کدام ویتامین باعث کاهش وزن می شود؟


امروزه یکی از بزرگترین دغدغه های مردم این است که برای کاهش وزن چه بخوریم؟ و دیگران به شوخی می گویند هیچی نخورید….لاغر شوید…!!!!

اما بدون شوخی می توان گفت که برخی از چاقی ها به دلیل اختلال در عملکرد متابولیسم بدن و اختلال در برخی هورمون ها از جمله کم کاری تیروئید ایجاد می شود و افراد را با مشکلات زیادی مواجه می کند.

چرا که هیچکس چاقی را دوست ندارد، چرا که چاقی به غیر از ابتلا به بیماری های قلبی عروقی و فشار خون بالا منجر به عدم تناسب اندام نیز می شود که نتیجه ای جز افسردگی ندارد.

حتی برخی از افراد زمانی که استرس و ناراحتی دارند یا مشکلی در زندگی آنها ایجاد می شود، مغز (فرمانده سیستم عصبی) برای اینکه فرد را از این حالت نجات دهد، او را مجبور به پرخوری یا کم خوردن حتی برای مدت کوتاهی می کند. یک دوره زمانی مشکل ظاهر می شود

بنابراین در ادامه مقاله به این می پردازیم که برای کاهش وزن چه ویتامین هایی مصرف کنیم.

مصرف ویتامین ها آ برای کاهش وزن

ویتامین A یک ویتامین محلول در چربی است که در تنظیم عملکرد تیروئید موثر است زیرا متابولیسم بدن را تنظیم می کند. هورمون هایی که از غده تیروئید ترشح می شوندبا مصرف مقدار مناسب ویتامین A به سطح متعادلی می رسند و این منجر به کاهش وزن می شود.

استفاده از بیوتین یا B7

بیوتین یکی از ویتامین های گروه B و محلول در آب است که باعث افزایش متابولیسم کربوهیدرات ها، چربی ها و پروتئین ها شده و اساسا کالری می سوزاند و انرژی بدن را افزایش می دهد. به آن ویتامین H نیز می گویند که مخفف کلمه Haar und در آلمانی به معنای ویتامین برای مو و پوست است.

کره بادام زمینی، گردو، زرده تخم مرغ، بادام و فندق منابع خوبی از بیوتین هستند.

مصرف ویتامین ها ه

این ویتامین به جذب کلسیم و فسفر در بدن کمک می کند. کلسیم برای انقباضات ماهیچه ای ضروری است. در حالی که فسفر در سنتز ATP، شکل قابل استفاده انرژی در بدن نقش دارد.

منابع خوب ویتامین D: تخم مرغ، روغن زیتون، ماهی، تخمه آفتابگردان.

مصرف آهن یا Fe

یکی از املاح معدنی است که برای حفظ سطح بالای انرژی در بدن و همچنین برای تولید هموگلوبین خون و درمان کم خونی بسیار ضروری است.

منابع غنی آهن: زردآلو، اسفناج، غلات کامل و ساردین.

مصرف ویتامین ها درجه سانتی گراد

این یک ویتامین بسیار مهم و یک آنتی اکسیدان قوی برای بدن است که اکسیداسیون سلول ها را کند می کند. برای اینکه آهن جذب بدن شود باید با ویتامین C مصرف شود.

منبع غنی ویتامین C: مرکبات، فلفل سبز و کلم بروکلی

ویتامین های گروهی ب

ویتامین های گروه B که به آنها کمپلکس B نیز می گویند به متابولیسم کربوهیدرات ها و چربی ها کمک می کند و دمای بدن را بالا می برد و کالری آزاد می کند و این باعث کاهش وزن می شود، فقط به دلیل بالا بودن متابولیسم باعث افزایش اشتها می شود و باید مراقب بود. برای جلوگیری از پرخوری

منبع غنی ویتامین B: جگر، گوشت و تخم مرغ

و در نهایت

همیشه باید توجه داشت که کمبود ویتامین ها در بدن باعث سوء هاضمه، کندی متابولیسم بدن و اختلالات متابولیک می شود که چاقی و افزایش وزن را در پی خواهد داشت.


کتاب الکترونیکی (182 صفحه)



فایل صوتی کتاب (132 دقیقه)



کتاب الکترونیکی با 14 تمرین اضافی



برنامه تمرینی 4 هفته ای



موسیقی درمانی ناخودآگاه

اطلاعات بیشتر

اگر قصد سفر به اربعین را دارید، این دوره به شما کمک می کند: به عربی تبریک بگویید، اعداد و واحد پول عراق را یاد بگیرید، آدرس بدهید یا دریافت کنید، تاکسی بگیرید، راحت خرید کنید، غذا سفارش دهید، اتاق یا هتل رزرو کنید. گفتگوی روزانه با افراد عرب زبان و بسیاری از موضوعات کاربردی دیگر…

اطلاعات بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید