چطور پادکست را سئو کنیم؟ 6 راه عالی برای سئوی پادکست


عناوین مطالب

سئوی پادکست چیست؟ این روند چگونه انجام می شود؟ سئو پادکست چه تاثیری در سئو سایت دارد؟

در این مقاله قصد داریم در مورد سئوی پادکست و عوامل تاثیر گذار بر آن صحبت کنیم و البته بیان کنیم که این موضوع چه نکات مهمی دارد. اول از همه باید به این موضوع اشاره کنیم که در سال های اخیر استفاده از پادکست در مقاله ها، مطالب، صفحات فرعی و صفحات اصلی یک سایت به صورت چشمگیری زیاد شده و همین امر باعث شده تا گوگل به صورت دقیق تر پادکست های سایت شما بررسی کند.

سئو پادکست به مجموعه ای از کارها برای شناساندن محتوای داخلی آن به کاربر و بیشتر از آن به گوگل است. به این ترتیب در صورت استفاده درست از انواع فایل های صوتی می توانید نسبت به رقبای خود رتبه بهتری دریافت کنید.

حالا در ادامه می خواهیم این موضوع را به صورت تخصصی تر بررسی کنیم. همچنین شما می توانید برای آموزش سئو از ابتدا و اطلاع از موضوعات و نکات دیگر از سایت ویکی دمی دیدن کنید.

چک لیست سئوی پادکست چیست؟

همانطور که گفتیم در سال های اخیر با افزایش فهم ربات های گوگل و البته هوشمندتر شدن کاربران سایت ها، سئوکاران کار سخت تری در پیش دارند. چرا که باید اطلاعات، خدمات و یا محصولات خود را با سئوی هر چه بهتر و تخصصی تر در اختیار کاربران و موتورهای جستجو قرار دهند. این روزها وارد هر سایتی که شوید و هر زمینه ای که داشته باشد، با احتمال زیاد یک فایل صوتی یا همان پادکست در صفحات آن(خصوصا در صفحات مهم و اصلی سایت) می بینید. علت این امر هم آن است که شما همواره باید یک محتوای جدید برای ارائه داشته باشید تا بتوانید در حوزه کاری خود لینک های اول تا سوم صفحه جستجوی گوگل را از آن خود نمایید.

پس می توان گفت که پادکست یک راه حل نسبتا جدید برای متمایز شدن سایت شما با رقیب هایتان است و هر چیزی که در صفحه شما قرار گیرد، باید سئو شود. حالا می خواهیم چک لیست سئوی پادکست را نام ببریم:

  • انتخاب کلمات کلیدی
  • بهینه کردن توضیحات مربوط به متا
  • کیفیت بالای فایل صوتی
  • استفاده از محتوای متنی برای توضیح پادکست
  • کمک گرفتن از سئوی خارجی

در ادامه هر یک از این موارد را بررسی می کنیم. نکته ای که در این زمینه قابل اهمیت می باشد این است که بعد از بررسی و رعایت تمام موارد ذکر شده در بخش های بعدی می توانید برای گرفتن بهینه ترین نتیجه کار خود از بهترین افزونه پادکست در وردپرس بهره مند شوید.

1. انتخاب کلمه کلیدی مناسب برای سئوی پادکست

اگر مدتی می گذرد از زمانی که وارد دنیای سئو شده اید، احتمالا تاکنون باید متوجه شده باشید که کلمه کلیدی در سئو می تواند از مهمترین و اساسی ترین مفاهیم باشد. پس سئوی پادکست نیز از این قاعده مستثنی نیست و باید برای شناساندن آن به موتورهای جستجو، از کلمه کلیدی مناسب استفاده شود.

انتخاب کلمه کلیدی مناسب در سئوی پادکست می‌تواند تاثیر زیادی بر رتبه‌بندی و دسترسی به مخاطبان شما داشته باشد. با انتخاب کلمه کلیدی مناسب، شما می‌توانید بهترین فرصت برای جلب توجه مخاطبان خود را داشته باشید و رتبه‌بندی بهتری در نتایج جستجوی گوگل و سایر موتورهای جستجو داشته باشید. انتخاب کلمه کلیدی مناسب می‌تواند به شما کمک کند تا مخاطبان مرتبط با محتوای پادکست خود را به خود جلب کنید و از افزایش ترافیک و شناخته شدن بیشتری برخوردار شوید.

2. بهینه کردن توضیحات مربوط به متا

باز هم برمیگردم به این موضوع که در سال های اخیر ربات های گوگل تا حد بسیار زیادی هوشمند شده اند؛ تا به حال به این فکر کرده اید که این هوشمندی از کجا آمده است؟ البته که برنامه نویسی خیلی قدرتمندی داشته اند اما باید این را بدانید که ربات های خزنده زمانی که صفحات شما را Crawl می کنند، به دنبال اطلاعات هستند. خزندگان گوگل ماهیت انسانی ندارند که بتوانند محتواهای شنیداری یا بصری صفحه را ببینند یا گوش کنند.

در این حالت چه می کنند؟ آیا این طور است که کارمندان گوگل نشسته اند و به ترتیب تمام محتواهای ما را می بینند و سپس به شما نمره می دهند؟!

خیر! این طور نیست. ربات ها برای درک بهتر محتوای موجود صفحه شما یک سری فاکتورها اضافه کرده اند که شما با پر کردن آن ها، در مورد پادکست خود به ربات ها اطلاعات لازم را می دهید. به بیان دیگر به ربات گوگل می گویید که این پادکست در مورد چیست و چرا در این صفحه آپلود شده است.

3. کیفیت بالای پادکست

تا اینجا در مورد ربات های گوگل صحبت کردیم و خواستیم که با گذاشتن پادکست آن ها را خوشحال کنیم تا به ما رتبه بالاتر دهند اما مسئله مهم دیگر کاربران زنده هستند. زمانی که شما یک فایل صوتی یا تصویری در سایت خود می گذارید این کاربران هستند که در نهایت باید از آن استفاده کنند. اگر پادکست شما بی کیفیت باشد و کاربر نتواند چیزی از آن دریافت کند، چه اتفاقی می افتد؟

حالا شما مدام مطالب سئوی پادکست را بخوانید! تاثیری هم دارد تا پادکست بی کیفیت باشد؟!

4. استفاده از محتوای متنی برای توضیح پادکست

این مورد با مورد دوم متفاوت است. مورد دوم فقط و فقط برای ربات گوگل بود تا بفهمد پادکست چیست و سئو پادکست را به درستی انجام دهید. اما این مورد هم برای الگوریتم های گوگل است و هم برای کاربران.

اگر قبل یا بعد پادکست خود از محتوا و توضیحات متنی استفاده کنید، مخاطب متوجه می شود که این فایل در مورد چه چیزی است. و حالا این هنر شماست که طوری پادکست را توضیح دهید تا کاربر روی آن کلیک کرده و به آن گوش دهد.

5. کمک گرفتن از سئوی خارجی

و اما گزینه آخر برای اینکه بدانید چطور سئوی پادکست را انجام دهید، این است که از سئوی خارجی باید کمک بگیرید. اگر نمی دانید سئو خارجی چیست و روش های انجام آن چگونه است، می توانید از مقالات و مطالب ما استفاده کنید.

این مورد بیشتر برای کسانی است که حوزه کاری آن ها تولید و انتشار انواع پادکست ها و محتواهای صوتی است. برای مثال یک سایت کتاب صوتی و یا موزیک.

اگر شما هم در این زمینه فعالیت دارید، بهتر است برای سایت خود یک حساب فضای مجازی ایجاد کنید تا هم از سوشال سیگنال برای بالا بردن سایت خود استفاده کنید و هم روش های آشنایی کاربران با سایت خود را گسترش دهید.

مزایای استفاده از پادکست در سئو

استفاده از پادکست در استراتژی سئو دارای مزایای بسیاری است، این مزایا عبارتند از:

  • افزایش ترافیک وبسایت: ارائه محتوای پادکستی مرتبط با موضوعات و کلمه‌های کلیدی مورد نظر، می‌تواند منجر به افزایش ترافیک وبسایت شما شود.
  • افزایش شناخت برند: پادکست‌های مفید، جذاب و با کیفیت می‌توانند به افزایش شناخت برند شما کمک کنند و باعث افزایش اعتبار و اعتماد مخاطبان شوند.
  • بهبود رتبه‌بندی در موتورهای جستجو: اگر پادکست شما موضوعات مرتبط و کلمات کلیدی مورد نظر را پوشش دهد، می‌تواند به بهبود رتبه‌بندی و نمایش در نتایج جستجوی موتورهای جستجو کمک کند. خصوصا اگر بین رقیب هایتان شما اولین نفری باشید که از پادکست استفاده می کنید.
  • ارتباط نزدیک‌تر با مخاطبان: پادکست‌ها به شما امکان برقراری ارتباط نزدیک‌تر و فراگیرتر با مخاطبان را می‌دهند و می‌توانند به افزایش تعاملات و ارتباطات موثرتر با مخاطبان منجر شوند.
  • محتوای متنی ترکیبی: محتوای صوتی پادکست‌ها می‌تواند به عنوان منبعی برای ایجاد محتوای متنی بر روی وبسایت شما استفاده شود که این می‌تواند به بهبود سئو کمک کند.

به طور کلی، استفاده از پادکست در استراتژی سئو می‌تواند به بهبود رتبه‌بندی، افزایش ترافیک وبسایت و ارتقای شناخت برند کمک کند.

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم در مورد روش ها و چک لیست سئوی محتوا صحبت کنیم و این موضوع را برای مبتدی ها آموزش دهیم. اگر در راه یادگیری سئو هستید، باید بدانید که هر چیزی در سایت قرار می گیرد باید برای فهم موتورهای جستجو و همچنین کاربران بهینه شود تا بتواند در صفحه جستجو بالا بیاید. اگر هم سایتی دارید که نیاز به خدمات سئو دارد، برای بررسی سئو سایت می توانید با ما در ارتباط باشید.

ممنون که تا انتهای این مقاله از ویکی دمی با ما همراه بودید. امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید