعتر و راحت تر توضیح دهید و می تواند محتوای شما را تجزیه و تحلیل کند و موقعیت شما را در صفحات مشخص کند.

زمانی که می خواهید فروشگاه یا مکانی را به شخص دیگری معرفی کنید، حتما باید اطلاعاتی در مورد آن فروشگاه یا مکان مانند خدمات، محصولات و … داشته باشید تا بتوانید ارائه دقیقی داشته باشید، گوگل نیز به این اطلاعات نیاز دارد تا بتواند سایت شما را بهتر بشناسد و آن را برای مشاهده توسط افراد دیگر آماده کند.

به طور کلی می توان گفت طرحواره مجموعه ای از اطلاعات کوچک در مورد سایت است که توسط مدیران سایت نوشته می شود تا موتور جستجو به کمک آنها به سرعت و به راحتی هدف سایت شما را درک کرده و در نتایج خود برای کاربران قرار دهد.
یا در تعریفی دیگر عمل تگ گذاری صفحات مختلف سایت برای گوگل یا موتور جستجوی دیگر را تگ اکسیما می گویند.
همانطور که می دانید گوگل قوانینی را برای کوچکترین کارها و استفاده از آنها وضع کرده است طرح قوانین خاص خود را دارد، در آینده با ما همراه باشید. اگر پاسخ تمام سوالات خود را پیدا نکردید، می توانید آنها را در بخش نظرات وب سایت ما مطرح کنید. سیستم فعال می شود ) لطفا بپرسید حتما جواب میدیم.

آیا همه سایت ها می توانند از طرحواره استفاده کنند؟

اکنون که می دانید طرحواره چیست و با کاربرد آن آشنا شدید، وقت آن است که به سوال بعدی خود پاسخ دهید: آیا طرحواره در همه سایت ها قابل استفاده است و آیا می توان از آن برای همه سایت ها استفاده کرد؟
پاسخ سوال شما مثبت است و هرکسی می تواند بدون محدودیت در وب سایت خود از اکسیما استفاده کند، اما یک شرط وجود دارد و آن اینکه وب سایت شما باید از کدهای طرحواره که زبان HTML5 است پشتیبانی کند و وب سایت شما با این زبان برنامه نویسی سازگار باشد، یعنی سایت شما با قرار دادن این کدهای برنامه نویسی مشکلی نداشته باشد و بدون هیچ مشکلی این کدها را در سایت قرار دهید.
خوب، شما می توانید هر سایتی با هر موضوعی داشته باشید، می توانید از طرحواره هایی مانند اخبار، آموزش، فروشگاه و … اما باید مراقب باشید که طرحواره هر موضوع متفاوت است و باید از کدهای بهینه شده Schema.org برای ارائه اطلاعات جانبی محصول یا چیز دیگری به موتور جستجو استفاده کنید تا بتواند با دقت بیشتری بررسی کند.

مراقب باشید از کدهای HTML اشتباه مرتبط با تم های دیگر استفاده نکنید
در زیر به طور کامل انواع مدارها را توضیح خواهیم داد، اما اکنون باید به سوال مهم بعدی شما پاسخ دهیم.

کدهای طرحواره برای چه قسمت هایی از سایت می توانند استفاده شوند؟

شما باید از نشانه گذاری طرحواره در مکان هایی استفاده کنید که درک و درک محتوا برای یک موتور جستجو دشوار است، مانند عنوان صفحه، تاریخ انتشار، قالب صفحه، آخرین زمان تغییر و غیره.

آیا این طرح تاثیری در سئوی سایت دارد؟

خب همانطور که در اینجا می خوانید طرحواره به گوگل یا هر موتور جستجوی دیگری کمک می کند تا سایت شما را بهتر بخواند و در نتایج نشان دهد و سئو دقیقا سعی دارد شرایطی را فراهم کند که گوگل مطالب شما را به خوبی بخواند و به آن اعتماد کند تا در نتایج بالاتر از رقبا نشان دهد.

اما به این نکته نیز توجه داشته باشید که طرحواره هیچ تاثیر مستقیمی بر رتبه سایت شما ندارد و فقط کمک می کند سایت شما زودتر توسط گوگل دیده شود یا زودتر ایندکس شود، اما از آنجایی که طرحواره به گوگل کمک می کند آن را بهتر درک کند، در نمایش محتوا به مخاطب بی تاثیر نیست.

این طرح دقیقاً اهدافی را دنبال می کند که سئوی داخلی سایت دنبال می کند، به عنوان مثال در سئو داخلی سایت با استفاده از تگ های مختلف، تگ های عنوان، توضیحات متا و … به گوگل کمک می کنیم تا ما را بهتر ببیند و سایت ما را بهتر درک کند اکنون روش تگ اکسیما دقیقاً همان اهداف را دنبال می کند و می توان گفت که می توان از طرح ها برای بهبود سئو داخلی استفاده کرد.
البته ممکن است این طرح سایت شما را رتبه بندی نکند، اما بدون شک رتبه صحیح تری به شما می دهد، یعنی به شما کمک می کند بهتر دیده شوید و شانس شما را برای کلیک بیشتر روی سایتتان افزایش می دهد.
از آنجایی که گوگل و سایر موتورهای جستجو این طرح را تایید نکرده اند، عدم ردیابی و ورود به سایت با استفاده از این کدها هک یا سئو کلاه سیاه محسوب نمی شود.

معرفی انواع طرحواره

در اینجا شماتیک من است 7 دسته من آن را تقسیم کرده ام و تقسیم بندی ها به شرح زیر است

  • طرحی برای فرد

این نوع طرح کلی برای معرفی و اطلاعات شخصی مانند تاریخ تولد، تاریخ فوت، سن، سطح تحصیلات و … می باشد که برای نوشتن بیوگرافی بسیار مفید است.

  • چارت سازمانی

چارت سازمانی برای ارائه یک سازمان یا شرکت است و می توانید اطلاعات زیر را وارد کنید: آرم، نام رسمی، آدرس، اطلاعات تماس و ….

  • طرح / مقاله رتبه بندی

این طرح عمدتاً برای محصولات استفاده می شود و به رتبه بندی داده شده توسط کاربر به آن محصول نگاه می کند. با استفاده از این نوع طرحواره، به گوگل اطلاع می دهیم که هر کاربر چه امتیازی به محصول می دهد. علاوه بر این، از این طرح برای ستاره‌دار کردن محتوای گوگل استفاده می‌شود که به آن طرح مقاله می‌گویند.

  • طرح کسب و کار محلی

این طرح برای شرکت ها یا شعب سازمان های محلی استفاده می شود و با کمک این طرح می توانید به راحتی اطلاعات خود را در معرض دید عموم و همچنین موتورهای جستجو یا گوگل قرار دهید.

از آنجایی که گوگل مقاله یا متن گرا است، تجزیه و تحلیل ویدئو در سایت شما برای گوگل کمی دشوار است و طرح ویدئو به آن اجازه می دهد تا این کار را بسیار آسان تر انجام دهد.

این طرح در مورد مسیر لینک هایی است که به صفحات منتهی می شوند، با این کار می توانید نرخ پرش صفحه را به حداقل برسانید.

  • طرح سوالات متداول (سؤالات متداول)

یکی از رایج ترین طرح ها، طرح سولات معمولی است. در واقع می تواند به شما کمک کند تا با پاسخ دادن به سوالات کاربر قبل از بستن صفحه خود را نشان دهید.این نوع طرح جدید است اما تاثیر بسزایی در جابجایی رتبه نتایج دارد و نرخ کلیک ایناهاش

شاید تا به حال از شما پرسیده شود که چرا این طرح ایجاد شده است یا تاریخچه این طرح چیست؟

طرح کلی داستان

تاریخچه ایجاد این ابزار کاربری به سال های قبل باز می گردد یعنی. 2011 از سایت schema.org شروع به کار کرد و به عنوان شریک تجاری سه موتور جستجوی معروف گوگل، بینگ و یاهو معروف شد
Schema معمولاً وظیفه استانداردسازی و زبان نشانه گذاری را بر عهده می گرفت و این کاراکترها به گونه ای ساخته می شدند که اکثر موتورهای جستجو می توانند آن را درک کنند و می توانند تمام موارد مهم یک سایت را ببینند و بتوانند آن را تجزیه و تحلیل کنند و چیزهای بهتری در اختیار مخاطب قرار دهند.
طرحواره به نشان دادن اطلاعات بیشتر و مفیدتر به کاربران در کنار نتایج سایت شما کمک کرد و تجربه نشان داده است که با کمک این اطلاعات مفید و اضافی، شانس کلیک بر روی سایت شما تا 35 درصد افزایش می یابد.
اگر هنوز نتوانستید Schema را به طور کامل بشناسید، کافی است نام Philly را در گوگل جستجو کنید و در کنار سایت های مختلفی که برای شما می آید، یک قسمت جداگانه وجود دارد که توضیح مختصری در مورد فیلم می دهد و سال تولید، تاریخ اکران، بازیگران، ژانر و … را به شما می دهد.
در واقع این اطلاعات اضافی که در اختیار شما قرار می گیرد، نتیجه علامت گذاری های شماتیکی است که سایت ها انجام داده اند.

آخرین کلمه
گوگل هر روز هوش مصنوعی خود را به روز می کند و هر روز این هوش مصنوعی بهتر می شود اما همچنان با فارسی و برخی از زبان های دیگر مشکل دارد و به همین دلیل نمی تواند جزئیات را به خوبی درک کند و اگر می خواهید گوگل محتوای شما را سریعتر ایندکس کند و شما را بهتر درک کند باید از ابزارهایی مانند این طرحواره استفاده کنید و روز به روز سطح آن را بالا ببرید.
سایت سیستم فعال می شود برای شما خدمات تخصصی و خدمات سئو و اگر سوالی وجود دارد که در مقاله پاسخ داده نشده است، ممکن است به شما کمک کند نظرات برای ما ارسال کنید، ما پاسخگو هستیم، در غیر این صورت نظرات خود را برای ما بنویسید تا بتوانیم مقالات بهتری را در اختیار شما قرار دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید