چه زمانی باید از لینک nofollow استفاده کنیم؟


اگرچه بیش از 13 سال از کشف لینک های نوفالو می گذرد، بسیاری از مردم هنوز در مورد استفاده از لینک های نوفالو سردرگم هستند. لینکی برای دنبال کردن وجود ندارد ما در سمینارهای SEO صحبت می کنیم، آنها شک دارند. این تعجب آور است زیرا یکی از محققان گوگل گفت این ویژگی از زمان راه اندازی بررسی نشده است و تغییر زیادی نکرده است.

در این مطلب از سایت ناژوان به تفصیل به توضیح این موضوع می پردازیم لینک nofollow چیست؟، چگونه ارزش یک لینک nofollow تعیین می شود و ما همچنین به شما کمک می کنیم بفهمید چه زمانی از لینک های nofollow استفاده کنید و چه زمانی از لینک های nofollow استفاده نکنید. و ما تاثیر لینک های nofollow بر سئو را بررسی خواهیم کرد.

سابقه استفاده از لینک Nofollow

ابتدا بیایید ببینیم این پیوندها از کجا می آیند. در اوایل دهه 2000، اکثر متخصصان سئو می‌دانستند که لینک‌ها بخش مهمی از الگوریتم گوگل هستند، بنابراین از لینک‌ها برای کسب رتبه بهتر استفاده می‌کردند. تمرکز آنها بر کمیت و کیفیت بود و کارشناسان سئو هر کاری را برای ایجاد لینک انجام می دادند. مانند پیوندهای غیر معمول در بخش نظرات وبلاگ ها که هنوز رایج هستند.

سایت ها پر از نظرات اسپم بودند و گوگل به دنبال راه حلی برای این مشکل بود. نتیجه تلاش مهندسان گوگل، معرفی تابع Nofollow بود. از این پس کاربران می توانند استفاده کنند لینکی برای دنبال کردن وجود ندارد به گوگل بگویید که نمی خواهند لینک هایی که می خواهند در بررسی های گوگل قرار بگیرند، به جز لینک های ورودی در سایت.

در روزهای اولیه این ویژگی، ویژگی nofollow بیشتر در قسمت هایی از سایت استفاده می شد که کاربران می توانستند لینک های خود را اضافه کنند. بعداً گوگل از کاربران خواست که از لینک های بدون فالو در لینک های تبلیغاتی و قسمت هایی از وب سایت که کاربر وارد نشده است استفاده کنند. گوگل در حال حاضر از الگوریتم پنگوئن برای جریمه کردن سایت هایی که به روشی غیرطبیعی لینک تولید می کنند استفاده می کند.

استفاده از لینک های nofollow در سئو

از مطالب بالا می توان فهمید که گوگل طرفدار پیوندهای غیرطبیعی نیست و وب سایت هایی را ترجیح می دهد که به طور طبیعی لینک دریافت می کنند. لینک بیلدینگ طبیعی یعنی لینک بیلدینگ با کیفیت. بنابراین، اگر دستورالعمل ها را رعایت نکنید، گوگل وب سایت شما را جریمه می کند.

آیا استفاده از لینک های nofollow بر سئو سایت تاثیر می گذارد؟

اتصالات بدون پیگیری از انتقال اعتبار سایت از یک صفحه به صفحه دیگر جلوگیری می کند. در نتیجه تعداد و کیفیت لینک های موجود در صفحه توسط گوگل نادیده گرفته می شود. مهم ترین دلیل استفاده از لینک های nofollow این است که گوگل دیگر شما را به خاطر لینک دادن به سایت های کم ارزش جریمه نمی کند. همچنین تعداد لینک ها مهم نیست و برای لینک های اضافی جریمه نمی شوید.

اما عیب استفاده از لینک nofollow این است که هیچ مزیتی برای سایت های دیگر ندارد. بسیاری از شرکت های بزرگ، مانند CNN یا NFL، همه لینک های خارجی به سایت خود دارند nofollow آنها درست می کنند. همانطور که قبلا ذکر شد، این بدان معنی است که پیوندها از نظر انتقال اعتبار هیچ معنایی ندارند. با این حال، لینک های این سایت ها از ارزش بالایی برخوردار هستند زیرا بسیاری از کاربران این لینک ها را مشاهده می کنند.

چه زمانی باید از لینک nofollow استفاده کرد؟

این سوال می تواند اولین سوال هر کسی باشد که لینک بیلدینگ را شروع می کند. لطفاً توجه داشته باشید که همیشه باید پیوندهای زیر را لغو دنبال کنید:

لینک های ارسال شده در نظرات و انجمن ها

محتوای تولید شده توسط کاربر معمولاً اسپم است! حتی با مدیریت کامل، ممکن است برخی از این موارد از چشم شما پنهان بماند. خطر هرزنامه تولید شده توسط کاربر به قدری جدی است که می تواند سایت شما را علیرغم استفاده از آن از بین ببرد لینکی برای دنبال کردن وجود ندارد کتابچه راهنمای خوبی

اگر پیوندهای موجود در بخش نظرات دنبال شوند، می توانند بر ارزش و اعتبار صفحه ای که در آن قرار داده شده اند تأثیر منفی بگذارند.

بنرهای تبلیغاتی

شما باید هر پیوندی را که جنبه تبلیغاتی دارد یا توسط حامیان مالی ارسال شده است را حذف کنید nofollow انجام دادن. به این معنی که نباید لینک های موجود در بخش لینک های مفید، منابع، تصاویر تبلیغاتی و تبلیغات جایگزین (به سایر صفحات) را دنبال کنید.

تاثیر لینک Nofollow در سئو

استفاده از لینک nofollow هنگام گزارش تبلیغات

به طور کلی هزینه رپورتاژ تبلیغات برای دریافت بک لینک و بهبود وضعیت سئوی سایت که بخشی از سئوی خارجی سایت است استفاده می شود. اکثر وب سایت های مطبوعاتی فعال به طور پیش فرض همه پیوندها را دنبال نمی کنند. اگر محتوای منتشر شده در سایت شما رایگان است و پرداختی را قبول نمی کنید، بهتر است هیچ پیوندی برای دنبال کردن وجود ندارد استفاده کنید.

تبلیغات متنی و ارجاعات پولی

اگر برای لینک ها هزینه می گیرید، بهتر است همه لینک ها را در سایت خود داشته باشید nofollow انجام دادن. این ممکن است بیهوده به نظر برسد، اما به یاد داشته باشید که فروش ارجاعات پول زیادی برای شما به ارمغان نمی آورد و اگر از این روش برای کسب درآمد بیش از حد استفاده کنید، سایت شما جریمه شده و ممکن است مسدود شود.کل منبع درآمد خود را از دست بدهید. . استفاده از لینک nofollow می تواند تا حدودی از این مشکلات جلوگیری کند.

وقت آن است که از لینک ها استفاده کنید

به طور کلی زمانی که یک لینک خارجی به یک سایت معتبر و ارزشمند ارائه می شود، بهتر است آن را دنبال کنید، البته زمانی که لینک های خارجی ایجاد می کنیم، معمولا سعی می کنیم به سایت هایی که رقبای ما محسوب می شوند، لینک دهیم. نده

اگر مقاله ارزشمندی را از یک وب سایت ترجمه کرده اید و لینک آن را بدون اطلاع صاحب آن وب سایت در انتهای مقاله قرار داده اید، بهتر است لینک آن را دنبال کنید.

همچنین اگر با یک فرد مشهور، یک شرکت معتبر یا یک متخصص در زمینه کاری خود مصاحبه کرده اید، بهتر است لینک فالو به صفحه شخصی آنها بدهید. در چنین مواقعی بهتر است به سادگی از برند یا نام شرکت در انکر تکست استفاده کنید. کار با این افراد بسیار مهم است زیرا منجر به مصاحبه با افراد مشهور در آینده می شود.

اگر مجبور به مصاحبه با افرادی هستید که به خوبی نمی‌شناسید یا فکر می‌کنید از تکنیک‌های ساخت لینک کلاه سیاه در سایت‌هایشان استفاده می‌کنند، مطمئن شوید که لینک‌های شما nofollow هستند.

نتیجه

ما در ناژوان امیدواریم پس از مطالعه این مقاله زمانی برای استفاده از آن وجود داشته باشد لینکی برای دنبال کردن وجود ندارد من کاملاً درک می کنم بهترین توصیه ای که می توانیم به شما بدهیم این است که تا حد امکان لینک سازی ارگانیک انجام دهید. مواقعی وجود دارد که شما داوطلبانه پیوندی به سایت دیگری را بدون هیچ گونه فشار و نگرانی دنبال می کنید. مواردی وجود دارد که از شما خواسته می شود در ازای پول به یک سایت کم ارزش لینک دهید. در این مواقع بهتر است از لینک های بدون فالو استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید